STRIKKEKLUBBEN

Så utrolig mange flinke, kreative damer det er her :D
Fantastisk mye fint samlet på ett sted! :)

Selv er jeg heeeelt nybegynner når det gjelder håndarbeid. Målet er å lære å strikke Mariusgensere men foreløpig stopper ferdighetene på tova tøfler.

Lagde disse i bursdagsgave til 1åringen til ei venninne. Tova de i vaskemaskin, nålefilta på borden og hjertene og klinte på sånn popup antiskli under så hun ikke går rett på snørra :)

Vis vedlegget 38962
Kjempe søte! :)

Hei damer! :)
Jeg sitter å leter etter ting å lage i julegave og kom over noe inmari kult for både store som små og spesielt til de man rett og slett aldri klarer å finne noe å kjøpe til :)

Øl/brusboksvott:
image.jpg

Vinglassvott:
image.jpg

Problemet mitt er at jeg ikke skjønner oppskrifter og damen som har laget disse har i tillegg hatt litt problemer med å forklare.

Så, det jeg lurer på er om det er om en av dere som kanskje kunne skrevet om grunnoppskriften til å passe "strikking for dummies"? Ikke nødvendigvis med mønster, jeg tenker å strikke de ensfarget og nålefilte på pynt.
Hvis noen kunne vært så elskverdige å gjort det hadde jeg blitt eeeevig takknemlig :D <3

Her er link til oppskriften: http://strikkefrua.blogg.no/1354476992_laaaang_pause_og_opps.html

Ha en fin kveld alle sammen :) :)

Last edited:
Hei damer! :)
Jeg sitter å leter etter ting å lage i julegave og kom over noe inmari kult for både store som små og spesielt til de man rett og slett aldri klarer å finne noe å kjøpe til :)

Øl/brusboksholder:
Vis vedlegget 39177

Vinglasshoder:
Vis vedlegget 39179

Problemet mitt er at jeg ikke skjønner oppskrifter og damen som har laget disse har i tillegg hatt litt problemer med å forklare.

Så, det jeg lurer på er om det er om en av dere som kanskje kunne skrevet om grunnoppskriften til å passe "strikking for dummies"? Ikke nødvendigvis med mønster, jeg tenker å strikke de ensfarget og nålefilte på pynt.
Hvis noen kunne vært så elskverdige å gjort det hadde jeg blitt eeeevig takknemlig :D <3

Her er link til oppskriften: http://strikkefrua.blogg.no/1354476992_laaaang_pause_og_opps.html

Ha en fin kveld alle sammen :) :)

Den var veldig kul. Tror jeg må lage den øl-votten ja. Jeg er ikke noe god på å lese oppskrifter og forstå hva jeg lurer på før jeg har kommet dit. :p Så jeg pleier bare å begynne og så stiller jeg spørsmål underveis.

Tusen takk <3 hvordan går det med din strikking? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Går sånn passe, men vi pusser også opp, så det er førsteprioritet akkurat nå. :p

Sent from my iPad using BV Forum

Heklet færdig en egenkomponert "snekkerbukse" til mitt tantebarn som kommer neste år
ImageUploadedByBV Forum1384544814.236256.jpg

ImageUploadedByBV Forum1384544826.319629.jpg

Mitt nye prosjekt *frekk elgepute*
ImageUploadedByBV Forum1384544875.386124.jpg

Spennende ;) må lage deg en oppussingstråd sånn at jeg kan titte :D

Tror ikke det dessverre. Vil være anonym her så jeg kan spørre om alt jeg lurer på i både prøvetid og svangerskap. Det er jo så dumt, for dere er så herlige så jeg skulle gjerne lagt ut alt mulig jeg. Ambivalent forhold til dette kjenner jeg. :p

Last edited:
Tror ikke det dessverre. Vil være anonym her så jeg kan spørre om alt jeg lurer på i både prøvetid og svangerskap. Det er jo så dumt, for dere er så herlige så jeg skulle gjerne lagt ut alt mulig jeg. Ambivalent forhold til dette kjenner jeg. :p

Skjønner den da :) men hadde vært arti å sett da :)

Skjønner den da :) men hadde vært arti å sett da :)

Hadde vært artig å dele også. :-)

*Taster på app på mobilen*

Dette var en utrolig kjekk tråd :D
Artig og innspirerende å se hva alle dere andre driver på med av håndarbeid. =)
Her er mitt prosjekt for tiden: Strømpebukse til minsten! xsmile3

bilde (15).JPG

Back
Topp