STRIKKEKLUBBEN

Jeg har ikke lett gjennom hele tråden, men jeg lurte på om dere har noen tips til hva man kan strikke relativt raskt og greit i barselgave? Jeg er ikke veldig flink, men jeg får det til, det tar bare litt tid. Strikke-nybegynner. :) Jeg kjenner fire gravide nå, og har lyst til å lage noe hjemmelaget. Det er så koselig å gi, og jeg synes hvert fall selv det er veldig koselig å få også. :)

Jeg holder på med en som ser veldig lik ut. Er det fra boken "Myk start"? :)

Den ble kjempefin hvert fall!!! :) Heldige dåpsbarnet!
Takk :) fant den på youtube jeg :p ja der fine!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke lett gjennom hele tråden, men jeg lurte på om dere har noen tips til hva man kan strikke relativt raskt og greit i barselgave? Jeg er ikke veldig flink, men jeg får det til, det tar bare litt tid. Strikke-nybegynner. :) Jeg kjenner fire gravide nå, og har lyst til å lage noe hjemmelaget. Det er så koselig å gi, og jeg synes hvert fall selv det er veldig koselig å få også. :)
Jeg strikker ikke men hekler, går kjapt å få til sko og luer :) det er jo koslige gaver ;)

Jeg strikker ikke men hekler, går kjapt å få til sko og luer :) det er jo koslige gaver ;)

Ja, du, egentlig lurte jeg først på om buksen var heklet, men så sjekket jeg ikke så nøye. :smiley-ashamed005 Synes bare den var veldig søt! Og om de får søsken senere så går vel beltet an å bytte også? Kjempelurt med sånne detaljer man eventuelt kan skifte senere om man vil ha et annet preg til et søsken (f.eks. rosa/lyseblå, eller knapper med bokstaver osv.)

Takk for tips, sko og luer til nyfødte er jo knøttsmå. Lurt!

Viss du finner på at du vil hekle så er det masse fint innpå her http://www.bekkibjarnoll.com/p/gratis-hekleoppskrifter_7.html har heklet en god del derifra :)

Da har jeg lagt den til i favoritter. Jeg har bare strikket en liten stund, men i flere av oppskriftene jeg har på babystæsj så skal man hekle litt underveis. Særlig i babyteppene. Så jeg har veldig lyst til å mestre det også. Burde vel være mulig å lære seg? :p

Da har jeg lagt den til i favoritter. Jeg har bare strikket en liten stund, men i flere av oppskriftene jeg har på babystæsj så skal man hekle litt underveis. Særlig i babyteppene. Så jeg har veldig lyst til å mestre det også. Burde vel være mulig å lære seg? :p
det lære du fort ja! her ei fin sie med hekle forkortelsa og med videoer som viser deg hvordan de hekles ;) mange ganger man bare må prøve seg litt fram for å få det til som du vil.

Her er noen sko som jeg har heklet litt på fantasi, lykkeliten_86
Brukte vell ca 2 timer på hvert par, så går ganske fort

Vis vedlegget 34586Vis vedlegget 34587

De var kjempesøte, men jeg må nok regne med litt mer enn to timer. :p
Nå har jeg hvert fall perfekt inspirasjon til å bruke helgen til å finne oppskrifter til barsel-gave-prosjekt. Jeg holder på med en julegave til en venn nå først, voksen-strikk, men så tenkte jeg å få ordnet de barselgavene. Jeg liker å bruke litt tid på å planlegge på forhånd først. Hva jeg skal lage, til hvem og hvilken farge. Det er kjempekoselig. :)

De var kjempesøte, men jeg må nok regne med litt mer enn to timer. :p
Nå har jeg hvert fall perfekt inspirasjon til å bruke helgen til å finne oppskrifter til barsel-gave-prosjekt. Jeg holder på med en julegave til en venn nå først, voksen-strikk, men så tenkte jeg å få ordnet de barselgavene. Jeg liker å bruke litt tid på å planlegge på forhånd først. Hva jeg skal lage, til hvem og hvilken farge. Det er kjempekoselig. :)
Du må vise fram når du blir færdig :D

Jeg hekler meg tøfler!! Men har dere noen gode tovetips?

Hm, noen andre her som tover? Jeg vil tove i vaskemaskina, og har hørt om både tennisballer og håndkler, men hva funker best? Jeg har ikke tennisballer, så da må jeg kjøpe. Også ser jeg for meg at de blir veldig tova med baller vs håndkler?

Hm, noen andre her som tover? Jeg vil tove i vaskemaskina, og har hørt om både tennisballer og håndkler, men hva funker best? Jeg har ikke tennisballer, så da må jeg kjøpe. Også ser jeg for meg at de blir veldig tova med baller vs håndkler?

Fant dette på nettet;

http://strikkespinn.wordpress.com/2010/01/15/a-tove-i-vaskemaskinen/

http://www.ull.no/toving-av-strikkeplagg/

http://min.abcblogg.no/1200220641_toving__slik_vi_gjr_d.html

Alle tre sidene virket som de var skrevet av noen med tove-erfaring! :)

Takk Lykkeliten_86 <3

Er det noen av dere som har strikket marius bodyen til baby? Er den vanskelig og evt tar det lang tid? kom på at ei venninne har termin om 2 uker også såg jeg den oppskriften så fikk jeg lyst å strikke den til henne.

Back
Topp