STRIKKEKLUBBEN

Da er mitt fargerike prosjekt ferdig. Jeg fant frem Heklenål og oppskrift på ferie , og lot mini få plukke ut akkurat de fargene hun ville ha, og resultatet ble jo da som forventet fra barn, MYE farger! :-)
En tunika ble det.
ImageUploadedByBV Forum1373150022.551784.jpg

Da er mitt fargerike prosjekt ferdig. Jeg fant frem Heklenål og oppskrift på ferie , og lot mini få plukke ut akkurat de fargene hun ville ha, og resultatet ble jo da som forventet fra barn, MYE farger! :-)
En tunika ble det. Vis vedlegget 21374
Akkurat slike farger ei sommer-jente skal ha. :)

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Hei! Jeg lurer på hvordan dere lærte å strikke/hekle? Jeg har veldig lyst, men har ingen som kan lære meg det. Er kun min bestemor som kan det, og er redd det dør ut der med slekta.. Jeg har kjempelsyt til å kunne strikke til mine barn (når jeg får det) og til barnebarn ( når jeg får det )... Er det en bra video, bok e.l? Som er til p anbefale...?

Hei! Jeg lurer på hvordan dere lærte å strikke/hekle? Jeg har veldig lyst, men har ingen som kan lære meg det. Er kun min bestemor som kan det, og er redd det dør ut der med slekta.. Jeg har kjempelsyt til å kunne strikke til mine barn (når jeg får det) og til barnebarn ( når jeg får det )... Er det en bra video, bok e.l? Som er til p anbefale...?

garnstudio.com har MASSE viedoer som er enkle å følge med på :-)

Hør med venninner, er in å stikke igjen. Biblioteket har en del bøker, hvor noen har bra forklaringer. Bruk youtoube til hjelp. Sjekk om noen har strikketreff/kafé (vet sanitetsforeninghar det. De gamle kan kunsten. ) Begynn enkelt, ikke mist motet. Ei venninne av meg kjøpte startpakken til barn på Europris, og hun er over 40. Og spør gjerne. På Facebook er det en side som heter Strikkesiden. Masse hjelp å få der.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

YouTube :D

Jeg hadde heller ingen til å lære meg det, men for tre år siden gjorde jeg en innsats selv, og startet med enkle oppskrifter. Skaffet meg lær å strikk og hekle bøker, og jeg brukte Internett mye. Der søkte jeg opp hver eneste ting jeg stod fast på. Nå tre år etter har jeg laget uendelig mye, til både venner og familie. Og jeg har solgt mye ting :)

Jeg hadde heller ingen til å lære meg det, men for tre år siden gjorde jeg en innsats selv, og startet med enkle oppskrifter. Skaffet meg lær å strikk og hekle bøker, og jeg brukte Internett mye. Der søkte jeg opp hver eneste ting jeg stod fast på. Nå tre år etter har jeg laget uendelig mye, til både venner og familie. Og jeg har solgt mye ting :)
Så flott!! Da er det kanskje håp for meg også ;)

Jada jada vet jeg maser nå :-P men er litt kreativ disse dagene, midt i flytteprossesen ! ;)
Men nok en gang har litt restegarn blitt brukt, og denne gangen kom det frem en lykt :-D
ImageUploadedByBV Forum1373391064.350157.jpg

Jada jada vet jeg maser nå :p men er litt kreativ disse dagene, midt i flytteprossesen ! ;)
Men nok en gang har litt restegarn blitt brukt, og denne gangen kom det frem en lykt :-D
Vis vedlegget 21692
Den var kjempe fin :) Har noen søte små syltetøy glass hjemme som jeg kan hekle noe slikt til :) Istedet for å bruke penger i dyre dommer på nye lykter :P

Den var kjempe fin :) Har noen søte små syltetøy glass hjemme som jeg kan hekle noe slikt til :) Istedet for å bruke penger i dyre dommer på nye lykter :P
Ja de ble veldig fine når en bare får riktig pynt og farge som passer inn :-) og ikke minst, enkelt å bytte ut fargene etter hvert som årstiden og stilen endrer seg :)

"¤#=!"(¤"#%U!"! f**!")#!%QW djevellue. lever virkelig opp til navnet sitt!!!
er 5 F!"#!2%¤)#!" gangen jeg har startet på den på nytt.... og denne gangen BØR jeg ha klart å gjøre det korrekt...

"¤#=!"(¤"#%U!"! f**!")#!%QW djevellue. lever virkelig opp til navnet sitt!!!
er 5 F!"#!2%¤)#!" gangen jeg har startet på den på nytt.... og denne gangen BØR jeg ha klart å gjøre det korrekt...
Haha leste feil isted, og skjønte nå at den ikke er ferdig :-P hvilke av oppskriftene bruker du? Den som strikkes uten at du må sy den sammen, eller den som må syes sammen etter på?

Back
Topp