STRIKKEKLUBBEN

Ikke akkurat strikking nå. Men er nå håndarbeid dette og , med garn ;) Hehe
ImageUploadedByBV Forum1375217565.359729.jpg

Prøver meg på en julekalender!
TING TAR TID!

Jeg er en person som ikke klare å kun ha et prosjekt om gangen, blir så fort lei da. Har tre strikkeprosjekter rundt meg nå som jeg holder på med.

Vedlegg

• DSC_0591.JPG
    DSC_0591.JPG
    541,4 KB · Visninger: 105
Trenger motivasjon. Er så lei vottene jeg strikker i bryllupsgave. Hjelp!!!! Ferdig med hennes. Snart halvveis på hans første. Er 98 masker rundt hver omg. Phu. Og har bare 17 dager på meg!!!!! Så lurer litt på hvorfor jeg sitter her nå.... Burde strikke litt til før jeg legger meg....

Trenger motivasjon. Er så lei vottene jeg strikker i bryllupsgave. Hjelp!!!! Ferdig med hennes. Snart halvveis på hans første. Er 98 masker rundt hver omg. Phu. Og har bare 17 dager på meg!!!!! Så lurer litt på hvorfor jeg sitter her nå.... Burde strikke litt til før jeg legger meg....
Jeg og syntes det er såå kjedelig å strikke to av samme ting, som votter, sokker , leggvarmere osv. MEN når en først er ferdig, da er det jo en god følelse :-D så tenk på de som skal bruke de og at det er håndlaget av deg og mange som skal beundre kunsten. Og ikke minst, mange som skulle ønske de var like kreative og kunne strikke!
Lykke til, dette går fint :)

Jeg og syntes det er såå kjedelig å strikke to av samme ting, som votter, sokker , leggvarmere osv. MEN når en først er ferdig, da er det jo en god følelse :-D så tenk på de som skal bruke de og at det er håndlaget av deg og mange som skal beundre kunsten. Og ikke minst, mange som skulle ønske de var like kreative og kunne strikke!
Lykke til, dette går fint :)
Strikker og jeg strikker... Kjedelig med par, for har jo allerede laget en ting, og synes det holder med en gang. He he. Godt jeg ikke er alene med den følelsen. Men nærmer meg felling på vott 1 nå. Fått unna masse i dag. Det motiverer.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Jeg måtte ha en pause med vognposen ;) er halvveis på det
.
Har derfor prøvd å strikke babylue fra sandnes. Det nyeste baby heftet.

Og slik ble den
1376158429621.jpg

Valgte blå da hun synske hele tiden sier det kommer en gutt først ;) :P

--------------------------------
☆ vår tur snart?? ☆

Strikker Marius-heldress til et kommende familiemedlem:)
ImageUploadedByBV Forum1377009775.575221.jpg

Bryllupsgaven ble ferdig, og godt mottatt. Heldigvis. Så litt skummelt ut 4 dager før brylluppet, hvor jeg satt med (nesten)
Bryllupsvotter.jpg
2 venstre herrevotter....

Hjeeeeelp!!! Jeg strikker bukse på rundpinne nå.. Oppskriften sier nå : . Strikk glstrikk videre til arb måler 12-14-15 (15½-16) cm. Nå økes det 1 m på hver side av 4 m midt foran (2 m på hver side av merket) – SE ØKETIPS. Gjenta økningen på hver 2.omg totalt 8-9-9 (10-11) ganger = 108-114-118 (124-130) m. Etter alle økninger måler arb ca 18-21-22 (23-24) cm. På neste omg felles det 6 m midt foran og midt bak (dvs 3 m på hver side av merkene) = 48-51-53 (56-59) m på hvert ben..

spm1: hva er glattstrikk? Bare rett? Eller annenhver rett og vrang.
spm2: skal jeg strikke glstrikk til det måler 12 cm først, deretter begynne økningen? Eller øke mens jeg strikker de 12 cm? Og da kun på hver andre omgang?
spm 3: først i oppskriften skulle jeg strikke 3 rette 3 vrange til arb målte 8 cm, det har jeg gjort, skal jeg inkludere dette i de 12 cm nevnt ovenfor, slik at jeg skal strikke 4 cm glattstrikk, eller er dette 12 nye cm av arbeidet?
spm4: det står etter alle økningen måler arb ca 18 cm, er det HELE arb? Inkludert det første med hver tredje vrang/rett?

jeg er heeelt fersk på strikkinga, og det jeg har gjort til nå er jeg sabla fornøyd med ;) men trenger litt råd og hjelp ;) jeg fikk jo det av dere tidligere, håper nå også :D

linken til oppskriften;
http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19&lang=no

Hjeeeeelp!!! Jeg strikker bukse på rundpinne nå.. Oppskriften sier nå : . Strikk glstrikk videre til arb måler 12-14-15 (15½-16) cm. Nå økes det 1 m på hver side av 4 m midt foran (2 m på hver side av merket) – SE ØKETIPS. Gjenta økningen på hver 2.omg totalt 8-9-9 (10-11) ganger = 108-114-118 (124-130) m. Etter alle økninger måler arb ca 18-21-22 (23-24) cm. På neste omg felles det 6 m midt foran og midt bak (dvs 3 m på hver side av merkene) = 48-51-53 (56-59) m på hvert ben..

spm1: hva er glattstrikk? Bare rett? Eller annenhver rett og vrang.
spm2: skal jeg strikke glstrikk til det måler 12 cm først, deretter begynne økningen? Eller øke mens jeg strikker de 12 cm? Og da kun på hver andre omgang?
spm 3: først i oppskriften skulle jeg strikke 3 rette 3 vrange til arb målte 8 cm, det har jeg gjort, skal jeg inkludere dette i de 12 cm nevnt ovenfor, slik at jeg skal strikke 4 cm glattstrikk, eller er dette 12 nye cm av arbeidet?
spm4: det står etter alle økningen måler arb ca 18 cm, er det HELE arb? Inkludert det første med hver tredje vrang/rett?

jeg er heeelt fersk på strikkinga, og det jeg har gjort til nå er jeg sabla fornøyd med ;) men trenger litt råd og hjelp ;) jeg fikk jo det av dere tidligere, håper nå også :D

linken til oppskriften;
http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19&lang=no

strikker du rundt og rundt så strikker du kun rett hele veien (då blir det glatt strikk) også øker du med 1 maske før merket og en etter merket (merkene)

Back
Topp