STRIKKEKLUBBEN

strikker du rundt og rundt så strikker du kun rett hele veien (då blir det glatt strikk) også øker du med 1 maske før merket og en etter merket (merkene)
Ååååå du er en knupp!! Hvor langt strikker jeg da? Begynner med glattstrikken nå, strikker jg til arbeidet totalt måler 12 cm, eller til den nye delen nå måler 12, så totalt 20 cm.,?

Ååååå du er en knupp!! Hvor langt strikker jeg da? Begynner med glattstrikken nå, strikker jg til arbeidet totalt måler 12 cm, eller til den nye delen nå måler 12, så totalt 20 cm.,?

til arbeidet måler. altså hele greien. ;-)

Jeg driver å hekler babyteppe til min kusines kommende lille gutt. Vet det ikke er så avansert, men er i startfasen med hekling:)

Vedlegg

• bilde (2).JPG
    bilde (2).JPG
    149,4 KB · Visninger: 84
Hei hei damer :) lenge siden jeg har kommet med noe her, men har da strikket litt for det om :)

ImageUploadedByBV Forum1378487264.608675.jpg

Etter dette paret med labber var ferdig, måtte jeg prøve å strikke ett par samtidig, for det er såå kjedelig å begynne på nr 2.

Her er resultatet av det.
ImageUploadedByBV Forum1378487325.871218.jpg

ImageUploadedByBV Forum1378487338.054871.jpg

Så ble det et par søte små tøfler også :) ble tom for rosa, siden det var rester, så da ble det lilla såle .
ImageUploadedByBV Forum1378487391.304277.jpg

Ååååå jeg vil også bli så flink!!! Jeg sliter med å øke masker.. Det blir bare stygt... :(

Når jeg plukker opp flere masker (er midt inni arbeidet det...) :/ er dritstygt nå på ene siden, og orker ikke rakne opp igjen... :( gjort det en gang idag ellerede...

Når jeg plukker opp flere masker (er midt inni arbeidet det...) :/ er dritstygt nå på ene siden, og orker ikke rakne opp igjen... :( gjort det en gang idag ellerede...
Har du en Heklenål? Så kan du prøve med den? Kan hende det da blir finere :) du stikker liksom heklenålen nedi der som du plukker opp masker, og trekker opp tråd (den du strikker med) :) jeg er elendig på å forklare :-O

Har du en Heklenål? Så kan du prøve med den? Kan hende det da blir finere :) du stikker liksom heklenålen nedi der som du plukker opp masker, og trekker opp tråd (den du strikker med) :) jeg er elendig på å forklare :-O
Litt av problemet er at jeg vet ikke hvor jeg henter masøker fra :p

Tuuuuusen takk!!! Jeg ble så sint at jeg rakne hele driten :p skal jeg gjøre det, skal det være fint!! Perfeksjonist da sjø :p

Tuuuuusen takk!!! Jeg ble så sint at jeg rakne hele driten :p skal jeg gjøre det, skal det være fint!! Perfeksjonist da sjø :p
Hehe jeg skjønner deg godt jeg :) er sånn selv. En annen måte jeg og øker på, er å strikke en maske to ganger. Du vet når du strikker en maske , så strikker du i fremre delen av masken, og når den strikkede masken er ført over på høyre pinne, så tar en jo av fra venstre, men hvis du da skal øke, så når du strikker masken , så strikk den i bakre del, og uten å løfte av , så strikker du i fremre del også. Og da kan du løfte av. Da har du økt med en maske :)

Jeg har sett litt videoer nå, og tror jeg vet hva du mener;) det skal jeg prøve!!! Tusen takk for masse hjelp!! :D

Hei hei damer :) lenge siden jeg har kommet med noe her, men har da strikket litt for det om :)

Vis vedlegget 29858
Etter dette paret med labber var ferdig, måtte jeg prøve å strikke ett par samtidig, for det er såå kjedelig å begynne på nr 2.

Her er resultatet av det.
Vis vedlegget 29859
Vis vedlegget 29860

Så ble det et par søte små tøfler også :) ble tom for rosa, siden det var rester, så da ble det lilla såle .
Vis vedlegget 29861

Så søte babytøfler :) Deler du oppskrift?

1 PP med pergo

Håper på 2014-baby <3

Så moro at det er mange her som strikker/hekler! Jeg holder for tiden på med en genser til meg selv, og etter jeg en eller annen gang blir ferdig med den skal jeg hekle et hjerteteppe til den nye babyen :-)

I gang med prøving <3 *ipad*

Back
Topp