*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

det er bra at du er frisk ihvertfall! :) det er jo det vikitgste! :)

Helt frisk er jeg nok ikke, jge ble sår i halsen igjen i dag, og da jeg titta inn der i speilet, med lommelykt for å se noe, fastlo jeg at den siden av halsen som føltes "rar" etter middagen var rød.

Det er litt bedre, og ikkelike rødt, men ubehagelig enda.

Men bedre. Jeg er langt bere. Har ikke mer feber, i alle fall.

Da har jeg endelig sovet ca en natt i strekk, og målt temp bare en havltime før "normalt".

Den var lav den. Ca 36 grader. følgelig lite som tyder på at jeg har hatt EL ja, og det breftes vel av min relativt høye og myke livmortapp.

så da er det bare å fortsette med sengekosen og krysse fingrene.

Sambo er jo søt da. I går kveld et godt stykke uti "oppvarminga" spurte han meg om kroppstemperaturen min... det ville jo bare være kjekt å vite om han "prøvde på noe" eller ikke. Ikke at det var avgjørende for hvordan dette ville utvikle seg, bare liksom... spennende å vite.

Så jeg får tusle meg hjem og fortelle ham at han antakeig fortsatt "prøver på noe", om han vil følge opp...

Og nå er det snart ei hel uke med ferie :)

Jepp, kjempesøt.

Pga stress, pakking, handletur og div annet ble det sent i seng og ingen sengekos i går, men det er greit nok.

Gjett hvem som fikk en skyhøy temp på ca 36,5 i morges da!

Dersom den bare holder seg.... jeg kan ha hatt el i går. Bra timing på den sengekosen da, og han prøvde visst definitivt på reprodukjson, uten  å være helt klar over det...

Ettersom jeg reiser bort for en ukes tid vil det ikke bli så mange oppdateringer fra meg den neste uken, men dere får ha det fint, kanskje jeg stikker innom.

Jeg er visst savnet... så jeg stikker innom et hode for å si at jeg enda lever.

Ingen mens, ingen baby, ikke hatt el engang. Tiden går, og sånn bare er det.

Jaja, jeg lever. Jeg har en kjempefantastsik samboer (enda han klarte å vekke nysgjerrigheten til diverse av sine slektninger i løpet av denne ferieuka, og få dem til å tro at vi venter barn, enda vi er enige om at ingen skal vite at vi prøver. Men han MENTE det jo ikke, så jeg tilgir det, og mener han er en fantastisk kjæreste uansett) Og da har jeg det jo ikke ille. Selv om jeg altså ikke er gravid. Det er vel ikke det viktigste her i livet det da.

Jeg får se lyst på det. Har vel ikke noe annet valg.

Det ordner seg nok. Før eller siden. Ikke sant?

Ja, det er litt kjedelig, men jeg er vant til det egentlig, så akkurat nå bryr det meg ikke så mye. Jeg har hatt ferie, og det har vært deilig. Men nå er jeg tilbake til realitetene, og medførende tanker omkring manglende EL, uregelmessig syklus, og at det kanskje snart er tid for å vurdere legen. Men jeg har ikke lyst!!!!

Se de søte tvillingene mine da.

De er fra twoweekwait.com

Og da må jeg nesten bare fortelle litt om dette....

Der har de egg som man kan ha i signaturen eller sånn, slik som jeg hadde dette egget. Da er man "eggspecting" :)

Jeg falt for konseptet.

For en studn siden hadde de et egg, som jeg fulgte med daglig, men jeg la det dessverre aldri i signaturen min. Jeg følte likevel at jeg hadde adoptert det egget, jeg bare HADDE det ingen plass...

Det egget ble en gutt.

Så kom dette egget, og jeg la det i signaturen, for jeg angret sånn på at jeg ikke hadde lagt inn det forrige. (de hadde enda ett før den tid, som ble en jente, men dt var før jeg oppdaget det, så det hadde jeg aldri noe forhold til) Og det ble altså tvillingjenter.

I mitt hode har jeg en tanke, som jeg ikke helt klarer å kvitte meg med, en fantasi, om at vår familie skal bestå av meg og min samboer, og tre barn. en gutt som skal være storebror og to tvillingjenter....

Som altså er akkurat det disse eggene jeg har "adoptert" har blitt til. Det første lagra jeg dessverre aldri noen plass, men jeg følte at jeg adoprterte det likevel (kanskje jeg kan finne koden og legge det inn nå?) Og det er akkurat de barna jeg bare føler at vi "skal" ha.

(Nåja, jeg TROR ikke på at vi får dem da altså, og blir slett ikke lei meg om det ikke blir sånn. Egentlig vil jeg ha en jente jeg, men føler at en "storebror" slett ikke er dumt, så uansett hva vi får, om vi noen gang får en baby inni magen min, er jo gledelig.)

Det er nå slitt søtt da, sant?

Dag 37.

Muligens hadde jeg EL for noen dager siden, kanskje ikke. Usikker, pga rotete søvn og derfor litt håpløse tempe-forhold. Men kanskje.

Mens vi var på ferie var jeg ikke flink til å notere ned når jeg tempet. Selve tempen ble lagret, men altså ikke når, og det er litt vesentlig, ettersom jeg vet at jeg tempet for tidelig noen dager, og muligsen for sent et par dager også. Noterte ikke noe som helst om sekret, og faktsik husker jeg ikke dagne for sengekosen heller (var ikke så innmari mye av den, min samboer takler ikke så godt at senga knirker og dunker mot veggen...)

Og dette kan jeg angre på nå, for det hadde vært lettere å se dersom jeg hadde vært sikker på den forrige uken. Men, jeg har lagt det inn så godt som jeg klarer å huske/gjette, og så får jeg bare se hva som skjer. Ingen temp i går, og ubrukelig temp i dag, vi får håpe jeg klarer å sove så lenge som jeg skal i morgen og i helga, så jeg får avklart dette her.

Men i alle fall... livet går da videre. Det må det jo bare.

Tiden får vise hva som skjer. Det som skjer, det skjer. Og sånn er det bare. Det ordner seg vel.

Dag 39.

Og så falt temepraturen igjen, så da tror jeg ikke at jeg har hatt EL likevel, så da er det bare å fortsette med aktiv sengekos...

Sambo skal vekk i tre dager fra mandag av, men han var inne på at han skulle ha så aktiv sex med meg på søndag at jeg ble sengeliggende i tre dager til han var tilbake, så... (strengt tatt er han tilbake onsdagskvelden, så vi kan fint holde opp en relativt grei hyppighet på sengekosen likevel...)

Det er kjedelig med sånne, ingen tvil om det.

Men, programmet jeg bruker til å registrere temperaturene i, sier jeg har hatt EL for 5 dager siden, da jeg puttet inn dagens info.

Det er HØYST USIKKERT da, ettersom det altså er slik at av de 5 temperaturene er det 1 som mangler, og 2 som er "manipulert" fordi de er tatt 1,5-2 timer før normalt. Og dagens, som er tatt innenfor de 1,5 timene som vi kan "normalt tidsjustere for", den er rett under "streken". Jeg vil ha et par netters god søvn og lesbare temperaturer før jeg tror på dette.

Så jeg bare venter... Venter og ser hva som skjer.

Håper egentlig at den har vært ja, for om den inntreffer i løpet av de neste dagene er det dårlig timing (annet enn i dag og i morgen da) Min samboer reiser bort på mandag tiiiiiiiidelig og er ikke tilbake før onsdagskvelden, nemlig.

Vel, vi få se.

Det skjer, det som skjer.

HØY temp i går. Om det er en bekreftelse på den EL TCOYF har registrert, eller om det er DA jeg evt hadde EL er jeg ikke sikker på. Stoler ikke på bare EN høy heller, hadde en høy tempr for et par uker siden også, men den droppa rett ned neste dag og forble der.

I dag fikk jeg ikke tempa i det hele tatt, pga at jeg måtte opp så usannsynlige tidelig, men slik er det nå bare.

I morgen får jeg sikkert tempe igjen, dersom jeg får sove i natt da, alene i senga. tiden går.

Det ordner seg vel, på ett eller annet vis, en eller annen gang. Regner med det.

Det håper jeg også.

Usikker på om jeg i så fall skal regne meg som 7 eller 2 dager etter EL i dag.

TCOYF sier jo at jeg hadde EL sist mandag. Jeg er usikker på den pga litt usikre målinger. Om vi regner EL på lørdag pga stigningen søndag, så er det jo aaaaltfor tidelig å teste til helga, mens det er normal testetid dersom den datoen TCOYF gir meg stemmer....

Også er jeg småkvalm i dag også. Men vet at det ikke har noe med den saken å gjøre da altså. DERSOM jeg er 7 dpo i dag, så er muligens denne stignignen en indikator på en trifasisk kurve, som kan indikere festing, på lørdag, men likevel, det er litt overoptimistisk å tro på det, og enda mer overoptimistisk å la det være grunn til å tro jeg er kvalm. Kvalmen kommer sikkert mer av at det er eviglenge siden frokosten, og jeg er trøtt og sulten.

Jeg skal avsted og gi blod i dag. Det skal man ikke gjøre dersom man er gravid. Men 2 eller 7 dager etter en eventuell eggløsning, en uke før jeg kan forvente å kunne teste, det er da ingen grunn til å ikke gi blod da vel?

(Jeg er kanskje litt snål, men jeg liker å gi blod. Jeg får fri fra jobb, med lønn. Jeg får sitte der oppe på blodgiversentralen med ei flakse brus som jeg får av dem, lese avisene og bare slappe av med bena høyt i en halvtimes tid. Jeg får kjeks etc hos dem der også, dersom jeg har lyst på det. Ren, skjær luksus (hver 4. gang får jeg dessuten en gave fra dem, fine ting å velge mellom) Jeg blir svimmel resten av dagen, men det er også det eneste "problemet" jeg har med dette (Ja, pluss at det noen ganger er litt vondt da, når de sliter med blodårene mine) Og noen trenger jo dette blodet. Så jeg liker det på et vis jeg)

Kjempespennende.... Bare at jeg ikke aner hvor lenge det skal være til testing. Om jeg skal satse på kommende helg, eller helga etter... Ettersom jeg ikke vet om jeg er 2 eller 7 dager etter el (eller for den del ikke er 100% overbevist om at jeg har hatt el i det hele tatt enda...)

Tusler nå avsted til blodgivinga mi jeg, med god samvittighet, og krysser av for at jeg ikke er gravid, og ikke har vært det siste to år. Ærlig skriver jeg under på at det er sant. Jeg ER jo ikke gravid, så vidt jeg vet. Håper at jeg blir det, men kan umulig regnes som gravid i dag. OM det skulle være et knøtt som har lyst å vokse i meg, så trenger det ikke denne halvliteren av blodet mitt i dag uansett. Det er det noen andre som trenger langt mer. Så det så.

Ja, så var blodet gitt.

JEg måtte stikkes i BEGGE hendene denne gangen...

Først skulle hun nemlig tappe blod. De spurte pent om de kunne få bruke alt blodet mitt til forskning, og det sa jeg var jo helt greit for meg, om det er det de trenger det til, så... Og skrev under på et skjema om at det var OK. Da brukte de visstnok en annen pose enn vanlig, og skulle ta prøvene etter tapping i stedet for før, slik de ellers gjør. Det glemte hun helt til hun hadde tatt ut nåla og satt på plasteret... Og da måtte det stikkes en gang til, og det måtte være i andre hånda. På andre hånda (høyre) har de litt problemer med  finne blodåra mi. På venstre er det helt greit, men de på høyr er visst litt mindre eller bedre gjemt eller noe, så der er det ikke like lett. Men, hun fant den da, og fikk tatt sine prøveglass.

Og med fasttapet (stramt) bomull på BEGGE albuene var jeg litt avstivet da.... men jeg kom meg da hjem.

Så får jeg lage meg middag etterhvert, alene hjemme som jeg er. Og dersom jeg får sove godt og måle tempen greit i morgen, så er jeg spent på hva den er! :)

Med litt håpløse tempinger de siste dagene pga urolig søvn har jeg likevel stort sett såpass høy temp at jeg så smått tror på at jeg kanskje har hatt EL.

Vet ikke når jeg i så fall tester, dt får tiden vise.

Jeg blir, av personlige årsaker, litt mindre aktiv og kanskje fraværende noen dager den neste uken. Men jeg er ikke borte, og kommer tilbake!

Da er jeg tilbake.

Utfra den antatte EL-dato som TCOYF/Ovusoft har kommet frem til er jeg på den 17. dagen etter EL. Det må vi jo nesten bare anta er feil. For her har det ikke dukket opp noen mens (og den pleire alltid komme på den 15. agen, en gang kom den den 16.) og jeg pleier spotte dagen før.

Men her finnes altså ingen mens, ingen spotting.

Så med håpet lysende i øynene tok jeg en test i morges før jeg gikk på jobb, men den var uomtvistelig NEGATIV.

Jeg har tittet på grafen over temperaturene mine, og det er ikke helt utenkelig at det kan være feil antatt EL-dato, og at jeg kanskje egentlig ikke er stort mer enn rundt 11 dager etter EL i dag.

Men gravid er jeg tydeligvis i alle fall ikke, så da så...

Alt tyder på at jeg har hatt EL.

Jeg er bare usikker på når...

Egentlig synes jeg den datoen grafen min sier det er virker logisk jeg, og det er altså 17 dager siden, så da burde jeg ikke teste negativt, når mensen ikke har kommet...

Så derfor er den nok feil. Og da lurer nå jeg på når den har vært i alle fall.

Har vært så mye reising og styr, begravelser, ferie og frem og tilbake denne syklusen at jeg egentlig ikke er overrasket over at kroppen er på bærtur, men jeg synes det burde vær greit å skjønne den utfra temping etc i alle fall.

Dumme kroppen min.

Back
Topp