*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Dag 7.

Ingen temp fra de siste to dagene, pga søvnforstyrrelser. Men, det er så tidelig i syklusen at det ikke bekymrer meg i det hele tatt. Hvordan det evt blir forstyrrelser med en god del reisedøgn de neste 2-3 ukene, det får vi nå se på. Det tar jeg som det kommer.

I alle fall... mensen er over, så da er det bare å begynne å vente på en eventuell EL da... Når den nå enn måtte komme. Håper den kommer om ikke så lenge.

Dag 9 i syklusen.

Og da er vi "igang". Med den "potensielt fruktbare perioden". For i morges hadde jeg definitivt kremig sekret, og da regner ovusoft/tcoyf meg som å være i den fruktbare perioden av syklusen. Fordi det er mer fruktbart enn det ufruktbare klebrige/tørre sekretet jeg har i min ufruktbare tid av syklusen, slik som jeg hadde i går.

Og da så. Jeg forventer nå ikke EL sånn med det første, men you never know, så vi hopper nok jevnlig til køys, just in case. (og dessuten så er det jo ikke akkurat ubehagelig heller da...)

Og vips, enda en dag uten temp. For jeg sov rett og slett aldri 3 timer sammenhengende i natt. Jeg var våken 5-6 ganger i løpet av natta. Jeg vet ikke hvorfor, jeg sov bare dårlig. Det skjer av og til.

Som konsekvens har jeg ikke noen temp å putte på grafen i dag, OG jeg er trøtt, for jeg blir jo ikke spesielt godt uthvilt da, når jeg ikke sover skikkelig. Ikke en spesielt god start på fredagen.

Men det er fredag. Og det liker man jo :)

Usj. Kjipt med dårlig søvn.

Var dautrøtt i morges helt til jeg kom på at jeg skulle teste. Er heeeelt våken nå for å si det sånn.

Kjipe greier. Men du er jo i den fruktbare perioden din da. Så det er bare å hoppe på mannen [:)]

Lykke til!

Jeg er nok bare sånn "teoretisk sett" i den fruktbar perioden, venter ikke el på et par uker enda.

Men, joda, hoppe på ham litt av og til, det gjør jeg jo :)

Men, en ting jeg glemte å "klage" over i sted:

I morges tok jeg på meg klær, som alltid, og jeg tok en litt "løs" topp. Og ei åpen jakke over. Men nei, jeg måtte lukke de neerste knappene. Selv om denne toppen var lang nok til at jeg ikke måtte det (liker ikke å vise frem magen på jobb sånn midt på vinteren (ja, det var minusgrader i morges, vinter nok for meg)) Men gjett hva: Toppen stramma over magen! jeg har fått "babybump" på magen, enda jeg ikke er gravid! Og jeg vil ikke ha spekulasjoner om baby i magen når jeg ikke HAR baby i magen, så her er det bare å dekke til.

IRRITERENDE!

Jeg er pr. def egentlig nær grensa for undervektig, jeg veide meg i påska, jeg er 52 kilo, så det er ikke det at jeg er tykk, det er bare det at det visstnok samler seg på magen, slik at jeg ser gravid ut! Og ettersom jeg ikke ER gravid, så synes jeg ikke det er det minste gøy at det ser ut som om jeg nærmer meg grensa for å kunne fortelle det på jobb. De synes jo alle at det er på tide jeg får barn nå, alle forventer at jeg er "nestemann", og da ønsker jeg ikke slike spekulasjoner!

Og de ter jo ikke det minste gøy å  SE gravid ut når man inderlig ønsler å være det, men ikke ER det!

Så, da blir det mindre potetgull og mer trening fremvoer da. Kanskje jeg kan bygge opp noen muskler, slik at vekta går oppover, på en sunn måte? (all trening er mer trening for meg, jeg har ikke trent noe som helst på en 4-5-6 år. Men jeg beveger meg, jeg går jo til og fra jobb da altså. Men jeg går bare, ikke så fort, og jeg trener aldri noe)

Uansett irriterende å sitte her med en "babymage" uten baby!!!

I'm back.

Bre borte et par dager, men tilbake nå. Fortsatt ingen EL i sikte, men så er jeg jo bare på dag 15 også da.

Krysser fingrene for deg at EL dukker opp umiddelbart!![:)]

Umiddelbart har jeg ingen tro på, men det er greit. den kommer nok, før eller siden. Satser på det.

Overraskende nok, temperaturen min steg i morges. MARKANT.

Jeg målte nemlig halvannen time før "min tid", og likevel var den over coverline. Med tidsjustering kommer den da nesten 0,2° over coverline.

Jeg er ikke 100% overbevist om at jeg hadde EL så tidelig da (det blir dag 15!!!) så vi får se ha dagene bringer. Jeg våknet VARM, men ettersom jeg hadde to dyner over meg (jeg og sambo sov tett i natt, det var jo kaldt i hele leiligheta) og altså min samboers varme kropp til å varme meg, sant varmeflaske i fotenden (igjen, det var KALDT i leiligheta ettersom vi hadde vært bortreist) så var jo ikke det så overraskende.

Men ettersom det til en viss grad ser ut til at sekretet også tørker opp (litt usikker enda, men det ser litt sånn ut) så kan det muligens være sant? Sååå tidelig? gir meg en syklus på UNDER en måned!!! Det er saker det! (altså 29-30 dager lang syklus, MED EL!)

Så jeg håper...

Dette høres jo lovende ut!
Du får kaste deg over din kjære! Krysser fingrene for deg.

Men du Stella... hva er det du jobber med?
Du er jo rene oppslagsverket når det kommer til sv.skap, el, mens
og alt som opptar oss her inne på bv[:D]
Jeg trodde jeg var velinformert, men du tar kaka, altså.
Du kunne sikkert bestått jordmoreksamen med glans.
...... kanskje du er jordmor?[8|]

Nope, jeg er ikke jordmor, langt derifra, jeg er kontorarbeider jeg. Trykker på datamaskin hele dagen. Langt, langt fra en jordmors hverdag.

Men jeg tror jeg ville LIKT å være jordmor. Det falt meg bare aldri inn da jeg valgte utdanning, jeg valgte en utdanning innen økonomi, ettersom jeg har vært "god med tall" hele mitt liv. Hvem vet, om jeg skulle valgt igjen... (Jeg vurderte lege jeg da, for en del år siden, men kom til at jeg hadde ikke videre lyst til å studere medisin, kjære i lik for å lære bilogi, og valgte heller en rent teoretisk utdannelse. Vet ikke helt om jeg angrer heller, hadde jeg studert noe annet, så hadde jeg bodd en annen plass, studert en annen plass, og således neppe møtt min samboer....

Kaste meg over ham... jeg burde kanskje kastet meg over ham i morges, men helt ærlig, jeg var TRØTT, det var natt, og han la seg enda senere enn meg, så vi sov heller til vekkerklokka tvang oss til å stå opp. Men heldigvis, så "kastet" han seg da over meg på tirsdagskvelden (vel, forførte meg i alle fall) samt lørdag og søndag (vel, hvem som forførte hvem de ulike dagene kan vel diskuteres....) så vi skal vel være ganske godt dekket opp, DERSOM dette var EL.

Jeg er ikke så sikker jeg da, på om det reelt kan ha vært det, så tidelig, liksom? Det virker for godt til å være sant.

Men, om så er, så krysser jeg fingrene. [:)]

Kontorarbeider altså.... hmmm[8|]
det hadde jeg ikke trodd.
Håper ihvertfall at du har dratt max nytte av el din, om det var det det var.
Krysser fingrene for deg[;)]

Tviler litt på at det var det.

Tempen i dag er ikke til å stole på, jeg skulle ikke ta den, ettersom jeg var våken ØRTEN ganger, men glemte meg da alarmen gikk og tok den automatisk, slik jeg har gjort hver dag i over et år. Den var lav, men det var ikke uventet, etter rundt en times søvn... (likevel, rett over coverline er den da) Men, i dag fikk jeg eggløsningsslim for første gang denne syklusen. Så da tviler jeg litt på at EL er over?

At jeg våkna så mange ganger i natt har sammenheng med at jeg er blitt forkjøla, tett i nesen (vel, var det i natt, den er åpnet seg brukbart nå) og sår hals (storforbruker av alle slags halstabletter i dag...) så jeg føler meg ikke egentlig i form til å forføre min kjære i kveld heller... Men det burde jeg vel...

I det minste, den lave tempen i morges avkrefter følelsen av at jeg har feber da....

Vel, feberen kom i går ettermiddag, og i dag er den definitivt tilstede.

Min LC markerer alt over 37,8 som feber, og temperaturen min litt utpå morgenen i ag (ikke klokka sesk nei, og ikke etter korrekt søvn, det er kke basaltemp, det er feber, var 38,1

For meg som normalt "kræsjlander" om den stiger over 37,8 omtrent (målt rektalt da, nå måler jeg oralt) føles det rart å faktsik være våken med feber, jeg pleier sove/døse jeg.

Men her sitter jeg, med vondt i halsen, rennende/tett nese og feber. Og svært redusert smakssans, så denne frokosten jeg har bedd om blir sikkert "spennende", ettersom jeg stort sett ikke kjenner noe smak. Jeg kjente litt i gårkveld, men sambo hadde pepra middagen godt da, siden han antok jeg hadde redusert smak...

Jaja... ikke noe temping, ingen peiloing på EL eller ei, men det får så stå sin prøve, bare jeg blir friks før jeg må på jobb igjen. Godt det er langhelg.

Æsj[:'(] det var dumt!

God bedring til deg, lille venn![:)]

Takk for omtanken.

Jeg er nok ikke i toppslag nei. Og med feber og tett nese og sår hals og hodepine... så er jeg nok ikke så innmari tiltrekkende, og har null energi, og vil bare sove. Og følgelig blir det kke noe sengekos, så jeg får bare håpe at det VAR el da (selv om jeg ikke tror det, ettersom jeg har hatt mitt eneste EL-slim denne syklusen ETTER den opprinnelig tempstignignen) For jeg kan i alle fall ikke lage baby uten sex...

Men, feber er vel ikke ideelt for denslags usnett? Gjør det i alle fall umulig å vite om tempen holder seg høy eller ei... den er skyhøy, men det er jo ikke pga el da.

har du blitt noe bedre? [:)]

Jepp, takk for det, jeg er blitt langt bedre nå, feberen er borte.

Der er også mine "høye" temperaturer, lite tyder på at el har funnet sted.

Men, men, jeg er i det minst  langt bedre form.

Back
Topp