*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Etter å ha lekt og dilla litt med grafen min i går kveld besluttet jeg å tro på det den nå forteller meg, at jeg skal få mens på søndag.

I så fall er jeg 13 dpo i dag, ikke 18 (hadde jeg ikke gjort noe med grafen i går ville den jo "bekreftet" at jeg er gravid i dag, og det ER jeg ikke, så da måtte jeg jo i alle fall endre på den feilaktive oppfatningen av EL-dato)

Time will show...

Vet ikke.

Venter jo kanskje mens på søndag, så om testing blir i morgen, på søndag, eller på mandag (om den altså ikke kommer søndag) vet jeg ikke helt enda.

Planen er nå testing på mandag, om ikke mensen kommer på søndag, sånn som jeg antar den gjør...

Selvsagt ikke krysse bena!

Vel, her sitter jeg... tempen er ikke lekker, men den har ikke droppa sånn lavt heller.

Og mensen.... den har ikke dukket opp enda.

Så med mindre tempen dropper veldig i morgen tideig, eller at mensen kommer  løpet av natta, så blir det vel testing da i morgn igjen.

Jeg har ikke egentlig troen, men... Hvem vet?

Temp opp... følgelig håpet opp. (temp vel og merke forstyrret av for lite søvn, men likevel...)

Men test.... NEGTIV.

16 dager etter EL skal jo ikke egentlig være for tidelig da....

Men selvsagt, kanskje min kropp er ekstra treg med å produsere hcg, det er en mulighet.

Time will show.

Ettersom jeg forventer at den dukker opp i løpet av dagen. Gjør den ikke det, så får vi teste igjen en eller annen gang.

Og om det i lengden hverken blir positiv test eller mens, ja så er det vel bare å oppsøke legen.

Men jeg regner med at det ordner seg, på ene eller andre viset...

Planen er lege dersom vi ikke lykkes denne eller neste syklus.

Men jeg må jo få BEGYNNE på neste syklus for å kunne lykkes der eller ei da!

Fortsatt ingenting...

Og derved rusler jeg til sengs, fortsatt uten å ha sett noe til noen blødning.

Den dukkre vl opp, før eller siden.

Eller så får vi vurdere å teste igjen etterhvert. Men jeg tviler sterkt på at jeg er gravid, så den kommer nok.

Tempen er 100% ubrukelig.

Jeg er nødt å gjøre noe for å forbedre søvnen min!

Ikke i hovedsak pga temping, men rett og slett fordi det sliter på meg i hverdagen at jeg er våken minst 3 ganger hver natt, somregel en plass mellom 3 og 6 ganger (over 6 ganger på en natt kaller jeg "å ha sovet elendig", men det er jo ikke god søvn å ha vært våken 4-5 ganger heller da....)

Tempen er tatt klokka fire, to timer før min vanlige tempetid, og jeg var dessuten våken klokka halv tre, så den var ikke tatt etter nok søvn heller. Og den var sånn "midt på treet". Ikke høy. Men ikke lav. Og komplett ubrukelig pga forholdene den er tatt under (jeg bare håpet den ville være så ekstrem at den ga meg et svar likevel)

Magen gir klare tegn på at den har tenkt å gi meg vondt i dag.

SELVSAGT måtte kroppen min planlegge det sånn. Hvorfor skulle jeg kunne få mens når jeg kunne sitte hjemme under et pledd med varmeflaske og omtenksom samboer, når jeg kan få den når jeg er på jobb, uten mulighet for varmeflaske, pledd eller omsorg, og ikke engang kan gjøre  som jeg vanligvis da gjør (krølle meg samme så godt som jeg kan på kontorstolen min og bare jobbe med helt lette ting, rydde, lese papirer eller rett og slett gi opp og surfe en halvtimes tid til de smertestillende tablettene har fått meg i stand til å fungere igjen) fordi jeg enten skal VÆRE i opplæring eller skal GI opplæring mer eller mindre hele dagen, bortsett fra den timen jeg skal sitte i møte...

Kan ikke løpe på toalettet en gang i halvtimen for å se om det er på tide med en tampong engang.

Jepp, livet er herlig...

Men skjer det noe da? Neeeeeeeei! Det gjør nemlig ikke det.

Jeg har veska full av paracet og Ob, og hodet fyllt av mulige forklaringer ovenfor min "lærer" (som jo er mann) om hvorfor jeg bare "mååå" krølle meg sammen. sier man "Du skjønner, mensen"? Eller kanskje "den tiden på måneden" er mer skånsomt for ham... Min samboer har jo i løpet av denne prøvetiden blitt svært tilvendt kvinneige detaljer, før den tid var han mer enn nok informert om jeg sa "vondt i magen" eller "ingen baby" (som en selvfølge, ettersom jeg gikk på p-piller).

Men... nei, jeg trenger ikke krøke meg sammen, jeg har nemlig ikke kramper i magen. Jeg trenger ikke nødvendigvis gå på toalettet for å sjekke heller, det kjennes ikke klisset og varmt ut, for jeg blør ikke.

Jeg kjenner "noe" i magen, og av og til kjennes det ut som om mensen definitvt er på vei etterhvert, men, den dukker jo ikke opp!

Jeg antar tiden får vise hva som skjer.

I de siste dagene har jeg tenkt og lest og fuksuert mye på kinabarn jeg. Ja, adopsjon altså. Jeg er fasinert av konseptet adopsjon, det har jeg vært lenge egnetlig, siden lenge før vi begynte å prøve. Jeg har nå i år fått en tremenning som er ei lita jente fra kina, det er kanskje derfor jeg har fokusert på nettopp Kina. Jeg føler at dersom vi skulle adoprtert ville jeg likt Kina. Dess mer jeg har lest om det, dess mer liker jeg nettopp Kina, grunnet prosessen, forutsigbarheten og det hele. (Selv om ventetiden har økt markant de siste månedene) Men, vi oppfyller slett ikke kravene til Kina da, på over 3 år enda. (grunnet alderskrav) Korea oppfylelr vi (dersom vi hadde vært gift, det MÅ man være som krav fra Norske myndigheter) og derfra får man yngre barn enn fra Kina, og en jevnere fordeling mellom kjønnene. Logisk sett skulle jeg derfor likt korea bedre enn Kina, ettersom små barn, og "en av hver" egnetlig tiltaler meg mer enn å være "garantert" en jente på 1 år. Likevel... det er kinajenter jeg drømmer om om natta...

Men nå er ikke adospjon aktuelt for oss nå da. Vi skal prøve litt til selv. Deretter skla vi oppsøke legen. Det blir sikekrt både utredning og assisterte forsøk om vi ikke lykkes før den tid.

Men i bakhodet lurer denne tanken.... på at jeg kanskje en gang kunne likevel tenkt meg å oppleve denne annerledes, men likevel fantastiske måten å bli foreldre på.

Men ikke nå.

Nå skal jeg først se om ikke denne mensen dukker opp (og alternativt teste igjen for å finne ut om det vokser noe inni der) og så får vi ta det derfra. Jeg vil jo gjerne oppleve det å gå gravid. Å ha en BABY. Å amme den og se den vokse opp. Og det får man ikke når man får en ett år gammel pike i armene, i Kina.

Jaja... Det blir vel antakelig egenfødte barn på meg, og adopsjonen blir bare en barsnlig fasinasjon, slik fosterhjem (og særlig beredskapshjem) er

Og i dag droppa temperaturen, langt, langt ned. Godt under coverline.

Noen  (ikke her, på utenlandske forum) har foreslått at jeg bomma med EL og at den kanskje fant sted 23. mai. I så fall er mensen ventet i dag eller i morgen, og med tempfall i dag så virker det sannsynlig ja.

Vi får prøve igjen neste syklus...

Jepp, lav temp er pyton. Kombinert med spor av blod "oppi der" som nok nsart kommer ut, så er jeg ikke i tvil, jeg er ikke gravid, og mensen er på vei.

Vel, neste syklus er etter planen den siste før vi oppsøker lege. Akkurat det er nesten skremmende, jeg liker ikke tankne på å gå til legen jeg. MEN, det er på en måte litt betryggende også, jeg tror muligens korppen min trenger litt hjelp...

Jaja, vondt har jeg ikke fått enda, men det kommer nok.

Og på akkurat denne dagen, når tempen falt og håpet forsvant... da fikk vi babybesøk på jobb...

Ja, jeg har da kommet til 8. dag av syklusen. Det er nok altfor tidelig for meg til å håpe på noe EL med det første, så jg må nok bare smøre meg med tolmodighet.

Dagene går nå, en etter en...

Kjedelig å være kvalm, og tenke "men, jeg er jo slett ikke gravid, det kan ikke komme av det [:(] "

Jeg er jo på dag 8 av syklusen, og på det tidspunktet har man ingen symptomer på graviditet, i all hovedsak fordi man ikke er gravid. Særlig ikke når man normalt ikke har EL før 3-6 uker uti syklusen. Somregel nærmere 6 enn 3, men jeg hadde jo EN syklus med EL dag 20, og det er jo helt fantastsisk, så jeg håper jo på en så tidelig EL en gang til...

Jeg mener... hadde dette vært i ventetiden etter EL, så hadde jeg håpet på at dette kaskje kunne være et tegn. Men nå kan jeg jo ikke håpe på det heller. Og da, da er det rett og slett bare kjedelig å være kvalm.

Ikke det at jeg er sånn spy-kvalm, men kontinuerlig uvel hele dagen. Og det er kjedelig nok! [:'(]

Jeg sitter på jobb og må nok være her lenge, og det er irriterende nbok. Dagen begynte veldig bra med at en sk jeg grudde meg til løste seg lekende lett på kort tid tidelig på morgenkvisten, og jeg håpet på en fin og grei dag på jobb. Men deretter gikk det brått nedover, sykemeldinger som medfører ekstraarbeide, tidspress i forhold til andre oppgaver, datasystem som henger, i det hele tatt... rotedag.

Og klokka er halv to, jeg har fått nok av denne dagen og vil hjem. Og om 5 timer kan jeg kanskje gå hjem også.

Eller, vel, jeg KAN sikkert gå om et par timer. Bare at da er jeg minst like mye på etterskudd i morgen, og det hjelper jo egentlig ikke....

EL ville vært en fin start ja.

en positiv graviditetstest et par uker senere enda bedre...

Mitt humør er i en annen retning om dagen.

Jeg tenker... jeg er snart 27 år gammel. Det vil si at det er tre år til jeg er 30. (forklaring på hvorfor jeg tenkr 30 har ikke med"å bli gammel" å gjøre, men det kommer altså en forklaring her)

Jeg tenker... vi prøver denne syklusen uten legehjelp. Når denne syklusen er over har jeg antakelig hatt bursdag, og er altså 27 år gammel, eller nærmer meg veldig i alle fall. Så kontakter vi legen. Så skal det tar blodpørver kanskje, kanskje må jeg tempe, eller aksepterer legen mine allerede 15 (på det tidspunktet 17) måneder med temping som "grunnlag godt nok"? (Hvorav de første 7 var uten EL idet hele tatt, og deretter litt av og på, og med uregemlessigheter i alle fall.) Eller blir min lege en av disse som ikke tror på/benytter seg av temping? Blir det piller kanskje? Eller utredning/undersøkelser av ulike slag? Dette tar nok sikkert tid ja, jeg er sikkert 28 innen de fastslår at "neivel, det funka altså ikke med tre runder med pergo i annenhver måned, og vi finner ikke ut noe annet som er galt. Eller at de faktisk FINNER ut noe som er galt da...

Så er det vel å begynne å vente på prøverør da. Det er ventetid på denslags, et halvt år før man kommer igang? Eller kanskje mer? Innen det andre forsøket har mislykkes har jeg nok blitt 29. (Og eventuelt noen fryseforsøk også, dersom det er mulig.) Orker jeg et tredje? Kanskje, kanskje gjør jeg det. Kanskje ikke. Da kommer poenget med å da ha blitt 29. Da er det nemlig bare et år til jeg er 30. Og det tar et år å komme gjennom den "norske delen" av en adossjonsprosess. Og da, da er jeg altså 30. Og 30, det er aldersgrensa for å kunne adoptere fra Kina. Så da kan vi starte den prosessen med å kontante barnevernet og sånn da, etter det andre forsøket, dersom vi ikke orker det tredje. Eller etter det tredje dersom vi bestemmer oss for å prøve alle forsøkene vi får før vi gir opp.

Ja, for de siste par ukene hr jeg tenkt mye på dette med å adoptere. Og da særlig fra Kina. Som man altså ikke kan gløre før man er 30. Men så tenkte jeg på hva vi skal gjennom først, og fant ut at.... vel, jeg blir 30 før det er spesielt aktuelt uansett.... (Men så tenker jeg på korea også da, og da trenger man ikke være så "gammel" som 30. Men det rekker vi antakelig uansett å bli...)

Men... for all del, dette er dystre tanker. For hvem sier at jeg ikke blir gravid denne syklusen, og derfor aldri trenger ringe legen? Eller at ikke i det minste kanskje første runde mer Pergo gjør nytten, dersom det er det jeg trenger (vet ikke om det er løsningen, jeg HAR jo somregel EL, bare at edn er seeeeeeeen) eller at de ikke finner noe annet galt som de kan ordne på? Eller, at ikke dt første IVF-forsøket fungerer? eller i alle fall det andre?

Det an jo megt godt skje, antakelig skjer det også.

Men i mine negative stunder tenker jeg at legen bare sender meg hjem, jeg HAR jo EL, om enn noe regelmessig, og har ikke prøvd mer enn i 10 måneder (på det tidspunktet jeg forventer å ringe legen, da er det vel fort nærmere 11 innen jeg får time, eller 12 om hun ikke synes det er en "prioritert sak" kontordama som bestemmer sånt der) At vi ikke får barn, må gjennom hele utredning og prøverørsprosessen, og at hormonene kommer til å gjøre meg gal, og at vi kanskje... kanskje ender opp med et lite barn født i utlandet likevel. Og egentlig så liker jeg den tanken jeg...

Selv om jeg gjerne, gjerne vil få oppleve det å være gravid, det å føde, og det å ha en baby. (et adoptert barn er somregel et lite barn, ikke en baby... Det er et spebarn, en baby, jeg altså vil "gå glipp av")

Nei, tidne får vise hva som skjer.

Det ordner seg vel.

Jeg er tross alt bare i min 6. PP (men altså passert 8 måneder som prøver, og 15 måneder uten p-piller)

Back
Topp