*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Håper, håper, håper.

Tenk så deilig om jeg ikke trenger den gunekologtimen. Om min man ikke trenger levere prøve til analyse. Om vi ikke trenger hjelp!

Men samtidig trygt og godt å vite at om det ikke går... ja så er vi igang med utredning, så vi får hjelp om vi trenger det!

Min mann småsnakket med magen i går han. Dvs,  jeg hadde åpen bukseknapp og litt opptrukken genser, oppblåst mage, uvel og kjempemett, etter å ha spist middag litt for fort, kjempesulten som jeg var. Så la han hodet inntil og lyttet, og jeg spurte om han hørte noe, og han sa at det gjorde han, men han visste ikke hva det var. (pulsen min pluss magen som jobbet overtid med middagen jeg nettopp hadde puttet inn tenker jeg...) Men han gledet seg til han kunne snakke til magen, og den kunne svare. Eller, sparke da i alle fall... Kan ikke si annet enn at det gleder jeg meg også til!

Håper du ikke trenger den gynekologtimen, men som du sier så er det litt betryggende å ha bestilt den, for da vet du at om det ikke lykkes denne gang, så har du hvertfall gjort noe for å få hjelp.

Så fint sagt av mannen din. Hender min mann også stryker meg på magen og lurer på hvordan det vil bli å stryke over den når jeg blir gravid (ja, skriver når og ikke hvis, for jeg SKAL bli gravid).

Ønsker deg lykke til!

Har forresten skrevet til deg på ovusoft [;)]

Ja, det er ikke tvil om at mannen jeg prøver å gjøre til far så definitivt er mannen jeg elsker høest på jord. Han er fantastisk, og han er min ektemann  Jeg elsker ham.

Jeg veksler mellom å tro på at det skal skje.... og å "vite" at det ikke gjør det. I natt var baby i magen slett ikke det jeg drømte om, i stedet samlet jeg dokumenter som trengtes, jeg var i Kina. For å adoptere. (Ja, VI, ikke jeg da)

Men jeg går nå her, stryker meg over magen, og drømmer... og håper...

Jeg vil så gjerne bli mamma.

Jeg er bevisst ikke med i denne "jeg vi også bli gravid"-greia, for det er ikke gravid jeg vil bli. Jeg vil bli mamma. Å bli gravid er ikke målet, men å bli mamma. Hvordan jeg blir det er litt underorndet, jeg vil bare bli mamma. Til et barn som er mitt barn, et barn som legger armene om meg og gir meg en klem, et barn jeg kan få være mamma til! Se vokse opp. Bli stor, begynne på skole vokse videre, bli tenåring. Bli voksen etterhvert.

Jeg ønsker å være mamma, og få oppleve det under å se sitt barn vokse opp og utvikle seg som et menneske.

Jeg vil bli mamma.

Så jeg håper det klorer seg fast en liten spire inni magen min, som kan komme ut etterhvert. En jeg kan få være mamma til.
Som min elskede mann kan få være pappa til.

Takk for det :)

Styrer ivei på jobb for å bli ferdig og rekke stemmelokalet. Denne delen av jobben inkluderer en del venting på rapporter som må bli ferdig, så da titter jeg inn her innimellom.

50 dager igjen til gynekologtimen!
(Håper jo å ikke trenge den, men godt å vite)

Er helt sikker på at jeg har hatt EL, har altfor høye temper til å ikke ha hatt det (dagens er nesten 36,5) men noe usikker på når. Pga det jeg mener var EL-slim, som kom på det grafen nå anser som å være etter el. Skal prøve å putte det inn i ettermiddag, og se hva den sier da.

Men EL har jeg i alle fall hatt, og tror jeg venter mens i midten av/slutten av neste uke. Vi får se.

Oppdaterte grafen med det mulige EL-slimet, og EL ble da flyttet to dager, som forventet. Derved flyttes ikm til neste fredag i stedet for neste onsdag, jeg er 5 dpo i stedet for 7 dpo. Vel, jeg er usikker, synes tempen tyder mer på den tideligere EL-dagen. Usikker, absolutt. Men, tiden får nå vise hva som skjer... to dager fra eller til er jo ikke så mye.

Muligens 10 dpo i dag. Eller 8.

Forsøker å forberede meg på spotting, som sånnsett kanskje kan starte snart. Håper det ikke gjør det.

Vet ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg evt tester. Vi får se.

ORIGINAL: *Stella*

Og for den som måtte savne tickerene mine, så limer jeg dem inn her og der, de er jo ikke helt borte...

Tok en liten tur innom her og tittet jeg.. :)
*store lykke-til-klemmer* Dere har ihvertfall nok sex...:))
Kanskje jeg får lure mannfolket litt mer jeg også... Skulle ønske jeg ikke jobbet så mye, hadde blitt mye mer tid til romantikk.

Vi er nygifte, vet du [:D]

Min mann jobber for tiden en god del da, men han har merkelig nok likevel overskudd etter at jeg har fått lyst til å sove, ganske ofte.

(tror han nesten ble ivrigere etter at vi bestilte legetime. Et lønnlig håp om å kunne avbestille timen for sædprøve? [:D][:D][:D] )

(og en ting jeg gleme i tickerinnlegget: nedtelling til halloween er nedtelling til gynekologtimen jeg håper jeg ikke trenger)

He he... En siste innsats bare for å slippe turen til sykehuset ja... Kan se det for meg [:D]

Håper dette er din mnd!!

Vi krysser fingrene.

Sjekket dato på testene i går, og talte dem.

Kan antakelig teste sånn ca hver dag resten av denne syklusen, og gå tom for teste-verdige dager før jeg går tom for tester...

6 stk, best før 2007 - 10

Og mens ventes i løpet av neste uke, muligens allerede onsdag,  i så fall ventes vel spotting hvilken dag som helst...

Håper vi bare testet for tidelig.

For det var absolutt bare en strek på den pinnen ja.

Men i det minste ingen spotting enda.
Men, spottingen er vel muligens ikke ventet før i morgen heller da, så...

Jeg vet at det krabber seg stadig nærmere gynekologtimen min.

Men i dag føltes det lenge til.

Jeg fornyet månedskortet mitt på toget i dag, og som jeg ofte dag gjør, bladde jeg i kalenderen i lommeboka for å se når det går ut. Altså hvilken ukedag det går ut på. Også bladde jeg nå litt i kalendnderen, for jeg tok toget alene i dag (min mann er på møte i en annen by, så han skulle ikke til jobb sammen med meg i dag) og oppdaga at månedskortet mitt må fornyes altså i god tid før gynekoligtimen min.

Det visste jeg jo egentlig, for det er 44 dager til timen, og månedskort varer jo bare en måned. Men jeg synes liksom de er så lenge mellom hver gang jeg fornyer kortet, og tenker alltid at "det er jo lenge til jeg trenger å tenke på det igjen nå" når jeg har fornya. Men neida, jeg rekker å fornye det en gang til før den timen. Min mann, som har månedskort en uke lenger enn meg, pga at han begynte sitt en uke etter meg etter sommerferien, rekker også å fornye sitt i god tid før min gynekoligtime...

Det er lenge til min gynekologtime.

Men, jeg håper jeg ikke trenger den!

jepp det føles lenge til når man venter å venter.. alikevel går det fort skal du se..men håper selvfølgelig at du ikke trenger den da .. ser jo bra ut enn så lenge du ikke har begynt å spotte ennå..

Fortsatt ingen spotting.

Men det er mulig at mensen ikke er ventet før fredag da, og normalt sett spotter jeg ikke mer enn 1-2 dager, det er bare sånn nå den siste gangen elle to at jeg har spottet 4-5 dager... så det er mulig spotting ikke begynner før... kanskje ikke før torsdag, eller ialle fall onsdag. Og da er jo ikke mandag uten spotting egentlig noe vesentlig....

Takk for det.

Vi får nå se hva dagen bringer. Om det blir spotting, eller kanskje testing igjen snart?

Hormonell??

Sitter her på jobb, og i gangen utenfor kontorene er strømmen borte. Så der er det mørkt.

Så kommer det et par kvinner, jeg aner ikke hvem de er jeg, i alle fall presterer de å spørre "Sparer dere på strømmen her?" hvorpå jeg svarer at "Det er noe som ikke fungerer, strømmen er borte der, så det er ikke med vilje nei". De gikk nå, og hva gjør barnslige, hormonelle meg? Gjeiper, utrykker en noe "oppgitt lyd" og vifter med fingrene for å indikere hvor dumt jeg synes spørsmålet var..... Naturlig nok altså etter at de var gått da, jeg skal jo ikke fornærme folk/brukere/kunder/kolleger/hva-de-nå-enn-er, men jeg fikk en sånn barnslig reaksjon... Men seriøst, vi slår jo ikke av lyset (slik at kaffetrakteren og vannkokeren heller ikke fungerer, sikkert ikke gøy for de mange kaffeavhengige (helt til noen kom på å flytte kaffetrakteren til et rom som har strøm...)) for å spare strøm da...

I det minste fortsatt ingen tegn til spotting sist jeg var på toalettet....

Håper du er gravid [;)] Synes dere har ventet lenge nok nå. Når har du IKM?

I morgen eller fredag, jeg er usikker på EL-dagen, litt forvirriende signaler mellom temp og sekret.

Men det er i morgen eller fredag.

Back
Topp