*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Fortsatt ikke noe tempstigning her nei.

Og nå begynner min mann å "spare" til testen som skal leveres.

Og kroppen min.. den viser ingen tegn til noe som helst fornuftig. Virker ikke fruktbar, virker nesten premenstruell (litt småiiritert, men det kan veø heller komme av en elendig dag, og lett pååblåst, som muligens kommer av maten. Og spotter ikke, bare så lyyyyyyyyysebrunt at det ser litt gulaktig ut), men det er jeg vel neppe.

65 dager til gynekologtimen.

På tid at min mann ringer sædbanken og bestiller tid for den prøven, men ettersom vi glemte igjen lappen med telefonnummeret hjemme, og jeg ikke klarer finne det på internettsidene til sykehuset, så blir det vel i morgen at han får ringt...

Jaja.

Mandag morgen, ny uke, nye muligheter, eller noe sånn...

Fant i det minste ut hva det sist hormonet legen tok blodprøve av er da: Østradiol.
Østrogen altså.

Men telefonnummeret til sædlab'en finner jeg ikke. Med eksakt: Jeg finner ikke spor av at sædlab'en finnes....

Til slutt fant jeg det.

Og fant ut at det tar tre uker fra prøvelevering, til legen får svaret.

Så det er ingen grunn til å vente seg noe svar med det første da nei.

Men det er jo enda lenger til min gynekologtime, så sånnsett går det jo greit det da.

En kan jo bli paraniod av mindre.

På jobb har jeg likegodt oppdaga nytt toalettpapir.

Som er vaaaaaaaaaaagt lyserosa. Sånn at man ikke legger merke til det med en gang når man ser på det.

Derimot, når det blir vått, så ser man at det er rosa.

for meg som mistenker at muuuuligens dette som lager spor i mine helt hvite, fine tøytruseinnlegg kan ha spor av blod i seg, så studerer jeg selvsagt toalettpapiret... [&o] Og ser at det er rosa.

Jadda... til jeg finner ut at PAPIRET er rosa, da slapper jeg av litt igjen. Inntil jeg finner ut at det nok er en viss mulig fare for at selv på hvitt papir så er der spor av ett eller annet fra meg...

Men jeg kan da vel ikke få mens nå, når jeg ikke har hatt EL enda? Jeg har ikke hatt en syklus uten eggløsning siden... oktober 2005. Jeg har uregelmessig syklus og tidvis seeeen eggløsning, men jeg har hatt eggløsning hver syklus (ikke hver måned, men hver syklus) siden november 2005. Så jeg vil absolutt ikke ha mens nå!

Ehh, nei, han har slett ikke begynt å spare, min mann.

Vi hadde forstått det som "ring og avtal dag for levering". Men, det var ikke het så lett nei. Han har ringt og avtalt dag for levering. 27. september. Om en måned, altså. Og SÅ lenge skal han slett ikke spare....

Jaja, tre uker etter det er likevel før min time 31. oktober da.

Ja, med litt kluss fant jeg endelig ut hva som var feil, og fikk dem ved siden av hverandre :)

Tiden går nok fort. Der bare føles ikke sånn akkurat nå. Men den gjør nok det.

Det er jo bare 65 dager nå, og det var jo nettopp 70, så de første 5 har jo gått fort. [:)]

64 dager igjen. (og forøvrig 118 dager til jul, tida flyr!)

Og jeg spotter definitivt i dag.

Og muligens rekker jeg å få "mens" i august likevel? (Hermetegn, for jeg har ikke hatt EL så vidt jeg kan se, og derfor er det jo sånnsett en blødning, men ikke reel mens)

I alle fall har spottingen "oppgradert" seg fra brunt til rødt.

Jeg spotter somregel aldri rødt mer enn bare rett før jeg begynner å blø jeg. (og evt på slutten av mensen da, om mna kaller det "spotting")

I går stoppet spottingen helt opp. Sånn ca like etter mistt siste innlegg her, ikke et spor av at det fantes mer spotting da nei.

Og i dag morges kom den tilbake...

Jaja, skal ikke være lett å bli klok på denne kroppen nei.

Sier "hei" tilbake [:)][:)]

Koselig :)

SUUUUUUUUUUUULTEN!

Det er et kvarter til lunsj. Jeg tror jeg begynner med en gang. Rusler ned på kjøkkent og lager til maten min, og bare begynner å spise, for jeg er så suuuuuulten at jeg bare ikke holder ut.

Dvs, der er alltid en viss sjangs for at jeg blir lurt, innledende mens-smerter kjennes ut som om jeg sulter halvt ihel, men nå romler det i magen, jeg er uvel som jeg blir når jeg har fått lite mat, og jeg er rett og slett SULTEN! Følelsen sitter langt oppe, der magesekken er, ikke nede i tarmene hvor det lettere blandes med mens-smerter.

Jeg er rett og slett SULTEN!

(og en telefon senere, midt i dette innlegget, er det nå bare ti minutter til lunsj, så da tar jeg rett og slett lunsjpause.)

Kos deg til lunsj [:)]

ORIGINAL: Apple

Søt liten grønn baby du har funnet deg da! [:)]

Ja, ikke sant?

en dag...

Sært.

Spotter på morgen/formiddag, og så slutter det IGJEN?

Spottingen fortsatte utover ettermiddagen i går, og den fortsetter i dag. Ingen tegn til at mensen egentlig er på vei da, annet enn altså denne spottingen hele uka. Dagene går, og time will tell.

62 dager til gynekologtimen min, syklusdag 37 sålangt. 116 dager til jul.

Og i dag ble min ektemann storebror.

Jeg sanvner avataren din jeg...
Og tickerene...

Selv om den andre er søøøt, så savner jeg de gamle [;)]

Merkelig med den spottegreia da, kan det ikke bare begynne eller la være, ikke halvveis liksom...

Hmm, det var ikke meninga at avataren skulle bli borte...

(har jeg hatt avatar på lenge? Hmm, hadde jeg en gang en... smurf? Eller... nei, har jeg hatt avatar på lenge?)

Tickerene.... joda, jeg ble bare litt lei av dem. Litt deprimert av en sak som talte opp og opp og opp på en syklus som jeg bare ikke skjønner meg på. Og en som talte opp og opp og opp på hvor lenge vi har prøvd.

Men de er ikke blitt helt borte (Jeg har jo ikke slettet dem, bare fjernet, i alle fall for nå, fra signaturen.)

Og en til, som jeg laget som faktsik er nedtelling til gynekologtimen min

Ikke utenkelig at de kanskje kommer tilbake på et vis også... men akkurat nå er jeg "litt" drittlei.

Lei av en syklus som jeg bare rett og slett ikke forstår meg på. EL som ikke kommer. Spotting. Men ingen mens. Jo-jo temp.

Og lei av en prøvetid som bare blir lenger og lenger, og ingen håp om noen bay med det første.

Mamma som titter i broderikatalog og ser etter fine julekalendre... ja, til brnebarna. Hun vet at det ikke er noen barnebarn på vei, men før eller siden? Ja, hun antar hun får lov til å brodere julekalender til dem, så får de dem før de blir konfirmert? (Jeg har holdt på med det samme broderibildet i 7-8 år, broderer ikke så mye...) Jod, den er fin, og den er fin, og den er også fin. Men jeg skal ikke ha noen julekalender til noe brnebarn i år. Neppe neste år heller. så det haster da vel ikke å finne en? "ikke neste år heller?" Nei, man tenger jo noen å ha kalender til da? Jeg HAR julekalender jeg, og min mann får pakker på min kalender.

Jeg har ikke fortalt mamma at vi prøver, men hun har kanskje skjønt det. Men altså, for å ha behov for noen julekalender neste år må jeg bli gravid ganke snart (VELDIG snart, jeg mener, 2-3 år gamle babyer har da ikke behov for noen julekalender, de kan jo ikke akkurt spise snop uansett, og har minimal forståelse av nye leker?) og det er det her og nå litt lite som tyder på.

Derfor orker jeg ikke ta stilling til julekalender nå.

Og jeg er lei. Let av å telle ned og telle opp. Lei av denne syklusen, og denne ventetiden.

Og derfor... ja derfor har jeg en enkel liten baby i signaturen,... En dag... en dag...

Sorry.... har ikke en helt god dag i dag....

Ville bare innom og gi deg en god klem, med ønske om at dagen din blir bedre etter hvert....[;)]

.......hele dennne gjengen er her for å klemme deg, så her er det bare å ta imot....[:)][:)]

Takk.

Back
Topp