*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Nei, tempen min viser sånnsett aldri at noe er "på gang", den stiger jo ikke før EL er over.

Og steget har den ikke gjort, den er jojo...

Men tappen virket myk og åpen i dag, så vi kan jo håpe.
Satse på at jeg klarer å forføre mannen i helga, selv med besøk av svigermor...

Fortsatt ikke noe EL.

Og dagene går.

9 dager til legetimen nå.
Legetimen for å starte utredningen for ufrivillig barnløshet.
Den gjør det hele litt virkelig.
Jeg klarer ikke helt tenke på oss som at vi reelt sliter. Vi bare... vi prøver jo. Ja, vi har prøvd litt lenge, ha, 14 måneder, men... det er jo "bare" 14 måneder, det er jo ikke sååååå lenge...

Men, jeg spurte min yngste svigerinne, som har vært "lillesøster" i 15 år, hvordan det er å skulle bli storesøster (min svigerfar venter jo barn om få uker) og joda, det går nok greit det. "Men, jeg vil gjerne bli tante..." Hun får nøye seg med å bli storesøster i første omgang... Hvor gjerne skulle jeg ikke gjort henne til tante? Men nei. Hun blir storesøster,  min mann blir storebror. Og jeg... får en ny svoger. Men ingen baby nei.

Lå i morges og tenkte og fabulerte litt.

Ja, husket dette som jeg ble fortalt her inne for en måneds tid siden, om å trene, trene magemuskler. Situps. Hmm.. joda, jeg burde vel det. Men, hodet mitt kom frem til at da er det kjekt å ha sånn liten treningsmatte, for gulvet er hardt. Derved kom jeg til å tenke på sønnen til venninna mi, han har stoooor sånn treningsmatte på gulvet, til å likke og leke på, øve på å snu seg til rygg og mage og denslags. Ja, slikt er kjekt for babyer, tenkte jeg, og så begynte jeg å prøve å plassere noe slikt i stua vår, mentalt. Hvorpå jeg fant ut at vi bor ikke i et særlig barnevennlig hus.

Alle sier at vi bor i et så barnevennlig strøk, og det gjør vi, men ikke i et barnevennlig hus nei. Eneste plassen i stua jeg kunne tenke meg vi kunne putte en "lekeplass" er relativt vært vedovnen, noe som går greit helt til babyen kan krype/gå og det er vinter... Og så kom jeg på... stua vår har trapp ned til kjelleren, og trapp opp til loftet. Jepp, vi trenger grinder forran trappene ja!

SLETT ikke et babyvennlig hus nei.

Og vips, så hadde jeg i det minste helt glemt at jeg burde trene magemuskelene mine, og sitter istedetr fornøyd med pcæn på fanget, lett henslengt i en sofa, og spiser sjokolade mens jeg venter på at gjestene våre skal stå opp så jeg skal servere frokost...

Men noen baby i magen, det får jeg visst ikke helt til.

Ingen bor i de perfekte barneleiligheter *Stella*! Det må nesten gjøre noe hos alle, og når denne babyen først kommer så tenker man anderledes og møblerer om til en mer passene løsning [:)] Du har nok kjøpt et bra hus likevel *Stella*, man må bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Min svigerinne spurte oss når hun var på besøk hvor vi skulle ha barna våre henn i stua. Alt var så ryddig og bra planlagt sa hun, men jeg ser masse muligheter.. og som jeg sier til deg, man får nok litt andre syn når barnet først kommer. [:)] Kos deg med det nye huset du.

Tviler ikke et øyeblikk på at vi skal få plass til barn her.

Jeg har bare ikke tenkt på stua før.

Jeg har mentalt ominnredet badet til å ha plass til stellebord, vårt soverom til å ha plass til babyseng, senere har vi et rom ved siden av vårt som skal være barnerom. Jeg hadde rett og slett bare ikke tenkt på barn/baby på stua, og der og da innså jeg at stua ikke var babyvennlig i det hele tatt. Men det ordner vi. Ommøblering er i vært begrenset grad mulig, men vi skal nok få plass til en "lekeplass", og montere grind på begge trappene, det går så bra så.

Vel og merke har jeg ikke tenkt å bo her "til jeg pensjoneres", men vi håper da å få barn før vi flytter i alle fall, for vi har ingen planer om å flytte de første 5-6-7-8 årene... Så vi skal nok få plass til barn her, om de bare kommer :)

Fortsatt ikke noe temphopp nei.

I dag målte jeg en halvtime før tida, for vi måtte stå opp kjempetidelig, men den var bare 35,7 eller noe sånn (var for trøtt til å huske, men den lagrer det jo, så jeg skal få det inn på grafen når jeg kommer hjem) Kjempelavt i alle fall, selv når man legger til 0,05 for tiden.

Og kvisetryne er jeg fortsatt. Det begynner å gå tomt for nye "fyrtårn" i ansiktet nå tror jeg, etter at jeg tok den "siste" i morges, men røde "sår" har jeg jo etter noen av dem da (jada, jeg vet jeg kanskje ikke burde klemme dem, men når de er vonde og modne, så gjør jeg det...) men det er en ny under oppbygging på ryggen i gjen, etter at en forrige mer eller mindre er kommet ut.

Jadda, fjortistryne her ja.  Uren hud har jeg, aldri helt vokst fra det, men ble mer etter at jeg slutta på p-piller. Og er ekstra mye i tiden før el, og i tiden før mens. Og "tiden før el" er jo for meg tidvis litt lang, så i snitt et par uker i måneden er jeg altså rett og slett kvisetryne. Lekkert, på en 28 åring som burde vært vokst fra dette ja. Jeg får ikke kontroll over det selv om jeg renser i vei heller, så akkurat nå har jeg blitt lei, og droppa rensegreia, noe som selvsagt ikke hjelper. (Men ettersom rensing egntlig ikke hjelper så mye det heller, så skader det ikke så innmari at jeg ikke gidder heller)

Det var vel dagens klaging...

Hei Stella[;)]

Godt å få klaga litt innimellom....... hmmm, gjør vi ikke alle det her inne da....?[:)]

Ang problemhuden din.
Du er sikker på at du har brukt riktige produkter å rense og smøre med da....? Finnes jo drøssevis i mange forskjellige merker, til alle forskjellige hudtyper, og noen er faktisk med på å gjøre et problem enda større, ut i fra hva hvilke ingredienser de er laget av.....

Ikke no moro å gå rundt og føle seg som en tenåring med masse kviser, hvis det faktisk er noe det går an å gjøre med det.

Lykke til i alle fall Stella.

Stor klem fra Lille meg[:)][:)][:)]

Nei, jeg er sånnsett ikke sikker på at jeg bruker korrekte produkter, for jeg har ikke vært hos hudpleier eller noe slikt.

Men alt tyder jo på at problemet er mer hormonstyrt enn produktstyrt da. Men sikkert ingen dum ide å forsøke å finne velfungerende rensing altså.

Jeg ville i alle fall rådført meg med en hudpleier, for selv om problemet mest sannsynlig er hormonstyrt, kan enkelte produkter hjelpe ganske mye for det....[:)]

Billig-kremer man kjøper i butikken inneholder som regel masse mineraloljer, og disse tetter porene, og gjør problemene enda større.....

Klem[;)][;)][;)]

Fortsatt ikke noe temphopp...

Jeg hadde håp om en kort syklus igjen jeg, etter el dag 16 sist gang, men dengang ei...

Hei Stella.

Håper du får et temphopp snart og at syklusen din ikke blir så alt for lang. Lykke til!

Teoretisk steg den over "streken" idag, men tempen i dag var bare 36,3, og det er jo ikke HØYT, selv for meg som har lav kroppstemperatur...

Av alle ting: ingen temping i dag, for jeg har ignorert dens beskjed om at den trengte lading i litt for mange dager...

Jeg hadde ikke sovet 3 timer i strekk når jeg våkna klokka fem uansett, så det er sikkert likegreit.

Men nå ligger den på lading, og jeg satser på å sove godt i natt, og tempe i morgen...

Og ellers går livet videre, og dagene bare flyter forbi.
Jeg har lite overskudd, er litt ukonsentrert på jobb, og når jeg kommer hjem bare sitter jeg i sofaen til jeg legger meg (bortsett fra at jeg lager middag, somregel) Sløv.

Og som et lysende punkt kommer torsdagens legetime nærmere.

Det gjør neppe noe med overskuddet mitt. Men kanskje noe med konsentrasjonen. (eller, så blir jeg enda mindre konsentrert antakelig)

Men det skal bli godt å komme igang.

Dag 24, og fortsatt ikke noe temphopp. Altså ikke noe EL.

Nå bare gleder jeg meg til å komme til legen og komme igang med utredning

ORIGINAL: *Stella*

Dag 24, og fortsatt ikke noe temphopp. Altså ikke noe EL.

Nå bare gleder jeg meg til å komme til legen og komme igang med utredning

Kjedelig du ikke har hatt temphopp Stella! Håper det går bra hos legen. [:)] Klem fra meg.

Ja, det er litt kjedelig at ikke denne koppen kan stabilisere syklusene mine litt, det hadde absolutt vært en fordel.

Men slik er det nå engang tydeligvis ikke, og det må jeg vel bare leve med.

Jeg prøver å ikke få opp håpene så veldig for denne legetimen, for jeg vet at dette er en prosess som kommer til å ta TID, men... det skal likevel bli godt å komme igang, med ETT ELLER ANNET på en måte. For denne" hjemmeproduksjonen" fungerer i alle fall ikke :(

Jeg håper virkelig det klaffer for deg snart Stella...
På en eller annen måte!

Selv om jeg ikke kommenterer i tråder så ofte, så syns jeg veldig ofte at de kommentarene du kommer med er reflekterte og ordentlige svar... Ikke bare "medjatting", som det ofte kan bli på et forum...

Så syns jeg det er spennende å følge med på alle "prosjektene" dine. Tøytruseinnlegg osv...
Leste litt det dere skrev om moon cup, og syns først det hørtes ekkelt ut, men jo mer jeg leste av det dere skrev, jo mer hygiensik føltes det.

Litt synd at det ofte ikke er vask inne på toalettene hvis man går på offentlige doer... Da ser jeg for meg at en vanlig tampong/bind er litt enklere å hanskes med...

Hva gjør du egentlig med tøytruseinnleggene når du bytter de?
Eller skal man ikke bytte de?
Og med bindene også, har man med seg en plastpose og samler opp?

Ble litt langt det her, men men... [:)]

Tøytruseinnlegg bytter jeg ikke oftere enn vanige truseinnlegg, altså stort sett tar det av når jeg tar kveldsstellet. Da legger jeg det til vask, samme som jeg gjør med trusa. Bortsett fra om jeg har spottet/blødd, da skyller jeg av det i vasken, og en gang spurtet jeg litt biotex på, før jeg kasta det til vask/vaska det neste dag.

Tøybind bretter man pent sammen, lukker knappen, og putter i en pose eller lignende, dersom man bytter "ute" ja.

Og når det gjelder mooncup og offentlig toalett: Hvor ofte er dere på slike offentlige toaletter egentlig, i løpet av de første par dagene av mensen? Man trenger ikke tømme denne "koppen" hver gang man er på do, så stort sett kan man tømme den morgen og kveld, etc "når du kommer hjem fra jobb/skole".

Toalettene på jobben min har vask inne på rommet vi låser oss inn på, så jeg får ikke noe problem der, om jeg prøver meg på dette.

Fin helg er absolutt planlagt.

Titte på bilder fra fotografen fra bryllupet, bestemme takkekort og sånn, det er gøy. Mimre litt.

Tenkt å lese bok, slappe av, og kose meg.

Tempen er igjen teoretsik sett over coverline, men det var den altså tidligere i uka også, bare droppa ned igjen på neste måling, så jeg stoler ikke sån kjempemasse på det da. Den er ikke spesielt høy uansett.

Troen på at noe skal skje, har jeg liksom mistet. Men, før eller siden så kommer vel eggløsningen denne syklusen også.

Uansett... det skal bli godt å komme til legen, og si at vi trenger hjelp, for det gjør vi. Jeg vil bli mamma!

Hørtes ut som det blir ekstra kos å se på bilder fra bryllup.
Og lese bok hørtes veldig bra ut. Jeg leste ut den jeg hadde begynt på her om dagen, og nå har jeg liksom ikke noe jeg har lyst til å lese.

Ang det med mooncup, så høres jo det kjempelurt ut hvis det bare skal tømmes så sjelden. Da er det verdt å investere i.
Må jo vendte noen måneder da, men vil gjerne gjøre et forsøk...

Ellers er det bra dere skal til legen, det vil nok sette om ikke så mye, så hvertfall litt fart på sakene. Får håpe det er en lege som tar dere seriøst.

Ville bare stikke innom å ønske deg lykke til på legetime i morra, håpe dere blir tatt vel imot. Kan du ikke gi referat om åssen det gikk og hva legen spurte om og sånn. Skal selv om ti dager. Må si jeg ser veldig frem til en sjekk. Ovusoft mener jeg ikke hadde el forrige syklus, og det ser muligens dårlig ut denne og... (litt tidlig enda).

Back
Topp