*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

krysser fingre for at det er festeblødninger jeg.....[:D]

Festeblødninger er når egget fester seg. Ca en uke etter el.

Dette er 16 dager etter el. Det er ikke festeblødninger så sent. Da må jeg i så fall ha bomma krafrig på el. (Nå er det forsåvidt en mulighet for det, ettersom jeg hadde litt manglende temping i ferien, menjeg tviler sterkt på det.)

Tamperaturen falt i dag også, så det kommer nok.

Det er bare kjedelig at det ikke kommer igang.
For jeg vet at det kommer.

såå kiipt altså[:(]....
men over til det med sånne billigtester.....hvordan bestiller du å hvor mye betaler du i frakt osv.....?? hvor mange pleier du å bestille?.....[&:]
 jeg har aldri bestillt sånne før, bare kjøpt CB, men det er jo så j**vla dyrt.... 172kr for 2stk herregud...[:@][:@]er jo ran....[:'(]

jeg har lyst til å bestille der men, er jo greit å høre med noen som har kjøpt derfra før da....[;)]
gidder ikke tror jeg hvis det er en haug med penger i frakt....[&:].....

Jeg bestiller fra www.billigetester.no og der står det enkelt og klart på hjemmesiden deres at de er gratis frakt for ordre over 150 kroner (men hold deg under 200 så slipper du moms/toll problematikken)I og 25 kroner i frakt dersom det er bestilling under 150 kroner.

Første gangen bestilte jeg vel 10 tester, deretter 15 til. Nå har jeg 6-7 igjen av de siste. Jeg er nemlig litt sånn der "testoman", jeg tester før forventet mens... og ender opp med negativ test... Jeg hadde aldri testet så ofte om jeg hadde betalt en hundrelapp pr test, men når de er så billige, så går det greit.

Hvor mange man kjøper avhenger jo litt av hvor optimistisk man er, og litt om hvor ofte pr syklus du tester...

Men har man noen tilovers etter at den positive testen kommer, så kan man sikkert alltids finne noen her inne som vil ha dem...

Hei, åssen går det? Sett noe mer til tr?? Har du hatt det sånn før at det tar så lang tid fra spotting til tr?? Tatt test??

Håper så det kan klaffe for noen av oss litt "gamle" brukerne og... Synes vi fortjener det!

Mensen kom i dag tidelig.

Smertene vekket meg i 5-tiden (jeg kjente dem såpass ved leggetid at jeg tok et par paracet da også, så det er mulig de egentlig oppsto før) og blødnignen satte i gang da jeg sto opp.

Jeg spottet mange dager før mens forrige måned også. Tidligere har jeg bare spottet i 1-2 dager, men nå i det siste hr det altså vært mer. Fryktelig frustrerende.

Men nå er i alle fall mensen i gang, dette er dag en av ny syklus, og vi får bare krysse fingrene for at DETTE er den gangen vi lykkes...

Jeg skal bestille en legetime nå, for å få sjekket opp i saker og ting, men den blir ikke før i siste halvdel av august sånn ca, pga at legen min har ferie.

Jaja, jeg får se om jeg kommer meg gjennom denne dagen her også. Det er ikke akkurat en behagelig dag å være på jobb. Jeg sa det i morges til min mann, "Hadde det vært menn som hadde mensen hadde det vært tariff-festet rett til fri første mensdag!"

Jeg ønsker å klare meg uten naproxen, bruke bare paracet, pga effekten NSAID's kan ha på fertilitet. (kort sagt, den kan nedsette fertiliteten, og anbefales ikke brukt av kvinner som prøver å bli gravide, særlig ikke om de sliter med å lykkes)

Fordi jeg går gjennom dagen med mindre effektive smertestillende piller enn mulig, føler jeg at det er "min egen feil" at jeg har vondt, derfor kan jeg ikke holde meg hjemme fra jobb... Jeg er jo ikke syk. Og jeg kan ikke drive og bruke egenmeldingsdagene mine på mensen heller... da er der jo ingen igjen når jeg reelt er syk...

Uansett hvor effektive piller jeg tar blir ikke dagen behagelig da. Smertestillende piller tar ikke kvalmen. Som kommer sammen med diare. Pillene tar ikke knekken på frostriene. De hindrer ikke magen i å bli så oppblåst at man helt vil åpne en bukseknapp, og utstyrer deg heller ikke med et pledd du kan gjemme deg under så kolleger som stikker inn hodet med et spørsmål, noen arbeisoppgaver eller litt småprat ikke legger merke til den noe uanstendige påkledningen. Ikke gir de meg helt evnen til å konsentrere meg om jobb heller.

Nei, denne dagen her er det rett og slett snakk om å komme meg gjennom.

Klokka er ni.
Jeg går hjem klokka tre.
Det er 6 timer igjen.
Vel, den er snart ti over ni, og jeg går ti på tre, så det er bare 5 timer og 40 minutter.

for hvert sekund som går er vi et sekund nærmere at jeg kan gå hjem

Jeg gleder meg.

Himla forvirrende kropp!

Ja, nå forventa jeg at effekten av paraceten skulle vær over.

Men hvorfor har jeg ikke mer vondt da? Kjennes ut som om jeg er småsulten, men ikke kramper her nei...
Ikke var tampongen akkurat "overfull" heller. Og mest brun.

Samtidig så HAR jeg jo vondt. Og jeg blør (litt)

Men jeg er i uforskamma god form...

Er ikke lett å forstå seg på kroppen sin nei. Får håpe smertene gir seg snart.

Skulle egentlig på et vis ønske de KOM skikkelig jeg.

Det er greit nok, ja jeg hadde vondti magen i morges, men det er da vel ikke meninga at mens-smerter bare varer i 2-3 timer? (klokka fem tok jeg to paracet, klokka 7-8 hadde jeg likevel vondt, men etter ni var det stort sett borte.

Ja, altså... jeg har ikke kramper. Jeg kjenner at det er "noe", men ikke vond mens. Bare litt vondt, noe som bare "er noe", men...

Veldig greit om det var så fort gjort altså, men det pleier jo å være ca et døgn med kramper, ikke bare et par timer...

Så rart da, kroppen er ikke lett å forstå seg på alltid

Der ja.... da var det mer som jeg forventet....

Vel, nå har jeg stappa inn et par paracet til, og håper de virker etterhvert.

Og "trøsta" mi er at det bar er halvannen time til jeg planlegger å gå hjem.

hvordan er formen din nå da??... bedre eller??...[8|]

Jada, det er ikke så ille... men jeg er glad jeg skal hjem, hvor min kjære mann kan være oppvartende, og lage middag til meg, mens jeg kan ligge på sofaen med varmeflaske på magen og lese Harry Potter :)

Dakar...
*Trøsteklem*
Hilsen Kizzie...

Jaja, denne dagen ble aldri så smertefull som jeg forventet.

¨Joda, perioder med smerter, og litt kramper. Deilig med varmeflaske, godt å komme hjem. Enkelte frostrier, og en svettebyge på kvelden. Det er slikt som følger med. Men ikke kramper som sitter i lårene, det har jeg sluppet. Ikke den gjennomtrengende smerten der jeg bare eksisterer og venter på at pillene skal virke/klokka skal bli så mye at jeg kan ta flere.

Totalt sett har dette vært en absolutt levelig dag.

Og nå går jeg til sengs, og satser på at det går greit i morgen også. Men jeg legger meg ikke uten paracet på nattbordet, og går kke på jobb uten paracet i veska. Just in case. (men det har jeg jo egentlig konstant da.)

Og så håper vi at denne måneden skal bli måneden vi lykkes.
Men, jeg kommer til å bestille legetime.

Dag 2.

Denne syklusen skal jeg "charte" skikkelig.

Enn så lenge bare temper jeg. For jeg blør jo. Så snart mensen er over skal jeg igang med sekret-registrering også. Og kanskje "tappetasfing" også. Prøve å få tempet hver dag. Hittil har det blitt klokka 5 da, en time før normalt, fordi jeg hr våknet klokken fem både i går og i dag, men i alle fall skal jeg prøve å få til skikkelig temping igjen. Har slurvet i det siste, serlig med sekret, og det gjør det så vanskelig å være sikker på hva som skjer.

Ja, varmeflaske er rett og slett genialt. Det er en nødvendighet.

Jeg har sett en nettside som selger "varmeplaster". Et relativt stort "plaster" som en setter på magen som varmer. Som varmeflaske når man ikke hr sjangs til å ha varmefaske, f.eks på jobb. Kan ha det under en genser, det synes ikke. Har tenkt på om det er noe jeg burde vurdere, men enn så lenge ikke gjort det.

Men det gikk jo relativt bra denne gangen.

Forrige gang aner jeg ikke hva jeg hadde av smerter, da tok jeg "overdose". Jeg tok to naproksen så fort jeg fikk sjangs etter at smertene begynte. Og utpå kvelden tok jeg to til, enda maxdosen er 3 i døgnet. Jeg skulle bare rett og slett ikke ha plager den dagen. Og så snart de to første begynte å virke (relativt rett før jeg skulle inn  i kirka....) så hadde jeg det bra den dagen.

Kanskje jeg har fått mildere smerter i det siste? Det ville jo vært kjekt, om enn litt uventet :)

Dette er en av de rareste menser jeg har hatt...

ADVARSEL: BLØDNINGSDETALJER!!!

Ja, i går hadde jeg vondt, men ikke så vondt som jeg forventet meg. Syntes ikke tampongene virket overfulle, men greit nok. I morges var nattas tampong bare litt blodig i deler av seg, men på natta blør jeg normalt lite så det var ikke så overraskende. Ved lunsj byttet jeg igjen, og den var jo... vel, ikke overfull for å være etter 5-6 timer på dag 2, med en liten tampong... Og 5-6 timer senere byttet jeg igjen, den var ikke halvfull engang.

Jeg har ikke fått tøybindene mine enda, men jeg har et truseinnlegg som jeg tenkte jeg kunne prøve i kveld, så fikk vi se hvordan det gikk. Nå, 3 timer senere tenkte jeg at jeg kunne gi min første rapport om tøy"bind". Ikke klamt (det visste jeg, jeg har brukt truseinnlegget flere ganger før, det blirt ikke klamt i det hele tatt!) og ikke noe klissete følelse så langt... jeg har rett og slett nesten glemt at jeg har mensen... Vel, en tur på toalettet kunne forklare hvorfor... jeg har ikke blødd en eneste dråpe på det hvite truseinnlegget. Der er tendenser til blod inni meg, men ikke mer enn hva der var mens jeg spottet i 4 dager før mensen begynte.

Med andre ord, jeg hadde mens-smerter som var mildere enn forventet, og blør i ca et døgn???

Hva sier tempene dine da *Stella*?

ORIGINAL: Dunn

Hva sier tempene dine da *Stella*?

Dagens tidsjusterte måling på 35.9 (egentlig 35.8 målt 50 minutter for tidelig) etterlater jo ikke noen tvil om at dette er en ny syklus.

Men det hele er litt merkelig.

Greit med en "vennlig" mens altså, men.. jeg venger liksom på at den "egentlig" skal komme i gang... jeg synes ikke jeg kan forvente at det skal være så lett...

Back
Topp