*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Kan det være?

Coverline på grafen min er veldig lav, men jeg har to temper som er over den?

Vi sover jo faktisk på et rom som holder ca 15 grader (i alle fall er aircondition satt til å prøve på det) og jeg sover ikke allverdens godt, så det er mulig jeg har lavere temp på ferie, hva vet jeg?

Lov å håååååpe på en bryllupsreisebaby i alle fall?

ORIGINAL: Nesing

Kos dere stort videre på bryllupsreise, *Stella*!  Gratulerer så mye med vel overstått bryllup! 

Om de to tempene over coverline hadde vært reelt "over", hadde jo EL vært overstått, og det ville vært for sent å "stå på".

Men all den tid tempen sank igjen i dag, og coverline nå er på det nivået den pleier å være på, så får vi stå på fremover nå ja. Vel hjemme fra bryllupsreise. Så noen bryllupsreisebaby ble det ikke, men vi kan jo alltids håpe på å lykkes denne syklusen likevel...

I går fikk jeg temp på 36,4 og i dag 36,8...

(disse er ikke innlagt på grafen, oppdaterer den i kveld tenker jeg)

Jeg tror nå ikke helt på at jeg har hatt EL denne helga da. For det første, komplett fravær av EL-slim, det er kremet og tykt/hvitt, ikke strekkbart eller glatt i det hele tatt. Livmortappen var ikke det minste åpen da jeg sjekket den på lørdag heller.

Og 36,8 er såpass høyt at det for meg å regne er i nærheten av feber. Hvilket ikke er så utenkelig, all den tid jeg faktisk er forkjøla!

Derimot mener jeg at jeg hadde et jeg ialle fall trodde var el-slim (litt vanskelig å være sikker pga et gankse aktivt sexliv, men basert på tid fra forrige  "sengekos" mente jeg at dette antakelig var "mitt" og ikke "hans") sånn ca forrige helg, altså da tempen steg litt i første omgang...

Men, jeg får vel bare vente og se hva som skjer...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå i det siste....

Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning.

Jeg er slett ikke sikker på NÅR jeg har hatt eggløsning. Enten helga for ca ei uke siden, eller helga for ca to uker siden?

Vet ikke helt når jeg skal vente mens jeg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vente og se, kanskje...

Jeg ønsker deg masse lykke til jeg stella!!!

Lenge siden jeg har orka å innvolvere meg masse på BV, men I'm back!!!

Håper du hadde en perfekt bryllupsdag. Og at spira nå snart sitter!!! Det er VEL fortjent!!!

Bryllupsdagen var kjempeflott!

Skulle ønske spiren satt nå ja.

(Selv om jeg på et sykt vis synes det er nesten "dumt" om den sitter NÅ, for da vil liksom alle tro at vi klarte det på første forsøk, og "ingen liker jo dem som klarer det på første forsøk"...)

Men for all del, jeg vil være KJEMPEGLAD om vi klarte det.

På en måte så har jeg ikke troa på denne syklusen da.
Likevel sitter jeg og bekymrer meg for renselse og bind..

en ting er langtidsplanlegging, men langtidsplanlegging av noe jeg ikke egentlig har troa på? Jeg har visst litt godt skjult tro langt inni meg en plass...

Det er jo lov å håpe.

Men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg evt tester...

Manipulerte litt på grafen min jeg (bare la inn noen flere lave temperaturer tidelig, siden den trenger minst 6 temperaturer før elo, og jeg hadde ikke tempa så mange dager i begynnelsen av ferien...) og vips viser den at jeg kanskje er 12 dpo?

Men testen i dag, den var negativ. [:(]

Og nå var det blodspor på papiret.

Spottingen er igang.

Mens sikkert i morgen eller på mandag som forutsatt da. Det eneste positive med dette er at jeg hadde i det minste rett i at el fant sted for to uker siden når jeg trodde, og ikke for en uke siden, som programvaren helst ville tro.

Men, vi hadde sex så godt som daglig i tiden rundt denne EL. Og likevel ingen baby.

Da blir det legetime. Betille time pga ufrivillig barnløshet.

Men legen min, han begynte på ferien sin i dag han. Noe som betyr at jeg kommer ca 3 uker ut i neste syklus før han er på jobb igjen...

Spotter enda.

spotta nesten ikke noe i går, men det fortsetter i dag.

Og rødt på papiret. Kjenner i magen at det er på vei, antakelig kommer det i løpet av dagen, det er "rett dag" i forhold til når jeg hadde eggløsning.

Men enn så lenge ikke så mye vondt. Og det er bra, for jeg er på jobb, og må være her i flere timer enda, så jeg håper smertene venter til jeg kan krøke meg sammen på sofaen under pleddet med varmeflaske, og en omtenktsom mann, i stedet for å sitte på jobb, måtte ha bukseknappen lukket (ekkelt når magen er oppblåst og vondt...) og JOBBE mens krampene herjer...

Idiotisk nok, denne kroppen min liker nemlig best å gi meg mens på dager da jeg ikke vil ha den. (helst vil jeg jo ikke ha den i det hele tatt) Gjerne på mandag, i stedet for søndag, altså må jeg jobbe med mens-smerter. eller gi meg det den dagen vi skal kjøre i 8 timer. Eller, som toppen av kransekaka, den dagen jeg giftet meg. Ikke nok med at jeg ikke blir gravid nei, smertene skal komme på upassende dager også.

jaja... livet går videre. Og neste måned skal jeg ha en legetime...

Ja, litt legehjelp er nok på tide nå. Vi har tross alt passert 13 måneder (noe stemmer ikke helt med den tickereren tror jeg, bare prøvde den ut, tror jeg skal ta den vekk, det er jo rent deprimerende å se på den...)

14 måneder innen legen kommer tilbake fra ferie.

Ikke dumt med en legetime og høre om det er noe som kan gjøres da nei.

Jeg er helt klar over at slikt tar tid, og at han enten henviser oss videre til gynekolog eller evt sikkert vil ta noe blodprøver og sånn, som han sikkert ikke kan ta akkurat da (siden jeg kommer til legen ca 3 uker uti syklusen forventer jo leger da at eggløsningen er over, men det er jo ikke sikkert med min syklus akkurat...) men det får vi ta som det kommer. Jeg er klar over at en utrendingsprosess tar tiiiiiiiiiiid. Jeg er forberedt på det.

Jeg vil bare bli mamma.

ønsker deg MASSE lykke til jeg *Stella*.....[:)]

vi skal nok bli mamma en dag, alle sammen....[;)]

Ja... en dag. En dag skal jeg bli mamma. På ett eller annet vis.

Jeg tenker mye på babyer for tiden...

Det går i perioder med meg, nå har det vært månedsvis da jeg har tenkt aller mest på adopsjon og små jenter (og gutter) fra Kina. På sidene jeg har som "oppstartssider" på nettleresern min er to av dem faktisk adopsjonssider. (og fire andre, derav dette forumet som en av dem)

Men de siste dagene har jeg bare lukket igjen de sidene som dreier seg om adopsjon. Jeg tenker på babyer. Tenker mye på bæring og bleier. På tøybleier. Drømmer om det. Sitter på toget hjem fra jobb og lurer på om man bytter bleier på små babyer om natta (rett og slett om jeg må stå opp og gå inn på badet og bytte bleie, mens jeg bare vil sove, eller om man bare ammer og legger tilbake i senga si) Jeg tenker på små, små babyer, på fødevdelinga, på svangerskap. På baby i magen. På shopping til babyer. Små, små plagg, og bleier og tepper og sånn.

Men... kan ikke denne mensen snart bare sette igang, så vi kan komme videre til neste syklus da? Jeg er på den 15. dagen etter eggløsningen, så da er det den dagen jeg pleier få mens. Spottingen har jo vært siden lørdagskvelden, det er jo ikke noe tvil om at mensen er på vei. Så da kan den gjene komme igang, så blir jeg ferdig med det...

Min mann er jo søt da, vi handla middag på vei hjem fra jobb, og så gikk han bort til potetgullhylla og sa "du får nå velge deg noe nå da", for han har jo lagra at jeg har saltsug disse dagene (vel og merke er deet mest i pms-tida da, og jeg har spist et pringles-rør alene i helga jeg, men jeg takker ikke nei til en pose potetgull i dag heller, trøstemat.)

Lurer på om jeg skal samle linker til noen av de søte bleiene og sånn jeg finner rundtomkring jeg. For jeg pleier ikke alltid finne dem igjen...
Det gjør jo ikke egentlig noe om jeg ikke finner dem igjen da, det er jo lenge til vi skal ha bleier (og det er ikke bestemt om det blir tøybleier heller) og det kommer nok nye ting jeg faller for innen den tid...

Dumme mens, den kommer jo ikke!

For all del, om den holdt seg borte et års tid ville jeg blitt kjempebra, men negativ test etterfulgt av spotting gjør jo at jeg har ingen grunn til å tro på det. Mensen er på vei. Den bare starter ikke opp!

Jeg var glad og fornøyd med at jeg kom meg hjem fra jobb før den startet, så kunne jeg ha smertene mine hjemme, under pleddet.

Men, nå har de enda ikke kommet? Kommer vel enten og tar knekken på nattesøvnen min, eller arbeidsdagen i morgen da. Hvorfor kunne den ikke bare komme i dag, som den "skulle"?

I morges lå jeg i senga og kjente at jeg hadde litt vondt i magen, så under teorien om "ta piller før det blir veldig vondt" stappa jeg inn to paracet (prøve å klare meg uten naproxen, siden det ikke er helt anbefalt for slitere...) før jeg sto opp.

Enten har de fungert kjempebra, eller så har jeg ikke fått mer vondt, for jeg kjenner ikke en ting.
Men, ettersom jeg ikke blør heller, så mistenker jeg at det ikke er pillene som er så fantastsike...

Det er, dersom antatt EL-dato er rett, den 16. dagen etter el nå. Normalt får jeg mens den 15. dagen, så nå er det vel egentlig på tide at det setter i gang. Jeg spotter, brunt. Gammelt blod altså. Jeg så litt rødt på papiret på søndag, men ellers har jeg aldri sett annet enn brunt. Så jeg blør ikke egentlig. Skal ikke denne mensen snart sette igang da, så jeg kan begynne å komme i gang med neste pp?

Enig med deg *Stella*, enten kan hu bare starte eller dra til hel.... Håper at paracetene hjelper deg da. [:)]

Enten begynner jeg å bli veldig sulten (hvilket forsåvidt er helt mulig det altså, lunsj om 45 minutter, og jeg er ofte sulten før lunsj jeg) eller så begynner jeg å kjenne "suget" igjen.

Tidelige mens-smerter er for meg ofte til forveksling lik SUUUUUULTEN-følelse. Så noen ganger sitter jeg den dagen mensen kommer og spiiiiiiiiiser, for jeg er jo så sulten, men orker ikke egentli trykke ned mer snart... og det hjelper ikke med mat, jeg er like sulten liekvel? Da er det ikke sult nei. (da jeg gikk på p-piller ble det stort sett ikke vondere enn det, for en behagelig verden... det kjentes ut som om jeg ikke hadde spist på et døgn, men det var jo ikke vondere enn at et par paracet tok knekken på det. Og jeg hadde ikke magesmerter som var vondt i lårene...)

Jeg løper på do litt ofte, for å se om jeg må sette inn en tampong, men enda har jeg ikke begynt å blø.

Jeg utsetter tampongen lengst mulig. Ville egentlig helst ikke brukt den, men orker ikke tanken på (plast)bind (tøybindene jeg har bestilt rekker jeg ikke få i tide dessverre, og de må jo vaskes før bruk synes jeg...) Jeg kom nemlig over å lese noe, som jeg synes stemmer med en følelse jeg har hatt. At tamponger gir sterkere mens-smerter.

Noen ganger når jeg har veldig vondt i magen går jeg på totalettet, trekker ut tampongen, og bare sitter der ei stund. Det er på en måte mindre vondt da. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men dersom det stemmer at tamponger faktsik gir sterkere smerter, er det ingen tvil om at jeg slutter med tamponger.

Jeg skal ha meg en divacup/mooncup/damebeger av et slag, men ettersom det er en størrelse før og en størrelse etter fødsel, og jeg stadig håper å bli gravid, så har jeg egentlig bestemt meg for å vente til etter fødsel med det. Jeg bestilte jo noen tøybind for å prøve det litt da, men rekker ikke få dem i tide (har nemlig ikke betalt dem enda, fordi jeg ikke har fått ordrebekreftelsemed endelig sum inkl porto... må etterlyse den i dag. Bestilte jo lørdagskvelden, så jeg forventa ikke noe mail før mandag, men nå er det tirsdag...) Jeg har et tøy-truseinnlegg som jeg har på nå, og det funker i alle fall fint, og jeg liker det mye bedre enn engangstruseinnlegg, så jeg ser ikke bort fra at jeg vil like tøybind bedre enn engangsbind også, men det er jo et spørsmål hvordn det fungerer når blødningsmengden øker da. (da holder ikke dette lille truseinnlegget i alle fall) Om det absorberer fort nok til t det ikke føles klissete. vi får se. Men enn så lenge nøler jeg med å sette inn tampong i alle fall, i frykt for at den kanskje øker smertene.

Jeg synes nemlig at det har stemt litt, jeg har tentk det før, at det kjennes ut som om tampongen er en del av smerten. Og når jeg leste en plass at det kan stemme.... ja da er jeg ikke så lysten på å fortsette med tamponger egentlig. Men det er det jeg har for denne syklusen da, og det er greit nok det, men jeg venter til blødningen starter i alle fall... 

Og det... det har den ikke gjort enda.

Dette er den 4. dagen med spotting, det synes jeg er unødvendig lenge. Så det så!

Vel, det hjalp i alle fall delvis med mat. Jeg har et lite "sug" fortsatt, men ikke så mye som før mat, så jeg var nok faktsik sulten.

Ikke blør jeg heller.

spotter, brunt, men blør ikke.

Back
Topp