Enten begynner jeg å bli veldig sulten (hvilket forsåvidt er helt mulig det altså, lunsj om 45 minutter, og jeg er ofte sulten før lunsj jeg) eller så begynner jeg å kjenne "suget" igjen.
Tidelige mens-smerter er for meg ofte til forveksling lik SUUUUUULTEN-følelse. Så noen ganger sitter jeg den dagen mensen kommer og spiiiiiiiiiser, for jeg er jo så sulten, men orker ikke egentli trykke ned mer snart... og det hjelper ikke med mat, jeg er like sulten liekvel? Da er det ikke sult nei. (da jeg gikk på p-piller ble det stort sett ikke vondere enn det, for en behagelig verden... det kjentes ut som om jeg ikke hadde spist på et døgn, men det var jo ikke vondere enn at et par paracet tok knekken på det. Og jeg hadde ikke magesmerter som var vondt i lårene...)
Jeg løper på do litt ofte, for å se om jeg må sette inn en tampong, men enda har jeg ikke begynt å blø.
Jeg utsetter tampongen lengst mulig. Ville egentlig helst ikke brukt den, men orker ikke tanken på (plast)bind (tøybindene jeg har bestilt rekker jeg ikke få i tide dessverre, og de må jo vaskes før bruk synes jeg...) Jeg kom nemlig over å lese noe, som jeg synes stemmer med en følelse jeg har hatt. At tamponger gir sterkere mens-smerter.
Noen ganger når jeg har veldig vondt i magen går jeg på totalettet, trekker ut tampongen, og bare sitter der ei stund. Det er på en måte mindre vondt da. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men dersom det stemmer at tamponger faktsik gir sterkere smerter, er det ingen tvil om at jeg slutter med tamponger.
Jeg skal ha meg en divacup/mooncup/damebeger av et slag, men ettersom det er en størrelse før og en størrelse etter fødsel, og jeg stadig håper å bli gravid, så har jeg egentlig bestemt meg for å vente til etter fødsel med det. Jeg bestilte jo noen tøybind for å prøve det litt da, men rekker ikke få dem i tide (har nemlig ikke betalt dem enda, fordi jeg ikke har fått ordrebekreftelsemed endelig sum inkl porto... må etterlyse den i dag. Bestilte jo lørdagskvelden, så jeg forventa ikke noe mail før mandag, men nå er det tirsdag...) Jeg har et tøy-truseinnlegg som jeg har på nå, og det funker i alle fall fint, og jeg liker det mye bedre enn engangstruseinnlegg, så jeg ser ikke bort fra at jeg vil like tøybind bedre enn engangsbind også, men det er jo et spørsmål hvordn det fungerer når blødningsmengden øker da. (da holder ikke dette lille truseinnlegget i alle fall) Om det absorberer fort nok til t det ikke føles klissete. vi får se. Men enn så lenge nøler jeg med å sette inn tampong i alle fall, i frykt for at den kanskje øker smertene.
Jeg synes nemlig at det har stemt litt, jeg har tentk det før, at det kjennes ut som om tampongen er en del av smerten. Og når jeg leste en plass at det kan stemme.... ja da er jeg ikke så lysten på å fortsette med tamponger egentlig. Men det er det jeg har for denne syklusen da, og det er greit nok det, men jeg venter til blødningen starter i alle fall...
Og det... det har den ikke gjort enda.
Dette er den 4. dagen med spotting, det synes jeg er unødvendig lenge. Så det så!