Ja, tenk å ta en test på morgenen den dagen, og gifte meg med en hemlighet i magen da... (men nedtur å teste negativt da...)
Og veldig kjipt med mens-smerter på bryllupsdagen, jeg er en anelse "ubrukelig" i noen timer den dagen mensen kommer, selv med sterke smertetillende tabletter. I alle fall dersom jeg ikke får tatt dem tidsnok (også vil jeg egentlig ikke bruke dem når vi er prøvere, pga at NSAIDs ikke anbefales for de som sliter med å bli gravid, pga sykluspåvirkning) Og bare tanken på å bytte tampong flere ganger i løpet av bryllupsdagen, under brudekjolen, uten å få blod påden, og engste meg for lekkasje som er meget synlig på hvit kjole (men lite trolig, da det måtte lekke ut av tampongen (hvilket egentlig nesten aldri skjer, og da bare dersom jeg ikke har byttet den i tide (hvilket sånnsett er en reel fare da...) og gjennom trusa, underskjørtet, de ulike lagene av underskjørt som er i kjolen, for tilslutt å trekke gjennom selve kjolen.... så mye blør jeg ikke, men tanken på å knele i kirka utne å være sikker...?) og egentlig å sitte i kikra på denne store gledens dag og bare tenke "åååååhhhh... aaaaaaaaau" De sittestillinger som er behagelige er umulige i kirka, og hos fotografen. (liker å krøke meg sammen, trekke bena opp mot magen. Hvilket også generer varme på magen, hjvirket er smertestillende) Ja, hos frisøren også egentlig da, men der kan jeg jo forklare "sorry, men jeg fikk mens i dag, så jeg har bukseknappen åpen under kappa her jeg, er oppblåst. Og kan jeg få låne toalettet og bytte tampong før jeg tar på kjolen og drar til fotografen? Og et glass vann til disse pillene?" Regner med de har forståelse for det....
Men håper i det lengste å unngå akkurat det da!
Håper den kommer dagen før, eller aller helst dagen etter (smerter har jeg bare i en dag somregel, men blør jo i mange dager, tenk på det lekre brudeundertøyet mitt, og bryllupsnatta mi...)
Egentlig håper jeg at jeg ikke har hatt EL i det hele tatt, den lave tempen i dag gjør at jeg ikke fikk mer enn 2 "høye" på rad (fikk ikke tempa hver dag pga ekstrem rangling. Også tempa jeg av alle ting altså klokka fire de to dagene..) Ja, jeg vil jo gjerne ha EL altså, for å lage baby, men når den først ikke rota seg til å komme ca 3 uker før bryllupet sånn som jeg håpet på (da enten 5 uker gravid, eller ferdig med mensen, på bryllupsdagen), så kan den godt vente litt til...)
Kjolen min er dessuten ganske stram. Jeg prøvde den før helga, og den sitter perfekt, som støpt. Jeg kan sitte i den, jeg kan stå i den, og jeg kan spise (men ikke spise så mye at jeg eser helt utover da, men det skla jeg jo ikke gjøre, jeg skal være i form til å danse!) Men jeg kan neppe sitte behagelig i den med oppblåst mens-mage...