*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Så merkelig det må ha vært...
Jeg har også reagert på vitaminpiller før (at de er store og ekle, og vanskelige å svelge), men ikke i like stor grad som deg hvertfall...

Håper det blir en bedre start på morgendagen da hvertfall!
Og at resten av dagen blir bra :)

Joda, jeg kan legge om vanene å ta dem om kvelden, men er redd jeg vil glemme dem da.

Jeg er så vant til å svelge piller i forbindelse med frokost... Det har jeg gjort "siden tidenes morgen".

Jeg tok allergipiller om morgenen (for de skulle jo virke om dagen) i mange år, og tok p-piller på morgenen (dersom jeg glemte den, hadde jeg jo 12 timer på meg, men dersom min faste tid var på kvelden, så sov jeg jo bort mesteparten av de 12 timene...) og har tatt vitaminer på morgenen siden jeg var så lita at jeg tok sanasol...

Jeg tar jernpiller på kvelden, for de fikk jeg beskjed om å ta da. Men med en hver dag siden 7. mai burde jeg vært ferdig på søndag. Jeg har fortsatt 3-4 piller igjen, har glemt noen ja...) (Jeg tar ikke jernpiller fast, bare et brett etter blodgivning)

Kan vurdere å flytte vitaminene til kvelden, men jeg må fortsatt huske å gi min kjære hans piller på morgenen (ja, jeg er litt "hønemor" og har tatt ansvaret for at han husker allergipillene sine) så det er absolutt lettest å ta dem da. Så jeg vil nå vurdere å bytte til noen andre vitaminer jeg. Noen som ikke får meg til å reagere på lukta når jeg åpner glasset...

Det er bare rart at jeg har tatt disse i mange år uten å ha problemer, men ikke klarer dem når i prøver... Om jeg ikke klarte dem når jeg var gravid ville jeg forstått det, men jeg er ikke gravid, jeg bare prøver.

I det minste en fordel ved å kaste opp på morgenen.
Jeg er ikke kvalm mer. De andre dagene har jeg vært kvalm hele formiddagen.

Sånn bortsett fra at å få frokosten i retur er en dårlig start på dagen (og gjør meg sulten lenge før lunsj) så var det egentlig en på et vis positiv start på dagen, for jeg ER IKKE KVALM.

Jeg er uvant med å ikke være kvalm, oppdager jeg ettersom dagen går, og jeg ikke er kvalm.

Tror jeg skal skaffe nye multivitaminer...

Stakkars deg da Stella, det er jo ikke meningen at du skal slite med dette i alle fall, en har vist nok bekymringer her inne....

Oppsøk en helsekost eller en Herbalife distributør, og hør om de kan hjelpe deg ang vitaminer.
Selv bruker jeg Herbalife, og det er ingen dårlig smak i de synes jeg..

Lykke til i alle fall[:)]

Skal velge meg noen andre vitaminer ja.... for frokosten beholdt jeg ikke i dag heller.

forskjellen er: I dag var jeg kvalm allerede da jeg sto opp. Jeg spiste frokost, uvel. Og jeg VISSTE liksom at om jeg tok den vitaminen, så kom jeg til å kaste opp, men jeg.... vel, jeg tok den likevel, og jada... Men da hadde jeg jo allerede vært kvalm og uvel i en time, så det var på et vis ikke BARE vitaminen, den var mer en utløsende årsak? Dessutne er jeg fortsatt uvel. Det var jeg ikke i går.

Så jeg vet ikke jeg, om det er bar vitaminene som plager meg eller ei. Jeg har jo syntes de var kvalmende lenge, men har ikke kasta opp før nå.

Men for sikkerhetsskyld, jeg skal skaffe nye vitaminer.

Og, av en uviss grunn, så kom jeg til å sjekke dette igjen, og jeg har desidert den mest LESTE dagboken, men slett ikke den som er mest SKREVET i... (sorterer forumet etter "visininger" og "poster") og må jo bare lure litt på årsaken til dette...

Mange som leser dagboka mi, uten å legge igjen "spor"?
Eller leser jeg den ofte selv?
Eller en annen forklaring jeg ikke vet helt hva er?

Jo, de gjør det, så jeg har tidligere vurdert å kjøpe dem derfra. Skal vurdere det på nytt, absolutt.

For ja, i dag virket den vitaminen rett utløsende. Ingen tvil om det. Jeg var uvel, jeg tok vitaminen, jeg VISSTE ha som kom til å skje, så jeg reiste meg før jeg tok den (ettersom jeg satt i sifaen litt krøket plassert i forhold til å komme meg ut, svelget tabletten og gikk resolutt ned på badet, hvor jeg rakk å trekke ned (bare min kjære som hadde pusset nesen) og sette meg ned.

Vitaminen var absolut utløsende årsak, men i dag var jeg allerede uvel før jeg tok den, så den var nok ikke aleneårsak.

Uvel har jeg vel vært i lang tid egentlig.

Synes ikke det er noe gøy å få frokosten i retur, men hadde det vært en liten spire i magen min, så skulle jeg utstått såpass. Men uten en spire, så ser jeg ikke poenget...

Av og på... ikke sånn hver dag... og ofte i forbindelse med vitaminene... men jeg har vel vært relativt sammehengende uvel på morgen/foriddag siden i alle fall ei ukes tid før forrige mens, dvs ca 3 uker. Men sånn "i peroider" så har jeg vel vært uvel, altså ofte i forbindelse med vitaminen, men muligens delvis fordi jeg tar den på morgenen, når jeg uansett ER kvalm... lenger enn jeg kan huske. Var hjemme av den grunn et par dager i høst, men det gjorde egentlig ingen nytte, jeg er ikke syk, jeg fungerer greit på jobb, og det går altså stort sett over etter lunsj. Så går det over, og kommer tilbake etter noen uker. Eller så legger jeg ikke merke til det, for jeg er så vant til det...

Jeg ER ofte uvel når jeg er trøtt, og ettersom jeg ikke er helt fornøyd med at vekkerklokka lager lyd klokka seks om morgenen, så legger jeg noe av skylden på det. For somregel er jeg ikke så plaget av dette i helga, når jeg får sove så lenge jeg vil... (som egentlig ikke er stort lenger enn 8-9)

Alle sier at å være kvalm er så ekkelt. Vel, sånn når jeg er "spykvalm" så er det ekkelt, men stort sett er jeg bare "uvel", og det er jeg så vant til at jeg ikke egentlig tenker så mye over det jeg...

I dag droppa jeg vitaminene mine... for jeg hadde ikke tid til å kaste opp, rett og slett. Også er det jo ikke så innmari gøy heller da. Jeg og min kjære er enige om at jeg akal prøve noen andre vitaminer...

Uvel var jeg da likevel, men det begynner å gi seg nå (i alle fall så lenge jeg ikke tenker på det)

Uff det der høres ikke noe godt ut. Håper du blir bedre med nye vitaminer.

Klem

Sånn mens vi tenker på hva jeg skal gjøre (vurderer å bestille gravitamin fra nett, men drar snart på ferie...) så tar jeg i alle fall noen aldre vitaminer, og har ikke kastet opp siden.

Dag 19 eller noe sånn av syklusen min nå... så nå synes jeg det er på tide at kroppen gir meg noen signaler om kommened EL (el-slim f.eks) sånn at jeg rekker å få, og bli ferdig med, mensen innen bryllupet. (vel, eller aller helst ikke få den da, men det har jeg ikke så mye tro på, så jeg foretrekker å få den før bryllupet, enn å få den f.eks på bryllupsreisen (eller den store dagen)

Bare innom for å si hei!

Ikke greit med de vitaminene. Jeg har sluttet med "Gravid" pga størrelsen og smaken. Var helt pyton. Har valgt å ikke fortsette med tilskudd enn så lenge. Håper du finner et annet merke som fungerer bedre for deg.

Om du ikke tar noe generelt vitamintilskudd/multivitamin, så ta i alle fall folat. De er små, ikke kvalmende, og ikke noe problem å svelge, pittesmå. Og KJEMPEVIKTIGE!

Definitivt og absolutt EL-slim i ettermiddag, så her skal det bli forføring i kveld ja. (i helga skal vi på besøk til hans foreldre, og noe sier meg at med huset fullt av andre folk, så blir det muligens ikke så mye sex på gjesterommet, så her er det bare å utnytte mulighetene før vi drar...)

hei bare titter innom og ønsker deg lykke til. håper spiren setter deg nå, det fortjener du virkelig.
ha en god helg

Takk for hilsener.

Joda, har hatt ei flott helg i knallværet.

Som jeg forutså så ble det ikke noe særlig med sengekos i helga nei (når man rgnler til flere timer etter man har lyst til å sove, har gjester liggende på alle rom i huset og i diverse utendørs overnatning i tillegg, så var det bare ikke sååå aktuelt)

så fikk jeg tempstigning i helga. Men vet ikke helt... Det var uhorvelig varmt der, og tempen var målt klokken 4, to timre før normalt. Og vi rangla i massevis.
Og så var den "lav" igjen i dag...

I don't know.

Men, egentlig håper jeg litt at det ikke var EL... for med mindre vi lykkes betyr det at jeg antakelig må ytstyre meg med tamponger i brudekjoleveska mi, og sterke smertestillende. Normalt er mine "vondeste timer" når jeg får mens sånn ca  på den tida jeg skal være hos frisør, fotograf og vielse. Jepp, koseligå gjøre det med et smil når jeg aller helt vil krype sammen og ha vondt. Kan ikke "åpne buksesmekken" heller, i en brudekjole (magen min "vokser" når jeg har mens... er vel vann i kroppen)

Ja, tenk å ta en test på morgenen den dagen, og gifte meg med en hemlighet i magen da... (men nedtur å teste negativt da...)

Og veldig kjipt med mens-smerter på bryllupsdagen, jeg er en anelse "ubrukelig" i noen timer den dagen mensen kommer, selv med sterke smertetillende tabletter. I alle fall dersom jeg ikke får tatt dem tidsnok (også vil jeg egentlig ikke bruke dem når vi er prøvere, pga at NSAIDs ikke anbefales for de som sliter med å bli gravid, pga sykluspåvirkning) Og bare tanken på å bytte tampong flere ganger i løpet av bryllupsdagen, under brudekjolen, uten å få blod påden, og engste meg for lekkasje som er meget synlig på hvit kjole (men lite trolig, da det måtte lekke ut av tampongen (hvilket egentlig nesten aldri skjer, og da bare dersom jeg ikke har byttet den i tide (hvilket sånnsett er en reel fare da...) og gjennom trusa, underskjørtet, de ulike lagene av underskjørt som er i kjolen, for tilslutt å trekke gjennom selve kjolen.... så mye blør jeg ikke, men tanken på å knele i kirka utne å være sikker...?) og egentlig å sitte i kikra på denne store gledens dag og bare tenke "åååååhhhh... aaaaaaaaau" De sittestillinger som er behagelige er umulige i kirka, og hos fotografen. (liker å krøke meg sammen, trekke bena opp mot magen. Hvilket også generer varme på magen, hjvirket er smertestillende) Ja, hos frisøren også egentlig da, men der kan jeg jo forklare "sorry, men jeg fikk mens i dag, så jeg har bukseknappen åpen under kappa her jeg, er oppblåst. Og kan jeg få låne toalettet og bytte tampong før jeg tar på kjolen og drar til fotografen? Og et glass vann til disse pillene?" Regner med de har forståelse for det....

Men håper i det lengste å unngå akkurat det da!

Håper den kommer dagen før, eller aller helst dagen etter (smerter har jeg bare i en dag somregel, men blør jo i mange dager, tenk på det lekre brudeundertøyet mitt, og bryllupsnatta mi...)

Egentlig håper jeg at jeg ikke har hatt EL i det hele tatt, den lave tempen i dag gjør at jeg ikke fikk mer enn 2 "høye" på rad (fikk ikke tempa hver dag pga ekstrem rangling. Også tempa jeg av alle ting altså klokka fire de to dagene..) Ja, jeg vil jo gjerne ha EL altså, for å lage baby, men når den først ikke rota seg til å komme ca 3 uker før bryllupet sånn som jeg håpet  på (da enten 5 uker gravid, eller ferdig med mensen, på bryllupsdagen), så kan den godt vente litt til...)

Kjolen min er dessuten ganske stram. Jeg prøvde den før helga, og den sitter perfekt, som støpt. Jeg kan sitte i den, jeg kan stå i den, og jeg kan spise (men ikke spise så mye at jeg eser helt utover da, men det skla jeg jo ikke gjøre, jeg skal være i form til å danse!) Men jeg kan neppe sitte behagelig i den med oppblåst mens-mage...

Muligens (ifølge tcoyf) allerede 6 dpo!

Da med IKM faktsik ikke på bryllupsdagen likevel, heldigvis, så jeg håper på det...

Bryllupet er overstått, mensen kom mens vi var hos forografen (I alle fall kom smertene dqa, når blødningen kom vet jeg ikke, tampong stappa jeg inn allerede hos frisøren)

Nå er vi på bryllupsreise, og storkoser oss. Og krysser fingrene for en bryllupsreisebaby, ellers blir det å oppsøke legen i august. (Jeg regner med at denne syklusen varer kanskje sånn ca til slutten av denne måneden, men aner jo ikke sikkert da. Dersom mensne kommer, kontakter vi legen)

Back
Topp