Takk for det.
Men jeg har nok ikke helt troen.
Hadde ikke trodd det skulle gjøre meg så mye heller, jeg mener... vi skulle jo egentlig ikke prøve denne syklusen, og det passer ikke helt ideelt å bli gravid denne syklusen, pga bryllupet, og...
Likevel... vi passerer 11 måneders prøving sånn ca i dag. Om en måned begynner sommerferien min (tidelig ferie i år) og da passerer vi året. Med min sykluslengde er det jo lite som tyder på en syklus under en måned, så følgelig, om vi ikke lykkes denne måneen, så VIL vi passere "de magiske 12 månedene" før neste ikm.
Jo, tankene surrer.
12 måneder. Et år. Nok til å komme inn på "lengeforumet". Ikke at det er et mål i seg selv, men på et vis... jeg føler at vi HAR prøvd lenge. Veldig lenge. Det er jo tross alt over 20 måneder siden vi startet prøvingen. Det er bare det at vi hadde pause i ti av dem. Sånnsett føler jeg at jeg på et vis "vil" inn på lengeforumet, rett og slett fordi... der er det folk som har de samme erfaringene. Der er det ikke disse "jeg har prøvd i 2 måneder, og ikke blitt gravid, kan jeg få prøverør?" (ok, litt overdrevet, men... sånn ca) trådene. Der er ikke disse "ikke stress, så skjer det". Der er det et miljø som jeg føler meg mer komfortabel med. (Jeg har lest litt der i det siste, men jeg holder meg stort sett borte fra å skrive der, for jeg hører ikke til)
Og de siste ukene har tankene mine igjen kretset mer om den andre måten å få barn på.
Jeg er nok ikke moden for å gi slipp på tanken om å bli gravid enda, men aller viktigst for meg er det å bli mamma, ikke hvordan jeg blir det. Sist vi pratet om dette, min kjære og jeg, så kom det frem at han var villig til å "prøve mer" for å bli gravid enn hva jeg var komfortabel med. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Om jeg "gir opp for lett", eller om han vil "prøve for hardt". Antakelig ingen av delene, det er jo ikke nsakk om rett og galt, men om valg mellom alternative veier.
Jeg har latt dette kretse i hodet mye mer enn ham antakelig, jeg tenker mye på dette. Det er vel etterhvert påtide med en ny prat om tema. Men, den typen samtale krever mye. Av tanker og følelser. Som kanskje bør vente et par måneder, rett og slett fordi vi må prøve å fokusere på litt andre ting nå, som f.eks å arrangere bryllupet vårt!