*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Ja, det blir kjempespennende å prøve igjen. Jeg gleder meg.

Gleder meg selvsagt ikke til negative tester. Men til det å håpe... det å kunne teste i det hele tatt, det å ha håpet...

Blir jo spennende å kunne prøve igjen da *stella*!

Mm.

Det blir kjempespennende.

Og litt skummelt.

Jeg har liksom ikke helt troen på at vi skal klare det helt av oss selv...

Syklusen min er ikke helt stabil, jeg er redd det muligens er noe "feil" med meg. Vi har allerede 10 måneders prøving bak oss, så vi passerer snart det "magiske" året, om enn i to etapper. Ja, om vi begynner prøvingen når vi har planer om, så passerer vi nok året når vi kommer tilbake fra bryllupsreise...

Planen er vel å ikke oppsøke lege for fertilitetsturtredning før til jul da. Håper vi klarer det innen den tid. Håper.

Tiden går. Drømmen om å være en relativt ung mor må jeg bare glemme. Jeg er allerede 27, fyller 28 til sommeren. Årene går. De løper avsted. Jeg har allerede kjent min forlovede i ca 6 år. Det er lenge det! Føles ikke så lenge siden... siden jeg tilfeldigvis traff den fyren som jeg ble venner med... men følte noe mer for... jeg skjønte fort at dette var noe... noe spesielt. Det føltes så rett. Vi lo av kameraten hans, som sa at jeg hadde ødelagt dialekta hans. Den kameraten skal nå være forlover i bryllupet vårt om 3 måneder. Jeg kommer ikke til å glemme den første gangen vi kysset... den sitrende følelsen... vissheten om at... vi hørte sammen. Jeg kommer ikke til å glemme. Hvor glad jeg var da vi blesluttet å flytte sammen, ganske tidelig i forholdet. Tenk, det er 5 år siden. Som årene har løpt. 3 måneder til vi gifter oss. I morgen er det 9 måneder siden han fridde. Da tok vi prøvepause. Et svangerkaps varighet siden vi tok pause.

Og snart... snart skal vi prøve igjen! Gleder meg, selv om jeg er redd. Redd for å ikke lykkes.

Syklusen har fått tid til å komme seg ja. Den har bare ikke GJORT det...

Prøvingen begynner etter planen kanskje neste syklus.

Det var dog ikke langt ifra at den begynte i dag... jeg har så lyst på en baby!

I går målte jeg ikke temp, men synes sekretet tørket litt opp, og... i dag målte jeg 36,49 klokken halv seks. Det er HØYT over "coverline" på 36,3 (måling klokken seks normalt sett, så denne havnet på grafen på 36,54!)

Tenk, om dette stemmer, så får jeg en syklus rett i underkant av 35 dager bare! KORT SYKLUS!

Eneste dumme er at mensen da kommer akkurat til påske.
Og at vi er så innstilt på å begynne prøvingen neste sylus, men det kan kanskje bli litt tidelig, for det er fotsatt 3 måneder til bryllupet, og altså kanskje bare en måned til neste EL, noe som kan gjøre at jeg ved max flask og suksess på første forsøk kan gjøre meg 10-12 uker på vei på bryllupsdagen, og det er jo litt dumt i forhold til å passe inn i kjolen, kanskje... Vi mente å begynne slik at jeg kanskje var 6-8 uker max den dagen...

Men nå tror jo ikke jeg på at vi lykkes uansett da, men i tilfelle....?

Også er det den "nesten"-greia vår tidligere i uka da... der han lurte på om kondomen hadde sprukket eller noe... jeg var litt "grisete" i alle fall... vel.. time will tell.

Det er jo ikke hos alle det vises så mye så tidlig som 12 uker, da. Du kan jo være en av de. Men, likevel er det kanskje litt dumt å være i dårlig form fordi du er gravid på bryllupsdagen. Da er det jammen nok av andre ting som tar kreftene fra deg. Bryllupsdagen er helt utrolig, men også ufattelig slitsom. Selv var jeg faktisk veldig glad når den var over, og vi endelig var gift....husk i alle fall å ta hensyn til deg selv den dagen, og ikke alle andre...

Det er liksom det....

Jeg vil den dagen skal være perfekt... og da er det dumt å risikere kvalme, trøtt og sliten, problemer med bekkenet når jeg skal danse brudevals... you name it... Det er som du sier nok å bruke rkeftene på den dagen.

Dessuten er jeg veldig tynn, jeg veier ca 50-52 kilo, og er tynn om livet, så det skal ikke mye til før det synes, der er liksom ikke noe å "gjemme" seg i. Og kjolen er med et snitt som fremhever nettopp midjen... nettopp fordi den er så smal så er det fint og kledelig, men å trekke fokus mot midjen dersom der vokser noe... det er kanskje ikke helt ideelt...

Men uansett er det jo kjempeflott med en kort syklus da, så jeg håper tepen hodler seg høy og bekrfter dette her. Sekret er helt tørket opp, og jeg tror muligens tempen ville vært høy i går også, om jeg hadde målt (basert på sekret altså, så jeg er jo ikke sikker) men avventer til jeg har tre høye før jeg er sikker da...

Så bra stella, Kanskje syklusen din stabiliserer seg, det hadde jo vært toppen, kanskje det blir mye lettere å bli gravid på egenhånd også...

Jeg skjønner godt at du gjerne vil vente litt med å begynne prøvinga, det er jo tross alt en av de største dagene i ditt liv når du blir gift!!! Gleder meg masse til det blir min tur...

En klart høy temp til (36,43 målt klokken halv fem! (I know, jeg våkner tidelig... men det er innen de 90 minuttene... og på grafen blir den kjempehøy, men var jo uansett godt over coverline allerede ved måling!)

Jeg føler meg sikker på at jeg har hatt eggløsning, rundt dag 20 av syklusen! :)

Jepp, kjempeflott :)

Hurra, for en kort syklus! Glad på dine vegne!

Takk for det :)

Har ikke vært her på noen dager, kobla litt ut.

Altså, jeg fokuserer på bryllupet for tiden (begynner å bli mange ting som det haster med nå) og trykker babytankene litt i bakhodet, og da trykker jeg Babyverden litt bakover også, og henger mer på forum med fokus på bryllup enn baby...

Men jeg har ikke glemt dere!

Kjolen min er, helt objektivt selvsagt, den aller peneste som finnes! :)

Hehe, jeg har ikke skrevet mye om bryllupet her inne, og en hovedårsak til det er at dette er "babytankeplassen min", og bryllupet planlegger jeg på et annet forum, hvor jeg ikke er anonym. Dette er mitt lille fristed, der jeg kan skrive om det jeg ikke vil andre skal vite...

Men kjolen er en Ginnis-kjole, fra en kolleksjon som ikke finnes på nettsidene deres dessverre.

Gleder meg masse til bryllupet, men begynner å stresse med alt som burde gjøres...

Jeg forventer mens torsdag, eller muligens onsdag, egentlig.

I går begynte jeg å spotte, det er litt tidelig da... Jeg pleier spotte dagen før mens jeg.
Tempen falt ikke i morges, og enn så lenge har ikke mensen dukket opp.
Jeg har et "sug i magen" som jeg egentig har hatt siden jeg kom på jobb, i morges tenkte jeg "jeg er sulten", men kom på at det kanskje var noe annet, men nå ER jeg nok sulten, for jeg har glemt å spise lunsj, og klokka er jo TRE jo... Tre timer over lunsj! Rart jeg er sulten da? Ikke bra å sitte for konsentrert på jobb nei (pleier ikke være DET som er mitt problem, heller tvert imot...) Jeg merka at de andre gikk til lunjs, men skulle "bare bli ferdig med dette", og... ehhh... klokka er altså snart tre.

Enten begynte jeg spottinga vel tidelig, eller så kommer mensen litt før jeg forventet den. Uansett, en kort syklus blir det nå :)

Hmm, er blitt tirsdag, og enda ikke kommet noen mens i alle fall.

spottet i hele går, og hadde småmurringer når jeg la meg, så jeg hadde smertestillende og vann på nattbordet, og sov med varmefaske, men ingen mens her nei.

Jaja, den kommer vel. Men dette med flere dager med spotting synes jeg kroppen kan slutte med. Spotting på ettermiddagen dagen før mens er greit. Spotting i to dager før mens er unødvendig!

Ja, det endte på 3 dagers spotting her. Søndag, mandag og tirsdag.

Dvs, det er vel mer på spottestadiet i dag også enda, tror jeg... (stappa inn en tampong før jeg gikk på jobb, og to to tabletter, for det var ingent vil om hva som var på vei)

Veldig unødvendig med så mye spotting, og får meg til å lure på om alt er i orden, man skal jo helst ikke drive sånn og spotte så mye før mens?

Takk, akkurat nå trengs det.

to timer etter at jeg tok de pillene setter smertene inn for fullt. (dvs, de var under god oppbygging da jeg tok dem, og ettersom pillene skal tas før det starter for fullt tok jeg dem da)

Pillene har 12 timers effekt, og skal jo ha begynt å virke nå.
Så hvorfor kan jeg da knapt stå på bena?

Passer jo topp når jeg har 6 timers jobb å gjøre på 4 timer (og nå er det bare 3 timer igjen av de 4, og maks en halvtime av jobben er gjort, det har skjedd andre ting) Jeg skjønner jo at jeg ikke blir ferdig med alt, det er greit nok det. Jeg må få unna i alle fall to av timene da, det er MUST.
Og når klokka er 12 skal jeg helst gå herfra, innom en butikk og hamstre litt "kjøremat og drikke" og deretter kjøre i 8-9 timer.

Typsik. Fikk mensen den dagen vi skulle dra på påskeferie i fjor også. Da med skuffelsen over å ikke være gravid i tillegg, nå prøver vi i det minste ikke. Men den gangen ble jeg overrasket over tross alt "levelige smerter" mot hva jeg forventet, denne gangen overraskes jeg av MER smerter enn jeg ventet i stedet.

Kvalm. Fryser. Har ikke spist frokost, hadde ikke tid, og var for kvalm til å orke tanken på å vurdere det engang. Har med meg mat jeg skal spise i løpet av disse 4 timene jeg skal være på jobb, om jeg finner tid. Og blir kvitt kvalmen, akkurat nå vil evt mat jeg putter inn komme fort i retur er jeg redd.

Vanskelig å konsentrere seg om å være effektiv og flink og få unna masse jobb på få timer ja...

Back
Topp