*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

har ikke tr kommet skikkelig enda ? er det ikke flere dager siden ho skulle vært der da ?
håpe håpe.. meg spent ..
ønsker lykke til

ORIGINAL: *Stella*

ORIGINAL: Dunn

Hva sier tempene dine da *Stella*?

Dagens tidsjusterte måling på 35.9 (egentlig 35.8 målt 50 minutter for tidelig) etterlater jo ikke noen tvil om at dette er en ny syklus.

Men det hele er litt merkelig.

Greit med en "vennlig" mens altså, men.. jeg venger liksom på at den "egentlig" skal komme i gang... jeg synes ikke jeg kan forvente at det skal være så lett...

Av og til (eller egentlig alltid) skulle jeg ønske disse kroppene gav fra seg et klart tegn med èn gang!!! Ikke dro det sånn ut.......

ORIGINAL: tulla 25

har ikke tr kommet skikkelig enda ? er det ikke flere dager siden ho skulle vært der da ?
håpe håpe.. meg spent ..
ønsker lykke til

Jeg hadde ventet henne på mandag.
 Hun kom onsdag. I går altså.
Men så virker det som om hun dro igjen i dag, jeg har altså blødd ca en halv mini-tampong fra klokka ett til klokka ni i dag, det er ikke akkurat mye på 8 timer på dag 2 av syklusen...

Det er ikke noe å håpe på, og ikke noe spennende.
Bare frustrerende og merkelig.

Enig med Dunn, enkle, klare beskjeder fra kroppen hadde vært greit.
Forvirrende kluss... det trenger jeg ikke.

Jeg trodde jeg hadde funnet ut av dette med syklusen nå.

Jeg slutta på p-piller i mars -05, og i september fikk jeg min første eggløsning. Syklusene var ustabile, men med unntak av den første syklusen etter den eggløsnigen, så har jeg hatt el i alle sammen, bare varierende hvor lenge jeg måtte vente på den.

Mensen har kommet den 14. eller den 15. dagen etter EL, og vart i 3-5 dager, med spotting 1-2 dager før, og redusert blødningsmengde etterhvert som dagene gikk, men ikke lite nok til at jeg kunne bruke bare truseinnlegg, ikke tampong, før etter i alle fall altså 3-4 dager. Smertene er ikke like intense hver gang, men de består stort sett av et smertedøgn (det var halvannet til å begynne med, men ble ca ett etterhvert) og deretter er det bare blødnigen.

Denne gangen kom mensen den 17. dagen etter antatt EL, men det er jo et anslag som er noe usikkert grunnet ferie da.
Jeg spottet, i likhet med forrige syklus, i 4 dager før mensen satte igang.
Smertene var ikke så sterke som forventet, og kom på en  måte lenge før selve blødningen (jeg spottet jo da) for jeg tok jo mine første paracet et døgn før blødningen begynte men så forsvant det så jeg antok jeg hadde bommet. Tok paracet igjen på kvelden den dagen, og igjen neste morgen, da blødningen begynte.

totalt sett har jeg sånnsett tatt en del piller, jeg har vel tatt 8 paracet, fordelt på 4 stykker i 2 dager (siste dag i forrige syklus og første dag i denne) men det er mest fordi jeg har tatt pillene litt FØR det ble skikkelig vondt, slik jeg har fått beskjed om at det skal gjøres. Følgelig tok jeg piller uten å ha det kjempevondt, fordi jeg forventet at det skulle bli det... uten at det ble det...

åå føler med deg ! ordentlig kjipt når det er sånn.
jeg må og ta tabletter for smerter under mens men paracet funker ikke på meg...må bruke ibux 600
vet den kan påvirke..men tar aldri utenom mens ...
ønsker deg en stabil syklus uten tull som ender i ett lite mirakel

Mens vi hadde pause brukte jeg naproxen, nettopp fordi paracet egentlig ikke virker så godt. (ikke ibux heller. Vel og merke har jeg ikke brukt de ekstra sterke ibux, bare de vanlige, men de sterke får man jo bare ta halvparten så mange av ifølge vedlegget, så det blir omtrent det samme...)

Jeg bare ville helst ikke bruke dem nå, ettersom jeg tross alt sliter med eggløsningen.

Og så viste det seg at paracet var mer enn nok, det var det som var så rart...

Joda, optimisme setter jeg pris på :)

(ikke alle dager jeg er optimistisk da, men...)

Ikke helt alle dager jeg verdsetter allslags optimisme.

Ikke alle dager jeg er i humør til å "håpe, fordi mensen ikke er kommet" mens jeg spotter, for å si det sånn.

Men, optimisme om at EN DAG SKAL JEG BLI MAMMA, den gir jeg aldri opp :)

Nå tar jeg natta, så får vi se hva for noen merkelige sprell denne kroppen min finner på i morgen... [:D]

I dag oppfører kroppen min seg litt mer som ventet ser det ut til.

Jeg blør i alle fall litt. Det var helt snålt å gå på dag 2 av syklusen, og ikke få ut en dråpe blod fra middag til jeg gikk til sengs. Men det var i alle fall litt der når jeg sto opp da, så jeg putta inn en tampong så får vi se hvordan dette utvikler seg i dag.

Ikke de helt store blødingsmengende her nei.

Fra morgen til lunsj 3/4 minitampong, og etter det har jeg bare hatt truseinnlegg, som har en liten flekk som det fikk i morges...

Nåja... så var dette en mens med lite blod og lite smerter. Greit. Så går vi igang med neste syklus.

Og 21. august har vi den første legetimen. Min mann satsert sterkt på å gjøre meg gravid innen den tid, og ingenting ville vært kjekkere enn det, men ellers er det for å sette igang utredning for ufrivillig barnløshet. For vi trenger nok litt hjelp.

Tøybind kom i posten i dag, og er vasket.

Nå er det jo begrensa med bruk for dem da, jeg bare spotter. Og håper jo absolutt å IKKE få mens neste gang (men, så lenge som det er til legetimen risikerer jeg jo da faktik å komme til legen gravid... men, det finnes da vel ikke bedre beskjed å få på en slik time enn at den er unødvendig :) )

Men i alle fall, det største var stoort. Ettervask synes jeg ikke de er like enorme, og truseinnlegget er jo pittelite, det truseinnlegget jeg har av et annet merke er like stort som det minste bindet, minst. Skal prøve dem litt og se hvordan de føles, men så langt liker jeg egentlig det andre merket best, så mulig det er dem jeg kjøper flere av, etter hvert.

Men nå, nå er det natta. 

ojh , jeg ble nysgjerrig. Tøybind? For mensen altså? de har jeg virkelig ikke hørt om,er det vanlig å bruke det kanskje?
Håper spiren setter snart, frustrerende å vente så lenge!! Ønsker deg lykketil med videre testing [:)]

Nei, det er nok ikke vanlig å bruke, men det er et produkt som eksisterer for dem som ønsker det.

Det er jo mer miljøvennlig, all den tid man ikke kaster dem, men vasker dem, også er det fritt for kjemikalier. Det er ikke laget med plast å papir, så det blir ikke så klamt som i alle fall jeg synes always etc blir.

Jeg har tenkt å prøve det ut ved mens ja, selv om jeg egentlig i hovedsak begynte å tenke på det til renselse (rabla litt om det her http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4517717&mpage=1&key=� )

Har prøvd litt med et truseinnlegg nå i et par uker, og det er kjempebehagelig. Bestilte bind av en annen type for å sammenligne, og fant i alle fsll ut at det merket som jeg har prøvd av er større (der er truseinnlegget like stort som bind i det andre merket, det truseinnlegget er mini) men skal prøve det litt og se hva jeg foretrekker før jeg bestiller noe mer.

Men så langt er det alt som tyder på at jeg liker det. Men, jeg har jo ikke prøvd det med reel blødning da (brukte et par tamponger da jeg blødde denne gangen, pga at jeg hadde bare ett sånt truseinnlegg, det må jo vaskes, og jeg turte ikke bruke det den dagen jeg blødde mest (selv om det viste seg at jeg blødde lite alt i alt))

Kan "rapportere" her jeg, hvordan det virker.

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men i dag har jeg for første gang på et par uker engangstruseinnlegg, og jeg synes jeg har klødd mer i underlivet enn jeg har gjort på et par uker. (har så vidt jeg vet ikke sopp eller noe sånn altså, ikke sånn intens kløe, bare litt sånn "irritasjon". Men altså, meget mulig det er tilfeldig.

Eller har mer å gjøre med at vi for første gang på relativt lenge (grunnet først sykdom og deretter mens) har  i helga....

Uansett. Litt kontrollmåling tilsier at det truseinnlegget jeg har fra før (imsevimse, hvitt) er et par cm kortere enn bindet fra mam ecofit (de nye, fargede) og truseinnlegget fra mam er noen cm kortere (og smalere) enn det fra imsevimse.

Jeg skal prøve litt ut disse her nå, truseinnleggene i første omgang, og bindene da dersom mensen kommer igjen, men det er jo noen uker til, slutten av august kanskje, får se hvor fort jeg får el. Jeg skal måle litt på det største bindet, nattbindet, i forhold til at jeg er usikker på om det fra mam er større/bedre enn det fra imsevimse (som jeg ikke har, men vet hvor stort det er) Jeg trenger det ikke som nattbind, det er altså tiltenkt renselse, så det skal ikke handles inn flere før jeg evt blir gravid. Jeg har et prinsipp om å ikke kjøpe noe til baby/svangerskap med mindre jeg vet at jeg kommer til å trenge det. Ellers hadde jeg kommet til å ha huset fult av babygreier lenge før vi fikk bruk for dem, noe som kan bli sårt ettersom tiden går. Og spesielt dersom det viser seg at jeg ikke kan bli gravid. Jeg har ikke egentlig noe problem med tanken på at vi i så fall heller søker adopsjon, men da trenger vi ikke nyfødt-klær, byfødt-bleier, bind til renselse etc, for adoptivbarn er ikke nyfødte, og renselse får man ikke uten å føde...

Jeg kjøpte denne prøvepakken med en av hver størrelse for å se hvor store de er, og bruke dem til mens. Kommer til å skaffe flere dersom jeg liker å bruke dem til mens, og ikke blir gravid, da av de litt mindre størrelsene, de som passer til mens. Dersom jeg blir gravid skaffer jeg flere av de store, til renselse, altså gitt at dette er noe jeg liker da. Må prøve det litt ut først, men enn så lenge virker det lovende.

Konklusjon så langt: imse-vimse-truseinnlegg er i alle fall langt mer annvennelige enn de fra mam.

For de andre var så smale. Jeg hadde tenkt å prøve det i dag, for å sammenligne, men da m¨å jeg velge ei anna truse, for det er ikke sjangs til å få vingene (de er jo festet med en liten trykknapp under, på vingene) rundt denne trusa uten å knørve den veldig...

Helt sikkert brede nok i bruk, men i så fall altfor korte vinger, eller noe sånn...

Hmm.. skjønte ingen ting da dagboka mi kom opp som "deleted"?

Men så var førsteinnlegg på denne siden av dagboktråden min fra en slettet bruker, og derfor ikke mulig åskrive svar her.

(men fint mulig å gjøre det ved å trykke på "svareknappen" på forrige side...)

I alle fall.

Dag 13 av syklusen. Sekret har blitt kremet i løpet av de siste dagene, og nærmest litt rennende/melkeaktig i morges. Så det nærmer seg en potenstiel fruktbar periode, allerede så tideilig syklusen! Kanskje vi rekker en tidelig EL og å teste før legetimen...

Drømmer om å kunne si at "neida, vi trenger ikke denne legetimen, er ikke ufrivillig barnløs likevel". (Samtidig er det nesten "flaut" om vi lykkes mellom bestilling og time. Da har vi bare vært "sutrete" som klaget (=bestilte legetime) når vi ikke trengte det. Men for all del, tenk så kjekt om vi klarer det selv!)

Det er vel andre som fortjener det minst like mye som oss.

Men det hadde vært kjekt, det hadde det absolutt.

Om ikke annet, så er jeg i lettere humør nå enn jeg var før helga (som di som leste mitt sutreinnlegg et annet sted vil huske) og derfor føler jeg litt mer for å skrive litt her.

Det er to uker nå, til legetimen vår.
To uker kommer til å gå kjempefort.
Kjempefort, siden vi tross alt skal ha gjester en del av denne uken i alle fall, det begynner å bli litt mer å gjøre på jobb, og jeg har et par prosjekter på et private plan som tar litt tid (bl.a takkekortene etter bryllupet)
Men likevel... to uker, to lange uker...

Gleder meg rett og slett til å komme igang/få det overstått. Det e noe litt "skremmende" med den første legetimen...

Jo-jo temp

Forvirrende signaler (sekret som virket som det tørket opp i går (kremet på formiddagen, mer klebrig på kvelden) samtidig som at tappen var mer myk og åpen i gårkveld (jeg vet man bare skal sjekke den en gang om dagen, men jeg merka det når jeg likevel sjekka sekret, skulle ikke egentlig kjenne på tappen, men merket at den var åpen, og var derfor svært overrasket over at sekret virket "tørrere"))

Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Tiden får vel vise hva som skjer.

Og enda litt mer jo-jo...

Takk :)

Tempen er litt mer jo-jo..

I dag mener jeg å ha funnet EL-slim da (for en gangs skyld lenge nok siden sengekos til at jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er noe fra ham...) så det er vel bare å forføre mannen i kveld...

Back
Topp