*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Det er nok ikke i morgen vi skal til legen da... i morgen er det søndag, og vi skal ikke dit før tirsdag... men jeg kommer vel til å skrive litt her om hvordan det var ja, når det er over.

Og så er helga over.

Harry Potter fortsatt ikke lest.

Men jeg har slappet av og hatt fin helg

I morge er det mandag. Og når den er over, så er det tirsdag, og da skal vi til legen!

Tempen droppa ned igjen i dag ja, som ventet, så noen eggløsning har jeg nok fortsatt ikke hatt. Blir nok en lang syklus dette. (ettersom jeg nå passerer 25 dager uten el vil nok syklusen i alle fall passere 40 dager. I det siste har syklusene gjerne vært enten 30 eller 50-60 dager, så om det føger den trenden er det lenge igjen enda, men det er jo ikke godt å vite, kanskje overrasker den meg igjen...

Oi. Ikke lest Harry Potter enda... Da har du ikke kommet langt nok til at det blir ordentlig spennende... [;)]

Håper at syklusen din overrasker deg, og ikke blir uendelig lang denne gangen...
Og lykke til hos legen på tirsdag!!

Skal prøve å følge med, hvis ikke jeg fortsetter å sover bort dagene mine...

Har ikke kommet stort mer enn 1/3 i boka nei.

Utsetter det stadig, lurer på om det har å gjøre med at jeg vet det er den siste, så når denne er lest ferdig så er det... slutt...

åååå hvordan klarer du å vente..? den som er så spennende..
litt trist at det er siste selvfølgelig...klarte ikke å legge den fra meg jeg...
lykke til hos legen i morgen [:D] sender gode tanker til deg

Det gikk greit. Fikk tatt en blodprøve, henvising til gynekolog, og min mann må levere sin prøve. Så da spørs det bare hvor lenge jeg må vente på time hos gynekologen da. Skal ringe i morgen, for det var slutt på telefontiden nå.

En time til jeg kan ringe....

Håper det ikke er så eviglang ventetid.

Jeg prøver å tenke "håper jeg får time før jul". Klarer ikke å tenke "håper jeg får time i år", det blir så eviglenge... selv om "i år" og "før jul" i praksis er det samme...

Og i natt, i drømme, har det vært prøverørsforsøk ja... (I ett tilfelle lå jeg på et "langtidsom" så lenge at jeg fikk posten min omadressert dit...)

Spent på hva gynekologen finner ut. Og resultatet av min manns sædprøve.

Greit å vite om det finnes en lett synlig årsak til denne barnløsheten.

Legen spesifiserte på henvisningen at pasienten har uregelmesig syklus... Ja, det har jeg. Ser ikke helt bortifra at det muligens har noe med saken å gjøre...

31. oktober.

70 dager til.

Da har jeg time hos gynekologen.

Jepp, oktober er lenge før jul.

Selv om 31. oktober er så sent i oktober som det er mulig å bli, så  er det jo likevel altså ikke mer enn 70 dager.

70 dager er lenge.

Men det er ikke sååå lenge.

Og definitivt nesten to måender før jul :)

70 dager går fortere enn du tror...
Får i hvert fall håpe det denne gangen.
Er spent på hvordan hjelp dere kan få eventuelt...

Du får kose deg litt med Harry Potter boka, for å få tiden til å gå...

Stikker bare innom for å si hei!

Fint at du har fått deg time hos gynekolog [:)]. Selvom det er 70 dager til, må det være litt godt å vite at du faktisk skal dit.

Lurer på om jeg må finne frem Harry Potter ja..

Den holder meg på ingen måte i ånde i 70 dager da, men... jeg er rastløs i kveld.

70 dager er egentlig ikke så lenge, då den er grei den.
Vi "satser" på at jeg ikke trenger den timen, men trenger jeg den, så er det jo ikke såååå lenge til, så det går nok bra.

Jeg er bare litt rastløs i kveld. Litt utolmodig, litt frustrert, men ikke sånn at det er et stort problem, men jeg er rastløs. Jeg kjeder meg. Men jeg orker liksom ikke komme igang med noe, og min mann ser fotballkamp.

Men jeg klarer neppe konsentrere meg om Harry Potter mens det er fotball på tv'n, da må jeg gå til et annet rom, men jeg går ikke fra tv'n når vi holder på å slå argentina! Jeg ser ikke på altså, så interessert er jeg ikke, men jeg liker å sitte her og få med meg hvordan det går...

Men jeg er rastløs. Rett og slett.

Får jo se hvordan det går med testene til mannen din også.
Er ganske nervepirrende å vente på resultatet når mannen har vært inne til "dyst"...

Harry Potter holder garantert ikke i 70 dager, det er den for spennende til...

Men kan anbefale en bok til:

Liza Marklund - Nobels Testamente

Leste den på 3-4 dager...
Spennende den også, men på en annen måte, selvsagt.

Holder på med ei anna bok i tillegg til HP. Venter på ei bok i posten, bok to i "serien" som be innledet med "prosjekt baby", som jeg har ønsket meg siden jeg leste den første. Fikk nr 3 og 4 i valentingave av min mann (usikker på om nummer fire er kommet, jeg hadde ønsket meg to og tre (sa "de to siste") men det var altså en til skrevet, som ikke var kommet ut enda så derved bestilte han tre og fire, og den fjerde skal komme når den kommer ut, som skulle være i august, men jeg husker ikke om den er kommet. Nå har han besilt nummer to også. Men egnetlig skal jeg lese ferdig Harry Potter før jeg får lov til å begynne på den. (den andre boka jeg holder på med teller ikke, det er sengelektyre. HP fungerer ikke til å lese på senga.)

Så jeg går nok ikke tom for lesestoff på en ukes tid i alle fall...[;)]

Det er bare det at jeg mangler evnen til å konsentrere meg og lese. Jeg er for rastløs til det også, liksom... ukonsentrert.

Blir spennende å få resultatet av mannens prøve også ja, jeg håper vi får vite det litt fort (først må han levere den da...) Legen sa at han skulle ta kontakt når han hadde fått resultatene av våre undersøkelser, hans sædprøve og min gynekologtime, men hans svar (og blodprøvene mine, som vel slett ikke er tatt på rett tid i syklusen da) vil jo komme lenge før jeg skal til gynekologen....

Min kjære fikk resultatet sitt i posten han..
Der sto det hvor mange som manglet hode, hvor mange som manglet hale, og det ene med det andre...

Ser ut som om du har nok å lese på ja, he he...

Jeg leste HP på senga...
Det endte med at jeg leste til laaaangt på natt, så jeg vet ikke om jeg vil anbefale det.

Jeg skal bli bedre til å lese selv. Slutte å se på tv så mye, for man blir så "dum" av det...
Eller, jeg ser mye dokumentarer da, men må jo holde lesekunsten ved hevd.

Pluss at spanskkurset mitt starter neste uke (eller neste der igjen), og da skal det virkelig leses og konsentreres!

Gleder meg til å flytte i hus, hvor jeg har plass til å lese i en godstol, og ikke må sitte i den vonde sofa'n som ikke er god for stumpen...

Får satse på at du gjør deg ferdig med HP før du begynner på neste bok... Er så kjedelig å være halvveis i bøker, ofr i mange tilfeller leser man dem ikke ferdig.
Jeg har hvertfall ikke gjort det...

Hmm.. resultat i posten... nei, jeg tror legen skulle få resultatet (spørs hve på hvordan de krysser av på skjema, og vår lege krysser litt lite, så kanskje vi får det i posten, hvem vet?)

Uansett... det er litt spennende. Men, litt tidelig å begynne å vente på resultatet før han har levert den da... [:D]

Jeg leser ikke HP på senga, som en kombinasjon av at jeg har lett-påvirkelige drømmer og at jeg sliter med å legge den fra meg. Sengelektyre må være slik at jeg kan stoppe å lese midt i et avsnitt, og legge bort boka når min mann er ferdig på badet, og ta opp igjen tråden der neste kveld.

Det er absolutt ingen tvil om at jeg skal lese ferdig HP, må bare finne konsentrasjon og motivasjon nok til å plukke den ut av bokhylla, hvor den havna under en rydding, og lese videre.

Og nå er det "bare" 69 dager igjen.

Ingen grunn til å klage, jeg har ved et par hatt syklus som har vært over 70 dager, så dette burde ikke være noe problem å vente "så lenge". Det skal jeg klare.

Godt å lese at det ikke bare er jeg som har lett påvirkelige drømmer, he he...
Jeg klarte rett og slett ikke dy meg, men er nok lurt å la være...

"Bare" 69 dager ja...
Huff, det høres jo lenge ut, men fredag om en uke er det jo bare to måneder igjen... Det høres kortere ut.

Håper testen til mannen din går bra da, at det ikke byr på problemer å vente de dagene man skal før testen og sånn.

Vel, vi er ikke helt vant med mange dagers avhold (ikke etter at vi ble gift i alle fall, i tiden før var det mye stress, men dette siste "chartet" viser mange hjerter....) men det går nok bra. Det er jo bare det at jeg ikke har hatt EL enda, så vi er ikke så lysten på å være avholden... men vet at vi må, og det er ikke snakk om en lang evighet heller, og det er jo noe vi gjør fordi vi vil komme gjennom denne prosessen fordi vi vil ha baby, så.... vi skal nok klare det.

69 dager. Dagene går fort de, så det går nok så bra så.

I morgen er det allerede fredag. Helger raser normalt kjempefort. Neste uke skal han levere den prøven. så nærmer det seg tid for at han skal bli storebror, og da skal vi jo etterhvert reise en tur og besøke det lille barnet. Og vips, før vi vet ordet av det, så er vel september over, og da er det bare oktober igjen...

Nå synes jeg sannelig tappen var åpen, og relativt myk i dag! Kan det være? Det var absolutt strekkbare greier, men ettersom vi hadde sengekos i gårkveld, så  er det høyst sannsynlig fra ham, så sekret ser jeg birtifra i dag.

Men, det ville vært helt ideelt med EL nå, så kan han begynne "sparingen" og levere prøve i den tiden jeg var venter på om mensen kommer eller ei.

ORIGINAL: bulla

Døhhhh snuppa da,tappen åpner seg ikke av sex vettu,så kan
da godt være en salig blanding av sæd og ELslim det slimet der..hoi hoi..heier på deg vettu[;)]

Tappen åpnes ikke av sex nei, så derfor stoler jeg litt mer på den enn sekret.

Men min tapp lever sitt eget liv, den har vært myk og åpen før i denne syklusen også (tross alt, kommet til dag 30, og ingen EL enda, men kroppen "prøvde" med åpen tapp og EL-slim for et par uker siden, tempen steg bare ikke...) derfor stoler jeg ikke sånn helt på at jeg nødvendigisd får el selv om tappen åpner seg...

Hvordan vi får svarene på sædprøven finner jeg vel ut av etterhvrt, ført må han LEVERE den da (og da må han aller først ringe dem og spørrehvilken dag han skal komme med den) Lurer på om han gruer seg litt jeg, for han utsatte det til neste uke.

Dette minner meg på en ting: Jeg må fjerne henvisningspapirene (min henvisning til gynekolog for infertilitetsturedning, og hans papirer til sædtest). De henger med magnet på kjøleskapet, hvilket ikke er såååå lurt siden min bror kommer på besøk i helga... Men må gjøre av dem en plass jeg vet hvor jeg finner dem igjen da, det er derfor jeg hang dem på kjøleskapet, nå ventet jeg ikke mer besøk på lenge....

Back
Topp