*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Hei stella..
Jeg må si jeg har ikke lest hele tråden din, men litt har jeg lest!
Du er utrolig heldig og rik bare med en mann som det du har!
Og at planlegging av bryllup tar tid og energi skal jeg være enig i!
Lykke til fremover, så håper jeg at du vil få din lille baby etter bryllupet!
Synes du virker som et kjempe flott menneske!
så mannen din har virkelig fått en vannvittig flott kvinne å dele livet med!
Tror han føler seg like heldig som du føler deg!

Hei Stella.

Jeg har bare en ting og si (eller - det blir jo flere tilsammen):
Du må rett og slett slutte å tenke så mye på at du vil ha barn. Det er ikke sunt - og du kommer ikke til å bli gravid slik som du stresser.
Kom deg bort fra pc'en - vær sammen med vanlige, levende mennesker..
Slutt å skrive på babyverden og andre nettsider av samme slag - skaff deg en dagbok..

MVH
ei som mener det godt, men som sikkert kommer til å få "pryl"

"pryl" skal du ikke få, men jeg må korrigere deg på et par plasser:

1) Jeg PRØVER IKKE Å BLI GRAVID! Det er derfor en FORDEL om jeg ikke blir gravid p ådenne måten!
2) Jeg stresser PÅ INGEN MÅTE med baby-laging. Både fordi jeg altas ikke prøver  bli gravid, og fordi.. jeg stresset ikke med det da jeg prøvde heller egentlig.
3) Du får me gikke bort fra bbyverden og lignende sider uansett. Jeg srkiver her fordi jeg deler min kunnskap med de andre (og flertallet verdsetter det....) Jeg har vært nteressert i graviditet, svangerskap etc i minst 10 år, og lest og lært veldig mye om syklusen etc de siste par årene, etter at jeg sluttet på p-piller og begynte å benytte FAM som prevensjon.
4) Jeg lever da virkelig sammen med levende mennesker! Hvor får du det fra at jeg ikke har et liv utenfor pc'n, bare fordi jeg henger her tillegg?

Jeg skal kanskje gi deg rett i et par ting: Jeg bli ikke gravid på denne måten. ("denne måten" er jo at vi altså bruker prevensjon...) Jeg stresser litt. Men ikke med baby-løaging. Jeg har en sptressende tid på jobb, det stresser jeg med, også driver jeg og planlegger bryllup. Det er aller mest KOS enda da, men gir meg en og annen stressende drøm, der jeg står på den store dagen uten forlover, kjole, fotograf eller har glemt å sende invitasjoner eller booke kirken... Men det ordner seg bnår jeg våkner og kommer p åat kriken ER booket, gjestne SKAL bli invitert, og det er nesten 9 måneder å ordne dette på.

Du får ikke pryl, for jeg gidder ikke bli sint ellr sur.

JEg blir såra, det blir jeg. Over at du menr at jeg er usunnt opptatt av at jeg ønsker meg barn. Når det som altså "plager" meg er at vi IKKE forsøker å lage barn, og at det erMIN bestemmelse at vi ikke skal gjøre det. At du mener jeg ikke har et liv utenfor pc'n, det sårer faktsik relativt dypt.

Men nei, jeg skal ikke gi deg "pryl". Jeg gidder ikke bli sint heller.

Og du FÅR meg ikke konstant bort fra babyverde, men du løykkes for i kveld. Jegorker ikke sitte her og skrive alt jeg hadde tenkt om i kveld, og jeg kommer kanskje til å holde meg unna et par dager.

Ikke fordi babyverden er usunn, men fordi dette såret.

Uff, syns du taklet den kommentaren veldig bra jeg! Hadde noen skrevet det til meg så hadde de virkelig fått pryl!

Bare fordi noen snakker og hjelper andre på forumet betyr jo slettes ikke at de ikke har et sosialt liv ellers! Jeg kjenner mange som bruker BV forumet som er svært så aktive mennesker!

Å si til noen at de ikke må tenke på ønsket om å bli gravid er som å si til en mor at hun ikke skal bekymre seg for barnet sitt. Det er en naturlov at tankene går til det man er opptatt av. Og det er ikke akkurat noen liten avgjørelse man tar når man bestemmer seg for å prøve å få barn sammen! Selvfølgelig skal man la seg selv ønske og drømme og kanskje til og med bli litt stressa fordi man virkelig har SÅ lyst på barn. Kanskje går det lettere hvis man ikke gjør det, men tenk så fantastisk for alle barna som blir unnfanget med foreldre som gledet seg sånn!

Jeg skriver dagbok i tillegg! Kan trygt anbefales. Men jeg deler nå engang mine innsikter og kommentarer med alle som vil høre her. Og etter at vi mistet Milli så har jeg virkelig skjønt hvor fantastisk Babyverden kan være. For man møter mennesker som forstår. Det er ingen selvfølge ellers...

Så Stella, vi vil ha deg her. Mye!

Stooooor klem fra Maur

Setter veldig stor pris på at du deler tankene og kunnskapene dine med oss. Liker å lese det du skriver og håper du ikke blir borte herifra! Lykke til med bryllupsplanlegging!

Setter veldig stor pris på at du deler tankene og kunnskapene dine med oss. Liker å lese det du skriver og håper du ikke blir borte herifra! Lykke til med bryllupsplanlegging!

Signerer denne. [:D]

Jeg tror vedkomene der oppe har sosiale plager pga pc jeg...
Stella du har all rett til å bruke bv som dagbok, og fordelen med bv er at andre som er anonyme kan gi deg tilbakemeldinger, som en vanlig dagbok ikke kan...
Stå på stella, jeg synes veldig om deg, og jeg er aldeles ikke noe meneske med sosiale problemer, har venner utenfor bv også, men føler enkelte ganger det er for intimt å prate med dem, så jeg ønsker faktisk heller å kunne selv være anonym og få svar...
Du skriver mye og er veldig flink til å ordlegge deg, det er til stooooor hjelp for andre, noe jeg selv har benyttet meg av!
jeg gir deg full støtte i dine tanker og følelser med å være her, og at man kan få en "frisone" og kunne utrykke seg fritt... Pryl gjerne det vedkommene, jeg er enig på at det menneske var litt ond i sin tale, men det du ba om var også ærlig mening, det var dens vedkommens mening..
Min mening er at det er UTROLIG mye terapi med å være her inne i BV eller andre steder på Nette og få prata ut og ikke minst få råd og meninger om sine problemer/følelser...
Lykke til stella!
Vil faktisk følge deg videre jeg... Synes du er et mega flott menneske!
Kjeme klem fra meg!
[link=http://pic2.piczo.com/hjemmesideting/?g=15286534&cr=2][/link]

ORIGINAL: S_C

Signerer denne. [:D]

Signerer også denne!! Vi trenger deg Stella!!!![:D]

Nei nå blir jeg rett og slett irritert på dine vegne Stella!!!!![:@]

Jeg synes det er flott at du lar oss dele dine tanker, håp og frustrasjoner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsett med det!!!!!!!!!
[:D][:D][:D]

Takk for de fine meldingene.

Jeg blir nok ikke borte.

Jeg deler noen tanker og håp og frustrasjoner her, men dette er jo ikke min dagbok da.

Min dagbok fylles menlig med tanker og følelser, håp og frustrasjoner rundt HELE livet mitt. Kjærligheten, jobb, hverdagen, bryllup, babydrømmer, middagen, opplevelser på toget, været, folk jeg ser gjennom vinduet på jobb, familien min, venner, ting som skjer, ting som burde skjedd, planer, økonomi, husarbeide, mat, kolleger, snop, kollektivtrafikk, ulykker, politikk, krig, fred og religion. Alt dette er en del av HELHETEN. Herinne kretser jeg stort sett bare rundt et lite punkt av dette, babydrømmer.

Og det som omhandler dette tema, som f.eks syklusen min. Og det ser ut til at jeg har hatt EL for 4-5 dager siden, og således har enda en fin "kort" syklus på ca 35 dager. Og det er jo gledelig :)

Temperaturen min er i alle fall høy og fin, så jeg er ganske så sikker på å ha hatt eggløsning. Grunnet mangleden temping, håpløs søvn etc, er jeg ikke helt sikker på NÅR, men jeg skal titte på tamperaturene og oppdatere grafen når jeg kommer hjem, og se hva jeg finner ut av.

Det er i alle fall greit å vite at denne syklusen ikke blir eviglang. Om den kan stabilisere seg på et kortere nivå hjelper det mye med tanke på å øke håpet mitt for at vi kan lykkes når vi begynner å prøve igjen.

Takk.

Så fint at du ikke blir borte fra oss!

Stor klem!

Dere blir ikke så lett kvitt meg nei.

Men det går vel litt lenger mellom hvert innegg nå, jeg merker at... jeg får liksom ikke like lyst.

Jeg oppsøker lettere forum der jeg ikke får sånne sårende kommentarer slengt i ansiktet, av en som tydeligvis ikke har lest halvparten av det jeg har skrevet heller (ettersom det er meeeeget godt forklart at jeg ikke prøver å bli gravid engang...)

Men jeg tusler nå tilbake her av og til.

For dette ER jo en plass jeg føler tilhørighet, stort sett.

Jeg har så mange tanker, så veldig mange tanker.

Akkurat nå er det ikke egentlig babyer eller barn jeg tenker så mye på, jeg har vel bevisst prøvd å la være. Fordi... når jeg tenker på babyer og barn, så skriver jeg gjerne om det her, og... ehh... ja, vedkommende oppnådde vel det hun ønsket da, å få meg til å tenke mindre på barn, fordi jeg ikke vil, fordi jeg ikke "tør" fordi jeg ikke ønsker å skrive om det her fordi jeg ikke ønsker å få sånne sårende svar igjen.

Det er tross alt snakk om at jeg her legger ut om noen av mine innerste tanker og følelser rundt et følsomt tema. Og jeg holder meg stort sett til det ene tema her, fordi dette er babyverden. Her planlegger jeg ikke jul, bryllup, sommerferie og husarbeide, for dette er en babyverden, så derfor virker skriveriene mine ensporede, men heldigvis er jo ikke tankene mine like ensporede da. Bare at det ikke er altsom hører hjemme på babyverden.

Men dette er et følsomt tema, det er personlige følelser. Jeg velger å dele en god del av dette, anonymt (og i den sammenheng kom jeg på, dersom noen "kjenner meg igjen" fra andre forum, fra det virkelige liv eller på et annet vis, jeg setter stor pris på å få en pm om det!) og når en går inn på såpass sterke tema, åpner seg sånn, så treffer de sårende ordene langt inn i det private også. Og der gjør de vondt.

Men jeg har tatt en beslutning. Jeg skal ikke la meg skremme. Jeg skal ikke la sårende ord styre hva jeg skriver om. Hva jeg tenker på og drømmer om (Det går nå i bølger uansett da, og en grunn til at jeg har tenkt lite på babyer i det siste er vel at et har vrt så mye annet som har skjedd) og hva jeg forteller om.

Jeg er meg. Og jeg deler mine tanker her. Noen av mine innerste tanker om et sårt tema. Om redselen for å ikke kunne bli gravid, om håpet om å bli det. Om spenningen i prøveperioder, og sårheten i å ha valgt å ta pause.

Så jeg er her. Og jeg blir nok her.

(og det er ikke lesetvang på mine tanker her da. Men jeg setter stor pris på tilbakemelding fra de som gjør det. Både positive og negative, ærlige tilbakemeldinger. Men dog verdsetter jeg at den som skal kritisere meg først setter seg inn i hva jeg skriver om, og ikke kritiserer på så komplett feilaktig grunnlag.)

Ja, så sitter jeg her da, på en fredags ettermidadg (etter lunsj i alle fall) og har hodet på helt andre steder enn der det burde være.

Jeg gleder meg over at syklusen later til å være på "spor" denne gangen, EL ca dag 20 to måneder på rad er ikke ille!

Ja, noen vil nok si at 35 dage er en LANG syklus, men det gjør meg ikke noe. Stabiliserer den seg på 35 dager, så skal jeg ikke klage, det er ikke så ille det.

Jeg tenker på hvor fort tiden av og til går. For et år siden var vi akrive prøvere. Vi var helt i begynnelsen av prøvetiden vår, og optimistiske. Og spente. Vi tok det ikke som en selvfølge at det skulle lykkes fort, men vi håpet. Og testet. Negativt. Og prøvde igjen. Og  igjen. Lite visste vi da om at vi skulle sitte her nå et år senere, fortsatt uten å ha sett en positiv test, og likevel ikke være prøvere. Og å ikke engang ha problemer med å ikke være det.

Livet er rart noen ganger.

Dag 1 igjen.

Fint at du er her *Stella*![:D]
Du hører jo hjemme sammen med oss andre "ensporede"
Dette er nå tross alt et baby-forum!!!!

Så flott at syklusen ser ut til å stabilisere seg!!!
Lykke til med bryllupsplanleggingen!

Hold oss oppdatert!!

Hei!
Har nesten ikke vært på "før svangerskapet" siden jeg ble gravid, og jeg har tre uker igjen til termin.
La med en gang merke til dagbok-tråden til *Stella*, for den var der også da jeg var iherdig prøver.
Ble lei meg på hennes/din vegne da jeg så det sårende innlegget, ja!
For jeg må bare si at jeg hadde så utrolig mye utbytte av svarene og rådene hennes/dine når jeg var prøver. Du sitter jo inne med så mye kunnskap [:)]

På dette forumet er det jo baby som er temaet, så selvfølgelig skriver man sine tanker om nettopp baby! Det finnes andre forum for andre tanker - og man har et liv selv om man skriver innlegg!
Tror nok mange bruker tiden inne på internett på langt mindre konstruktive ting enn *Stella* - kanskje det gir henne noe tilbake å kunne hjelpe og støtte andre her inne også...??!!

Keep up the good work [:)] og masse lykke til med brylluppsplanlegging og baby-prøving når den tid kommer, *Stella* [:D]

Takk for støtten.

Og tenk da, så rart det er... at denne tråden hadde jeg også da du var prøver... og nå har du tre uker til terminen...

Hadde vu lykkes da vi først begynte å prøve hadde vårt barn vært 5 måneder gammelt nå.

I stedet har vi ingen barn. Og forsøker ikke engang. DET hadde jeg aldri sett for meg da jeg begynte denne tråden, såpass er sikkert.

Men om syklusen min stabiliserer seg rundt 35 dager, tenk så deilig da! Sånn luksus! DET hadde vært noe det!

Nå blir jeg skikkelig provosert..[:@]
hvem trur hun at hun er liksom? Nei,ikke hør på den som skrev det der til deg.alle andre vil ha deg her og støtter og trenger deg her.[;)]
Den som ikke har noe liv er den tøyta som skreiv det der..Sikkert bare sjalu og psykopat, og unner sikkert ingen andre venner eller støtte!!!
Bitch sier jeg bare..Og prøv og gidd å kommet hit igjen[:@]

*vil ha stella her*

Back
Topp