Snusmumrikkens firkløver ♡

Var en tur på Stoff og Stil i går, og fant mange skatter. Da klør det i fingrene etter å dra frem symaskina, så i dag ble jeg ferdig med en buksedress til gutten. Tenker å sy en kjole i samme stoff til frøkna. Gøy med plagg som ingen andre har likt i, og for en mestringsfølelse. Ble jubel i huset når jeg klarte å sy på ribben. For en jobb når man aldri har gjort det før, og kløner seg fremover :hilarious:

20220605_233633.jpg
20220605_233639.jpg
20220605_233734.jpg
 
29+0

Er blitt 50% sykemeldt pga bekkensmerter. Veldig deilig å fremdeles få være i jobb, og samtidig kjenne at kroppen tas hensyn til. Kun to uker igjen, så er det laaaang ferie. Vi tjuvstartet litt på feriefølelsen nå på torsdag da mannen foreslo en natt på Farris bad. Så deilig med bading, massasje, sauna og sjelero.
20220602_215419.jpg
 
Last edited:
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 31+4

:duckie Termin: 24.08

:duckie Kjønn: :dummy:

:duckie Dager til termin: 62 dager

:duckie Graviduke: 32

:duckie Gravidmåned: 8

:duckie Trimester: Tredje og siste :woot:

:duckie Neste kontroll: 01.07 hos JM på ABC Ullevål. På sist kontroll lå han med hodet ned. Håper han forblir liggende slik :hilarious:

:duckie Symptomer: Tungt og trangt, om det kan regnes som symptomer. Mye andpusten og sliten også.

:duckie Cravings: Ikke noe spesielt, men spiser stadig sjokolade. Så digg og godt med ekstra energi nå i flytteperioden vår.

:duckie Tilskudd: Omega-3 multi og jern.

:duckie Bevegelse: Lille gutten har stadig fest i magen, og det er kos med bevegelse. Vet jeg komme til å savne det :Heartblue

:duckieTanker: Endelig sommerferie, og jeg kan gjøre hva jeg vil. Hører en del på lydklippene fra Positiv Fødsel, og kjenner det skaper glede frem mot fødsel. Er noe nervøs for å kjenne på smerter igjen, men roer meg ned med tanken på pust, visualisering og vårt møte med lille gutten vår :Heartblue Begynner å bli tungt og trangt i magen nå, så om noen uker er jeg vel mer enn klar til å få han ut. Har vært slitsomt å være tung nå i flyttingen, men snart er vi på plass. Så deilig å ha klart hjemmet før lillemann melder ankomst.
 
Last edited:
34+6 og 39 dager igjen til termin

Da var man jaggu høygravid, og dagene flyr avsted. Så spent på fødsel og smått nervøs :nailbiting: Må jobbe litt med pusteteknikker, positive tanker og lydklipp fra kurset Positivt fødsel, de siste ukene før vi plutselig er tobarnsforeldre :excited001Herregud, to småtroll! Skjønner like lite av at det kommer en baby som jeg gjorde sist :hilarious:
 
34+6 og 39 dager igjen til termin

Da var man jaggu høygravid, og dagene flyr avsted. Så spent på fødsel og smått nervøs :nailbiting: Må jobbe litt med pusteteknikker, positive tanker og lydklipp fra kurset Positivt fødsel, de siste ukene før vi plutselig er tobarnsforeldre :excited001Herregud, to småtroll! Skjønner like lite av at det kommer en baby som jeg gjorde sist :hilarious:
Lykke til med siste innspurt!! :D :Heartpink
 
37+1
6323037.jpg
Lille frøkna vår er tilbake i barnehagen, og jeg kjente at det var en smule vondt i mammahjertet. Hun har hatt ferie i fire uker, og var smått knust da jeg og far gikk. Å høre barnet sitt rope: "Mamma" med sin såreste stemme, svir godt for mor. Hun har det så fint i barnehagen, og gråten opphørte før vi rakk ut døra. Så alt går nok i skjønneste orden, og hun er blid når vi henter igjen. Ekstra blid blir hun vel når hun skjønner vi skal bade etterpå ❤️

Ellers er det godt å få frøkna tilbake i barnehagen, for nå er vi ankommet fødemåneden :excited001Da er det nødvendig med all mulig hvile. Sovnet 21.00 i går og sov til 07.00, leverte i barnehagen og dro hjem og sov to timer til :hilarious:

Kroppen gjør seg virkelig klar til fødselen med alt den har av kynnere og småvondter. Selv er jeg klar for å sove på magen igjen, spise lakris og myke oster og leve livet med et lite nurk igjen :Heartblue Tenkte jeg skulle planlegge permisjonstiden litt mer enn sist. Var mye alene, ettersom mannen har den jobbsituasjonen han har, og da er det fint å ha litt å finne på enkelte dager. Min søster skal ut i permisjon samtidig som meg, så det blir hyggelig :D Gleder meg sånn til å gå høsten i møte med lille bebisen.

Ellers forbereder jeg meg til fødselen så godt det går, med ulike tips og remedier. Blir spennende å se om det fungerer som ønsket. Gleder meg hvertfall mer enn jeg gruer meg, men håper det går fortere denne gangen :hilarious:
 
Last edited:
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 37+3

:duckie Termin: 24.08

:duckie Kjønn: :dummy:

:duckie Dager til termin: 21 dager

:duckie Graviduke: 38

:duckie Gravidmåned: 9

:duckie Trimester: Tredje

:duckie Neste kontroll: 16.08 hos JM på ABC Ullevål. Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned, men foreløpig ikke festet.

:duckie Symptomer: Nedpress, kynnere og andre småvondter i livmoren.

:duckie Cravings: Is og alt som er kaldt. Er så varm om dagen.

:duckie Tilskudd: Omega-3 multi og jern.

:duckie Bevegelse: Massevis av bevegelse. På sist kontroll fortalte jordmor at vi venter en stor gutt. Er ikke rart jeg da kjenner hver eneste bevegelse han foretar seg :hilarious:

:duckieTanker: Klar for å møte gutten vår, men samtidig ikke utålmodig. Nyter å ha dagene for meg selv når mannen reiser og frøkna er i barnehagen. Nå skal jeg bare ta det helt piano fram til termin, og etter om jeg må. Blir lydbok og kos fremover.
 
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 39+2

:duckie Termin: 24.08

:duckie Kjønn: :dummy:

:duckie Dager til termin: 8 dager

:duckie Graviduke: 40

:duckie Gravidmåned: 10

:duckie Trimester: Tredje

:duckie Neste kontroll: I dag hos jordmor på ABC. Så spent på hva de har å melde om lille gutten vår i dag. Festet eller ikke? Større enn sist eller på stedet hvil?

:duckie Symptomer: Bekkenløsning som tidvis forverrer seg, sekret fra puppene, hyppige dobesøk og stikk i underlivet.

:duckie Cravings: Alt som er kaldt og kan kjøle meg ned. Er som er ovn på sommerstid. Drømmer om å gå naken og usett av naboer, men det er vrient her vi bor :hilarious:

:duckie Tilskudd: Omega-3 og jern

:duckie Bevegelse: Her er det mye bevegelse fra lille, og det begynner å bli trangt for han.

:duckie Tanker: Vi nærmer oss åpning av ABC-enheten på Ullevål! Bare seks dager til, så håper han holder ut til da på tross av trange omgivelser. Syns det går både fort og sakte om dagen, men er klar for å møte gutten vår og gleder meg til å kjenne at fødselen kommer i gang. Mannen reiser på jobb i morgen, og er borte en uke! Spent på om jeg må be han returnere, og det må skje radig. Så er litt nerver her om dagen :hilarious:
 
Back
Topp