Altså wow, elsket den buksa der

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Altså wow, elsket den buksa der

Så hyggelig å leseAltså wow, elsket den buksa der![]()
Elsker stoffet selv også! Fargerikt og morsomt 

Gravid: 31+4
Termin: 24.08
Kjønn: 
Dager til termin: 62 dager
Graviduke: 32
Gravidmåned: 8
Trimester: Tredje og siste 
Neste kontroll: 01.07 hos JM på ABC Ullevål. På sist kontroll lå han med hodet ned. Håper han forblir liggende slik 
Symptomer: Tungt og trangt, om det kan regnes som symptomer. Mye andpusten og sliten også.
Cravings: Ikke noe spesielt, men spiser stadig sjokolade. Så digg og godt med ekstra energi nå i flytteperioden vår.
Tilskudd: Omega-3 multi og jern.
Bevegelse: Lille gutten har stadig fest i magen, og det er kos med bevegelse. Vet jeg komme til å savne det 
Tanker: Endelig sommerferie, og jeg kan gjøre hva jeg vil. Hører en del på lydklippene fra Positiv Fødsel, og kjenner det skaper glede frem mot fødsel. Er noe nervøs for å kjenne på smerter igjen, men roer meg ned med tanken på pust, visualisering og vårt møte med lille gutten vår
Begynner å bli tungt og trangt i magen nå, så om noen uker er jeg vel mer enn klar til å få han ut. Har vært slitsomt å være tung nå i flyttingen, men snart er vi på plass. Så deilig å ha klart hjemmet før lillemann melder ankomst.
Må jobbe litt med pusteteknikker, positive tanker og lydklipp fra kurset Positivt fødsel, de siste ukene før vi plutselig er tobarnsforeldre
Herregud, to småtroll! Skjønner like lite av at det kommer en baby som jeg gjorde sist 
Lykke til med siste innspurt!!34+6 og 39 dager igjen til termin
Da var man jaggu høygravid, og dagene flyr avsted. Så spent på fødsel og smått nervøsMå jobbe litt med pusteteknikker, positive tanker og lydklipp fra kurset Positivt fødsel, de siste ukene før vi plutselig er tobarnsforeldre
Herregud, to småtroll! Skjønner like lite av at det kommer en baby som jeg gjorde sist
![]()

Fødsel kan plutselig skje, men kan like gjerne ta lang tid enda. Håper han holder seg frem til ABC er klare for å ta i mot fødende igjen 

Da er det nødvendig med all mulig hvile. Sovnet 21.00 i går og sov til 07.00, leverte i barnehagen og dro hjem og sov to timer til 
Tenkte jeg skulle planlegge permisjonstiden litt mer enn sist. Var mye alene, ettersom mannen har den jobbsituasjonen han har, og da er det fint å ha litt å finne på enkelte dager. Min søster skal ut i permisjon samtidig som meg, så det blir hyggelig 

Gravid: 37+3
Kjønn: 
Dager til termin: 21 dager
Graviduke: 38
Gravidmåned: 9
Trimester: Tredje
Neste kontroll: 16.08 hos JM på ABC Ullevål. Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned, men foreløpig ikke festet.
Symptomer: Nedpress, kynnere og andre småvondter i livmoren.
Cravings: Is og alt som er kaldt. Er så varm om dagen.
Tilskudd: Omega-3 multi og jern.
Bevegelse: Massevis av bevegelse. På sist kontroll fortalte jordmor at vi venter en stor gutt. Er ikke rart jeg da kjenner hver eneste bevegelse han foretar seg 
Tanker: Klar for å møte gutten vår, men samtidig ikke utålmodig. Nyter å ha dagene for meg selv når mannen reiser og frøkna er i barnehagen. Nå skal jeg bare ta det helt piano fram til termin, og etter om jeg må. Blir lydbok og kos fremover.Så hyggelig å leseÅå så fin du erLykke til med siste innspurt!
![]()
Takk og takk!Nydelig mage![]()

Gravid: 39+2
Kjønn:
Dager til termin: 8 dager
Graviduke: 40
Gravidmåned: 10
Trimester: Tredje
Neste kontroll: I dag hos jordmor på ABC. Så spent på hva de har å melde om lille gutten vår i dag. Festet eller ikke? Større enn sist eller på stedet hvil?
Symptomer: Bekkenløsning som tidvis forverrer seg, sekret fra puppene, hyppige dobesøk og stikk i underlivet.
Cravings: Alt som er kaldt og kan kjøle meg ned. Er som er ovn på sommerstid. Drømmer om å gå naken og usett av naboer, men det er vrient her vi bor 
Tilskudd: Omega-3 og jern
Bevegelse: Her er det mye bevegelse fra lille, og det begynner å bli trangt for han.
Tanker: Vi nærmer oss åpning av ABC-enheten på Ullevål! Bare seks dager til, så håper han holder ut til da på tross av trange omgivelser. Syns det går både fort og sakte om dagen, men er klar for å møte gutten vår og gleder meg til å kjenne at fødselen kommer i gang. Mannen reiser på jobb i morgen, og er borte en uke! Spent på om jeg må be han returnere, og det må skje radig. Så er litt nerver her om dagen