Snusmumrikkens firkløver ♡

Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 12+5

:duckie Termin: 25.08

:duckie Kjønn: :dummy1::dummy: Aner ikke foreløpig. Blir spennende å se. Litt ubevisst merker jeg at jeg kikker på mye jentenavn, men så har vi jo også guttenavn klart. Da er det jo ikke like spennende å lete gjennom guttenavn. Spennende blir det åkke som, og jeg gleder meg til vi kan få vite hva som skjuler seg av kjønn i magen ❤️

:duckie Dager til termin: 194 dager

:duckie Graviduke: 13

:duckie Gravidmåned: 4

:duckie Trimester: Første

:duckieNeste kontroll: 14.02 hos fastlege og 02.03 hos jordmor

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, sekret fra puppene og trangt og vondt i magen hver morgen før jeg får tisset :hilarious:

:duckie Cravings: Varm kakao, salt godteri og kjøttpålegg.

:duckie Tilskudd: Folat

:duckie Bevegelse: Ingenting enda. Kjente det i uke 13 med frøkna, så nå blir det spennende å se om jeg kjenner noe fremover!

:duckieTanker: Sliten og trøtt om dagen. Føler meg ordentlig sløv, og orker veldig lite etter jobb :hilarious: Har ikke sett minien siden uke 6, så gleder meg til mandag og håper alt står bra til.
 
Ååå, beste følelsen ❤️ Så spent på når jeg kommer til å kjenne det selv denne gangen. Kjente i uke 16 sist, men denne gangen har jeg morkaken foran ☺️

Ja, det er kjempe koselig! ❤️ Også blir det bare mer og mer stas, desto mer man kjenner ☺️ Når er det vanlig å begynne å kjenne bevegelse med morkaka foran? ☺️
 
Ja, det er kjempe koselig! ❤️ Også blir det bare mer og mer stas, desto mer man kjenner ☺️ Når er det vanlig å begynne å kjenne bevegelse med morkaka foran? ☺️
Usikker faktisk, siden jeg ikke hadde det sist heller. En venninne hadde det og hun kjente i uke 20, som var noe senere enn meg. Men jeg kjente jo egentlig ganske tidlig sist ☺️
 
Usikker faktisk, siden jeg ikke hadde det sist heller. En venninne hadde det og hun kjente i uke 20, som var noe senere enn meg. Men jeg kjente jo egentlig ganske tidlig sist ☺️
Titter bare innom, men ser jeg kanskje kan komme med erfaring her:shy: jeg er jo førstegangs og har morkake forran og kjente bittesmå bevegelser ganske tidlig (sånn 14 -16), men ordentlige små bykst her og der rundt 17-18 uker, fortsatt med flere dager mellom osv. Men nå er jeg 19+0 i morgen og kjenner ordentlige bevegelser hver dag. Altså at bebis snur seg, ruller, små spark og bykst osv. Vet ikke om jeg bare har veldig følsom livmor/mage, da mange ikke kjenner så tidlig med morkaken forran, men det er i hvert fall fullt mulig! :)
 
Titter bare innom, men ser jeg kanskje kan komme med erfaring her:shy: jeg er jo førstegangs og har morkake forran og kjente bittesmå bevegelser ganske tidlig (sånn 14 -16), men ordentlige små bykst her og der rundt 17-18 uker, fortsatt med flere dager mellom osv. Men nå er jeg 19+0 i morgen og kjenner ordentlige bevegelser hver dag. Altså at bebis snur seg, ruller, små spark og bykst osv. Vet ikke om jeg bare har veldig følsom livmor/mage, da mange ikke kjenner så tidlig med morkaken forran, men det er i hvert fall fullt mulig! :)


Så gøy at du kjenner så tidlig, selv med morkaka foran. Syns også bevegelse er betryggende, og det er fint å på den måten kunne vite at baby trives og på et vis sier ifra at hen har det bra ❤️
 
aviary-image-1645129280532.jpeg
aviary-image-1645129397990.jpeg
aviary-image-1645129459634.jpeg
 
Så gøy at du kjenner så tidlig, selv med morkaka foran. Syns også bevegelse er betryggende, og det er fint å på den måten kunne vite at baby trives og på et vis sier ifra at hen har det bra ❤️
Jaa:) må legge til at jeg bare er 1.57 så kan ha noe med det å gjøre:shy:
 
15+3

JM time i går, og fikk høre lilles hjerteslag ❤️ Det føltes godt ettersom jeg ikke har sett bebis siden uke 6. Nå begynner det å føles virkelig at det kommer enda en for å komplimentere familien :woot:

Neste runde til JM blir 02.05, og jeg fortsetter her frem til ABC tar meg i mot i uke 32. Fikk nemlig bekreftet plass der nå i slutten av februar :D Glad for å få den muligheten, spesielt ettersom de stenger denne fantastiske avdelingen i løpet av 1-2 år. Det er skammelig! :mad:

Her på Østlandet hvor jeg befinner meg har våren tittet frem, og vi kan nyte sol og snø som smelter. Syns ukene og månedene går unna, og plutselig er skoleåret over og 10.trinns elevene mine skal videre. Merkelig, fint og litt trist. Man blir så glad i disse elevene i løpet av tre år, og så gøy å se de bli mer og mer voksne. Gleder meg til å begynne med ny åttende klasse, og følge dem, men samtidig deilig å få permisjon i mellom. Først bebis, fokus på storesøster og familielivet og alt som følger med ❤️ Det gledes!
 
Last edited:
15+3

JM time i går, og fikk høre lilles hjerteslag ❤️ Det føltes godt ettersom jeg ikke har sett bebis siden uke 6. Nå begynner det å føles virkelig at det kommer enda en for å komplimentere familien :woot:

Neste runde til JM blir 02.05, og jeg fortsetter her frem til ABC tar meg i mot i uke 32. Fikk nemlig bekreftet plass der nå i slutten av februar :D Glad for å få den muligheten, spesielt ettersom de stenger denne fantastiske avdelingen i løpet av 1-2 år. Det er skammelig! :mad:

Her på Østlandet hvor jeg befinner meg har våren tittet frem, og vi kan nyte sol og snø som smelter. Syns ukene og månedene går unna, og plutselig er skoleåret over og 10.trinns elevene mine skal videre. Merkelig, fint og litt trist. Man blir så glad i disse elevene i løpet av tre år, og så gøy å se dem bli mer og mer voksne. Gleder meg til å begynne med ny åttende klasse, og følge dem, men samtidig deilig å få permisjon i mellom. Først bebis, fokus på storesøster og familielivet og alt som følger med ❤️ Det gledes!
Så gøy at du har søkt ABC, det har jeg også. Er i uke 12 nå, og søkte i uke 7. Når fikk du svar? Og har du født der før?
 
Så gøy at du har søkt ABC, det har jeg også. Er i uke 12 nå, og søkte i uke 7. Når fikk du svar? Og har du født der før?

Søkte en gang i starten av februar, og fikk bekreftelse på plass i slutten av samme måned ☺️ Fødte frøkna på ABC, og var ikke i tvil om at jeg skulle tilbake. Var så trivelig atmosfære, både på kontroller, under fødsel og etter ❤️ Har du født der tidligere? ☺️
 
Søkte en gang i starten av februar, og fikk bekreftelse på plass i slutten av samme måned ☺️ Fødte frøkna på ABC, og var ikke i tvil om at jeg skulle tilbake. Var så trivelig atmosfære, både på kontroller, under fødsel og etter ❤️ Har du født der tidligere? ☺️
Ikke født der før, men fødte datteren min uten smertelindring og jordmor sa «du er en sånn ABC-kvinne du», så føler meg veldig gira denne gangen. Vurderte det sterkt sist, men siden jeg ikke hadde født før og har dobbelt livmor og er konisert, så følte jeg det var tryggere å være på vanlig føderom i tilfelle fødselen skulle bli mer komplisert. Men hadde en veldig fin fødsel ☺️
 
Emmaljunga NXT Twin er dratt i hus :joyful: Nydelig vogn i fargen Olive, og den er fantastisk god å trille og praktisk for to barn! Trillet rundt på frøkna i dag, og gleder meg til å trille to småtroll om ikke lenge ❤️

Ellers har det vært en noe slitsom dag for kroppen. Fikk bekkensmerter for noen uker siden, og i dag har bekkenet bestemt seg for å gi meg skikkelig inn :hilarious: Ingen behagelig stilling å sitte, ligge eller gå i, og jeg ser trolig ut som jeg strever med et tonn grus i skoa :hilarious: Sånn går no dagan som gravid. Syns det er uhorvelig kjedelig, ettersom jeg da bare 16 uker får en vaggete gange for å kjenne minst mulig smerter.

Er noe bekymret for at det skal bli verre, og håper det roer seg. Ble sykemeldt sist pga bekkenløsning, da det ble ordentlig vondt og vanskelig å bevege seg. Vil så gjerne jobbe normalt så lenge som mulig.
 
Drømmeboligområdet har kommet med ny leilighet til salgs, og jeg tror nesten jeg må grine litt av glede! Tenk så flaks at det kom så fort etter det hemske uhellet med forrige leilighet. Vi gleder oss til visning, og denne gangen skal ikke leiligheten slippes av syne! Den er vår!!! :hilarious:
 
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 17+0

:duckie Termin: 25.08

:duckie Kjønn: :dummy::confused004:dummy1: Det er stadig ukjent for oss hvilket kjønn som skjuler seg i magen, men om to uker vet vi :woot: Da er det dags for OUL ved Ullevål sykehus, og denne gangen får vi være med begge to ❤️

:duckie Dager til termin: 164 dager

:duckie Graviduke: 18

:duckie Gravidmåned: 5

:duckie Trimester: Andre

:duckieNeste kontroll: 02.05 hos jordmor og OUL 28.03 ved Ullevål sykehus.

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, sekret fra puppene og hyppige dobesøk. Føles som om det går fem minutter mellom hver gang :rolleyes:

:duckie Cravings: Varm kakao

:duckie Tilskudd: Omega-3 multi

:duckie Bevegelse: Har kjent noe, men vil gjerne kjenne mer. Vet jeg må belage meg på noe mer ventetid, men er så betryggende å kunne kjenne noe. Gleder meg til daglig bevegelse.

:duckieTanker: Syns det går så mye fortere dette svangerskapet, enn med første frøkna. Ukene flyr avsted og jeg drømmer at jeg føder stadig vekk. Trolig grunnet litt nervøsitet, ettersom jeg vil kjøre gjennom positiv fødsel kurset et par ganger. Tenker å jobbe mye med det i sommerferien. Da er jeg 30 uker, og rekker noen gjennomganger da :joyful:
 
17+6

Lille kjærligheten i magen gir fra seg bevegelse, og det er så hyggelig og rørende å oppleve kontakt:sad010❤️
 
Back
Topp