Snorkfrøken og jakten på spiren

PP9, CD29 - 11dpo

... Og blendahvit test. Jeg hadde innerst inne håpet på en festedipp, siden tempen min faktisk gikk under coverline, men da burde jeg vel fått positiv test idag? Det var kanskje ikke den beste testingen, klamrer jeg meg til, jeg var oppe på do to timer før jeg egentlig våknet, tempet og testet. Jeg ryker nok på en test i morgen tidlig også, selv om jeg egentlig forventer mens på søndag.

Det er mye stress på jobb for tiden, og det merker jeg godt på kroppen. Mye hodepine, litt svimmel, veldig trett og oppblåst. Pcos blir jo trigget av cortisol, som er stresshormonet. Og skulle det nå være en liten spire som han klart å klamre seg fast, er det vel for tidlig til at dette kan være relatert.

30FDE8FB-3E7A-41B8-B242-0A29D22AA6E1.jpeg
5F6BF75D-5472-4240-BAAE-3F294C5DF7DA.jpeg
 
PP9, CD31 - 13 dpo

Nå angrer jeg på at jeg gikk rett på do i dag tidlig Tok en test i går morges, og den var blendahvit, og jeg tenker at dersom jeg ikke ser noe på 12 dpo skjer det ikke noe denne mnd. Tempen steg til 36,97! Jeg og mannen koste oss med en drink i går, jeg merker litt på en visdomstann og sist mnd begynte jeg faktisk å blø den dagen jeg hadde 36,9 i temp, men da hadde jeg sovet dårlig. Det gjorde jeg ikke i natt.

Jeg er utålmodig, men jeg har jo fasitsvaret i løpet av dagen eller morgendagen uansett. Puppene er ømme og det murer litt i magen og jeg føler meg litt svimmel innimellom, men med blenda test i går har jeg ikke troen.

D8EA7F37-563B-49C0-BEAD-CCC75CDF4520.jpeg
 
PP9, CD31 - 13 dpo

Nå angrer jeg på at jeg gikk rett på do i dag tidlig Tok en test i går morges, og den var blendahvit, og jeg tenker at dersom jeg ikke ser noe på 12 dpo skjer det ikke noe denne mnd. Tempen steg til 36,97! Jeg og mannen koste oss med en drink i går, jeg merker litt på en visdomstann og sist mnd begynte jeg faktisk å blø den dagen jeg hadde 36,9 i temp, men da hadde jeg sovet dårlig. Det gjorde jeg ikke i natt.

Jeg er utålmodig, men jeg har jo fasitsvaret i løpet av dagen eller morgendagen uansett. Puppene er ømme og det murer litt i magen og jeg føler meg litt svimmel innimellom, men med blenda test i går har jeg ikke troen.

Vis vedlegget 382605
Så spennende med høy temperatur og noen småsymptomer! Håper mensen holder seg unna :smiley-angelic001
 
PP9, CD 32 - 14 dpo

Temping er jo fascinerende da! Rett til bunns i dag tidlig, og jeg har allerede begynt å spotte.

Akkurat nå hater jeg kroppen min :/ Jeg hater plassen vi bor på som er så avsides at det knapt nok er sykehus rundt oss, ingen private gynekologer og iallefall ingen fertilitetsklinikker. Jeg hater pcos og sukkercravingene mine, jeg hater at jeg ikke klarer lavkarbo og at kroppen min suger til seg hver eneste kalori den kommer over og at energinivået er på bunn! Jeg hater alle rundt meg som får positiv test etter positiv test, når vi nå straks nærmer oss fire år uten prevensjon.

2327814E-199F-43D2-A559-7407C3827BBC.jpeg
 
PP9, CD 32 - 14 dpo

Temping er jo fascinerende da! Rett til bunns i dag tidlig, og jeg har allerede begynt å spotte.

Akkurat nå hater jeg kroppen min :/ Jeg hater plassen vi bor på som er så avsides at det knapt nok er sykehus rundt oss, ingen private gynekologer og iallefall ingen fertilitetsklinikker. Jeg hater pcos og sukkercravingene mine, jeg hater at jeg ikke klarer lavkarbo og at kroppen min suger til seg hver eneste kalori den kommer over og at energinivået er på bunn! Jeg hater alle rundt meg som får positiv test etter positiv test, når vi nå straks nærmer oss fire år uten prevensjon.

Vis vedlegget 382644
Sender deg en god klem og føler med deg :Heartpink Livet er kjipt noen ganger.
 
PP9, CD 32 - 14 dpo

Temping er jo fascinerende da! Rett til bunns i dag tidlig, og jeg har allerede begynt å spotte.

Akkurat nå hater jeg kroppen min :/ Jeg hater plassen vi bor på som er så avsides at det knapt nok er sykehus rundt oss, ingen private gynekologer og iallefall ingen fertilitetsklinikker. Jeg hater pcos og sukkercravingene mine, jeg hater at jeg ikke klarer lavkarbo og at kroppen min suger til seg hver eneste kalori den kommer over og at energinivået er på bunn! Jeg hater alle rundt meg som får positiv test etter positiv test, når vi nå straks nærmer oss fire år uten prevensjon.

Vis vedlegget 382644
:Heartred :Heartred Livet kan føles veldig urettferdig noen ganger, og det kan være veldig tungt. Håper du snart får motet tilbake :Heartred
 
PP9, CD 32 - 14 dpo

Temping er jo fascinerende da! Rett til bunns i dag tidlig, og jeg har allerede begynt å spotte.

Akkurat nå hater jeg kroppen min :/ Jeg hater plassen vi bor på som er så avsides at det knapt nok er sykehus rundt oss, ingen private gynekologer og iallefall ingen fertilitetsklinikker. Jeg hater pcos og sukkercravingene mine, jeg hater at jeg ikke klarer lavkarbo og at kroppen min suger til seg hver eneste kalori den kommer over og at energinivået er på bunn! Jeg hater alle rundt meg som får positiv test etter positiv test, når vi nå straks nærmer oss fire år uten prevensjon.

Vis vedlegget 382644
:Heartred:Heartred:sorry:
 
PP9, CD 32 - 14 dpo

Temping er jo fascinerende da! Rett til bunns i dag tidlig, og jeg har allerede begynt å spotte.

Akkurat nå hater jeg kroppen min :/ Jeg hater plassen vi bor på som er så avsides at det knapt nok er sykehus rundt oss, ingen private gynekologer og iallefall ingen fertilitetsklinikker. Jeg hater pcos og sukkercravingene mine, jeg hater at jeg ikke klarer lavkarbo og at kroppen min suger til seg hver eneste kalori den kommer over og at energinivået er på bunn! Jeg hater alle rundt meg som får positiv test etter positiv test, når vi nå straks nærmer oss fire år uten prevensjon.

Vis vedlegget 382644

Huff, sender deg en klem jeg også :Heartred Jeg er helt sikker på at det vil bli din tur til å bli mamma også, men veldig forståelig at det føles håpløst nå :Heartred
 
Uff, sender deg en klem! Jeg føler veldig med deg, særlig når det gjelder sukkercravings! De er virkelig fæle! Men krysser fortsatt fingrene for at det er deres tur. <3
 
PP10, CD10 - R3 med letrozol

Da nådde jeg ti-tallet her... Men det er jo egentlig ikke prøveperiode 10, der er bare den tiende siden jeg startet her. Egentlig er vi vel på PPtrettinoe. Vi nærmer oss nå fire år uten prevensjon, jeg er litt usikker på nøyaktig når vi droppet kondomer men kroppen min låste seg i mai 2018 husker jeg. Da hadde jeg ingen mens før jeg hadde time hos gyn i november og fikk provera og metformin. Det skremmer meg at vi ikke har klart et hint av en strek engang! Takker være metformin har syklusen min stabilisert seg, og jeg får bekreftet eggløsning med temperatur og tester. Mannen sine svømmere er ikke de beste, men han har barn fra før. Er det bade verden som er mot oss?

Jeg er så motløs for tiden, og det påvirker både humør, psyke og vektnedgang... Jeg står på stedet hvil, selv om jeg kutter kalorier. Melkeprodukter er jeg flink til å kutte, gluten klarer eg ikke.

Jeg er i gang med temping igjen for denne syklusen, eggløsning bør komme rundt ukesskiftet om letrozol gjør jobben sin..

4CBDA895-E36A-40EA-83B6-C04378846ADA.jpeg
 
PP10, CD17 - R3 med letrozol

Og fremdeles ingen eggløsning i sikte. Første PP med letrozol fikk jeg eggløsning på dag 14/15, gangen etter på dag 17. Forrige PP ble det ikke letrozol pga reise på mannen, da kom eggløsning på cd18 av seg selv. Dette er så frustrerende! Jeg leser av registreringene mine at jeg har mye hodepine. Jeg stresser med jobb og på privaten, så det er nok en sammenheng. Nå har jeg lett fram noen gamle briller jeg prøver å bruke, så får vi se om ikke det blir litt bedre. Jeg har ikke vært helt i form i det siste, sår hals, tett nese og influensafølelse i kroppen, uten at det slår ut. Jeg går bare å hangler! : P Så jeg håper egentlig jeg får eggløsning snart, (og at mannen tør å ta borti meg) siden kroppen min da er opptatt med andre ting! Men sånn sett skulle man kanskje heller bli syk en uke etter eggløsning, siden det er da et potensielt egg skal feste seg...

Vektmessig har det meste stoppet opp. Jeg tror det var inositolen som hjalp meg ned i januar, men pga migrene er den ikke aktuell lenger. Jeg prøver å spise sunt, og vet at kalorimessig bør jeg gå ned. Basalkalorinivået mitt er i følge kalkulatorer 2150-2450 kalorier, og så mye spiser jeg ikke på en dag! Likevel rikker vekten seg ikke. Nå er det vel fire-fem mnd siden siste time hos off gyn, og da hadde jeg fem kg å gå ned. De har jeg fortsatt...

thumbnail_Skjermbilde 2022–06–22 kl. 13.22.19.png
 
PP10, CD2 - R3 med letrozol

Det skjer det endelig noe! Jeg merket plutselig at jeg har våtere i trusa, så kom mye el-slim på torsdag! Har tatt el-tester torsdag, fredag og idag, og testen idag må vel sies å være så godt som positiv! Vi har kjørt på med aksjer onsdag og fredag, og tenker det blir liten runde i kveld også!
41A26CA1-C1D4-494A-9DE2-56456AB46F45.jpeg
E222C4BA-1C4A-46D4-B5A7-390AAC6C855E.jpeg
 
PP10, CD22 - R3 med letrozol

Øverste test er fra torsdag, så fredag, lørdag søndag nederst. Tempen stiger sakte, jeg har tempet ca en time senere enn normalt pga helg, men jeg tror eggløsning har skjedd! Det har "tørket opp" der nede, jeg merket det egentlig i går kveld da det tok lengre tid å varme meg opp. Jeg hadde ventet et større temphopp idag, men vi får se hva som skjer i morgen!

Jeg skal prøve å vente med å teste til neste tirsdag, da er jeg rundt 10dpo om antagelsene mine er korrekt ang eggløsning. Symptomjegeren starter non jakten sin mye tidligere! Vi har hatt fin timing denne gangen, men som siste ganger er jeg heller negativ.

22308632-A98E-44F2-ABDE-BB72DCFBB79C.jpeg
C9BBBF2D-CF66-4B3A-BC36-FA3365F520D5.jpeg
 
PP10, CD22 - 1DPO - R3 med letrozol

Der kom tempøkningen! Oooog, jeg har lagt på meg 1,3kg siden sist uke, det bekrefter også eggløsning Flere som går opp 1kg under eggløsning? Det går bort i løpet av en dag eller to, så kommer de tilbake når jeg får mens...

Jeg konkluderer med at jeg er 1-2dpo, eggløsning skjedde trolig natt til søndag.


FDD747E0-64A2-44B7-8910-B78BF444D3E0.jpeg
 
Back
Topp