Snorkfrøken og jakten på spiren

PP10, CD24 - 4DPO, R3 med letrozol

Symptomjegeren er godt i gang! Selv om jeg vet at det eg merker umulig kan være tegn på noe som helst annet enn hormoner... Jeg har mye utflod. Og det har ikke vært kosetid med mannen siden lørdag, så alt som kommer ut er meg. Magen er veldig... luftig. Og sur, er bel kanskje rette ordet? Jeg kan iallefall ikke slippe ut luft når jeg er alene med noen!

Ellers sitter sykdommen fortsatt i. Jeg merker at jeg blir litt bedre, men jammen tar det tid! Jeg skulle kanskje testet for corona, men det er vel litt sent nå. Jeg har noe antibiotika liggende, kanskje jeg skulle hivd innpå et par piller. Jeg har lest om at de blant annet i Hellas gir antibiotikakur som fertilitetsbehandling. Men sikkert større dose enn de få pillene jeg har igjen fra sist.



B8608CFC-24E9-4D68-831D-62CB24CC086C.jpeg
 
PP10, CD27 - 7DPO, R3 med letrozol

Jaaa, hva skal man si om denne tempen da?! Formen er ikke bra, og det er grusomt varmt på natta, jeg har tre temperaturer som er over eller snuser på 37 grader. Det er uvanlig, men nå har jo jeg bare tempet siden juli, august, sånn ca?

Ellers kan symptomjegeren melde om mye luft, lett hodepine og oppblåsthet. Men alt er jo fortsatt alt for tidlig!

7CB1B74D-3916-4B37-8C83-804B63CE4F83.jpeg
 
Vil tørre å si det er lovende! Har ikke tempet selv nå, men de siste to dagene har jeg vært helt grusomt varm - koker innvendig. Håper jo det er andre grunner enn været til det :dead:
 
PP10, CD29 - 9dpo, R3 med letrozol

Skikkelige mensmurringer idag! Og det er jo litt tidlig. Lutealfasen har vært nede i 10dager, så jeg håper inderlig ikke det er det som skjer nå også... Tempen sank, men holder seg fortsatt høy, 36,77 målt til korrekt tid.

Jeg hadde lyst å svi av en test når jeg kom hjem fra jobb, men jeg er fortsatt bare på 9dpoog det var ca to timer siden forrige toalettbesøk så jeg klarte å temme testetøsa. Nå er jeg i limbo - litt som Schrødingers katt, jeg er gravid inntil det motsatte er bevist!


7D1B4F57-F5F6-45BF-AAC3-93FE851C5D19.jpeg
 
PP10, CD31 - 11dpo, R3 med letrozol

Testetøsa skriker høyere og høyere, og jeg gav etter kl 1530. Da var det ca to timer siden sist toalettbesøk, og kroppen er rar. På mandag hadde jeg mye murringer, i går - ingenting! Idag er de på plass igjen. Og der er noe på testen! Jeg bruker babyplan-tester, de har jo vært kjent for å ha litt skyggestreker. Men en så tydelig skygge har jeg aldri hatt altså! Jeg har aldri en gang vært i nærheten av noe slikt på en test :nailbiting: :nailbiting: Gru-gleder meg til digital test, jeg har noen liggende og kommer nok til å svi av en om et par timer!

5C0C9144-B83D-4FBC-AB28-0323F06077F0.jpeg
E9DF38CD-2721-43A8-8C5D-F723AD01C8B1.jpeg
 
PP10, CD31 - 11dpo, R3 med letrozol

Testetøsa skriker høyere og høyere, og jeg gav etter kl 1530. Da var det ca to timer siden sist toalettbesøk, og kroppen er rar. På mandag hadde jeg mye murringer, i går - ingenting! Idag er de på plass igjen. Og der er noe på testen! Jeg bruker babyplan-tester, de har jo vært kjent for å ha litt skyggestreker. Men en så tydelig skygge har jeg aldri hatt altså! Jeg har aldri en gang vært i nærheten av noe slikt på en test :nailbiting: :nailbiting: Gru-gleder meg til digital test, jeg har noen liggende og kommer nok til å svi av en om et par timer!

Vis vedlegget 384129Vis vedlegget 384130
Så spennende!! Den er vel for rosa til å være en skyggestrek! Krysser fingrene og venter i spenning på neste oppdatering:love017
 
PP10, CD31 - 11dpo, R3 med letrozol

Testetøsa skriker høyere og høyere, og jeg gav etter kl 1530. Da var det ca to timer siden sist toalettbesøk, og kroppen er rar. På mandag hadde jeg mye murringer, i går - ingenting! Idag er de på plass igjen. Og der er noe på testen! Jeg bruker babyplan-tester, de har jo vært kjent for å ha litt skyggestreker. Men en så tydelig skygge har jeg aldri hatt altså! Jeg har aldri en gang vært i nærheten av noe slikt på en test :nailbiting: :nailbiting: Gru-gleder meg til digital test, jeg har noen liggende og kommer nok til å svi av en om et par timer!

Vis vedlegget 384129Vis vedlegget 384130
Gratulerer så masse!! Den kan ikke være annet enn postitiv :smiley-bounce012 :Heartred
 
Det der er nok ikke en skygge, frøken ♡ nå venter jeg i spenning på digital her!
 
PP10, CD32 - 12DPO, R3 MED LETROZOL - GRAVID!

Denne slipper man å snu og vende på, tydeligere kan det ikke bli! Tenk - det er nesten fire år siden vi sluttet med prevensjon, så sitter den endelig! Jeg er fryktelig støl i magen, og sa til mannen i går at det pleier jeg kun å være dagen før mens, men nå er det tredje dagen.

Runde tre med letrozol, i tillegg til wild yam og babyklister (som jeg sluttet med på 9dpo da testen va negativ) i tillegg til en god runde forkjølelse med vondt i halsen. Kanskje det er det siste som har vært utslagsgivende, immunforsvaret mitt har hatt andre ting å kjempe med!

Nå går symptomjegeren over i nytt modus!
 

Vedlegg

  • 98709695-97BA-43E9-B267-87494E4FF801.jpeg
    98709695-97BA-43E9-B267-87494E4FF801.jpeg
    937,8 KB · Visninger: 39
  • FB7CAFFA-79E6-41C2-8C38-480F1FE7B8AC.jpeg
    FB7CAFFA-79E6-41C2-8C38-480F1FE7B8AC.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 41
Nå melder det jo seg ti tusen tanker! Jeg sitter på hjemmekontor i dag pga forkjølelse, og da har man litt for god tid til å tenke på stille dager.
- Skal jeg fortsette med metformin?
- Når skal jeg ringe lege? Jeg må jo vel bestille time til første undersøkelse?
- Gynekolog sa jeg skulle få tidlig ultralyd i uke 7, sikkert pga risikoen for spontanabort og slikt når man har pcos, og å sjekke at det ikke er svangerskap i eggleder. Men jeg vil ikke tilbake til hun jeg har gått til tidligere, så da må jeg vel ta det med fastlege.
- Tenk om det er flere der inne! Jeg har jo tatt letrozol uten oppfølging, og da er det jo en viss risiko for at flere egg har sluppet
- Når kan jeg fortelle det til folk?! Helst vil jeg jo skrike det fra taket, med det er jo alt for tidlig. Jeg har kjempelyst å fortelle det til et par venninner, men vet at mannen ikke er enig!
- Ferie! VI skal jo på vår første ferie på lenge, til Frankrike og Spania. Tenk å måtte avstå fra vin i disse fantastiske landene! Og tenk om noe skjer mens vi reiser? Det er vel ingen farer forbundet med reise så tidlig, tror jeg?
- Kvalme... Jeg har jo spyfobi, men jeg tror det er bare når andre spyr... Jeg får seriøst angst, hjertet banker og jeg blir livredd. Tenk om jeg er en av de som får hyperkvalme!
 
PP10, CD32 - 12DPO, R3 MED LETROZOL - GRAVID!

Denne slipper man å snu og vende på, tydeligere kan det ikke bli! Tenk - det er nesten fire år siden vi sluttet med prevensjon, så sitter den endelig! Jeg er fryktelig støl i magen, og sa til mannen i går at det pleier jeg kun å være dagen før mens, men nå er det tredje dagen.

Runde tre med letrozol, i tillegg til wild yam og babyklister (som jeg sluttet med på 9dpo da testen va negativ) i tillegg til en god runde forkjølelse med vondt i halsen. Kanskje det er det siste som har vært utslagsgivende, immunforsvaret mitt har hatt andre ting å kjempe med!

Nå går symptomjegeren over i nytt modus!
OII Snorkfrøken85! Du er gravid jo!! Gratulerer såå mye! :talk017
Veldig glad på dine vegne, det var virkelig din tur nå! Ikke lenge siden du skrev i dagboken min at du heller ikke kunne skjønne at en graviditetstest kan ha to streker, og nå har du fått to streker!! Håper du får et fint svangerskap på alle måter :love2 Du som har vært langtidsprøver, er det tydelig forskjell denne PP på symptomene/magefølelsen etc., eller kunne det vært en hvilken som helst PP med mange lure-symptomer? Og det obligatoriske spørsmålet; hvordan føles det å endelig få de to strekene? ;) :D
 
OII Snorkfrøken85! Du er gravid jo!! Gratulerer såå mye! :talk017
Veldig glad på dine vegne, det var virkelig din tur nå! Ikke lenge siden du skrev i dagboken min at du heller ikke kunne skjønne at en graviditetstest kan ha to streker, og nå har du fått to streker!! Håper du får et fint svangerskap på alle måter :love2 Du som har vært langtidsprøver, er det tydelig forskjell denne PP på symptomene/magefølelsen etc., eller kunne det vært en hvilken som helst PP med mange lure-symptomer? Og det obligatoriske spørsmålet; hvordan føles det å endelig få de to strekene? ;) :D
Tusen takk!!!
Ja, det var en annerledes følelse denne gangen. Jeg har vært så støl i magen, egentlig helt side. 8-9dpo, jeg er 12dpo idag. Jeg tok en tidligtest 9dpo, og den var helt negativ. Så testet jeg igjen i går ettermiddag, og der var jammen en svak, ekstra strek som ikke bruker å være der! Viste testen til mannen, og han var enig og trodde jeg hadde eggløsning, det er jo de testene jeg som regel viser han! Tok en ny tidligtest og en billigtest fra ebay idag tidlig, ebay-testen viste ingenting men det var fortsatt strek på tidligtestern så siden jeg hadde to tester med ukeindikator liggende tok jeg sjansen. Det er skummelt, spennende og overveldende! Magefølelsen hadde jeg vel ikke, men jeg har hørt om folk som blir gravide når kroppen kjemper mot infeksjoner! Jeg lurte på å hive innpå noe antibiotika jeg har liggende fra en avbrutt behandling en tid tilbake, men jeg ble så dårlig i magen av de og det var så travelt på jobb!
 
Gratulerer masse med positiv test :love7 Krysser fingre og tær og alt som er for dere
 
Back
Topp