Snorkfrøken og jakten på spiren

PP6, CD21 - 5DPO

Det kan se ut som letrozol har gjort første del av jobben sin, så tidlig har jeg ikke registrert inn eggløsning siden jeg begynte å tempe! Jeg var litt usikker en stund, jeg sov dårlig natt til onsdag i forrige uke og fikk en veldig høy temperatur, og dermed bare stiplet kryss. Jeg fikk heller ikke skikkelig utslag på el-tester, men de var nesten positive. Satser på at jeg bare mistet toppen, for el-slimet gav seg samme dag. Jeg tør derfor hviske 5 dpo.

Jeg har starter med babyklister, fructus femina, igjen etter to sykluser uten. Forrige syklus ble bare krøll pga corona, jeg fikk eggløsning opp i det hele, men fikk ikke tempet pga feber og pga feber orket jeg verken el-testing eller kveldskos med mannen. Syklusen før fikk jeg skikkelige magesmerter 4-5 dpo, og turte ikke ta verken babyklister eller wild yam.

Jeg har på en måte ikke helt trua, dette er jo første syklus med letrozol og jeg tror ikke spiren sitter på første forsøk!


Skjermbilde 2022–03–29 kl. 11.13.53.png
 
PP6, CD23 - 6dpo

Våknet opp med temperatur nede på 36,61. Under coverline! Har litt rare stikninger der jeg tror venstre eggstokk er, og var veldig svimmel når jeg våknet.

Kan det være en liten festedipp? :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Det har blitt kaldt ute igjen, og tempen er ikke såååå mykje ned, men testetøsa har startet å hviske.
 

Vedlegg

  • B02FC91F-865B-4383-A8EA-955C48809F53.jpeg
    B02FC91F-865B-4383-A8EA-955C48809F53.jpeg
    817,2 KB · Visninger: 30
PP6, CD27 - 11DPO

Ømme, ømme pupper! Så tidlig, og så lenge. Jeg merker det normalt to-tre dager før mens, men denne gangen har det stått på siden eggløsning. Jeg vet jo egentlig at det ikke er et tegn, for det er jo umulig at kroppen har symptomer lenge før noe egg i det hele tatt har festet seg.

I går våknet jeg opp med 37,05, og fikk skikkelig forhåpninger oma at kanskje noe hadde skjedd, spesielt siden jeg droppet under coverline på 6dpo. Men, tidligtester er hvite som nysnø som alltid.
 

Vedlegg

  • D2B9EDEE-FA0C-40F0-AC1B-87C2A243B1ED.jpeg
    D2B9EDEE-FA0C-40F0-AC1B-87C2A243B1ED.jpeg
    907,1 KB · Visninger: 35
PP6, CD28 - 12DPO

Våknet opp med temp under coverline idag, men ingen mens sålangt. Jeg bruker å få mens den dagen tempen dipper under. Men jeg var veldig kald i går kveld og i natt, så kanskje det kan ha en sammenheng. Mannen er bortreist, så da har jeg ikke han å varme meg på!

Tipper tempen dipper enda lenger ned i morgen, så kommer mens i løpet av dagen. Det er nøyaktig fire uker siden sist, så da har letrozolen gjort noe!

Tok en tidligtest i ettermiddag, fortsatt blendahvit, så da er nok absolutt alt håp ute denne gangen! Men siden det er første syklus med letrozol, er jo man tilbake på square one, føler jeg, og det er for mye å håpe på at det skal skje på første forsøk.
FC996E7C-F46B-4F1F-B6FA-50F2F840E062.jpeg
 
PP6, CD28 - 12DPO

Våknet opp med temp under coverline idag, men ingen mens sålangt. Jeg bruker å få mens den dagen tempen dipper under. Men jeg var veldig kald i går kveld og i natt, så kanskje det kan ha en sammenheng. Mannen er bortreist, så da har jeg ikke han å varme meg på!

Tipper tempen dipper enda lenger ned i morgen, så kommer mens i løpet av dagen. Det er nøyaktig fire uker siden sist, så da har letrozolen gjort noe!

Tok en tidligtest i ettermiddag, fortsatt blendahvit, så da er nok absolutt alt håp ute denne gangen! Men siden det er første syklus med letrozol, er jo man tilbake på square one, føler jeg, og det er for mye å håpe på at det skal skje på første forsøk.
Vis vedlegget 379974

Hvordan går det, kom tr som du trodde? :) God påske Snorkfrøken85! :duckie
 
PP7, CD16

Da er i godt inne i ny PP. Fikk positiv el-test idag, og det passer jo supert når mannen er borte til i morgen, eller søndag. Vi fikk gjort en liten innsats i går tidlig før han reiste, men jeg har mistet troa. På det meste, egentlig, kjenner jeg. Dette er andre kuren med letrozol, og jeg klarte i tillegg å glemme siste pille siste kvelden, og måtte ta den dagen etter. Alt føles så bortkastet for tiden. Om noen uker har jeg bursdag, da blir jeg 37. 37!!! I hodet mitt skjer det da noe drastisk, da blir jeg "gammel". Og kanskje for gammel til å bli mor. Jeg får jo gode tilbakemeldinger fra både off.gyn og priv.gyn; bra eggreserver og normal livmor. Men jeg sliter med vekten, den har vært helt fastlåst de siste ukene. I påsken tok jeg fri, men klarte heldigvis å ikke legge på meg.
 

Vedlegg

  • D59DF60B-C7CC-4217-8EDC-90759B2C0839.jpeg
    D59DF60B-C7CC-4217-8EDC-90759B2C0839.jpeg
    604,4 KB · Visninger: 45
PP7, CD23 - 6DPO

Jeg er litt usikker på el denne mnd, for FF satte ikke kryss før på dag fire. Men det stemmer for så vidt med knallpositive tester torsdag og fredag. Ellers dårlig med innsats fra mannen, han var bortreist de viktigeste dagene. Jeg føler egentlig at jeg har "sløst bort" en av seks runder med letrozol. Neste mnd blir pausemnd fra letrozol, mannen skal være bortreist hele uke 21, og denne syklusen her fikk jeg ikke el før på cd17-18. Men jeg har hørt at av og til har kroppen godt av en lien pause!

Vektnedgangen står stille. Jeg "overlevde" en veldig god påske, uten å gå opp. Men jeg går heller ikke ned. Jeg er ikke så flink på lavkarbo lenger, jeg er så frittlei av knekkebrød! og inositolen som ga meg en god boost på staren av året, har jeg måtte kuttet ut pga hyppige migrener. Nå er det to og en halv mnd siden jeg tok inositol, og to og en halv mnd siden migreneanfall.

thumbnail_Skjermbilde 2022–04–28 kl. 09.27.54.png
 
PP7, CD23 - 6DPO

Jeg er litt usikker på el denne mnd, for FF satte ikke kryss før på dag fire. Men det stemmer for så vidt med knallpositive tester torsdag og fredag. Ellers dårlig med innsats fra mannen, han var bortreist de viktigeste dagene. Jeg føler egentlig at jeg har "sløst bort" en av seks runder med letrozol. Neste mnd blir pausemnd fra letrozol, mannen skal være bortreist hele uke 21, og denne syklusen her fikk jeg ikke el før på cd17-18. Men jeg har hørt at av og til har kroppen godt av en lien pause!

Vektnedgangen står stille. Jeg "overlevde" en veldig god påske, uten å gå opp. Men jeg går heller ikke ned. Jeg er ikke så flink på lavkarbo lenger, jeg er så frittlei av knekkebrød! og inositolen som ga meg en god boost på staren av året, har jeg måtte kuttet ut pga hyppige migrener. Nå er det to og en halv mnd siden jeg tok inositol, og to og en halv mnd siden migreneanfall.

Vis vedlegget 380841
Skjønner absolutt hva du mener med å kaste bort en runde letrozol, men ut ifra ditt tidligere innlegg, så det jo ut som om dere fikk dere en runde på dagen for positiv test, og det skal jo være en av de beste dagene!
Veldig bra jobba med å ikke gå opp i påsken, da :gen014 Skjønner godt at du er lei knekkebrød, det er jeg også! Og så blir jeg fort lei egg. Men når jeg prøver å variere mellom knekkebrød og egg, så går det ganske greit. Og så prøver jeg å ha på så mye pålegg at jeg ikke bare kjenner smaken av knekkebrødet. Og så bruker jeg litt nøtter, 86% sjokolade, ost eller spekemat (når jeg ikke er gravid, og det er jeg stor sett ikke :hilarious:) som snacks imellom måltider. «Fett og forstand» har veldig mange gode keto-oppskrifter også! Både på brød, kaker og annet godt :woot:
 
PP7, CD27 - 10 DPO. R2 med letrozol

Jeg har jo ikke troa denne gangen pga dårlig aksjeinnlegging og dårlig erfaring generelt. Og testetøsa har ikke startet å hviske enda en gang. Jeg har veldig lite symptomer, hadde litt halsbrann tidligere men det har jeg jo jevnlig. Litt rar følelse i magen idag tidlig,akkurat som noe strakk seg. Så sitter jeg å leser dagbøker. Jeg har vært litt fraværende i det siste, det gjort vondt å lese om alle som får det til når vi prøver og prøver uten resultat. Jeg unner alle de flotte damene her inne hver positiv test, men jeg føler at etter tre, nesten tre og et halvt år uten prevensjon er det vår forbanna tur. Jeg leser dagbok etter dagbok med positive tester, og bestemmer meg for å ta en. Jeg er jo på 10dpo, og hadde holdt meg en stund siden siste toalettbesøk.

Jeg ser noe på tidligtesten. Jeg får det ikke med på bilde, og jeg tok kanskje bildet litt for tidlig. Streken ser veldig veldig lys gråhvit ut, slik at man ikke ser den når man ser rett på. På nederste del er det biiittelitt rosa, så lite man knapt nok ser det. Jeg må ned å sjekke testen igjen.

Når testen har tørket, ser jeg ikke mer. Men heller ikke mindre. Det blir et par spennende dager fremover!
CFAB68B2-E5CE-4D64-9B63-4197761234B3.jpeg
94886AFD-B00A-460A-AC03-4776885D95DC.jpeg
 
PP7, CD28 - 11DPO - R2 med letrozol

Morgentempen er fortsatt høy, men må fryser jeg. Det er nesten 24 grader på stua, men jeg måtte lete frem et pledd. Det lover ikke godt. De siste gangene har jeg kjent meg kaldere om morgenen den dagen jeg får mens. 12dpo i morgen, og da kan mens fort komme.

Jeg røk på en test til i ettermiddag. Fortsatt hvit, men jeg innbiller meg fortsatt at jeg ser noe. Det er akkurat som jeg ser en strek der streken skal være, selv om streken ikke er der. Jeg tror jeg holder på å bli gal :p
C30472AC-E34C-42CB-A3CE-D86A6BDF2A78.jpeg
 
PP7, CD30 - 13 dpo - R2 med letrozol

Vell, det er ikke mye tvil om hva som skjer her... Jeg var dum nok til å "dobbelttempe" idag tidlig - jeg våknet kl 0615, tempet, måtte på do, sovnet, og våknet igjen kl 0750 og tempet igjen. Første temp var 36,60, andre temp 36,82. Jeg la inn den gylne middelvei - 36,7. 36,8 hadde fortsatt gitt meg håp, men ikke 36,6. Tempen synker nok ytterlige i morgen tidlig, så kommer mens i løpet av dagen. Men! I motsetning til i går kveld og kvelden før, er jeg varm. Så varm at jeg sitter i t-skjorte og bokser. Jeg tok test igår, fortsatt intet resultat. Når tempen dropper slik en morgen, gidder jeg ikke kaste bort en test..
C329CBD3-7378-40EC-A20A-3C46E883584B.jpeg
 
PP8, CD31 - 14DPO - R2 med letrozol

En urolig natt med mye rare drømmer og en kveld med litt for mye Pepsi Max gjorde at jeg våknet ca 05.20 og måtte på do. Tempet ikke, men sovnet igjen, fortsatt litt urolig. Våknet opp med 36.9 i temp! Da ble jeg optimistisk et lite øyeblikk, men huket av for sleep deprived og sto opp for å ta en test. Forsto raskt at det ikke var mye på gang, med litt brunt på dopapiret og en test med kun en strek. i 12.30-tiden måtte jeg sette inn tampong, så dette er vel kanskje strengt tatt PP9, CD1. Må sjekke mengden neste gang jeg er på toalettet. Men tempen forundrer meg. Jeg begynner aldri å blø før jeg er nede på maks 36.5. Men jeg er ikke helt i form idag, kvalm og uggen og hodepine av en annen verden, så det kan hende kroppen brygger på noe. "På gøy" tok jeg kveldstempen i går, og den var 36.4, så jeg var jo for så vidt forberedt på hva som ville skje i dag. Men så er det alltid det lille håpe man klamrer seg til - tenk om, hva hvis, om bare...

Neste PP tenker jeg blir letrozol-pause, mannen skal være borte i nesten to uker, han er bare hjemmom og pakker om en gang eller tre. Denne PP ble eggløsning plutselig forskyvd med tre dager, og det fusket opp planene da mannen var bortreist de viktigeste dagene. Jeg vil ikke sløse bort en pillerunde når det er så usikkert - første runde med letrozol fikk jeg el på cd14, men runde to ikke før på cd17-18. Da venter jeg heller, og håper el skjer naturlig innen en forholdsvis normal tid, så har vi neste letrozolrunder til juni og juli.



Skjermbilde 2022–05–06 kl. 13.28.07.png
 
PP9, CD18

Og eggløsning av meg selv! Jeg tok ikke letrozol forrige mens, siden mannen skulle være borte så mye. Begynte å merke eggehvite før helgen, så jeg tok eggløsningtest lørdag formiddag som var nesten positiv. Søndags formiddag ble testen så godt som positiv! Bildet er tatt noen timer etter, så testen har tørket inn. Idag ettermiddag er den negativ igjen, så jeg fastslår eggløsning til i dag en gang. Tempen var på normale 36,36 idag tidlig, men jeg regner med at denne øker i morgen for et enda sikrere tegn.

Jeg har jo ikke trua på noe lenger, vi har prøvd så lenge uten at noe har skjedd. Vekten står stille etter at jeg sluttet med inositol, men det kan jo tyde på at Metforminen hjelper med eggløsning om ikke annet...
 

Vedlegg

  • F7F4D944-25D5-4630-A2BF-C638CD39D604.jpeg
    F7F4D944-25D5-4630-A2BF-C638CD39D604.jpeg
    834,6 KB · Visninger: 42
  • E8ECC0FB-D6FB-4672-9D2F-E95618035B99.jpeg
    E8ECC0FB-D6FB-4672-9D2F-E95618035B99.jpeg
    668,9 KB · Visninger: 34
Spennende å lese her inne, og kommer til å følge deg videre! Jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere snart! Fikk dere lagt inn aksjer rundt eggløsning denne gangen, eller var mannen din bortreist?
 
PP9, CD26 - 8dpo

Hjelp, hva skjer her?! Tempen er på vei ned til under coverline, og den har sunket fire dager på rad
Jeg har våknet en time tidligere enn normalt både mandag og idag, tempet, så gått på do. Det er jo begynt å bli varmt, og jeg tror jeg sover litt uten dyne, men nedgangen der er likevel merkelig. Det er akkurat som om jeg får mens i morgen, men jeg kjenner absolutt ingen symptomer på det. Puppene begynner å bli litt ømme, men ikke slik de er dagen før mens. Og ni dager er jo en veldig kort lutealfase, selv om jeg var på 10 dager i november.

Magen har vært skikkelig i ulage de to siste dagene, og da mener jeg skikkelig. Jeg er oppe på full dose metformin, og har vært det i tre-fire mnd nå. Tidligere i dag var jeg skikkelig støl i magen, slik at det var vondt når jeg bøyde meg frem og jeansen presset på. Så i ettermiddag kjente jeg et lite stikk, og selvsagt er overanalyseringen igang! Jeg tok en test da jeg kom hjem fra jobb (før stikket), den var selvfølgelig hvit som snø, hva annet kan man vente 8dpo?


64F87CF9-51FA-43A6-9A36-317A800FA00A.jpeg
 
Kan det være festedipp som gjør at tempen droppet 8dpo hos deg? Spennende å se etterhvert når IKM nærmer seg! :nailbiting:
 
Back
Topp