Snorkfrøken og jakten på spiren

PP5, CD21

Jeg venter, venter, venter på eggløsning. Hadde litt trua denne uka, pga en del slim men niks. Tempen steg saaaakte, før den droppet igjen i dag tidlig. Jeg har ofte et lite dropp før el, men slimet har tørket inn så det kan vel være at kroppen min har jobbet med noe men ikke fått det til. Ser jeg tilbake på tidligere sykluser, har jeg hatt eggløsning på cd 24, 23, 23 og 28. Det er vel bare pcos'en som f#&Cer til systemet igjen.

Jeg kjenner at jeg er nede i en slump for tiden... Jeg begynner å miste trua på at det skal skje for oss, og det gjør vondt å se det skje for andre. Jeg er innom her å leser, men jeg kommenterer lite og det beklager jeg. Vekten står så og si stille, og det er så utrolig frustrerende å leve seg gjennom dagene med tørre knekkebrød og kjipe middager for så å se at det gir null resultater. Jeg har begynt å veie meg hver dag for å se svingingen, men jeg har veiedag hver tirsdag og pr idag er jeg 100g opp fra to uker siden. Jeg har sluttet på inositol, og tror at det er forklaringen.

Nå har vi time hos privat gyn på torsdag, jeg kjenner jeg har null forhåpninger for timen. Offentlig gyn vil ikkje hjelpe noe før jeg har BMI under 34, det er 3-5kg til. Ikke så mye egentlig, men nok når man gjør så mye for ingenting. Jeg håper såklart at den private ser litt mer på helheten, men jeg tror timen kommer til å være bortkastet.


Vis vedlegget 377965

Masse lykke til hos gyn! Noen ganger er alt bare dritt. Og det er lov å si. Det er også lov å ikke glede seg på andres vegne. Ting vil ordne seg, på en eller annen måte. Det blir bedre. Det sier alltid mamman min. Stor klem, fine deg:Heartred
 
PP5, CD21

Jeg venter, venter, venter på eggløsning. Hadde litt trua denne uka, pga en del slim men niks. Tempen steg saaaakte, før den droppet igjen i dag tidlig. Jeg har ofte et lite dropp før el, men slimet har tørket inn så det kan vel være at kroppen min har jobbet med noe men ikke fått det til. Ser jeg tilbake på tidligere sykluser, har jeg hatt eggløsning på cd 24, 23, 23 og 28. Det er vel bare pcos'en som f#&Cer til systemet igjen.

Jeg kjenner at jeg er nede i en slump for tiden... Jeg begynner å miste trua på at det skal skje for oss, og det gjør vondt å se det skje for andre. Jeg er innom her å leser, men jeg kommenterer lite og det beklager jeg. Vekten står så og si stille, og det er så utrolig frustrerende å leve seg gjennom dagene med tørre knekkebrød og kjipe middager for så å se at det gir null resultater. Jeg har begynt å veie meg hver dag for å se svingingen, men jeg har veiedag hver tirsdag og pr idag er jeg 100g opp fra to uker siden. Jeg har sluttet på inositol, og tror at det er forklaringen.

Nå har vi time hos privat gyn på torsdag, jeg kjenner jeg har null forhåpninger for timen. Offentlig gyn vil ikkje hjelpe noe før jeg har BMI under 34, det er 3-5kg til. Ikke så mye egentlig, men nok når man gjør så mye for ingenting. Jeg håper såklart at den private ser litt mer på helheten, men jeg tror timen kommer til å være bortkastet.


Vis vedlegget 377965
Så kjedelig og demotiverende når vektnedgangen går så sakte:( Det er jo helt sykt at de 3-4 kiloene skal ha så mye å si da! Jeg håper du får god hjelp hos privat gynekolog og at det blir en bedre opplevelsen enn den andre timen din:Heartred Ikke noen god følelse når man mister troen. Sender deg en god klem!
 
Æsj, jeg føler så med deg, gode snorkfrøken!:Heartred Ikke gi opp helt enda, «bare en dag til» :Heartred kanskje det kan hjelpe å tenke det. Bare en dag til. Det hjalp meg en del da jeg skulle slutte å snuse å tenke dette. Litt annerledes, men.

Krysser fingrene for at dere møter en mer hyggelig og imøtekommende gynekolog som heller heier deg frem enn å bryte deg ned, det tror jeg vil ha mye å si:Heartred Jeg har trua på dere:love2
 
PP5, CD24

Det er vel liten tvil om hva som skjer her... Ikke temphopp pga el, men kåååårååna. Dag tre nå, og formen er elendig. Høy feber, grusom hoste, og generell uggen kropp. Kroppen min jobber med eggløsning, men jeg har mine tvil om det kommer til å skje. Det er kanskje like greit, mannen er også syk og klarer ikke levere varene :p

Timen til privat gyn måtte såklart utsettes, det er litt kjipt. Ny time rundt midten av mars, da satser jeg på at vi er kvitt dritten!

B4197610-ECF3-4FDF-BFA5-32A1A2EDE7F0.jpeg
 
PP5, CD24

Det er vel liten tvil om hva som skjer her... Ikke temphopp pga el, men kåååårååna. Dag tre nå, og formen er elendig. Høy feber, grusom hoste, og generell uggen kropp. Kroppen min jobber med eggløsning, men jeg har mine tvil om det kommer til å skje. Det er kanskje like greit, mannen er også syk og klarer ikke levere varene :p

Timen til privat gyn måtte såklart utsettes, det er litt kjipt. Ny time rundt midten av mars, da satser jeg på at vi er kvitt dritten!

Vis vedlegget 378160
God bedring, Snorkfrøken85:Heartred
 
PP5, CD31 - 6DPO

Til tross for corona, ser det ut om kroppen min slapp egget. Jeg hadde et håp om at det ikke skulle gå, men der på morgentempen må at eggløsning nok har funnet sted. Jeg er veldig rolig denne måneden, jeg vet at det er tilnærmet null sjans for noe graviditet. FF gir meg el på cd22, med jeg tror det skjedde på cd24 eller 25 basert på eggløsningslim. Siste innsats på aksjer var på cd19, så sjansene denne gangen er mikroskopiske.

Ellers kommer vi oss fra corona, den rammet oss hardt. Jeg har fortsatt veldig lite energi, og samme med mannen. Nytt forsøk på time hos privat gyn i neste uke, så får vi se hva hun sier. Men det positive med corona - jeg har gått ned to kg uten særlig innsats :p:p
452B504B-2B56-4F3E-A1F5-599AF32C50E6.jpeg
 
PP5, CD36 - 11 DPO

Eller sånn der omkring. Tok en tidligtest i dag tidlig, bare fordi, den var selvsagt hvit som snø. Ikke at jeg hadde forventet noe annet.

Imorgen er det time hos privat gyn. Jeg aner ikke hvordan jeg skal starte samtalen, hva jeg skal spørre om. Med en gang jeg sitter hos legen får jeg hjerneteppe, og glemmer alt jeg har planlagt å si. Håpet er jo å gå derfra med resept på letrozol eller noe. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem, ordlegge meg? Jeg har 20 minutt, og hvert minutt koster en hundrelapp!
1F6BFBD7-EBA5-44CA-BEDD-28FAC77264D7.jpeg
 
PP5, CD36 - 11 DPO

Eller sånn der omkring. Tok en tidligtest i dag tidlig, bare fordi, den var selvsagt hvit som snø. Ikke at jeg hadde forventet noe annet.

Imorgen er det time hos privat gyn. Jeg aner ikke hvordan jeg skal starte samtalen, hva jeg skal spørre om. Med en gang jeg sitter hos legen får jeg hjerneteppe, og glemmer alt jeg har planlagt å si. Håpet er jo å gå derfra med resept på letrozol eller noe. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem, ordlegge meg? Jeg har 20 minutt, og hvert minutt koster en hundrelapp! Vis vedlegget 378789
Du må bare forklare alt du har prøvd allerede:Heartred
Si at du har klart å gå ned i vekt og at du vil fortsette med det om du får letrozol. Akkurat det var veldig viktig for min gyn.
Syns det er vanskelig å gi tips, men håper virkelig at den nye gynekologen forstår din situasjon og vil hjelpe deg med en gang.

Skriv ned punkter på en lapp og ta med! Jeg har gjort det før, for jeg glemmer alt når jeg setter meg ned i stolen. Det er så frustrerende:smiley-ashamed004 Jeg syns det er litt flaut å ha med "huskelapp", men det er så kjipt å gå fra timen og føle at det var ting man glemte å spør om:D

Jeg krysser alt jeg har for at du få den hjelpen du fortjener i morgen:Heartred
 
PP6, CD2

Mens kom uventet på meg i går! Jeg har jo ikke fått bekreftet eggløsning, men morgentempen var på over 36,5 - normalt synker denne til rundt 36,4 den dagen jeg får mens. Kan vel være coronaen som har påvirket kroppen min.

Det var sånn sett greit å bare bli ferdig med syklusen, jeg hadde feber så jeg fikk ikke tempet og orket ikke styre med eggløsningstester. Ikke ble det gjort innsats på babymaking heller da mannen også var syk.

MEN! Over til gyn-besøk i går. Endelig litt optimisme. Jeg fortalte fort historikken, og gyn tok over med spørsmål. Jeg svarte, hun ristet oppgitt på hodet og sukket. Spurte meg om letrozol ikke virket, og jeg sa at jeg hadde aldri fått testet det. Min off gyn sa (les: løy) jo til med og sa det ikke fantes. Da ble hun enda mer oppgitt. Spurte meg om verdien av blodprøvene mine, som ble tatt i 2018. Jeg sa jeg ikke husket, at det var lenge siden. Nok et sukk og hoderisting. Opp i stolen, til tross for mens, en rask sjekk. Livmor ser bra ut, jeg har mange egg. Hun sa ingenting om cyster, verken den store jeg vet jeg har eller andre på eggstokkene. Så får jeg resept på letrozol, et ark med masse avkryssing for blodprøver, og timen er over. Hun vil gjerne ha meg inn på ny time om ca en mnd, for å se at eggledere er åpne pluss sædprøve av mannen. Da rekker vi et forsøk med letrozol før ny time. Håpet er såklart at det skal klaffe naturlig for oss slik at vi slipper å gå gjennom ivf.

Endelig er jeg litt mer optimistisk! Jeg må fortsatt jobbe med vekt, og lavkarbo var veldig positivt sammen med metformin og trening. Pga corona har jo kostholdet sklidd litt ut igjen, men nå blir det fokus!
 
PP6, CD2

Mens kom uventet på meg i går! Jeg har jo ikke fått bekreftet eggløsning, men morgentempen var på over 36,5 - normalt synker denne til rundt 36,4 den dagen jeg får mens. Kan vel være coronaen som har påvirket kroppen min.

Det var sånn sett greit å bare bli ferdig med syklusen, jeg hadde feber så jeg fikk ikke tempet og orket ikke styre med eggløsningstester. Ikke ble det gjort innsats på babymaking heller da mannen også var syk.

MEN! Over til gyn-besøk i går. Endelig litt optimisme. Jeg fortalte fort historikken, og gyn tok over med spørsmål. Jeg svarte, hun ristet oppgitt på hodet og sukket. Spurte meg om letrozol ikke virket, og jeg sa at jeg hadde aldri fått testet det. Min off gyn sa (les: løy) jo til med og sa det ikke fantes. Da ble hun enda mer oppgitt. Spurte meg om verdien av blodprøvene mine, som ble tatt i 2018. Jeg sa jeg ikke husket, at det var lenge siden. Nok et sukk og hoderisting. Opp i stolen, til tross for mens, en rask sjekk. Livmor ser bra ut, jeg har mange egg. Hun sa ingenting om cyster, verken den store jeg vet jeg har eller andre på eggstokkene. Så får jeg resept på letrozol, et ark med masse avkryssing for blodprøver, og timen er over. Hun vil gjerne ha meg inn på ny time om ca en mnd, for å se at eggledere er åpne pluss sædprøve av mannen. Da rekker vi et forsøk med letrozol før ny time. Håpet er såklart at det skal klaffe naturlig for oss slik at vi slipper å gå gjennom ivf.

Endelig er jeg litt mer optimistisk! Jeg må fortsatt jobbe med vekt, og lavkarbo var veldig positivt sammen med metformin og trening. Pga corona har jo kostholdet sklidd litt ut igjen, men nå blir det fokus!

ENDELIG! Endelig fikk dere møte en hyggelig gyn! Håper hun melder avvik på den offentlige, for å være helt ærlig. Så spennende det blir å endelig få prøve støttemedisiner, nye blodprøver er jo også absolutt på sin plass. Kjente jeg ble ordentlig GLAD når jeg leste! Snart ferdig med covid og ny syklus på gang! Nå blir’e andre boller:woot::woot:
 
PP6, CD2

Mens kom uventet på meg i går! Jeg har jo ikke fått bekreftet eggløsning, men morgentempen var på over 36,5 - normalt synker denne til rundt 36,4 den dagen jeg får mens. Kan vel være coronaen som har påvirket kroppen min.

Det var sånn sett greit å bare bli ferdig med syklusen, jeg hadde feber så jeg fikk ikke tempet og orket ikke styre med eggløsningstester. Ikke ble det gjort innsats på babymaking heller da mannen også var syk.

MEN! Over til gyn-besøk i går. Endelig litt optimisme. Jeg fortalte fort historikken, og gyn tok over med spørsmål. Jeg svarte, hun ristet oppgitt på hodet og sukket. Spurte meg om letrozol ikke virket, og jeg sa at jeg hadde aldri fått testet det. Min off gyn sa (les: løy) jo til med og sa det ikke fantes. Da ble hun enda mer oppgitt. Spurte meg om verdien av blodprøvene mine, som ble tatt i 2018. Jeg sa jeg ikke husket, at det var lenge siden. Nok et sukk og hoderisting. Opp i stolen, til tross for mens, en rask sjekk. Livmor ser bra ut, jeg har mange egg. Hun sa ingenting om cyster, verken den store jeg vet jeg har eller andre på eggstokkene. Så får jeg resept på letrozol, et ark med masse avkryssing for blodprøver, og timen er over. Hun vil gjerne ha meg inn på ny time om ca en mnd, for å se at eggledere er åpne pluss sædprøve av mannen. Da rekker vi et forsøk med letrozol før ny time. Håpet er såklart at det skal klaffe naturlig for oss slik at vi slipper å gå gjennom ivf.

Endelig er jeg litt mer optimistisk! Jeg må fortsatt jobbe med vekt, og lavkarbo var veldig positivt sammen med metformin og trening. Pga corona har jo kostholdet sklidd litt ut igjen, men nå blir det fokus!
Åååå så godt å lese!!! :talk017Endelig fikk du den hjelpen du fortjener! :love7
 
ENDELIG! Endelig fikk dere møte en hyggelig gyn! Håper hun melder avvik på den offentlige, for å være helt ærlig. Så spennende det blir å endelig få prøve støttemedisiner, nye blodprøver er jo også absolutt på sin plass. Kjente jeg ble ordentlig GLAD når jeg leste! Snart ferdig med covid og ny syklus på gang! Nå blir’e andre boller:woot::woot:
Ja, endelig gikk jeg fra en gynekologtime med litt optimisme i meg! Jeg nevnte ikke navn på den offentlige, ville ikke ha så mye fokus på det og heller bruke den lille tiden jeg hadde til rådighet på å fokusere på meg og mine muligheter. Den private har jobbet på mitt lokale sykehus tidligere, så de kjenner hverandre nok når/hvis jeg nevner navn.

Andre boller ja, og forhåpentligvis snart bolle i ovnen!
 
Håper sånn for deg ❤️❤️ vet absolutt hvordan det er med pcos og vekt. Hatt pcos siden jeg var 18 og går på glucophage nå, akkurat samme som metformin bare snillere mot magen ❤️
 
Håper sånn for deg ❤️❤️ vet absolutt hvordan det er med pcos og vekt. Hatt pcos siden jeg var 18 og går på glucophage nå, akkurat samme som metformin bare snillere mot magen ❤️
Tar glucophage jeg også, men jeg kaller det metformin :p Noe annet var bare å glemme, da kom jeg meg ikke ut av badet. Jeg var godt over 30 da jeg fikk det påvist, men hadde hatt mistanke lenge. Men så gikk jeg på p-piller i en del år, og da hadde jeg ikke mens og var veldig fornøyd med det! Det kan jo kanskje være hellet nå, siden jeg har mange egg igjen!

Noen gode tips til vektnedgang?
 
Tar glucophage jeg også, men jeg kaller det metformin :p Noe annet var bare å glemme, da kom jeg meg ikke ut av badet. Jeg var godt over 30 da jeg fikk det påvist, men hadde hatt mistanke lenge. Men så gikk jeg på p-piller i en del år, og da hadde jeg ikke mens og var veldig fornøyd med det! Det kan jo kanskje være hellet nå, siden jeg har mange egg igjen!

Noen gode tips til vektnedgang?
Skjønner :) jeg har høy amh på 36 pga pcos så heldigvis mange egg, skal gjennom mitt 6 egguttak nå snart så det tar på ❤️ jeg spiser selv lavkarbo, frokost og middag med en del timer imellom, det funker for meg ❤️ rugsprø med fett og proteiner til frokost og varierer litt hva jeg spiser til middag ❤️
 
PP6, CD6

Siste dag med letrozol i morgen. Jeg er usikker på om jeg merker bivirkninger, så det er så sånn sett bra. Jeg er uggen i magen og vondt i hodet, men det har jeg egentlig "alltid". Jeg tror jeg gikk rett på dobbel dose - en pille morgen og kveld på cd3-7. Jeg er så spent på om dette fungerer! Samtidig holder jeg igjen, jeg har jo eggløsning av meg selv men det klaffer jo likevel ikke. Normalt får jeg eggløsning på cd23-28, så håpet er jo at den skal komme før. Som gyn sa, mange og ofte eggløsninger! Hun var veldig på at jeg måtte bruke eggløsningtest, for å se om jeg fikk eggløsning. Jeg skal starte testing på cd12, det er på søndag. Så får man krysse fingre for at alle holder deg friske og at mannen ikke må på jobbreise den uka!
 
PP6, CD11

Og snaaaaart dpo? Jeg skal starte el-testing i morgen sa gyn. Jeg tror det kan være noe på gang,i dag har jeg hatt murringer og utfloden er blitt mye mer sticky. Livet har tatt litt over denne uken, både jeg og mannen har mye å ta igjen på jobb etter corona, spesielt han. Uken som kommer lå vi bli flinkere til å legge oss tidlig. Det hjelper fint lite om jeg har tidenes eggløsning om der ikke er mannebidrag :p
 
PP6, CD 15

Jeg noterer eggehviteutflod, men jeg tror ikke temperaturstigningen er eggløsning. Tok et par tester i går, de var kanskje neeesten positive når de hadde tørket, men ikke innen timinutts-grensen. Kan jo være at letrozolen gir meg veldig rask stigning? Jeg huker av for sleep deprived - våknet opp kl 2 i natt med dundrende hodepine, sto opp og tok et par paracetter og sovnet igjen. Våknet igjen ca tre kvarter før alarmen gikk av, men klarte å sovne igjen. Jeg stoler ikke på tempen idag. Vi får se i morgen, er den fortsatt høy kan det kanskje være at egget har sluppet. da har vi i så fall truffet bra med aksjeinnlegging :)

Jeg er jo veldig ambivalent til prøvingen nå kjenner jeg, til tross for letrozol. Vi har prøvd så lenge, og jeg har fått bekreftet eggløsning med både tempøking og eggløsningstester, uten at noe som helst har skjedd. Hvorfor skal alt plutselig klaffe bare på grunn av noen piller? Ellers kjenner jeg litt på at jeg er "redd" for å bli gravid. Det er jo risiko for komplikasjoner pga vekten min, og selv om jeg har lyst på baby kan jeg ikke se meg selv for meg med et barn :p Jeg liker friheten jeg og mannen har de ukene sønnen hans er med moren, når/hvis/om vi får barn mister vi den. Men alt blir vel verdt det når man får en liten bylt i armene :)


Skjermbilde 2022–03–23 kl. 09.38.29.png
 
Back
Topp