Snorkfrøken og jakten på spiren

PP3, CD24 - 3DPO!

Yes, der kom krysset! Litt lav temp i går, men positiv EL-test både fredag og lørdag, og stigning i temp lørdag, søndag og i dag gjør at FF spår eggløsning fredag! Jeg sover alltid lenge og godt i helgene, så temping der blir litt ustabil. Men! Jeg vet at kroppen har hatt eggløsning i løpet av helgen. Det har vært positive tester, mye egghviteslim, mittelschmerz og kvalme, så jeg har merket tydelig at kroppen min har jobbet med noe. Og det har mannen også :joyful::joyful: Jeg tenkte pausedag i går, siden jeg trodde eggløsning hadde skjedd fredag eller lørdag, men han mente det var best med en gang til, sånn for sikkerhets skyld :cool05 Det sies vel egentlig at man bør ha samleie annenhver dag, men etter 11-12 dager uten hadde vi jo spart opp litt!

Og se da! Testdag på selveste lille julaften! Regner med at testetøsa kommer til å melde seg allerede til helga, kjenner jeg henne rett!

Jeg kjenner at jeg er optimist denne gangen altså. Antibiotika-kur for bv (jeg merker faktisk forskjell etter kuren, så det kan jo tyde på at den har kurert noe!), babyklister, wild yam og rolige førjulsdager. Kanskje vi får tidenes beste julegave? Eller så blir det jul med TR på besøk, det er jo ikke like stas... Men nå er det kun positive tanker som gjelder!

PP3, CD24 - 3DPO!

Yes, der kom krysset! Litt lav temp i går, men positiv EL-test både fredag og lørdag, og stigning i temp lørdag, søndag og i dag gjør at FF spår eggløsning fredag! Jeg sover alltid lenge og godt i helgene, så temping der blir litt ustabil. Men! Jeg vet at kroppen har hatt eggløsning i løpet av helgen. Det har vært positive tester, mye egghviteslim, mittelschmerz og kvalme, så jeg har merket tydelig at kroppen min har jobbet med noe. Og det har mannen også :joyful::joyful: Jeg tenkte pausedag i går, siden jeg trodde eggløsning hadde skjedd fredag eller lørdag, men han mente det var best med en gang til, sånn for sikkerhets skyld :cool05 Det sies vel egentlig at man bør ha samleie annenhver dag, men etter 11-12 dager uten hadde vi jo spart opp litt!

Og se da! Testdag på selveste lille julaften! Regner med at testetøsa kommer til å melde seg allerede til helga, kjenner jeg henne rett!

Jeg kjenner at jeg er optimist denne gangen altså. Antibiotika-kur for bv (jeg merker faktisk forskjell etter kuren, så det kan jo tyde på at den har kurert noe!), babyklister, wild yam og rolige førjulsdager. Kanskje vi får tidenes beste julegave? Eller så blir det jul med TR på besøk, det er jo ikke like stas... Men nå er det kun positive tanker som gjelder!

Hurra for DPO-land :happy093.Håper at antibiotikakur, babyklister og wild yam har gjort susen, og at du snart sitter med en positiv test i hendene :Heartred Krysser fingrene for deg! Håper det er greit at jeg spør (og dette er kanskje et dumt spørsmål), men antibiotikakur for BV - er det tabletter du skal svelge eller er det tabletter for å føre opp i skjeden? Blir mer og mer sikker på at jeg har BV, men terskelen for å gå til legen med dette er stor for min del, så tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på det samme som deg..

Hurra for DPO-land :happy093.Håper at antibiotikakur, babyklister og wild yam har gjort susen, og at du snart sitter med en positiv test i hendene :Heartred Krysser fingrene for deg! Håper det er greit at jeg spør (og dette er kanskje et dumt spørsmål), men antibiotikakur for BV - er det tabletter du skal svelge eller er det tabletter for å føre opp i skjeden? Blir mer og mer sikker på at jeg har BV, men terskelen for å gå til legen med dette er stor for min del, så tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på det samme som deg..
Jeg fikk stikkpiller. Helt greit det, bare at det ble litt vått og klissete :p Svarte på noen spørsmål på maja.no mener jeg det var. Selve "timen" kostet ca 300, medisinene det samme. Fikk resept i løpet av en time eller to, heller det enn å vente i to-tre uker på time hos fastlegen!

Sjekket epost nå, det er maja.no. Prøv rabattkoden maya2021, er usikker på om den fortsatt virker, men jeg fikk den i eposten!

Jeg fikk stikkpiller. Helt greit det, bare at det ble litt vått og klissete :p Svarte på noen spørsmål på maja.no mener jeg det var. Selve "timen" kostet ca 300, medisinene det samme. Fikk resept i løpet av en time eller to, heller det enn å vente i to-tre uker på time hos fastlegen!

Sjekket epost nå, det er maja.no. Prøv rabattkoden maya2021, er usikker på om den fortsatt virker, men jeg fikk den i eposten!

Åh, tusen takk for at du orket å sjekke! Jeg skal definitivt sjekke ut maja.no, virker veldig lettvint, og tusen takk for rabattkoden! Dette er jo som en drøm sammenlignet med å måtte dra til legen og brette frem underlivet :shy: Da satser jeg på at jeg kanskje har fått kuren slik at jeg kan begynne når TR har dratt igjen :D

PP3, CD27 - 6 DPO

Det klør, det klør, roper testetøsa! Har iherdig tenkt å vente til iallefall søndag før jeg starter, men fryktet det ryker en test i morgen tidlig altså! Det er jo fredag... Og man kan tenkes at noe rødt havner i glasset... Da er det jo greit å ta en test?

Jevn og fin stigning, jeg pøser på med babyklister og wild yam!

Vedlegg

• 09102350-AC47-4953-BBCC-3B30920C1958.jpeg
    09102350-AC47-4953-BBCC-3B30920C1958.jpeg
    722,9 KB · Visninger: 60
PP3, CD27 - 6 DPO

Det klør, det klør, roper testetøsa! Har iherdig tenkt å vente til iallefall søndag før jeg starter, men fryktet det ryker en test i morgen tidlig altså! Det er jo fredag... Og man kan tenkes at noe rødt havner i glasset... Da er det jo greit å ta en test?

Jevn og fin stigning, jeg pøser på med babyklister og wild yam!

Tror ikke jeg greier å vente til søndag:yuck: Veldig spennende å følge med nå altsåå:Heartpink

PP3, CD25 - 5DPO (??!)

Tempen steg fint til 36.82 idag, og FF bestemte seg for å omkalkulere eggløsning til søndag i stedet for fredag... Tar jeg bort eggehviteslim lørdag, får jeg eggløsning fredag som før, men jeg vil ikke klusse med det jeg har registrert. Røk på en test idag tidlig uansett, den var så blenda at jeg ikke sløste bort et bilde engang.

Sist PP hadde jeg temp over 36.9 både på 4 og 5 DPO, så sånn sett kan det kanskje stemme at jeg er 5 DPO idag? Eeeeeeller - kan det være at noe har festet seg, og tempen har steget enda en gang og jeg får trifasisk kurve? Dette er spennende altså!
DDEF10EA-6D98-4767-9A40-36F85CFC0C9A.jpeg

PP3, CD25 - 5DPO (??!)

Tempen steg fint til 36.82 idag, og FF bestemte seg for å omkalkulere eggløsning til søndag i stedet for fredag... Tar jeg bort eggehviteslim lørdag, får jeg eggløsning fredag som før, men jeg vil ikke klusse med det jeg har registrert. Røk på en test idag tidlig uansett, den var så blenda at jeg ikke sløste bort et bilde engang.

Sist PP hadde jeg temp over 36.9 både på 4 og 5 DPO, så sånn sett kan det kanskje stemme at jeg er 5 DPO idag? Eeeeeeller - kan det være at noe har festet seg, og tempen har steget enda en gang og jeg får trifasisk kurve? Dette er spennende altså! Vis vedlegget 373444

Var det samme for meg sist pp, at FF mente at jeg hadde EL et par dager senere enn jeg selv trodde. Så plutselig rykker man noen dager tilbake i dpo-land, noe som er litt kjedelig når dagene varer en evighet :facepalm: :hilarious: Men basert på når tr kom så tror jeg at det var jeg som hadde rett. Spennende å følge med videre, krysser fingrene! :D

PP3, CD30 - 7DPO

Tenker nok at FF har tatt rett mtp eggløsning, at den faktisk skjedde 23dpo og ikke 21 slik jeg trodde..

Testetøsa har gått på et par smell, blant annet en clear blue early i går... Symptomjegeren finner mensmurringer, halsbrann og kvalme idag, og jeg fiser. Sorry for detailer! Men det er så sur lukt! Og i går og dagen før hadde jeg skikkelig metallsmak i munnen, der har jeg ikke merket i dag. Og et symptom jeg ikke har er ømme pupper. Leser meg tilbake til de to siste pp'ene jeg har vært flink og logge symptomer, og det har startet på dag 7. Ellers er telen høy og fin, hele 36.88 idag tidlig. Jeg sover alltid lengre i helgene, men idag tempet jeg 09.10 i stedet for rundt 08.00 som er min vanlige tempetid. Vet ikke om det betyr noe, men det er det høyeste jeg har vært på 7dpo. Det er faktisk det høyeste jeg har vært 5+dpo noen gang. Positivt? Kanskje, kanskje, vi håper håper!
04A31B9D-5A6E-4886-A924-F2F1FDF664E6.jpeg

Last edited:
PP3, CD 31, 8DPO

Spenningen stiger, temperaturen synker :nailbiting::nailbiting:
Fra en meget symptomfylt dag i går, til null i dag. I går var det masse mensmurringer, og ekstra mye etter at jeg la meg. Det stakk og stakk langt nede på venstre side av magen. Dum som jeg er, lå jeg heeelt stille - i tilfelle det var et egg som prøvde å feste seg :smiley-ashamed008 Halsbrann er jeg mye plaget med pga metforminen, faktisk så mye at jeg har fått resept på syrenøytraliserende fra gynekolog. Jeg er forsiktig med å ta de pillene, for man kan bli avhengig og dermed gjøre halsbrannen enda verre, så jeg tar de kun når jeg virkelig merker halsbrann. Og i går var det mye! Fortsatt ikke ømme pupper. Sist syklus kom mens allerede på dag 11. Gangen før på dag 13. Begge gangene har jeg registrert inn ømme pupper fire dager før mens, så det kan jo fort skje at de kommer i morgen, på 9dpo og jeg har en ny 13dagers-syklus.

Jeg tok en ny test i dag (eller to, det har jeg faktisk ikkje gjort før). Jeg bruker billigtester fra Ebay, men jeg har også kjøpt inn fra Babyplan, hovedsaklig midstream men fikk med to strips. Jeg testet jo den ene Babyplan-stripsen da jeg lette etter eggløsning, og fikk den berømte skyggestreken. I dag bar Babyplanen helt blenda, men jeg syns jeg kunne skimte noe svakt, svaaaaakt på Ebaytesten! Det forsvant etter en stund, og var absolutt ikke mulig å ta bilde av, men nå har jo testetøsa meldt seg for fullt! Snorkfrøken vet jo svært godt at det ikke er vits å ta ny test kun sju timer etter en så svak strek, men testetøsa skriker.

Anyways, tempen droppet fryktelig i dag tidlig. Usikker på hva det betyr. Kan det ha sammenheng med smertene i går, at det er en festedipp? Med tanke på at jeg mangler ømme pupper (noe som er et veldig sikkert tegn for meg at mens er på vei), og har regstrert det inn som sagt fire dager før begge de to gangene jeg aktivt har logget symptomer, tror jeg tr er et par dager unna enda. På den andre siden, i forrige PP har tempen droppet, steget litt neste dag for så å gå under coverline dag tre, så mens neste dag. Jeg fortsetter å teste (Ebaytester tilfredsstiller testetøsa, og de koster jo nesten ingenting), og biter negler for jeg går to spennende dager i møte!
thumbnail_IMG_4189.jpg

Iiiiik, en bitteliten brun blodflekk i trusa idag! Jeg har tørket, jeg har presset, lirket og skvist, men det kommer ikke mer. Kan det ha vært festesmerter i går kveld, og en ørliten festeblødning? Kryss alt dere kan damer (og menn, om den slags finnes her inne!!) - jeg føler at i morgen er D-Dagen! Synker tempen, kommer mens tidlig. Stiger den, er det fortsatt håp!

PP3, CD34 - 11 DPO

Jeg var så optimistisk i går, når tempen steg ytterligere! I dag falt den drastisk. Jeg er fortsatt på 36.6-tallet, jeg må ned på 36.4 for at mens kommer, men jeg frykter det skjer i morgen. Fin julegave! Puppene begynner å bli ømme, og for meg er det et sikkert tegn på mens.

Tok (nok en) test idag, Babyplan sin 25ml, men den var blendahvit...
2C82793A-6507-42A5-9FAC-AFC1418804E0.jpeg

PP3, CD34 - 11 DPO

Jeg var så optimistisk i går, når tempen steg ytterligere! I dag falt den drastisk. Jeg er fortsatt på 36.6-tallet, jeg må ned på 36.4 for at mens kommer, men jeg frykter det skjer i morgen. Fin julegave! Puppene begynner å bli ømme, og for meg er det et sikkert tegn på mens.

Tok (nok en) test idag, Babyplan sin 25ml, men den var blendahvit...Vis vedlegget 373846

jeg vil ikke gi opp håpet helt enda:Heartpink Håper dere uansett får en fin jul:Heartred

PP4, CD 1

Jeg merket at jeg var kaldere når jeg våknet i går, og hadde absolutt ingen forhåpninger da jeg stakk termometeret inn for å måle. 36,34 ble fasiten, og et solid dipp under coverline. Så i stedet for positiv test i julegave, kom tante rød på et veldig uvelkomment julebesøk.

Jeg hadde skikkelig troa denne gangen, med alle symptomene rundt en uke etter eggløsning, men det gikk ikke vår vei denne gangen heller. Kjenn er jeg er skikkelig deppa idag. Snart skriver vi 2022 på kalenderen, året eg fyller 37. Det er gammelt for å bli gravid for første gang, synes jeg! Men nå har heldigvis livet roet seg på privatfronten, og både jeg og mannen kan fokusere litt mer på oss selv og helsen vår.
7BB658BF-2E2D-434D-8DFA-0079A21BFF94.jpeg

Godt nyttår, Snorkfrøken85! Håper 2022 blir året vi begge får bli mamma for første gang, til tross for at vi er litt «oppi åra» :Heartred Klem til deg

PP4, CD 10

Tempe-grafen hopper opp og ned, og jammen er der mange åpne sirkler! Vi har kost oss max i jula, og bare koblet helt av fra omverdenen, stress og prøving (ikke at vi var i prøvetiden av måneden uansett, siden jeg fikk mens på julaften :mad:). Var på besøk hos en venninne i romjulen, og der satt hun og en til som er like gammel som oss, med hver sin baby på fanget. Jeg kjenner på den altså, at "alle" rundt meg får det til men ikke jeg... Og jeg skal være smålig nok til å innrømme at jeg kjente et stikk for alle de positive testene i IKM-gruppen jeg var med i. Ikke at jeg ikke gleder meg på andre sine vegne, langt der i fra, men jeg syns virkelig at nå er det vår tur! Nå har vi passert treårsdagen for min første gynekologtime, der jeg fikk påvist pcos, og jeg hadde jo ikke mens fra mai til desember det året, så vi brukte ikke prevensjon. Sist gang jeg kan huske vi dro fram kondomer, var i juni 2018... Og det er lenge siden!! Så jeg kjenner at jeg mister litt håpet. Jeg hadde skikkelig trua for sist PP, med temping, god aksjeinnlegging i de rette dagene, antibiotikakur, wild yam, babyklister og et par slurker hostesaft (den glemte jeg jo, tror jeg tok tre slurker på tre dager!). Men ingenting skjer jo.

Beklager, dette ble mye syting. Det er godt å få det ut. Jeg hadde besøk av et par andre venninner i julen og fikk ut litt frustrasjon der også, men pga corona, jobb og barn (deres, såklart) blir det mye som skal ut av oss alle på alt for kort tid!

Men nå er jeg klar for 2022, nå skal det spises sunt, dette skal bli vårt år! Jeg og mannen snakket om det i romjulen, at dersom ingenting skjer naturlig eller offentlig innen 1. juni, prøver vi privat. Han er bekymret for kostnaden, men han har nettopp brukt alt for mye penger på noe jeg mener er helt unødvendig (men for han 100% nødvendig, det er jo en stor hobby og lidenskap) så han får ta sin del av kostnaden :joyful::joyful: Snakket også litt rundt lavkarbo, og han var ikke så negativ som jeg hadde trodd! Vi prøver et karboredusert kosthold i første omgang tenker jeg, jeg må lese meg litt opp!

PP4, CD 10
Tempe-grafen hopper opp og ned, og jammen er der mange åpne sirkler! Vi har kost oss max i jula, og bare koblet helt av fra omverdenen, stress og prøving (ikke at vi var i prøvetiden av måneden uansett, siden jeg fikk mens på julaften :mad:). Var på besøk hos en venninne i romjulen, og der satt hun og en til som er like gammel som oss, med hver sin baby på fanget. Jeg kjenner på den altså, at "alle" rundt meg får det til men ikke jeg... Og jeg skal være smålig nok til å innrømme at jeg kjente et stikk for alle de positive testene i IKM-gruppen jeg var med i. Ikke at jeg ikke gleder meg på andre sine vegne, langt der i fra, men jeg syns virkelig at nå er det vår tur! Nå har vi passert treårsdagen for min første gynekologtime, der jeg fikk påvist pcos, og jeg hadde jo ikke mens fra mai til desember det året, så vi brukte ikke prevensjon. Sist gang jeg kan huske vi dro fram kondomer, var i juni 2018... Og det er lenge siden!! Så jeg kjenner at jeg mister litt håpet. Jeg hadde skikkelig trua for sist PP, med temping, god aksjeinnlegging i de rette dagene, antibiotikakur, wild yam, babyklister og et par slurker hostesaft (den glemte jeg jo, tror jeg tok tre slurker på tre dager!). Men ingenting skjer jo.

Beklager, dette ble mye syting. Det er godt å få det ut. Jeg hadde besøk av et par andre venninner i julen og fikk ut litt frustrasjon der også, men pga corona, jobb og barn (deres, såklart) blir det mye som skal ut av oss alle på alt for kort tid!

Men nå er jeg klar for 2022, nå skal det spises sunt, dette skal bli vårt år! Jeg og mannen snakket om det i romjulen, at dersom ingenting skjer naturlig eller offentlig innen 1. juni, prøver vi privat. Han er bekymret for kostnaden, men han har nettopp brukt alt for mye penger på noe jeg mener er helt unødvendig (men for han 100% nødvendig, det er jo en stor hobby og lidenskap) så han får ta sin del av kostnaden :joyful::joyful: Snakket også litt rundt lavkarbo, og han var ikke så negativ som jeg hadde trodd! Vi prøver et karboredusert kosthold i første omgang tenker jeg, jeg må lese meg litt opp!

Veldig forståelig at du er frustrert, og du trenger ikke beklage! Godt at du fikk ut litt frustrasjon til venninner, håper de kan være til støtte selv om de ikke helt kan forstå hva du går gjennom.. Så bra at du er klar for 2022 og fikk lagt en god plan med mannen - det blir spennende! :joyful:

Veldig forståelig at du er frustrert, og du trenger ikke beklage! Godt at du fikk ut litt frustrasjon til venninner, håper de kan være til støtte selv om de ikke helt kan forstå hva du går gjennom.. Så bra at du er klar for 2022 og fikk lagt en god plan med mannen - det blir spennende! :joyful:
De er begge av typen som blir gravid bare mannen ser litt for lenge på de! Utenom første til hun ene, den brukte de litt lengre tid på. nr to satt på første pp, og nr tre var et "hopp av i svingen"-uhell når hun bommet litt på telling av eggløsningsdager. Det er skikkelig urettferdig altså! :dance018
Jeg eier jo ikke tålmodighet, så dagene nå frem til eggløsning og dagene etter eggløsning mot mens er jo tortur. samme med gyn-timen jeg har i slutten av mnd, der jeg vet jeg bare får kjeft og samme svar som sist - BMI under 35 før vi kan gjøre noe. Egentlig ar jeg bare lyst å kontakte privatklinikk med en gang, men det er så mye penger det er snakk om for noe som man egentlig burde fått til gratis selv :laughing025

Back
Topp