Snorkfrøken og jakten på spiren

Ja, jeg vet akkurat hvordan du har det. Og for det om jeg skulle ønske at ingen trengte å opplevde dette, så er det en trøst i å vite at man ikke er alene.

Jeg fikk resepten i slutten av august, men måtte først ha 2 runder med provera for å få mensen og for å rense ut, før jeg skulle begynne på letrozol. Jeg syns to runder var unødvendig, men turte ikke annet siden gyn mente jeg måtte.
Så jeg fikk ikke begynt med letrozol før 13. okt. Tok enkel dose i 5 dager og har ventet på eggløsning siden.
Tok blodprøve på mandag for å teste progesteron nivået, det var bare 7 så det tyder på at jeg ikke har hatt el.
På mandag må jeg ringe gyn og spør om jeg kan prøve dobbel dose neste gang.
Er jo greit at det er "rensket opp" og babyvennlig miljø Provera er fantastisk, men grusomt. Har gått noen runder på det selv, når pcos'en låser systemet. Mannen blir advart, og skygger banen, da er det pms til tusen! Tårer og illsinne over den minste filleting - stakkars mann og stakkars kone

Er jo greit at det er "rensket opp" og babyvennlig miljø Provera er fantastisk, men grusomt. Har gått noen runder på det selv, når pcos'en låser systemet. Mannen blir advart, og skygger banen, da er det pms til tusen! Tårer og illsinne over den minste filleting - stakkars mann og stakkars kone

Huff:happy090 Ja, jeg er glad vi har disse medisinene som kan hjelpe, men det er ikke bare bare med bivirkningene:D

PP2, CD 22

Da er "eggløsningsuka" forhåpentligvis i gang! Våknet opp til en lav, fin temp dag, til tross for en noe urolig natt. Utloden økte i mengde i går, og enda mer idag. Nærmer seg eggehvite nå! Sist PP hadde jeg eggehvite i nesten en uke, eller fem dager før positiv eggløsningtest. Får håpe på en rolig arbeidsuke for gubben, slik at vi kan prioritere litt sengekos :joyful: Problemet er at vi skal på hyttetur med et vennepar til helga. Får håpe hytten er godt isolert!

Jeg sliter med Myo-inotisol. Veide meg idag, og søt jeg gikk ned forrige uke er tilbake. Det var jo mest trolig bare vann, jeg tisset jo som fy! Jeg gikk jo rett på full dose som er 2+2 kapsler, og fikk bivirkninger ut av en annen verden. Etter et par dager uten, tar jeg nå en kapsel, før jeg øker til 1+1 om en ukes tid.

Har også kjøpt inn babyklister, eller Fructus Femina, som jeg skal teste fra positiv eggløsningtest. Har hørt mye positivt om det, men det er jo et naturlegemiddel uten dokumentert effekt. Blir spennende!

Det uroer meg litt at jeg aldri har fått positiv test. Til tross for nå tre år uten prevensjon, har jeg aldri sett to streker. Det har vært skyggestreker to-tre ganger, men da kun på en test... Mannen har jo en sønn fra før, så han har jo "bevist" at han kan, selv om prøvene hans heller ikke var udelt positive. Nå forer jeg han med vitaminer for å booste kvaliteten, så gjør jeg det jeg kan for å lage et godt festegrunnlag for spiren vår!:chicken:

Vedlegg

• DCC32373-328E-4738-9CD5-AD2145A6ED40.jpeg
    DCC32373-328E-4738-9CD5-AD2145A6ED40.jpeg
    456,9 KB · Visninger: 69
PP2, CD22 del 2

Oi! Jeg merket eggløsningslim i går, og tenkte derfor å begynne testingen idag. Det er jeg glad jeg gjorde!

Med pcos skal man jo ta eggløsningtester med en klype salt, fordi at hormonene kan spille et puss. Jeg tester likevel, men jeg tester bare når jeg mistenker eggløsning. Jeg har tidligere tatt tester for å ha referansepunkter, og de har alltid vært klart negative.

Første test (øverst) er tatt kl 17 idag, etter fire timer siden sist toalettbesøk, tørr test. Nederst er tatt en og en halv time etter, kl 18.30. Tror disse er så positive de kan bli idag! Da får det bli en tidlig kveld på meg og gubben :happy:

Vedlegg

• 1840B790-1B53-47DB-A9EB-3AA1A3EAA8CB.jpeg
    1840B790-1B53-47DB-A9EB-3AA1A3EAA8CB.jpeg
    771,4 KB · Visninger: 108
For en lang og tøff reise du har hatt, og for en dårlig holdning og behandling du har møtt :( Skulle ikke tro det var mulig..
Jeg håper virkelig at det nå er din tur! Høres spennende ut med babyklister, det må du gjerne skrive mer om når du har gjort deg noen erfaringer :) Heier på deg, håper EL kommer nå og at dette er måneden det vil klaffe for dere :Heartred

PP2, CD23

Jeg hater pcos-kroppen. Etter å ha vært så sikker på eggløsning i går, er jeg tilbake til null idag. Intet temperaturhopp, negativ test i dag tidlig og (tmi) jeg var ikke så våt som jeg bruker å være i gårkveld... Kanskje prøvde kroppen på noe, men ikke fikk det til og laget nok en cyste i stedet? Eggstokkene mine så veldig fine ut i februar, eller var det november jeg var hos gyn sist? Metforminen virker mener hun, alle cystene var borte. Og det er et år siden jeg trengte å bruke provera for å fremkalle mens, den skal jeg bruke dersom det går tre mnd mellom hver mens.

Men hvordan skal man tolke dette da? Jeg var så sikker på temphopp idag, og oppstart av babyklister og wild yam. Sist PP hadde jeg som sagt eggehvite i nesten en uke før positiv el-test, men denne gangen kom positiv test samme dag!

Vedlegg

• D5C338F2-B771-4054-9600-4217BBE3A6ED.jpeg
    D5C338F2-B771-4054-9600-4217BBE3A6ED.jpeg
    596,6 KB · Visninger: 70
  • 712EC3A6-7F8C-49C9-AD39-6A66A4705599.jpeg
    712EC3A6-7F8C-49C9-AD39-6A66A4705599.jpeg
    523,6 KB · Visninger: 74
For en lang og tøff reise du har hatt, og for en dårlig holdning og behandling du har møtt :( Skulle ikke tro det var mulig..
Jeg håper virkelig at det nå er din tur! Høres spennende ut med babyklister, det må du gjerne skrive mer om når du har gjort deg noen erfaringer :) Heier på deg, håper EL kommer nå og at dette er måneden det vil klaffe for dere :Heartred
Nei, av og til blir man forundret over at noen personer fortsatt er i sin stilling inne helsevesenet... Det kommer garantert en oppdatering så snart jeg kan ta til med babyklister!

PP2, CD23 - 1 DPO?

Yes, våknet opp til forhøyet temperatur i dag tidlig! Legger jeg inn samme temperatur torsdag og fredag, får jeg fast kryss i FF, med eggløsning tirsdag. Og det kan jo forsåvidt stemme med lav temp tirsdags morgen og positiv test mandags kveld! Soldater ble sendt inn både lørdag og mandag, så timingen kunne ikke vært bedre.

Jeg har hatt litt høyere temp denne PP'en. Sist lå horisontallinjen på 36.45, nå kommer den på 36.55. Vet ikke om det har noen betydning enda, det finner jeg vel ut om ca to uker!

Nå er det oppstart av Wild Yam og Frucus Femina. Wild Yam testet jeg sist PP også, uten at det resulterte i noe. Fructus Femina er jo omtalt som babyklister, så det er jeg veldig spent på. Dette skal øke blodgjennomstrømming til livmor, lage bedre slimhinne og bedre miljø for egget å feste seg. Dette skal jo blandes ut i et lite glass vann, og drikkes tre ganger daglig. Heldigvis hadde det lite/ingen smak. Symptomjegeren i meg har allerede startet jakten, og ca en time etter inntak kjentes det ut som det dirret og banket i eggstokk/livmorområdet. Trolig bare ren innbilling, men troen har hjulpet mange, ikke sant?

PP2, CD23 - 1 DPO?

Yes, våknet opp til forhøyet temperatur i dag tidlig! Legger jeg inn samme temperatur torsdag og fredag, får jeg fast kryss i FF, med eggløsning tirsdag. Og det kan jo forsåvidt stemme med lav temp tirsdags morgen og positiv test mandags kveld! Soldater ble sendt inn både lørdag og mandag, så timingen kunne ikke vært bedre.

Jeg har hatt litt høyere temp denne PP'en. Sist lå horisontallinjen på 36.45, nå kommer den på 36.55. Vet ikke om det har noen betydning enda, det finner jeg vel ut om ca to uker!

Nå er det oppstart av Wild Yam og Frucus Femina. Wild Yam testet jeg sist PP også, uten at det resulterte i noe. Fructus Femina er jo omtalt som babyklister, så det er jeg veldig spent på. Dette skal øke blodgjennomstrømming til livmor, lage bedre slimhinne og bedre miljø for egget å feste seg. Dette skal jo blandes ut i et lite glass vann, og drikkes tre ganger daglig. Heldigvis hadde det lite/ingen smak. Symptomjegeren i meg har allerede startet jakten, og ca en time etter inntak kjentes det ut som det dirret og banket i eggstokk/livmorområdet. Trolig bare ren innbilling, men troen har hjulpet mange, ikke sant?

Spennende! Har hørt flere som har brukt babyklister, hvor kjøper du det? Kanskje det er noe jeg skal teste ut hvis det ikke klaffer denne prøveperioden :joyful: Symptomjegeren i meg sier seg helt enig i at troen har hjulpet mange ;)

Spennende! Har hørt flere som har brukt babyklister, hvor kjøper du det? Kanskje det er noe jeg skal teste ut hvis det ikke klaffer denne prøveperioden :joyful: Symptomjegeren i meg sier seg helt enig i at troen har hjulpet mange ;)
Jeg kjøpte det på en helsekostnettbutikk med base i Danmark. En liten flaske kom på 500-600 kr, men hva gjør man ikke for å prøve? Fungerer det ikke første gang, tenker jeg man har til å teste en gang eller to til, den virke drøy i bruk.

PP2, CD24 - 2DPO?

Alt står og faller på morgendagens temp. Jeg lå våkne opp til minst 36,59, da setter FF fast kryss. Alt under, så mener appen at jeg ikke har hatt eggløsning... Har hatt mye murringer idag, uten at jeg vet hva det betyr. Og - TMI-varsel (eller hvem bryr seg, hele dagboken her er vel TMI!) jeg lukter annerledes der nede. Du vet den lukten du får når du drar av deg trusa? Denne lukten har jeg ikke kjent før. Det er en metallisk lukt. Kanskje babyklister? Jeg merker iallefall ingen bivirkninger av det. Har forresten sluttet på Myo-inositol. Fant ut idag at jeg har stavet det feil hele tiden! Jaja. Jeg er delvis plaget med migrene, men etter at jeg startet på myo hat migrenen eksplodert. Tar derfor noen uker uten, så prøver jeg igjen. Kryss fingrene for morgentempen!!

PP2, CD25 - 3DPO - tror jeg

Ble såklart vekket av guttungen til sambo litt for tidlig i dag... Satte likevel termometeret inn, og leste av når jeg våknet to timer senere. 36.57! Sovnet ganske fort igjen, og tempet igjen når jeg våknet til ca normal tid, da viste termometeret 36.89. Tok en liten fransk en, og la inn 36.59 i FF, slik at jeg får kryss. Så får vi se om det blir positiv test, TR eller nytt forsøk på eggløsning om ti dager! Jeg har iallefall bestemt meg for at jeg lever som om jeg er i DPO-land, og fortsetter med både WIld Yam og babyklister. En liten uke, så tenker jeg første test ryker - om jeg klarer å temme testetøsa som begynner å vise seg så snart jeg får fast kryss i FF....

PP2, CD25 - 3DPO - tror jeg

Ble såklart vekket av guttungen til sambo litt for tidlig i dag... Satte likevel termometeret inn, og leste av når jeg våknet to timer senere. 36.57! Sovnet ganske fort igjen, og tempet igjen når jeg våknet til ca normal tid, da viste termometeret 36.89. Tok en liten fransk en, og la inn 36.59 i FF, slik at jeg får kryss. Så får vi se om det blir positiv test, TR eller nytt forsøk på eggløsning om ti dager! Jeg har iallefall bestemt meg for at jeg lever som om jeg er i DPO-land, og fortsetter med både WIld Yam og babyklister. En liten uke, så tenker jeg første test ryker - om jeg klarer å temme testetøsa som begynner å vise seg så snart jeg får fast kryss i FF....

Spennende! 36,57 er jo ekstremt nærme 36,59 - så ville gjort som du gjorde. Gøy å kunne følge med på noen andre som er i dpo-land når jeg selv er over en uke unna EL :meh: :nailbiting:

PP2, CD 27 - 4 DPO

Basert på dagens temp, kan jeg konkludere med at jeg gjorde rett i å justere opp 0.02 grader i går for å f krysset! En god natt søvn, og temping til ca normal tid gav meg svimlende 36.92 i dag tidlig! Og endrer jeg tilbake til egentlig temperatur i går, får jeg fortsatt fast kryss. Sist PP, hadde jeg 36.93 på 5 DPO, s dette trenger ikke nødvendigvis bety på mye, selv om jeg håperhåperhåper nå med både wild yam og babyklister :nailbiting:

Vedlegg

• FAC387C6-D63B-4FE0-A708-404235D4C9BA.jpeg
    FAC387C6-D63B-4FE0-A708-404235D4C9BA.jpeg
    567,7 KB · Visninger: 71
PP2, CD 29 - 6DPO

Symptomjegeren jakter på svimmelhet, ømme nipler, hodepine, enorm tørste, litt kvalme, halsbrann, slapphet, sinne... Testetøsa kan melde at første test røyk i går, på utvannet formiddagsurin. Hun skammer seg og visste at testen ville være kritthvit, men måtte likevel.

Tempen er fortsatt høy, men natten har vært travel og det er ikke sikkert tempen er helt nøyaktig. Men fortsatt 36.83. Absolutt ingen festedipp å antyde, men lutealtempen ligger langt over forrige PP. Da var jeg på ca 36.68, denne gangen er jeg på 36.84. Om det betyr noe aner jeg ikke, men jeg har en litt god følelse denne gangen... Fasitsvaret får jeg til helgen!

Vedlegg

• 2D63E2CE-8D6B-46C3-8045-9821E7B371A6.jpeg
    2D63E2CE-8D6B-46C3-8045-9821E7B371A6.jpeg
    554,6 KB · Visninger: 68
Last edited:
PP2, CD30 - 7DPO

Testetøsa røk på nok en test i dag tidlig... Vi vet at 7DPO er aaaalt for tidlig, men tøsa måtte frem med testen. Såklart ingen verdens ting på den. Symptomjegeren er bekymret, det er svært lite symptomer og melde. Jeg fryser. Det er 24 grader på stua, men jeg må kle på meg... Det murrer i magen, men det kan likeså være metforminen. Tempen er på vei ned, fra 36.92, til 36.83 til 36.75 idag. Det sier meg ingenting. Akkurat nå er alt bare blankt, uvisst og kjedelig.

Vedlegg

• 1A344181-D6F3-4882-B0C5-A475DA24E1BB.jpeg
    1A344181-D6F3-4882-B0C5-A475DA24E1BB.jpeg
    602,4 KB · Visninger: 65
PP2, CD33 - 10DPO

... Og blendahvite tester.... Tempen stupte, men jeg tempet alt for tidlig fordi jeg våknet. Sovnet igjen, våknet 1,5t senere til mer normal temperatur, men legger inn den første. Urolig natt, men alt for tidlig for mens på dag 10. Lutealfasten er som regel på 12-14 dager hos meg heldigvis. Og dag 10 er vel for sent å håpe på festedipp?

Er vel bare å konkludere med at verken wild yam eller babyklister har fungert.

Back
Topp