Snorkfrøken og jakten på spiren

PP3, CD1

Spottingen ble til kraftig mens i natt, så da er alt håp ute for denne gang. Det positive er at syklusen ble kortere enn sist, da var jeg på 41 dager mot 33 denne gangen. Lutealfasten sist var 13 dager mot ti denne gangen, det bekymrer meg mer!

Jaja, nytt forsøk om noen uker, jeg skal gi både wild yam og babyklister (fructus femina) en sjanse til!

PP3, CD4

Den ensomme prikks dag... Mens tørker opp, og om ikke lenge starter symptomjegeren jakten på eggløsning. Mannen skal bort i starten av desember, så jeg håper faktisk på en litt lang syklus igjen! De siste tre sykluser har jeg hatt eggløsning på hhv cd 32, 28, 23, så det tyder jo på at syklusen blir kortere - noe som i seg selv er bra! Denne gangen er mannen borte fra cd16-18, så om syklusen ikke blir "superkort" får vi sendt inn klem soldater når han kommer hjem! Alt man planlegger når man er i denne fasen av livet...

Vedlegg

• 2117BBB5-52AF-4020-9284-BBC3D86C121B.jpeg
    2117BBB5-52AF-4020-9284-BBC3D86C121B.jpeg
    457,6 KB · Visninger: 59
PP3, CD9

Se kjedelige ventedagene... Alt for tidlig for meg å vente på EL, tipper den er fortsatt en god uke unna. Koser meg med vin, pynting til advent og gleder meg til måneden vi går inn i. Desember er en fantastisk måned, jeg liker mørketiden, ventetiden og juletiden.

Ellers har jeg bestemt meg for å teste meg for bakteriell vaginose. Har ikke så mye symptomer, annet enn litt fiskelukt, spesielt etter sex. Har alltid tenkt at det kanskje var sæden som luktet, men har hørt at bv kan skape ubalanse i underlivet og dårlig miljø for både befruktning, festing og beholdning av det befruktede egget. Det er en enkel test, og eventuelt en antibiotikakur, så verdt er forsøk!

PP3, CD9

Se kjedelige ventedagene... Alt for tidlig for meg å vente på EL, tipper den er fortsatt en god uke unna. Koser meg med vin, pynting til advent og gleder meg til måneden vi går inn i. Desember er en fantastisk måned, jeg liker mørketiden, ventetiden og juletiden.

Ellers har jeg bestemt meg for å teste meg for bakteriell vaginose. Har ikke så mye symptomer, annet enn litt fiskelukt, spesielt etter sex. Har alltid tenkt at det kanskje var sæden som luktet, men har hørt at bv kan skape ubalanse i underlivet og dårlig miljø for både befruktning, festing og beholdning av det befruktede egget. Det er en enkel test, og eventuelt en antibiotikakur, så verdt er forsøk!

Åh, jeg er enig med deg - desember er en magisk måned :love017 Jeg har også tenkt å teste meg for bakteriell vaginose om det ikke klaffer denne måneden. Enig med deg om at det er verdt et forsøk! Fortsatt god første søndag i advent :Heartred

Åh, jeg er enig med deg - desember er en magisk måned :love017 Jeg har også tenkt å teste meg for bakteriell vaginose om det ikke klaffer denne måneden. Enig med deg om at det er verdt et forsøk! Fortsatt god første søndag i advent :Heartred
Jeg fant en onlinelege som skrev ut resept! 600kr for resept og medisin er jeg godt villig til å betale for å slippe å hoppe i stolen til fastlegen :joyful: antibiotika kommer tll post i butikk om et par dager. Kanskje vi får oss en etterlengtet julegave i år?

God advent til deg også! :smiley-angelic003

PP3, CD13

Den rare, rare kroppen... Litt brun utflod i går, eller rettere sagt, en brun tråd i utfloden. Merkelig. Gammelt blod som ikke kom ut siste mens? Eller en rift fra sist samleie? Eller en kropp totalt i ulage som forbereder seg på mens 12 dager siden sist? I så fall, jeg tok en EL-test i dag tidlig, bare for å se om der er noe på gang. Temperaturen har steget litt de siste dagene, men sank i dag tidlig. Test hvit som snø. Svidde av en G-test også når jeg først var i gang, blenda den også, ikke noe sjokk der.

De siste tre PP har EL kommet på CD 23, 28 og ca 32. Tenker at jeg til neste uke starter med Solvipect, en hostesaft som skal være slimløsende og dermed gjøre EL-slimet mer tyntfytende og dermed lettere å svømme i. Ellers venter jeg på antibiotikakuren for BV, og håper jeg rekker den før EL!

PP3, CD17

Tempen er merkelig denne måneden. Som regel ligger jeg på rundt 36,4 før EL, og 36,6 etter. PP'en startet normalt, men den siste uken har tempen ligget jevnt høyere enn normalt, på ca 36,5. Greit, nå sov jeg tungt og lenge både lørdag og søndag (om glemte å tempe fredag!), men tempen var likevel 36,51 i dag tidlig når jeg tempen til normal tid. Har hatt bittelitt blank eggehvite utflod de siste par dagene, men ikke nok til at eggløsning har vært, basert på erfaring fra tidligere PP. Tenker at første EL-test ryker i ettermiddag. Blir det eggløsning denne uken rekker vi å få et svar før julaften! Det hadde vært helt utrolig :angel8

Vedlegg

• Skjermbilde 2021–12–06 kl. 12.00.28.png
    Skjermbilde 2021–12–06 kl. 12.00.28.png
    147,8 KB · Visninger: 57
PP3, CD17

Tempen er merkelig denne måneden. Som regel ligger jeg på rundt 36,4 før EL, og 36,6 etter. PP'en startet normalt, men den siste uken har tempen ligget jevnt høyere enn normalt, på ca 36,5. Greit, nå sov jeg tungt og lenge både lørdag og søndag (om glemte å tempe fredag!), men tempen var likevel 36,51 i dag tidlig når jeg tempen til normal tid. Har hatt bittelitt blank eggehvite utflod de siste par dagene, men ikke nok til at eggløsning har vært, basert på erfaring fra tidligere PP. Tenker at første EL-test ryker i ettermiddag. Blir det eggløsning denne uken rekker vi å få et svar før julaften! Det hadde vært helt utrolig :angel8

Var litt det samme for meg også denne måneden, lå litt høyere enn vanlig både før og etter EL. Mistenkte at kroppen jobbet med noe i bakgrunnen, var litt snufsete uten at jeg ble forkjøla eller syk.. :) Håper EL snart kommer, og at dere får gode nyheter før jul! :signs003

PP3, CD17

Jeg har også erfart dette før, uten at jeg helt klarte å finne årsaken til forhøyet temperatur :wideyed: Håper det betyr at kroppen din jobber for fullt med å gjøre alt klart for en liten spire :Heartred Blir spennende når du begynner med el-testing i tillegg, for å se hvordan du ligger an :) Sender deg babystøv!

Var litt det samme for meg også denne måneden, lå litt høyere enn vanlig både før og etter EL. Mistenkte at kroppen jobbet med noe i bakgrunnen, var litt snufsete uten at jeg ble forkjøla eller syk.. :) Håper EL snart kommer, og at dere får gode nyheter før jul! :signs003
Jeg snufser litt, men har ikke antydning til noe mer. Har byttet til flanellsengetøy da, kanskje det kan spille en rolle :playful: Men satser på at det betyr at kroppen jobber med gullegget!

PP3, CD18

... og trolig EL rett rundt hjørnet! Tempen sank ned til normalnivå før EL. Tempet litt tidligere enn planlagt, da mannen var oppe tidlig, men jeg tror ikke det har noe å si. Mye eggehvite-utflod i dag, så til tross for negativ EL-test i går ettermiddag tror jeg kroppen nærmer seg! Tester på nytt så snart jeg er hjemme fra jobb. Nå må mannen bare få orden på sersjanten sin slik at vi får sendt inn soldater! :p Det gikk litt.. hardt for seg sist, så han ble litt skadet stakkars :oops::oops: Forhåpentligvis er sakene tilbake på stell i dag!

Skjermbilde 2021–12–07 kl. 13.04.58.png

PP3, CD20

..Vente, vente, vente. Fortsatt ingen tegn til EL annet er slim. Og trolig hormoner, for jeg er så forb*#&a SUR. Sa til mannen på tirsdag at jeg venter på eggløsning, og han er bra igjen, sa han. Så legger vi oss, jeg venter på at han skal ta initiativet, men ingenting skjer. Så starter han å snorke (mannen sovner jo på tre sekund!), og jeg blir enda surere. Dagen etter, samme oppskrift, og kona enda surere. Er nok ikke lett å være mann heller, men han kunne jo bare strøket meg forsiktig over låret, hoften, magen - så hadde vi vært i gang. Det mangler jo ikke på slikt resten av dagen. Men neida! Så nå er jeg SUR.

Og det hjelper ikke på at guttungen hans er hjemme fra skole i påvente av covid-testing etter smitte i klassen. Jeg har på en måte innforstått meg med at jeg ikke blir gravid før jeg omfavner ungen hans som min egen, men jeg klarer det bare ikke... Ungen hans er en konstant påminning på at kroppen min ikke vil - at han har fått det til men en annen kvinne - at han har TATT på en annen - at hun alltid vil være i livet vårt og kontrollere det på sin måte.

Denne uken skulle være "min" uke - et par dager hjemme alene, ungen hans skulle være store deler av uken hos mor, vi skulle på julebord til helgen og få litt kvalitetstid sammen bare vi to. Men i stedet blir alt ødelagt pga corona. Ungen stuck hos far i karantene, julebord avlyst og hodet mitt holder på å eksplodere. Jeg kjenner at jeg må gjøre noe, men vet ikke hva. Det er et stort smitteutbrudd her nå, så hva kan man gjøre, annet enn å sitte hjemme å stirre på en skjerm?

Dette ble mye syting, men hva er vel ellers en dagbok til? Satser på at neste innlegg blir mer oppløftende.

PP3, CD20

..Vente, vente, vente. Fortsatt ingen tegn til EL annet er slim. Og trolig hormoner, for jeg er så forb*#&a SUR. Sa til mannen på tirsdag at jeg venter på eggløsning, og han er bra igjen, sa han. Så legger vi oss, jeg venter på at han skal ta initiativet, men ingenting skjer. Så starter han å snorke (mannen sovner jo på tre sekund!), og jeg blir enda surere. Dagen etter, samme oppskrift, og kona enda surere. Er nok ikke lett å være mann heller, men han kunne jo bare strøket meg forsiktig over låret, hoften, magen - så hadde vi vært i gang. Det mangler jo ikke på slikt resten av dagen. Men neida! Så nå er jeg SUR.

Og det hjelper ikke på at guttungen hans er hjemme fra skole i påvente av covid-testing etter smitte i klassen. Jeg har på en måte innforstått meg med at jeg ikke blir gravid før jeg omfavner ungen hans som min egen, men jeg klarer det bare ikke... Ungen hans er en konstant påminning på at kroppen min ikke vil - at han har fått det til men en annen kvinne - at han har TATT på en annen - at hun alltid vil være i livet vårt og kontrollere det på sin måte.

Denne uken skulle være "min" uke - et par dager hjemme alene, ungen hans skulle være store deler av uken hos mor, vi skulle på julebord til helgen og få litt kvalitetstid sammen bare vi to. Men i stedet blir alt ødelagt pga corona. Ungen stuck hos far i karantene, julebord avlyst og hodet mitt holder på å eksplodere. Jeg kjenner at jeg må gjøre noe, men vet ikke hva. Det er et stort smitteutbrudd her nå, så hva kan man gjøre, annet enn å sitte hjemme å stirre på en skjerm?

Dette ble mye syting, men hva er vel ellers en dagbok til? Satser på at neste innlegg blir mer oppløftende.

Forstår godt at du blir sur! Mangel på initiativ fra den andre er jo ikke akkurat veldig gøy, og som du skriver er det bare at mannen kan ta det første steget innimellom. Det er helt greit å være sur og lei også, det skjer mye utenfor hjemmet som påvirker og:Heartpink
Neida, ikke lett å være mann, men det er ffffffff ikke lett å være dame alltid heller.

Husk å pust mellom slaga, kanskje litt me-time kunne vært til hjelp?

Helt innafor å klage! Det er lov, og det du føler er normalt og helt innafor. Sender deg en styrkeklem:Heartpink:Heartpink

Forstår godt at du blir sur! Mangel på initiativ fra den andre er jo ikke akkurat veldig gøy, og som du skriver er det bare at mannen kan ta det første steget innimellom. Det er helt greit å være sur og lei også, det skjer mye utenfor hjemmet som påvirker og:Heartpink
Neida, ikke lett å være mann, men det er ffffffff ikke lett å være dame alltid heller.

Husk å pust mellom slaga, kanskje litt me-time kunne vært til hjelp?

Helt innafor å klage! Det er lov, og det du føler er normalt og helt innafor. Sender deg en styrkeklem:Heartpink:Heartpink
Takk! :Heartred Jammen ikke lett å være dame heller nei, så proppfull av hormoner og stress og gudene vet hva.

Pusting og me-time skulle være denne uka! Får se om jeg tar med meg en vinflaske i badekaret i kveld, og lager litt hjemme-spa.

Takk! :Heartred Jammen ikke lett å være dame heller nei, så proppfull av hormoner og stress og gudene vet hva.

Pusting og me-time skulle være denne uka! Får se om jeg tar med meg en vinflaske i badekaret i kveld, og lager litt hjemme-spa.

Det har du helt rett i:Heartpink

Det syns jeg du skal gjøre!!! Hvis du har nettbrett/bærbar pc så kan du ta med en kjøkkenstol og sette den der og se på hva enn du vil mens du er i badekaret :Heartpink

PP3, CD22

Og kanskje i DPO-land? Tempen steg ca 0,2 grader, og eggløsningstest i går var definitivt positiv! Men, det ar den også idag, så kanskje egget ikke har sluppet helt enda? For LH stuper i det egget slipper slik jeg har forstått.

Sjersanten er i orden, og soldater på plass både torsdag og fredag. Får se om ikke vi får presset inn litt i kveld også, det er jo tross alt lørda'n!

Men se den fine eggløsningtesten da! Og det er jo ekstra gøy å tenke på at deerrsom det går rette veien denne gangen, får vi positiv test julaften eller første juledag :smiley-bounce012
F57B90A6-C494-482C-B498-F22895BD3639.jpeg

Vedlegg

• B9EF9249-9547-4393-92CB-FE8AA99EBA6F.jpeg
    B9EF9249-9547-4393-92CB-FE8AA99EBA6F.jpeg
    555,9 KB · Visninger: 51
PP3, CD22

Og kanskje i DPO-land? Tempen steg ca 0,2 grader, og eggløsningstest i går var definitivt positiv! Men, det ar den også idag, så kanskje egget ikke har sluppet helt enda? For LH stuper i det egget slipper slik jeg har forstått.

Sjersanten er i orden, og soldater på plass både torsdag og fredag. Får se om ikke vi får presset inn litt i kveld også, det er jo tross alt lørda'n!

Men se den fine eggløsningtesten da! Og det er jo ekstra gøy å tenke på at deerrsom det går rette veien denne gangen, får vi positiv test julaften eller første juledag :smiley-bounce012Vis vedlegget 372995
Jeg får ofte eggløsning dagen etter første positive test (sett ved temping), så testene må ikke bli negative før egget slippes. Men alltid smart å legge inn aksjer i tilfelle ❤️

Back
Topp