Skvirevippens første ❤

Herlig å lytte til sånne drømme-lyder da.
Og en varm liten kropp som sover så tungt inntil din, ikke lett å bevege seg da selv om man skulle/ville/trenger det ene eller andre...
 
Første delmål var 17.mai
Mål var 62 kg

Vekt: 62,2kg
Cm-mål rakk jeg ikke på morgenen, men tviler på at det var så mye:p
Fornøyd mtp hvor liten selvkontroll jeg har hatt mens tr har vært på besøk, og pga prevensjonsoppstart så har hu bare blitt værende litt sånn på og av [emoji25] men det går seg nok til :)

Mål til uka igjen er å få fart på ræva og ta den trilleturen i morgentimene. Jeg elsker å gå tur om morgenen men er så hardt å komme seg ut døra, men veit jo at det er den optimale tiden mtp at Henrik sovner igjen en times tid etter vi har stått opp og man forbrenner mest ved å gå tur før frokost, eller, jeg gjør i allefall. Dessuten er alt som er unnagjort tidlig gull [emoji14]

17. Mai var veldig fin, vi storkosa oss på lunsj hos mamma og kaker og kaffe hos pappa :)

Nå står vi på tur ut døra, men mor trenger bare en liten kopp kaffe før vi setter i gang :)
 
Det er fredag og veiedag :)

Vekt: 61,7 kg -0,5 kg
Totalt: -5,1 kg

Bryst: 92 cm -3
Totalt: -6 cm
Midje: 72 cm -3
Totalt: -7 cm
Mage: 92 -1,5
Totalt: -5 cm
Hofter: 103,5 cm -0,5
Totalt: -4 cm

Veldig fornøyd mtp at jeg juksa i går med vafler hos mamma og pizza på kvelden med ei venninne [emoji14]
Men det går fremover, det er det viktigste. Og jeg har enda 5 uker igjen til neste del mål som egentlig skulle være 60 kg, men føler jeg må ha et høyere mål for å ikke være FOR snill mot meg selv, så synes 59,5 er litt bedre [emoji14] vil i allefall se 50-tallet :)

Ellers går det greit her, Henrik er/har vært i et nytt sprang. Han er mye mer interessert i leker og begynt å ta etter de, og har fått leka til vippestolen som kan underholde han leeenge. Også begynt å sutte på hendene sine, det er sååå søtt å høre smattingen fra soverommet helt inn i stua [emoji23][emoji7]
Men litt slitsomt om dagen når han har det kjett og vil bli holdt men det er stekvarmt og han er jo en varm gutt fra før så blir han enda varmere da han blir holdt. Men dagene går da og vi kommer oss igjennom de på et vis. Krangler litt med mannen her om airconditionen. Jeg vil ha den noen grader lavere, men det øker luftfuktigheten i huset. Men håpløst med 26 grader på soverommet [emoji14] i allefall for Henrik sin del... dyna hans har vært ubrukt i snart 2 uker. Sover bare med et helseteppe, som han sparker av seg. Takk og lov for bambusbodier [emoji170]
Har og kjøpt uv-telt (som vi ikke får brukt når det er SÅ varmt) og aeromoov til bilstolen som hjelper en god del.

Er allerede 19 grader i skyggen kl 8.30 her, så begynner å revurdere den trilleturen vi hadde planer om idag... kan det ikke være en mellomting?:( jeg vil sole meg litt når Henrik sovner [emoji14]
 
Så flink du er.
Godt du har funnet noen triks som fungerer for dere ift varmen
 
Så flink :D

Skulle ønske jeg var like flink... Får bare fokusere på å holde vekten stabil mens vi er innlagt og så trene når jeg kommer hjem igjen til hverdagen.
 
Så flink :D

Skulle ønske jeg var like flink... Får bare fokusere på å holde vekten stabil mens vi er innlagt og så trene når jeg kommer hjem igjen til hverdagen.
Nei, herregud, det er ikke der prioriteringa di skal ligge nå uansett. Kos deg med det du har lyst på nå. Jeg ga meg selv freepass de første 6 ukene :)
 
Lykke til
 
Lykke til ❤️
 
Lykke til imorgen ❤️
 
3 måneder [emoji170]
60 cm, 6220g og 40,5 cm h.o.
Alt gikk fint på kontrollen. Jeg grudde meg sååå mye, og i det hs satte første vaksinen kom det et par tårer, så distraherte hun meg med å lage klar ei flaske som trøst til etterpå.
Første vaksina fikk han nok litt sjokk og ble bare litt rød i ansiktet og kom et par tårer, men neste ble det hylskrik, men da fikk han flaske rett etter så kom seg fort.
Etterpå dro vi på Max og kjøpte junk til to slitne foreldre som trengte trøst, mer trøst enn han som hadde vondt :(
Resten av dagen var han litt sløv, og gråt litt av og til. Så etter å ha sett det an litt så fikk han en paracet og virka som han ble mye bedre :)
Neste vaksiner skal jeg be henne klippe teipendene kortere, for han begynte å hylskrike når jeg tok de av:( dumme mammaen..

Nå har tiden jeg har grudd meg mest til kommet, jeg har blitt syk og har vondt i halsen.. og jeg MÅ bli frisk til i morgen, være syk aleine med bebis kan umulig være gøy. Dessuten må jeg til dyrlegen med katten i morgen også. Han var i slåsskamp mens vi var borte forrige lørdag, la seg på rare steder i huset og endte opp under sengen til Henrik inne hos oss. Og dagen etter la jeg merke til litt blod (4 små flekker) der han hadde sovet og sjekka han og da var det litt blod ved munnen hans. Han var kun inne hele dagen og kommende natt før han gikk ut en tur og begynte å bli mer lik seg selv. Men la merke til at han begynte å få en hevelse i kinnet. Men han er helt lik seg selv og plages ikke at vi tar på hevelsen, men synes ikke den går ned så må ringe dyrlegen og høre om de har tid til å se på han..
 
Hvordan gikk det med katten?

Du kan bruke olje på sånne plasterbiter for at det ikke skal gjøre så vondt å dra av.
 
God bedring til pus!

Ikke godt når de små må stikkes, nei. Godt de er friske og ikke trenger å stikkes særlig ofte.
 
God bedring til pus!

Ikke godt når de små må stikkes, nei. Godt de er friske og ikke trenger å stikkes særlig ofte.
Ja, så til hs at jeg har nok grua meg mer enn nødvendig, men det har aldri vært et alternativ og ikke ta de. Eneste var at han gulpa opp all maten sin den morgenen, og dreiv å lurte på om jeg burde utsette timen. Han virka også litt slapp, men full fart når han ble bada og masse smil og få, så lurer på om han kanskje merka at jeg var nervøs:)
 
Stakars pusen hadde masse verk i kinnet :(
Hun fant ingen bittskader, bare noen små rift. Men fikk ut 10 ml(!!!) puss [emoji31]
Så nå blir det antibiotika en uke og bortskjemtmat:) Skal hente han om et par timer når han har våkna:)
 
Godt det var noe lett å fikse for katten da, men kjedelig med syke barn og dyr
 
Jeg har vært litt skuffa fordi kostholdet har vært dårlig i det siste, og kan se langt etter 2. Delmål. Denne uka pga sykdom både hos meg og Henrik. MEN så var vi hos mamma i over igår, og da hadde hun noen klær å gi bort, og der var olaskjørtet jeg hadde når jeg var 13/14 år... og vet dere, det passa !!
Vis vedlegget 261522
Så, i en alder av 28, 3 måneder etter fødsel kan jeg ikke være så skuffa over prestasjonene mine.
Jeg dessuten er jeg jo fortsatt mindre enn der jeg var før [emoji14]
Vis vedlegget 261523
 
Back
Topp