Skvirevippens første ❤

Herlig
Fosterets hjerteslag og barnelatter er verdens fineste lyder!
 
Jeg må innrømme at jeg elsker regnværsdager. Elsker å pakke meg inn i klær, drikke kaffe og tenne telys.
Henrik har lagt seg igjen. Den siste uka har han begynt å sove fulle natta.
Legger seg mellom 19-20 etter kveldsflaska, og våkner 06.30-07.30.
Det er helt fantastisk, hadde bare jeg klart å bli trøtt før kl 23.30 [emoji14]
Jeg legger meg jo rundt 21.30, ser på et par episoder av en serie på get-appen og så prøver hardt å sovne. Sånn sett savner jeg å være gravid når jeg kunne sovne så fort hodet traff puta [emoji14]

Ellers har vi lagt litt fremtidsplaner her hjemme. Denne sommeren skal vi bygge på plattingen og forberede hagen for at vi neste år skal kunne lage større innkjøring. Så skal vi (les:mannen) gjøre ferdig vaskerommet slik at neste år kan vi bære kjøkkeninnredningen ned i kjelleren og sette den opp der som lagringsplass, og sette inn nytt kjøkken oppe. Og så ser vi an økonomien sommeren etter og legger planene til å bygge på huset. For vi er enige om at dersom vi skal ha et barn til, så trenger vi større plass. Er noe greier ift en planlagt jernbane i nabolaget som gjør huset vanskelig å selge til en god pris, og vi elsker jo beliggenheten her, og vil heller ikke flytte, derfor ser vi for oss at å bygge på er den beste løsningen. Tomta er stor, så vi kan doble husets størrelse ved å bygge på. Så nå er sparemoduset oppjustert til de grader, for ikke bare er større bolig en motivasjon, men en søster eller bror til Henrik er den største motivasjonen for min del [emoji14]

Og forresten!
Idag er det et år siden syklusen jeg ble gravid startet [emoji23] tenk at det snart er et år siden jeg sto med positiv test [emoji7]
 
Last edited:
Så deilig med sånne lange sove-netter da! Det er ikke en selvfølge.


Leste tankene deres om planen for huset og lurte på hva som skjedde siden du har snakket om den toglinja og også snakket om å flytte for større plass (ihvertfall at dere må ha større plass først), men så kom jo forklaringen etterpå. Høres spennende ut
 
Så deilig med sånne lange sove-netter da! Det er ikke en selvfølge.


Leste tankene deres om planen for huset og lurte på hva som skjedde siden du har snakket om den toglinja og også snakket om å flytte for større plass (ihvertfall at dere må ha større plass først), men så kom jo forklaringen etterpå. Høres spennende ut
Ja, jeg har vært heldig mtp nettene. Han har alltid sovet godt og sovnet fort etter mating :)
Tantungen min på 9 mnd har nettopp begynt å sove hele netter, så føler meg veldig heldig.
Ikke sikkert det alltid vil være slik, men [emoji14]

Er veldig spent på vekta ved 4mnd kontrollen da, for nå spiser han jo et måltid mindre i døgnet :)
 
N sov 8-9 timer stadig vekk og var veldig lett å legge frem til hun var 3 mnd. og nå har vi hatt 3 mnd. med bare styr :hilarious: Håper det varer hos dere! :)
Håper jeg og [emoji14]
Forberedt på at det snur fort:p som søstern som begynte å stå opp kl 5 HVER morgen.... [emoji42]
 
Ja, jeg har vært heldig mtp nettene. Han har alltid sovet godt og sovnet fort etter mating :)
Tantungen min på 9 mnd har nettopp begynt å sove hele netter, så føler meg veldig heldig.
Ikke sikkert det alltid vil være slik, men [emoji14]

Er veldig spent på vekta ved 4mnd kontrollen da, for nå spiser han jo et måltid mindre i døgnet :)
Lykke til!

Lov å håpe det fortsetter sånn da
 
Tenker at det er viktig å leve i nuet når man har baby og kose seg med det som går fint akkurat nå, og heller se fremover når ting er tungt og tenke at det snart blir bedre - for ting endrer seg jo så fort!

Spennende med framtidsplaner både for hus og småsøsken :)

Må skrive i dagboka mi selv i dag kom jeg på nå - skal jo på kontroll i dag og har ikke skrevet oppdatering på en måned... Koselig å følge med på din, skulle ønske det var flere som skrev!
 
Tenker at det er viktig å leve i nuet når man har baby og kose seg med det som går fint akkurat nå, og heller se fremover når ting er tungt og tenke at det snart blir bedre - for ting endrer seg jo så fort!

Spennende med framtidsplaner både for hus og småsøsken :)

Må skrive i dagboka mi selv i dag kom jeg på nå - skal jo på kontroll i dag og har ikke skrevet oppdatering på en måned... Koselig å følge med på din, skulle ønske det var flere som skrev!
Det er sant :) jeg storkoser meg med ting slik de er akkurat nå, og nå når jeg er trygg på at han sover godt har jeg begynt å klare å sovne fortere selv og :) Så får de som skjer i morgen bare skje :)

Men er litt bekymra ift at det blir ferre måltider i døgnet, og totalmengden har derfor gått ned. Spiser han opp hele flaska jeg laga tilbyr jeg alltid mer, men er som regel mett, så tenkte at jeg drar på åpen veiing idag. Han skal jo på kontroll om to uker og, men jeg har lyst til å sjekke før det :) i verste fall er det vel bare en overgangs periode før han begynner med fast føde :)

Blir spennende å lese etter du har vært på kontroll :D
 
3 mnd 2 uker og 2 dager
HAN SNUDDE SEG!!!
Visstnok [emoji14]
Pappaen tok han med på stua da jeg hadde kledd på han og etter et minutt hørte jeg "HAN SNUDDE SEG!!!"
Han var sååå nære i går kveld, så var sikker på at innen fredag var han rundt om vi trente masse. Men at det var det første han skulle gjøre dagen etter var jeg ikke forberedt på.
Trist jeg gikk glipp av det, men jeg unner pappa å være den første som så det etter mye overtidsjobb. I går jobba han 3 timer over på jobb, og 2 timer til da han kom hjem :(

Men herregud, nå går tiden fort [emoji85]
 
Og forresten var han 6650g i går [emoji14]
Var redd for at vekta stoppa opp litt, men neida, bytter kurve for hver gang vi veier [emoji23] snart på 50%:p
 
kjipt å gå glipp av noen første ganger, men stas for pappaen at han så det da! Det kommer mange andre første gang for ting som du får med deg vet du
 
kjipt å gå glipp av noen første ganger, men stas for pappaen at han så det da! Det kommer mange andre første gang for ting som du får med deg vet du
Ja, null problem, han gjorde det igjen i sta, så jeg fikk det med meg ^^,
Det var tross alt jeg som fikk høre første latteren, og fikk det første smilet, så unner pappaen et helt eget "første" også:)

Hadde svidd mer om det var noen helt andre som så det og ingen av foreldrene hans [emoji14]
 
Ja, null problem, han gjorde det igjen i sta, så jeg fikk det med meg ^^,
Det var tross alt jeg som fikk høre første latteren, og fikk det første smilet, så unner pappaen et helt eget "første" også:)

Hadde svidd mer om det var noen helt andre som så det og ingen av foreldrene hans [emoji14]
Absolutt, det er jeg helt enig med deg i. Men samtidig så vil man jo ha med seg absolutt alt...
 
3 mnd, 3 uker og 4 dager
Nå snur han seg fra mage til rygg også [emoji7]
Selvsagt slik at han ruller vekk fra plassen han er på :pVis vedlegget 264754
Han var på det grønne krysset [emoji85]

Ganske sikker på at han snudde seg fra rygg til mage mot andre siden i sta også, men går litt i surr over hvordan jeg legger han ned [emoji14]
 
Så flink! Min lille er ikke i nærheten av å rulle enda, ligger godt plantet der jeg legger henne :cat:
 
Back
Topp