Skvirevippens første ❤

7+0

3cfdc12f3585826390a9346f5dbdc560.jpg

Hjertet slår og det er liv laga [emoji7]
Nå gleder vi oss til å fortelle kommende mormor og (ste-)bestefar den gode nyheten over middag i efta :D

Ble målt til 0,99cm og 7+1 dag :)
 
Gratulerer så masse!!! Så bra at det står bra til med den lille :Heartred
 
Ååååååå så fantastisk!! Gratulerer sååå mye!! [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]
 
Så bra! :Heartred
 
Jeg blir litt lei meg når jeg ser jeg har gått opp 3 kg allerede.. treig fordøyelse kan være en årsak, men eneste som holder kvalmen i sjakk er å spise.. jeg kan faktisk ikke fortsette sånn. Spiser ikke godteri heller, men brødskiver, av alle ting..
Jeg legger også veldig fort på meg og da, men alt jeg veit er at jeg må finne en ny måte å behandle kvalmen på!
 
Jeg blir litt lei meg når jeg ser jeg har gått opp 3 kg allerede.. treig fordøyelse kan være en årsak, men eneste som holder kvalmen i sjakk er å spise.. jeg kan faktisk ikke fortsette sånn. Spiser ikke godteri heller, men brødskiver, av alle ting..
Jeg legger også veldig fort på meg og da, men alt jeg veit er at jeg må finne en ny måte å behandle kvalmen på!

Skjønner deg godt, det er ikke moro å se kiloene rase på, men hvis du allerede spiser noenlunde sunt og variert er det i grunnen ikke så mye annet å gjøre.
Jeg rakk å legge på meg 2-3 kilo i løpet av de ukene jeg var gravid i fjor høst, og ble ikke kvitt dem før jeg ble gravid igjen i februar. Så gikk jeg opp 5-6 kg i løpet av første trimester ... Var som deg, måtte spise for å holde kvalmen unna. Nå har jeg gått opp 11 kg, og er "bare" i uke 27. I første svangerskap la jeg på meg 12 kg totalt liksom, det blir garantert minst 20 nå! Føler meg fryktelig tung, men trøster meg med at noe av det bare er vann, og det aller meste forsvinner jo heldigvis raskt etter fødsel. Må nesten bare prøve å akseptere at det er sånn. Jordmoren min har ikke brydd seg en døyt om vekten min til nå.
Jeg er sikker på at du kommer til å se smashing ut når den lille kula kommer! [emoji106]
 
Herlige nyheter og grattis igjen :)

La også på meg mye pga spising mot kvalme. Men det kan være verd å prøve medisiner (hvis du vil da) og/eller akupunktur. De to tingene er de eneste som har hjulpet meg i særlig grad.
 
Gratulerer så mye :) ❤️
 
Jeg tenker at hvis spising hjelper, så ville jeg fortsatt, men prøvd å komme på andre ting som metter uten at du legger på deg sånn. Hva med kålrot, eple, gulrøtter, grove knekkebrød? Hvis du spiser det før kvalmen rekker å komme, kanskje?
 
Gratulerer med vel overstått tul <3
 
Skjønner deg godt, det er ikke moro å se kiloene rase på, men hvis du allerede spiser noenlunde sunt og variert er det i grunnen ikke så mye annet å gjøre.
Jeg rakk å legge på meg 2-3 kilo i løpet av de ukene jeg var gravid i fjor høst, og ble ikke kvitt dem før jeg ble gravid igjen i februar. Så gikk jeg opp 5-6 kg i løpet av første trimester ... Var som deg, måtte spise for å holde kvalmen unna. Nå har jeg gått opp 11 kg, og er "bare" i uke 27. I første svangerskap la jeg på meg 12 kg totalt liksom, det blir garantert minst 20 nå! Føler meg fryktelig tung, men trøster meg med at noe av det bare er vann, og det aller meste forsvinner jo heldigvis raskt etter fødsel. Må nesten bare prøve å akseptere at det er sånn. Jordmoren min har ikke brydd seg en døyt om vekten min til nå.
Jeg er sikker på at du kommer til å se smashing ut når den lille kula kommer! [emoji106]
Sant nok.. nå har jeg snart ferie heldigvis og kan tåle fosterstilling på sofaen mellom normale måltider :)
Herlige nyheter og grattis igjen :)

La også på meg mye pga spising mot kvalme. Men det kan være verd å prøve medisiner (hvis du vil da) og/eller akupunktur. De to tingene er de eneste som har hjulpet meg i særlig grad.
Takk :) vil prøve å unngå alt av medikamenter i første trimester. Men om det blir slik at jeg ikke får i meg mat så er det bedre med medisiner så bønna får noe å vokse på :)
Men akupunktur kunne vært en idé ja.. Skal til legen om ei uke, kanskje han har noen tips :)
Gratulerer så mye :) [emoji173]️
Tusen takk [emoji173]
Nå må du snart følge etter. Blir spennende tider nå med nytt forsøk :)
Jeg tenker at hvis spising hjelper, så ville jeg fortsatt, men prøvd å komme på andre ting som metter uten at du legger på deg sånn. Hva med kålrot, eple, gulrøtter, grove knekkebrød? Hvis du spiser det før kvalmen rekker å komme, kanskje?
Frukt og grønt metter ikke fort nok :( Bananer hjalp litt når det enda bare var litt rumling, men nå har jeg fått helt avsmak. Men tenkte å prøve rugsprø :) har også ritz og kornmokjeks, men de og mista jeg helt lysta på..
Gratulerer med vel overstått tul <3
Tusen takk [emoji173]
 
Gratulerer så mye med vel overstått UL:


Knekkebrød og gulrot hjalp meg i den perioden hvor jeg måtte spise minst en gang i timen. Var liksom akkurat nok til å stagge kvalmen, men ikke så mye kalorier at det påvirket vekta.
 
7+1
Brøt helt sammen da jeg kom på jobb i dag har ingen energi og tror det er et lite slag i trynet at jeg ikke en gang klarer de to siste dagene før ferie. Men jeg må bare innse at jeg ikke kan kjøre meg helt ut lenger, og jeg må tenke på knøttet i magen [emoji173]
Men jeg gjorde alt jeg skulle og klarte halve dagen :) på vei hjem dro jeg innom å kjøpe ingefærkapsler, litt usikker på om jeg tørr å bruke de enda da..
Nå ligger jeg (/vi [emoji7]) hjemme på sofaen og prøver å ta livet med ro :)
 
Back
Topp