Skvirevippens første ❤

Jeg synes ikke ingefærkapsle funket så godt på min kvalme desverre :bag:
Håper det funker bedre for deg, ta dem gjerne med noe litt tyktflytende, for de henger seg fast i tunga om man bare tar dem med vann synes jeg..
 
Det beste du kan gjøre er å slappe mest mulig av. Gå med løse klær som ikke strammer på magen. Forresten så jeg jeg fort opp noen kg de første ukene. Så jevnet det seg ut. Mulig det gjør det med deg også [emoji173]
 
Det beste du kan gjøre er å slappe mest mulig av. Gå med løse klær som ikke strammer på magen. Forresten så jeg jeg fort opp noen kg de første ukene. Så jevnet det seg ut. Mulig det gjør det med deg også [emoji173]
Er garantert maten som gjør meg tyngre, jeg spiser jo hele tiden. Er mett i toppen 20 min før kvalmen sniker seg innpå igjen, så føler kanskje at spising og å gå så fort opp heller ikke er så sunt? At det er sunnere å heller være litt kvalm?
For merker at det som faktisk hjelper mest er å ligge på sofaen og ta det helt med ro. Men det går jo ikke an å gjøre hele dagen når man skal være på jobb [emoji14]
Missforstå meg rett her, jeg elsker kvalmen min, jeg ville ikke bytta den bort fordi det betyr at alt går som det skal, må bare prøve å fungere :)
 
Er garantert maten som gjør meg tyngre, jeg spiser jo hele tiden. Er mett i toppen 20 min før kvalmen sniker seg innpå igjen, så føler kanskje at spising og å gå så fort opp heller ikke er så sunt? At det er sunnere å heller være litt kvalm?
For merker at det som faktisk hjelper mest er å ligge på sofaen og ta det helt med ro. Men det går jo ikke an å gjøre hele dagen når man skal være på jobb [emoji14]
Missforstå meg rett her, jeg elsker kvalmen min, jeg ville ikke bytta den bort fordi det betyr at alt går som det skal, må bare prøve å fungere :)

Ja, det var vel derfor jeg også la på meg. Også når kvalmen gikk over så klarte jeg å spise mindre og sunnere, så det jevnet det nok ut. Syns ikke du skal være så hard mot deg selv. Det er forskjell på å frotse i snop og usunn mat og å gjøre tiltak en kort periode for å komme seg gjennom dagen [emoji173]
Ja alle gravide er vel glad for å føle seg gravid selvom det er slitsomt til tider :p
Husk at forbrenningen også øker i graviditeten. Så hvis du går noen uker til og gjør det du kan for å komme deg gjennom dagen, så har du fortsatt 6 mnd på å spise sunt og trene og ha mesteparten av svangerskapet sunt :)
 
7+2
Der kom oppkastet. Prøvde alle tipsene i boka. Tok en ingefærkapsel, tok på seabands, brukte lang tid på å stå opp, kledde på meg løse klær som ikke strammer over magen.. men, så var det en høyhalsa genser..
Følte meg mye bedre etter å ha kasta opp litt da :)
 
Sååå irriterende. Vi valgte å si det til et fåtall av våre nærmeste på onsdag, idag får samboern en mld av mormoren sin med en baby-emoji og spørsmålstegn, og sier hun har drømt det... helt greit at hun veit det, men hadde vært interessant å vite hvordan hun har funnet det ut på 48t....
 
Sååå irriterende. Vi valgte å si det til et fåtall av våre nærmeste på onsdag, idag får samboern en mld av mormoren sin med en baby-emoji og spørsmålstegn, og sier hun har drømt det... helt greit at hun veit det, men hadde vært interessant å vite hvordan hun har funnet det ut på 48t....
Så irriterende [emoji53] sånn er mormoren min også [emoji23] hørt det fra andre eller snoket i sakene til folk, så har hun "drømt det"
 
Hehe, høres klassisk svigers ut for min del[emoji13] vi har ikke sagt det til noen enda, eller min mor og søstre gjettet seg til det siden jeg er en utrolig dårlig løgner!
Vi har forøvrig bestemt at å si det til hans foreldre betyr at alle i hele verden finner utav det til slutt [emoji13] så der venter vi!
 
Ja det er rart med det. Med første fortalte jeg det til min mor og søster, sambo fortalte det til sin far. Som nok fortalte det til sin frue (sambos mor). I uke 8. Resten tenkte vi å vente til uke 12 med å fortelle. Men der gikk det 1 uke så kom søster til sambo og lurte på om det stemte. Og uken etter det kom folk jeg verken kjente eller hadde møtt og gratulerte. De kjenner sambo og de har nok foreldre eller besteforeldre som er på tilstelninger hvor svigersene er. Bingo, pensjomisttreff osv. Men kjedelig. Men vår feil som glemte å si det var hemmelig.
 
Ja det er rart med det. Med første fortalte jeg det til min mor og søster, sambo fortalte det til sin far. Som nok fortalte det til sin frue (sambos mor). I uke 8. Resten tenkte vi å vente til uke 12 med å fortelle. Men der gikk det 1 uke så kom søster til sambo og lurte på om det stemte. Og uken etter det kom folk jeg verken kjente eller hadde møtt og gratulerte. De kjenner sambo og de har nok foreldre eller besteforeldre som er på tilstelninger hvor svigersene er. Bingo, pensjomisttreff osv. Men kjedelig. Men vår feil som glemte å si det var hemmelig.

Når det er så tidlig føler jeg at det ligger litt i kortene at en forteller det i fortrolighet, mener jeg i alle fall...
 
Ja det er rart med det. Med første fortalte jeg det til min mor og søster, sambo fortalte det til sin far. Som nok fortalte det til sin frue (sambos mor). I uke 8. Resten tenkte vi å vente til uke 12 med å fortelle. Men der gikk det 1 uke så kom søster til sambo og lurte på om det stemte. Og uken etter det kom folk jeg verken kjente eller hadde møtt og gratulerte. De kjenner sambo og de har nok foreldre eller besteforeldre som er på tilstelninger hvor svigersene er. Bingo, pensjomisttreff osv. Men kjedelig. Men vår feil som glemte å si det var hemmelig.
Spiller ingen rolle om dere sier det er hemlig, man skal uansett få gleden av å fortelle sånne ting selv! Det er uhørt at andre kommer dere i forkjøpet. Er man usikke på hvem som veit om det, så spør man..
Vi pratet faktisk om det i går, at rundt fødselstider så skal facebookveggen sperres, slik at vi får sjansen til å dele det først!
 
Sååå irriterende. Vi valgte å si det til et fåtall av våre nærmeste på onsdag, idag får samboern en mld av mormoren sin med en baby-emoji og spørsmålstegn, og sier hun har drømt det... helt greit at hun veit det, men hadde vært interessant å vite hvordan hun har funnet det ut på 48t....

Det samme skjedde med oss. Jeg presiserte til bestemor at det var hemmelig og hun lovet og ikke si noe, likevel går det bare noen timer før jeg får melding av tanta mi. Altså.. Om du absolutt skal plapre videre så be de om å holde tett, da, ikke gå rett til oss. Jeg blir så sint av sånt.
 
Så godt å se at det gikk bra her[emoji173]️
 
7+6
Uke 9 er rett rundt hjørnet og kvalmen blir bare verre. Går å brekker meg hele tiden. Hadde jeg enda fått til å sove litt mer på dagtid så kanskje jeg hadde hatt litt mer overskudd til de små tinga.
I morgen skal vi fortelle det til pappa og samboern hans, noe jeg gleder meg enormt til ^^,
Har senka skuldra en del etter ul kjenner jeg [emoji173]
Men føler jeg går rundt i en tåke om dagen. Når kvalmen er så intens så får jeg ikke til å glede meg så mye som jeg føler jeg burde. Jeg er jo glad, og hadde blitt redd om kvalmen var borte i morgen, så er vel bare en sånn følelse man har når det står på som verst :)
Kanskje gleden kommer mer på lørdag når vi skal innover til svigerbror og svigerinna, hun og jeg skal innover til Oslo og se på litt babyting [emoji7]
Dessuten sitter samboern titt og ofte og googler hvordan han kan hjelpe meg mtp kvalmen, hvordan babyen utvikler seg osv osv [emoji173]
Kunne ikke hatt en bedre partner akkurat nå :)
 
8+0
1443b3189fdcf5d2051ceb101af83b91.jpg
 
Back
Topp