Skvirevippens første ❤

Da gleder vi oss til bilde av knøttet! [emoji173][emoji173]
Fikk du forresten bruk for listen jeg sendte deg? [emoji4]
Rakk ikke å se på den før jeg begynte å spotte, og etter det har jeg fått litt skrekken fra å planlegge for mye [emoji14] men den kommer nok til nytte :D

Og selvsagt skal jeg legge ut bilde :D
 
5+6
Tenk at uke 6 snart er lukka og låst?
Denne uka ble litt amputert pga brun utflod og tanker. Men nå er jeg straks i uke 7, og til frokosten idag satt vi å prata om navn.
Tenk om vi allerede har sagt navnet på barnet vårt høyt idag?:O

Topp 3 jentenavn:
-Mille [emoji7][emoji173][emoji173]
-Sofie
-(evt Mille Sofie)
-Sunniva

Topp 3 guttenavn
-Arthur
-Theo / Theodor
-Melvin
Sistnevne er vi nok ikke helt enige om, men jeg synes det er så fint :p)
Men dette er topp 3 idag da. Så får vi se [emoji14] jentenavnene er nok spikra da [emoji14]


Vi har ei med Sophie i navnet sitt fra før av og har Theodor på guttelista vår [emoji7][emoji7][emoji8]fine navn altså [emoji173]️
 
6+2
Hormonella har ankommet. I tillegg til kvalmen er nå den hormonelle delen kommet. Jeg går rundt å føler på en merkelig følelse.. "er det virkelig dette jeg vil?" Og selvsagt er det det [emoji14] leste at det ikke var unormalt å få merkelige forestillinger og lyster [emoji14] men det er veldig ekkelt og plutselig kjenne på den følelsen når man har ønska noe så sterkt i 9 mnd [emoji14]

I tillegg så har jeg nå gått et år i læra og pga mye sykemeldinger og en fagligansvarlig som ikke fantes ansvarlig så har det ikke blitt tatt grep om før nå. Så nå skal jeg igjennom et halvår som blir super intenst. Hvordan skal det gå for den hormonelle hypersensitive?.. veit jo at det å bryte ut av komfortsona mi er vanskelig, men mestringsfølelsen kommer ikke av å få det til, den kommer av å prøve. Og går det ikke, så går det ikke. Må bare møte demonene mine, og prøve å gjøre det med lav puls :)

Ble langt, men følelsene måtte ut!!
Dette står forresten om uke 6 i boka samboern fikk
860314085a37052111b1632137c2be62.jpg
 
6+3
Våkna med lettere panikk. Kvalmen var borte.. de ømme brystene har gradvis blitt bedre i løpet av to dager, men kvalmen skal ikke bli bedre enda!!
Men 5 min etter jeg sto opp var den tilbake. Har et kvalmebarometer for meg selv: Hvor 1 er ikke kvalm og 10 er oppkast ligger den idag på 8.
Brystene er ømme, men ikke direkte vonde slik de har vært:) nå er det brystvortene som har fått smerten [emoji14]

Selvom det var litt digg og føle meg frisk så er jeg glad for at kvalmen er tilbake :)
 
Husk at fravær av kvalme ikke er synonymt med at noe er galt! Jeg var aldri kvalm foruten 2-3 korte episoder med akutt kvalme ila hele mitt svangerskap. Og jeg fikk en velskapt, skjønn datter! Prøv heller å nyte det hvis det skulle vise seg at kvalmen begynner å roe seg ned!
 
Husk at fravær av kvalme ikke er synonymt med at noe er galt! Jeg var aldri kvalm foruten 2-3 korte episoder med akutt kvalme ila hele mitt svangerskap. Og jeg fikk en velskapt, skjønn datter! Prøv heller å nyte det hvis det skulle vise seg at kvalmen begynner å roe seg ned!
Er mest pga kombinasjonen med at jeg spotter litt brunt på og av som bekymrer meg :) men symptomer er jo heller ikke synonymt med at alt er bra heller så :) kun onsdag vil vise :) Har vært bedre utover dagen, nesten helt fin faktisk. Men har hatt babyshower for søstern, så blodsukkeret har vært skyhøyt med kaker i hele kveld. Og spist masse for å holde meg fin i formen for å ikke bli avslørt :)

Har spotta en del idag. Bare lyst brunt og sikkert mye fordi jeg har hatt masse utflod da jeg har vært i bevegelse i hele dag.

Håper det er gode nyheter på onsdag da.... men pulsen begynner å øke litt =/
 
Helt naturlig at du er litt bekymret. Alt er nok i skjønneste orden skal du se [emoji173] bekymringene gir seg aldri, de bare flytter på fokuset :p thats the mamalife [emoji173][emoji173][emoji173]
 
6+5
Bare i dag og i morgen igjen før ul.. er så rart å ha en sånn blanding av nervøsitet og glede på samme gang..
Men er så takknemlig for kvalmen som beroliger meg om at ting meg sannsynlig er i orden. Selvom jeg gjerne vil at kvalmen ikke trenger å bli så intens så fort som den blir [emoji14]

Kl er 10.30 og jeg har allerede spist 1 brødskive med pålegg, 2 små loffskiver med brunost og maula 2 loffskiver [emoji85] eneste måten å holde kvalmen mildest.. problemet er at jeg blir oppblåst og kvalm av det også [emoji31]
 
Lykke til med ny UL.
 
Lykke til på UL :)
 
Back
Topp