Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Flink! <3
Skjønner følelsene dine så godt, jeg får hetta når symtomene plutselig er borte og kunne godt vært dårlig i hele svangerslaprt så lenge det betydde at alt var bra! :)

Nå er det snart bare en uke igjen til du får se lille igjen! :) hvor langt vil du være på neste UL? :)
Ja ikke sant!! (Men uka er ikke ferdig enda hehe..) ;)
Ja er 9 dager til ul og da skal jeg være 10+5 (iflg min beregning). Så da håper jeg på å se en aktiv krabat der inne!!
 
Ja ikke sant!! (Men uka er ikke ferdig enda hehe..) ;)
Ja er 9 dager til ul og da skal jeg være 10+5 (iflg min beregning). Så da håper jeg på å se en aktiv krabat der inne!!

Nei, men tror det gpr bra jeg! :)
Det får du nok da! en helt fantastisk følelse når du får se det! :D
Jeg krysser fingrene og heier på deg, denne gangen sitter du med en/ei liten en i Novemver! <3
 
Nei, men tror det gpr bra jeg! :)
Det får du nok da! en helt fantastisk følelse når du får se det! :D
Jeg krysser fingrene og heier på deg, denne gangen sitter du med en/ei liten en i Novemver! <3
Ja satser på det ♡ takk så mye for det, ja har en god følelse denne gangen så nå skal det bare gå bra!! Og det skal det for deg også ♡♡
 
Ja satser på det ♡ takk så mye for det, ja har en god følelse denne gangen så nå skal det bare gå bra!! Og det skal det for deg også ♡♡

<3 Godt at du har en god følelse!
Jeg har en veldig god følelse, og siden jeg kaster opp snart hverdag, så er frykten forsvunnet mye nå! :)
Bare 2 dager igjen til neste ul nå her! :D Etter det er neste OUL, det blir lenge å vente :O Har ikke fått time en gang enda :O
 
<3 Godt at du har en god følelse!
Jeg har en veldig god følelse, og siden jeg kaster opp snart hverdag, så er frykten forsvunnet mye nå! :)
Bare 2 dager igjen til neste ul nå her! :D Etter det er neste OUL, det blir lenge å vente :O Har ikke fått time en gang enda :O
Ja men da skjønner jeg at du har en god følelse, hvis du kaster opp og er dårlig :) er jo godt å ha litt tegn! Heldig som bare har 2 dager igjen til ul, det blir bra å få se den lille igjen tenker jeg!! Er så god følelse etterpå og man blir så glad.... ja blir en stund til neste ul da men nå som du er såpass langt så er jo risikoen så mye mindre for at noe skal gå galt. Jeg tror at når jeg runder 12 uker så kommer jeg til å roe meg litt ned hvertfall selvom det er mye medisin jeg skal trappe ned på (som jeg synes er skummelt... mtp at det er de som mest sannsynlig har hjulpet meg i å komme så langt som jeg er på vei). Kommer nok til å ta de så lenge jeg kan bare fordi jeg føler de er en sikkerhet...
Haha jeg har ik fått time på oul enda jeg heller. Kommer nok til å bestille det neste uke. Så blir vel engang i juni tenker jeg... har lyst å ta en 3D/4D ultralyd når jeg litt lenger på vei for hørt det er fantastisk!! Masse lykke til på ul om 2 dager da :) det går nok strålende skal du se!!
 
8148f59045e3f4fae54b4de2518e8dd6


Magen 9+4 :D
 
Begynte dagen med en 45 min lang gå tur, og det var digg! :) jobba litt med hun jeg er støttekontakt for også ble det sofaen resten av ettermiddagen og kvelden. Vært så sykt trøtt så sovna på sofaen i over 2 timer ... deilig å sove :D men kjenner litt uvi tendenser igjen argh.... vurderer å levere en urinprøve hos legen min i morgen tidlig bare for å sjekke. Har jo akkurat blitt ferdig m en antibiotika kur så har ik lyst på flere akkurat! Men er så ubehagelig å gå med sånn svie og følelse at man må tisse når man ik må :( mistenker det er cyklogest pillene som irriterer der nede... tar jo 2 om dagen og gått på de i snart 10 uker. Magen min er blåsvart av alle stikkene om dagen, og samboeren min sliter med å finne et ledig område. Men når man ser lille tassen på ul så glemmer man alle bekymringer og det negative. Det viktigste er at alt er bra ♡
Woohoo, 5 min til 9+6 forresten dvs snart 10 uker, jeg er i himmelen av glede!! Skuldrene senker seg sakte men sikkert for hver fullgåtte uke.. og ikke lenge til 1/3 av sv.skapet er fullført HURRA!!
 
Da var endelig 10 uker her. Den har jeg ventet lenge på! Men selvfølgelig kan man ikke hoppe i taket for nå begynner bekymringene igjen om alt er bra med lille tass. Nå er det 10 dager siden jeg var på ul og symptomer er det ikke akkurat flust av her så.... men bare håper at alt er bra. 5 dager til ny ul...kommer til å være et vrak den dagen. Har jo et lite håp at jordmor vil høre etter hjertelyd på mandag, men siden jeg ikke er 11 uker engang da så spørs det nok.
Idag når jeg spiste frokost så var det akkurat som om en boble som sprakk inni magen... veldig rar følelse som jeg ik har opplevd før.. lurer på hva det er for noe?? Kjennes også ut som der er en liten ball inni der, litt på høyre siden liksom. Håper det er en bra ting :)

Skal møte en god venninne av meg i Oslo i morgen, og tror jeg kommer til å røpe meg til henne da.. hun kommer til å ville gå masse i butikker og shoppe etc mens jeg ikke kommer til å orke og henge på tror jeg :p Nå er det 7 av "mine" folk som vet om det, og jeg vil jo egentlig ikke si det til så mange flere før om 2 uker. Men er ikke så lett heller hehe. Idag er jeg hjemme med bonusbarna mens samboer jobber.. vi har vært på en liten skogstur også blir det nok hjemmekos resten av dagen, de leker masse med naboene her så de koser seg de.
Skal lage Fajitas senere idag tenker jeg.. det er populært :) ellers har jeg meldt meg på FOD gården som frivillig idag (foreningen for omplasserte dyr), sånn at vi kan dra dit i helgene å stelle og gå turer med hunder. Synes det er en fin greie, hjelpe samtidig som ungene får erfaring med å ta vare på dyr ♡ tenker også å melde bonusdattera på ridning siden hun har så veldig lyst til det. Bonus sønnen har fotball som han gjør sammen med pappaen sin stadig så tror det er nok med det :)

Nei, tror jeg skal be samboer ta med en stor saftis til meg... har så sykt lyst på det :p
 
Så herlig ^-^

Åh det er så koselig oppe på FODgården! Var der masse en periode og gikk tur med hundene - men nå bor jeg på helt motsatt side, så blir litt vanskelig :/

Håper dere har det kjempetrivelig der :)
 
Så herlig ^-^

Åh det er så koselig oppe på FODgården! Var der masse en periode og gikk tur med hundene - men nå bor jeg på helt motsatt side, så blir litt vanskelig :/

Håper dere har det kjempetrivelig der :)
Åå var du? :) hørt masse fint om det, så gleder meg :) vi bor ca 40 min unna, men annenhver helg som vi tenker, så går det greit. Har sykt lyst på hund selv, men samboer er helt i mot så da får jeg dra dit istedet!
 
Åå var du? :) hørt masse fint om det, så gleder meg :) vi bor ca 40 min unna, men annenhver helg som vi tenker, så går det greit. Har sykt lyst på hund selv, men samboer er helt i mot så da får jeg dra dit istedet!
Ser den - dere kan bare glede dere ;) Det er i tillegg mange koselige stier i området, så absolutt å anbefale!

Har også lyst på hund - alltid hatt det. Men mannen er superallergisk, så da er det en ikke-sak. Har heldigvis ikke noen reaksjon på katt, så har to herlige skapninger hjemme :)
 
Ser den - dere kan bare glede dere ;) Det er i tillegg mange koselige stier i området, så absolutt å anbefale!

Har også lyst på hund - alltid hatt det. Men mannen er superallergisk, så da er det en ikke-sak. Har heldigvis ikke noen reaksjon på katt, så har to herlige skapninger hjemme :)
Ja gått et par turer i nærheten der, veldig fint sted! :) så blir nok noen turer i skogen der fremover!

Ja ikke lett med allergi, da kan man liksom ik akkurat bare kjøpe nei.. men heldig han tåler katt da ;) samme her, bonussønnen er super allergisk så helt uaktuelt her også. Det gjelder desverre hund og katt :(
 
Da var jeg hjemme igjen etter en LANG dag i Oslo med venninna mi. Veldig koslig da, men herregud så sliten jeg er... 6 timer i byen :O spist super god lunsj og fikk oss en deilig dessert da, digg ♡ måtte si det til venninna mi for hun lurte jo på hvorfor jeg var så sliten... hun ble veldig glad på mine vegne da så var jo hyggelig å fortelle det. Men fy søren så godt det var å kræsje på sofaen nå... hivd i meg en hel kurv med jordbær (!) Og straks blir det Fajitas!! Ungene og mannen er hos en kompis så kjente d var litt deilig å være alene litt og slappe helt av... blir ik sent i seng idag vet jeg :) åå er så spent på jordmor timen min mandag, og ul på onsdag... da er jeg 10+5 så neesten 11 uker! Lurer på når neste ul er allerede.. håper jeg kan få en i uke 12-13, før vi drar til London. Er noe med å senke skuldrene litt og vite at alt er bra!
Nei, får lage meg mat nå før jeg dupper av her haha ;)
 
Jadda. Våkna 5 idag og jammen fikk jeg ik sove mer.. tissa 100 x i natt føler jeg, typ hver andre/tredje time. Så var det opp å sende mann og unger til Oslo for skole og jobb. Så nå har jeg inntatt sofaen foran god morgen norge før jeg straks må fikse meg og komme meg til jordmor :) veldig spent på henne. Liker egentlig fastlegen min godt, men får se litt hvem jeg vil fortsette hos etter idag. Har jo også tett oppfølging i Oslo hos f.klinikken, men godt å ha en nærmere der jeg bor også!
Grugleder meg skikkelig til ul om 2 dager nå også merker jeg... blir da 15 (!) Dager siden sist så hååååpper at alt står bra til. Jeg tør jo ikke se på skjermen før han sier at alt er bra, holder pusten og nesten hyperventilerer. Er så innmari skummelt og man føler seg så liten og uten kontroll.... men ser alt fint ut nå, så håper jeg at jeg vil lande litt. Men vil ha en ul mellom 12 og 13, før vi drar til London. Åå gleder meg til den turen... er så lenge siden jeg og kjæresten har vært på tur, bare oss... så er d ik feil at feriepengene kommer akkurat mens vi er der hihi = shopping!! Skal kjøpe meg nye sneakers og litt freshe sommerklær, vår jakke og kanskje litt mamma klær ♡ også blir det masse god mat og litt opplevelser, tenkte vi skal på Madame Toussouds museumet, også blir det jo arsenal hjemmekamp :) håpe jeg er i form og orker litt mens jeg er der da, det vet man jo aldri :p Nei, nå får jeg komme meg ut av sofaen (selv om jeg nå lett kunne ha sovet mer...) :D
 
Det så helt fantastisk godt ut! :p smeltet ost ftw!
 
Timen hos jordmor gikk kjempe fint, hun var en utrolig hyggelig og varm dame man ikke kan unngå å like :) fikk med meg en hel haug med brosjyrer om graviditet, amming u name it hehe... og fikk fylt ut helsekort og søkt fødeplass. Håper jeg får det jeg ønsker!! Spent på når oul blir, men hvis vi skal ha det i uke 18-20 så blir det slutten av juni på meg. Spurte hun ang doppler, og hun sa at hvis jeg absolutt ville kunne hun prøve, men hun var tydelig på at vi mest sannsynlig ikke kom til å høre noe og at hun synes det var unødvendig å stresse spira unødvendig. Og det er jeg egentlig veldig enig i, og hun var i mot at man skaffer seg sånn selv nettopp fordi det kan stresse barnet i magen. Jeg har selv ikke hatt lyst å kjøpe sånn heller, nettopp fordi jeg føler man lett kan bli litt obsessed av det og barnet skal jo egentlig bare være i fred og ro inni magen ♡ skal jo på ul om 2 dager, så da vil jeg jo få se hjertet i d minste.

Nå har jeg vært på støttekontakt jobben og fått jobba 3-4 timer, så nå blir det sofakos alene resten av kvelden. Digg!
 
Kjenner jeg gruer meg skikkelig til i morgen nå.... vil bare ha det overstått! Også skal vi ik ha time før kl 14, så blir lenge å vente i morgen.... men er alt bra da, så skal jeg seriøst feire! Vet ikke med hva, kanskje shopping eller noe!! Skal isåfall spørre om vi kan få med utskrift ellers må jeg ta bilde m tlf.... 11 uker på fredag liksom, er d mulig??? Om 10 dager er 1/3 av sv.skapet gjennomført!!! :)
 
Last edited:
Back
Topp