Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Kjenner jeg gruer meg skikkelig til i morgen nå.... vil bare ha det overstått! Også skal vi ik ha time før kl 14, så blir lenge å vente i morgen.... men er alt bra da, så skal jeg seriøst feire! Vet ikke med hva, kanskje shopping eller noe!! Skal isåfall spørre om vi kan få med utskrift ellers må jeg ta bilde m tlf.... 11 uker på fredag liksom, er d mulig??? Om 10 dager er 1/3 av sv.skapet gjennomført!!! :)

Masse masse lykke til! <3
Tror nok alt er i skjønneste orden!
 
Lykke til i dag ^-^ går nok kjempebra skal du se ;)
 
Orker ik sitte hjemme lenger, så drar til Oslo like greit. Mannen min skulle prøve å dra tidligere fra jobb, så vi kan ta en kafetur el noe før ul. Skal på oppfølging samtale med jobben min idag også, snakke om tilrettelegging etc... Spennende å høre hva de kan tilby. Har lyst å be legen min om 1 mnd til med sykmelding, skal til henne på tirsdag så får snakke med hun da. Sliter ganske mye med korsryggen min om dagen, pluss søvn...
 
Da var jeg våken typ 05 igjen da.. men er så glad etter å ha sett lille tassen sprelle og vinke til oss på ul at jeg har ikke ord :) for en fantastisk opplevelse og følelse!! Jeg var jo helt nervevrak igår når jeg satt meg i gy.stolen, men legen sa etter 1 sek at jada her har den vokst og har blitt en liten langbein hehe. Så da snudde jeg meg og så den lille på skjermen som var blitt dobbelt så stor som sist; 3,9 cm. Så plutselig begynte den å bevege seg masse med bein og armer, og da var det like før jeg begynte å grine av glede.. helt ubeskrivelig!!!
Så da ville legen at jeg skulle vente med flere ul, før oul om en 7 ukers tid... så da får jeg vel prøve på det. Evt ta en privat i uke 14 for å prøve og se kjønn og at alt er bra. Men tror mannen min kommer til å si at vi bør gjøre som legen sa.. så får se litt.
Så feira med sushi og shopping av mamma truser igår jeg da hihi... Mannen min måtte dra på jobb rett etter ul så da susa jeg rundt alene i byen en stund før jeg dro hjem. Men hadde såå lyst å ringe alle vennene mine og familien min å dele nyheten.... men klarte heldigvis å holde meg da hehe; )
Ringte mamma, pappa og den ene søstra mi som vet det, og delte gleden med de i stedet ♡♡ de ble kjempe glade på mine vegne.

Ahh har så lyst å sove mer, mn er så våken at tror d blir å stå opp og lage meg frokost. Sulten.no hehe...
 
Hører du også fikk en tidlig morgen :p var oppe ca 05.15, men ikke av egen vilje. Katten bestemte seg for at det var på tide å stå opp og mjauet i ett sett - har bestemt meg for å ta kampen, gikk ned men slapp ham ikke ut (han har visst fått det for seg at det er greit å mjaue som om livet sto på spill for at noen skal komme og slippe han ut)... så satt nede med ham til han roet seg, ventet ennå litt til før jeg slapp han ut - men da var jeg jo våken....

Håper du fikk sove litt etterpå og at du får slappet ordentlig av ^-^

Forresten, når var det dere hadde tenkt dere til Paris?
 
Hei ;) ja vi er visst flere om det hehe... kjedelig å bli vekt da, for er som du sier ik lett å få sove igjen. Jeg fikk ik sove mer heller... så sto opp og lagde meg frokost :p så får vel ta en høneblund på dagen idag om behovet melder seg.
Vi har ikke bestemt noen dato for Paris enda, mannen min har nesten ikke noe ferie så er vanskelig å planlegge desverre. Men om vi skal i år, så må det jo bli før jeg blir altfor stor.. typ i sommer/tidlig høst. Skal du dit også? :)
 
Var der noen dager i fjor - i år blir feriebudsjettet brukt til babyting i sin helhet, så ingen reising.

Men elsker Paris - bodde der i 2 år (2008-9) og trives veldig godt der, spesielt når det er fint vær. Elsker å løpe runt i gatene der
 
Ja blir nok ikke mye shopping etc om vi drar heller, siden det er mye som skal kjøpes inn fremover.. vi skal også bygge platting og planter etc ute i vår, så går en del $$ der også.

Jeg har jo bare vært i Paris en dag, så jeg har kjeempe lyst å oppleve mer. Å så gøy og ha bodd der da.. I wish!! Mannen min har mye familie der så vi kommer nok til å dra dit en del fremover da forhåpentligvis;)
 
61cdbd35dcd0954366e2d77e397f169d


Mmmm..... jordbær & blåbær med Kesam lime❤❤
 
Da var det natta her. Dro til Oslo for å fikse nytt pass idag kl 12 og vært i byen til nå. Traff en venninne der og vi har kost oss med middag og dessert ute, titta en tur på barnevognhuset :) så fant vi ut at vi var sultne igjen, og endte opp å lage mat hos henne + dessert (igjen hoho).. så kom ik hjem før nå jeg visst. Veldig hyggelig dag, men nå kjenner jeg senga var helt fantastisk!! Så håper jeg får sove til 8 i morgen hvertfall siden jeg ik har sovet noe idag og beveget meg en del!
 
Hatt besøk av en venninne idag jeg ikke har sett på år og dag, og hun så med eeen gang at jeg var gravid haha. morsomt å se reaksjonen ;) vi har kost oss med god mat og good dessert og skravla masse.. så m.a.o en perfekt dag inne med regn ute :) så nå venter jeg bare på at samboer kommer hjem fra trening.
Er 11+3 idag, så 4 dager til jeg er over den magiske grensa. Skal også til legen i morgen og be om forlengelse av sykmeldingen til jeg så begynner i 40 % jobb etter hvert. Jeg får også tilrettelagt dagjobbing, så veldig glad for det.
 
Da var jeg i seng.. digg. Våkna kl 04 i natt og fikk ik sove igjen før jeg måtte til legen 8.30.. blir helt av i ryggen og bare ligger og vrir meg, og eneste sovestillinga som funker er å ligge på venstre side men kroppen hater jo å ligge på en side for lenge, så da våkner jeg :( er veldig irriterende for er jo trøtt!!
Men, fikk hvertfall 1 mnd til med sykmelding og fikk tatt de blodprøvene som skulle tas uke 12 :) veldig godt å få tatt de og komme i gang. Nå venter jeg bare på brev fra rikshospitalet om oul og fødeplass :)
Skal snart slutte på en del medisiner og kjenner det blir skummelt jo nærmere jeg kommer... prednisolonen blir nok værst da jeg tror det er den som har "reddet" graviditeten min denne gangen og at leddene mine har aldri vært så bra som de er nå! Men kan være skadelig for fosteret å gå på de lengre enn 20 uker så må begynne nedtrappinga straks. Cyklogesten slutter jeg med når det er tomt... og det er ikke mange dagene til :eek: Og fortsetter m albyl e og fragmin en del uker til. Magen min ser ikke ut og det er virkelig vanskelig å finne nye steder å stikke... au.

Har ikke mye symptomer nå heller og venter liksom på de, men hittil har jeg sluppet ganske greit unna synes jeg (ifht andre jeg leser om hvertfall). Jo, puppene mine er litt ømmere enn de har vært og aerola har blitt mørkere og litt større. Er også veldig tørr på brystvortene, ser ut som jeg flasser... så smører de og magen/rompa/lår med cocoabutter hver dag nå og føler det hjelper :)

I morra skal jeg til frisøren og farge/stripe håret før 17.mai og London turen turen neste uke. Skal bli digg å få det gjort, har ettervekst så det holder blæh!!
 
Yes! Fikk sove til 8 idag, herregud så deilig :) så blei det gårsdagens lasagne til frokost til Dr. Phil hihi. Perfekt start på dagen m.a.o. :D
Idag blir det shining av huset, klesvask og baking av marengsbunnen til Pavlovaen som vi skal ha 17. Mai. Bonusbarna kommer i kveld og vi har kjøpt en HUGE trampoline til de som overraskelse, og vi skal nok avsløre nyheten at de skal bli storesøsken idag ;) Kjenner jeg er veldig spent på reaksjonen deres, mannen min er overbevist at de blir glade og det tror jo jeg også, men man vet jo aldri!!
Så blir en spennende helg ;)

Fikk fiksa håret mitt igår, blei veldig fornøyd og godt å føle seg litt freshere! Så nå er jeg klar for både 17.mai og London :)

Har så sykt ømme legger for tida, fikk massasje av mannen i går og idag er de så vonde at jeg nesten ikke kan ta på de. Men fikk sove godt inatt da, så kanskje det hjalp til!

Nei, da får jeg komme meg ut av pysjen og henge opp klesvask og begynne å gjøre noe fornuftig!!
 
Gratulerer med 12 uker! :D
 
For en lang dag, puh! Men fin :) var heldig å hadde mannen min hjemme nesten i hele dag og vi har slapper av og kost oss hjemme. Så dro vi til Oslo i ettermiddag og spiste tyrkisk mat på fortauet, var masse matboder og god stemning :) så møtte vi et par kompiser av mannen min og de glana stort da de fikk se magen min hihihi... men de turte ik spørre, men mannen min sa det
heldigvis etter en liten stund da.
Så plukka vi opp bonusbarna litt senere (og moren deres spurte mannen min om jeg var gravid at jeg så sånn ut, men da ble han litt paff og svarte at nei det var jeg ikke), men hun får vite det på mandag uansett da siden vi delte nyheten med barna ikveld. De ble hvertfall kjempe happy og spurte masse, og tilbudte seg alt de kan hjelpe oss med ♡ så gikk over all forventning og deilig å ha sagt det. Magen min fikk til og med nattaklem ikveld *smelt* .

Så nå er det natta her (har gjespet siden kl 19 ikveld... ).
 
Back
Topp