Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Åh fine lyden :)

Ja det er veldig spennende - det sies jo at hvis hjertelyd er over 140 så er det sannsynlig at det er jente da :P

Fikk høre det samme sist, da legen målte til 158 - men man vet aldri ;)
Ja helt fantastisk å få høre lyden... de sekundene skjønner man at det faktisk bor noen inni meg, ellers skjønner jeg det ikke helt :)
Å er det over 140 de sier jente?? Så spennende det er...
Når skal du på oul da?:) mulig jente på deg også da?? Blir gøy å se om d stemmer på oss eller ikke hehe

Jeg ble litt nysgjerrig på dette med hjertefrekvens 140 og over - spesielt siden min lille ble målt til akkurat 140... Men det meste jeg fant av fagstoff hevdet at hjertefrekvensen ikke er noen god indikasjon. Omtrent like nøyaktig som ringtesten...?

Var legen min som nevnte det først :P Hun sa at det 'ofte stemte' (av erfaring) men at det ikke var absolutt, nei.

Og ja, det er vel litt som alle de andre "testene" - mest morsomt ;)

Ahh 15 dager til oul nå! Er så sykt nyskjerrig på om det er jente eller gutt (jeg har sikkert skrevet det hundre ganger før...hihi). Også gleder jeg meg såå til å kjenne spark... 16 uker på tirsdag, burde ik være lenge til man merker det nå!???

Ellers er vi godt i gang med å bygge platting og den blir såå fin og stoor :) :) nå er d natta her...

Woopwoop! 16 uker idag :D herreminhatt... snart halvveis jo!!! Er jo helt absurd og så utrolig gøy å tenke på at vi skal få hilse på lille tass om 5 mnd ❤❤ tror jeg kjenner mer bevegelse idag.. sånn fiskehale følelse som jeg hører noen beskriver det som... og popper litt her og der inni magen min. Men tør liksom ikke helt være sikker da jeg ikke helt vet hvordan d skal kjennes ut hehe. Men noe er det hvertfall;)
Er nede på 7,5 mg prednisolon nå også, så håper å være ferdig m den om 2-3 uker.... så er d 8 uker til m fragmin så er jeg medisinfri (nesten, bare albyl e igjen)! Herregud d skal også bli godt... har aldri tatt så mye medisiner som d jeg gjør nå. Men er overbevist at det er det som har gjort til at jeg er der jeg er nå, så hadde nok ik klart meg uten heller.

Nå jobber samboer og pappa for fullt ute på terrassen og jeg ligger rett ut på sofaen for øyeblikket.. vært ute og hjulpet de en del idag, men trengte en pause nå kjente jeg. Tok faktisk på meg kjole og solkrem idag så håper å få litt farge, er jo knall vær ute!

Terrassen og det nye søppel stativet vårt er ferdig idag :D ble så fint!! Nå skal vi ha mange koslige kvelder i sommer ute vet jeg. Mangler bare en god grill og en levegg så nærmer vi oss! Hagemøbler kjøpes på finn i morgen ;)

Herregud har helt cravings på Munkholm om dagen jeg. Litt tragikomisk egentlig. Øl liksom av alle ting. Men synes det bare smaker helt vidunderlig digg!! Håper det ikke er veldig usunt ...

Nå er d endelig natta etter en lang dag med henting av bonusbarn, uteaktiviteter og legging uten samboer (han jobber nattevakt inatt). Så kjenner jeg blir skikkelig imponert av gravide damer med barn... må være veldig slitsomt!?? Jeg har jo stort sett bare meg selv å tenke på og det er mer enn nok føler jeg :o jaja..

Merker at tida går fortere nå om dagen enn for noen uker tilbake... det synes jeg er helt ok! Første jobb dag idag og skal si jeg fikk "løpt".. så tror jeg er glad for at jeg kun har 2 dager i uka. Og uniformen er jo for trang selv om jeg har bestilt stor str.. så må ty til et strikk ekstra. Jaja, det får gå :) nå er det natta her... mannen jobber nattevakt i 4 netter nå så blir tidlig kvelden på meg tror jeg ...

Da var det natta.. mannen er dratt på nattevakt men mamma er her på besøk da :) vi har grillet og kost oss ute i hele ettermiddag i d fine været.
I morgen er det jobb igjen også er det OUL.... herregud bare 1 hel dag igjen så er det min tur. Føler jeg er sist av alle inne på forumet her så ser virkelig frem til det (selv om jeg er veldig nervøs..). Håper bare hun/han som skal utføre ultralyden ser fosteret med en gang og sier at alt ser fint ut fort. Døør hvis d blir sånn stillhet.. kommer sikkert til å se bort denne gangen også bare av ren vane og fordi jeg er så nervøs. Mannen min blir med og mamma skal få komme inn på slutten tenkte vi. Synes det er litt hyggelig og spesielt at vi to får hilse på bebisen først og kanskje få vite kjønn.. men vil gjerne at mamma også skal få hilst på siden hun hadde så lyst.

Rart å tenke på at onsdag allerede kan vi begynne å handle inn hvis vi vil... og føler for det. Synes fortsatt det er kjempe tidlig å begynne med det, så får se an litt. Men vet det blir dyrt om vi må ta alt mot slutten også... og har faktisk tenkt å begynne på julegaver tidlig i år for vet at i okt/nov kommer jeg ikke til å orke og fly rundt i butikker...

Nei nå er d natta her... gleder meg til å sove :)

Så koselig at moren din får vært med! Masse lykke til i morgen, håper det blir en fantastisk opplevelse for dere alle!

Masse lykke til! :D er kjempe spent sammen med dere! :D her fikk kommende storebror komme inn å se på slutten, kjempe stas for han og ekstra koselig å dele det med andre

Vi venter en liten gutt, og alt så bra ut:D :D kjempe gøy å hilse på han.. beholdt samme terminen, 27.nov. Veldig glade i heimen nå asså ❤❤❤❤

Gratulerer! <3 så kjekt å høre alt var bra! :D en deilig følelse!

19+3 og jeg er så utålmodig at jeg ikke kjenner så mye bevegelser og null spark.. vet det er normalt siden jeg har morkaken foran men har såå lyst å kjenne tydlige moves nå jeg :) jeg tror jo alt er som det skal, men dumme usikkerheten slår inn innimellom og gjør at jeg blir litt bekymra noen ganger. Nå er det jo ingen flere ul heller og må vente over 20 uker til å møte småen.

Nå har jeg ferie og har vært en tur i Køben m en venninne før jeg skal 1 uke til familien min❤ deilig med fri når d er så varmt som nå...
Kommer nok til å overføre 3 uker av ferien min til neste år så jeg får 8 uker etter permisjonen. Vi har tenkt å ta ut ferie og pappa perm samtidig for å kunne dra til Afrika og besøke familien til mannen min i 2 mnd. Er ikke ofte man har den muligheten å dra 2 mnd med full lønn :)
Og jeg vil at ungen skal kjenne godt til kulturen til pappaen sin :) og han har ingen familie her i Norge så er jo kjempe stas for han å kunne være hjemme hos familien sin så lenge sånn at de også får hilst på småen ❤

var en tur på nav forrige uke for å spørre om permisjon etc, men selv de hadde problemer å svare, så jeg skal bli oppringt av en saksbehandler mandag så får forhåpentligvis svar da...
Er ikke så lett å sette seg inn i alle regler asså...

<3 <3 Gratulerer så utrolig mye!! godt å lese at det har gått bra denne gangen med tanke på dine tidligere opplevelser!! :) <3 Vi venter en gutt 3. Nov og klarer ikke å venteee, gleder meg sånn!! :D Er ikke lenge til vi skal begynne å innrede på rommet til lilleknuppen vår kommer :D

Og de beste hilser, og masse lykke til videre!! <3 du fortjener det :)

Back
Topp