Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Ja dere leste riktig. Er nå gravid for 8. gang etter 6 SA og 1 MA (har ingen barn fra før). Så derfor føler jeg det som en skrekkblandet fryd å skulle tørre og prøve på nytt. Men ønsket om barn er jo så stort, at hva gjør man ikke...

Litt om meg. Jeg er 31 år og har en fantastisk samboer som har 2 barn fra før, og vi vil så gjerne bli foreldre. Vi har vært sammen i 3 år og forsøkt fra tidlig av å få barn, men lykken har ikke akkurat vært på vår side :(

Jeg har fått utredning på habituell abort uten noe galt funnet, og vært hos flere leger både offentlig og privat. Jeg har også kontaktet Serum i Athen for veiledning/behandling videre, og sendte før jul noen prøver nedover for å få vite at jeg har ureaplasma. Jeg og samboer fikk behandling for dette, så etter jul så bestemte vi oss for å prøve på nytt etter 7 mnd pause. Hadde MA sist, og vi kom mye lengre da enn vi noen gang hadde kommet. Så til og med hjerteaktivitet på ul og alt så fint ut. Men 1 uke etter var embryoet dødt og jeg ble sendt til utskrapning. Så nedturen var stor og ekstremt tung da vi endelig trodde det var vår tur.

Mye tyder på jeg mister tidlig pga immunologiske årsaker, så jeg går derfor på prednisolon for å dempe immunforsvaret mitt og håpe at kroppen min aksepterer fosteret... har forsøkt 5 mg uten hell, 10 mg ved forrige MA og denne gangen kjører jeg på med 25 mg.
Tar også denne gangen Cyklogest fra eggløsning + albyl e, og begynte med fragmin fra positiv test. Så er et medisin regime uten like, men jeg er desperat og hva gjør man ikke for å lykkes??? blir også sykmeldt fra positiv test for å unngå stress.

Så nå er jeg 4+4 idag, og fikk vite at hcg nivåene mine var 1700 for 2 dager siden. Forrige måling, 5 dager før var 195, så håper det er et godt tegn. Ellers har jeg mye murringer og press ved livmor og er trøttere enn jeg pleier. Men puppene mine er mindre ømme (de har vært kjempe såre siden 2dpo), og det liker jeg ikke...

Men sånn er det etter å ha mistet så mange ganger, man blir kjempe skeptisk og det er veldig vanskelig å glede seg over graviditeten. Og man nesten 'venter' på å miste igjen, da man har så mange dårlige erfaringer fra før :( og lettere å ikke bli for revet med da fallhøyden blir større.

Så blir nok en berg og dalbane følelsemessig fremover, med gode dager og dårlige dager. Derfor ville jeg skrive en dagbok for å få ut frustrasjon og dele mine erfaringer.
 
Krysser fingrene for dere. Håper alt går som det skal denne gangen. Det er nok fort gjort å henge seg opp i de minste forandringer som skjer i kroppen, men prøv å slappe av. Det er midt tips, selv om jeg vet det er vanskelig. Bekymring stresser kroppen enda mer.
Masse lykke til fra meg :D
 
Krysser fingrene for dere. Håper alt går som det skal denne gangen. Det er nok fort gjort å henge seg opp i de minste forandringer som skjer i kroppen, men prøv å slappe av. Det er midt tips, selv om jeg vet det er vanskelig. Bekymring stresser kroppen enda mer.
Masse lykke til fra meg :D
Tusen takk :) ja det håper jeg også.. ja prøver å tenke positivt og ikke fokusere så mye på manglende symptomer etc, men er neimen ikke lett! :)
 
Ahh blir noen lange dager hjemme siden jeg er sykmeldt, og mannen er på jobb. Har ingen unnskyldning for ikke å gjøre husarbeid hvertfall.. så idag har det blitt noen vaskemaskiner, støvsuging og vasking av 2 bad. I rolig tempo vel og merke, er ikke noe stress her:)
Har til og med rukket å sove halvannen time idag, etter lunsj.
Hadde egentlig tenkt å besøke ei venninne som bor i sverige i helga, men kom jo en halvmeter med snø idag og er gørr forkjøla så kanskje best å holde seg hjemme. Hadde gleda meg til å komme ut fra stua litt men.. får se om jeg drar og besøker familien min neste uke i stedet noen dager :)
Hva gjør dere andre som er sykmeldt?? Har dere en hobby eller noe ? Her blir det mest lesing, film, soving, husarbeid og soving... og turer da når været er ok, så ikke det mest spennende. Men så lenge spira sitter denne gangen ligger jeg gjerne i 9 mnd jeg altså, jeg mener det... jeg er nok en av de som ikke kommer til å klage på vondter, kvalme eller noe som helst siden jeg har gått i gjennom mer enn nok synes jeg. Og jeg veeet jeg kommer til å sette så innmari pris på om det går bra denne gangen, og tar ingenting for gitt slik jeg føler enkelte gjør. De vet ikke hvor heldige de er...
Men greit å ha denne dagboka hvor man kan lufte tanker og skrive når man har noe på hjertet.
 
Kjenner masse stikninger og tøying på høyre siden i magen ikveld :D
Enda jeg ligger rett ut på sofaen hihi ♡♡
 
Våken kl 06.45 idag også.. blitt et skikkelig A menneske jeg :) lurer litt på å ta bilen å kjøre en tur til Sverige idag. Har lyst å henge med venninna mi og tenke på noe annet. Men har ikke gps og litt bekymra for ikke å finne fram haha...

13 dager til ul nå.. føles ut som en evighet!! Vil bare få det overstått og komme meg til 12 uker... men vet jo at jeg kommer til å være et nervevrak ved hver ul hvertfall fram til uke 12...men er vel sånn for alle som har mistet mange ganger. Klarer liksom ikke å slippe jubelen løs selv om alt ser fint ut.
 
Da er jeg i Karlstad for å få tankene litt på andre ting enn fraværende symptomer og må si det har hjulpet for å få tida til å gå. Men skal hjem idag og nå er det 11 dager til ul. Jeg kjenner jeg er fristet til å kjøpe clearblue ukesindikator for åse at den viser 3+.... men hvis den ik gjør det så kommer jeg til å bli gal :rolleyes: får se hvor lenge jeg holder ut.....
 
Da har jeg selvfølgelig kjøpt den clearblue testen. Den ligger pent uåpnet på nattbordet mitt (foreløpig ) :p jeg vil ta den, men samtidig ikke. Så våkna jeg 6 idag også selv om jeg har fri, lys våken, og måtte hente meg en smoothie i kjøleskapet hehe. Håper å få sovet et par timer til hvertfall! ! Vi har bonus barna her i påsken så blir jo mere aktivt på dagene, men det er bra for da er det mindre tid til å tenke ;)

Ingen kvalme har meldt seg her enda, håper den kommer snart jeg. Da vil jeg føle meg så mye tryggere.. vet det høres rart ut men jeg mener det.

Fortalte pappa i går at jeg et gravid og han ble kjempe glad, mamma har jeg fortalt det til dagen jeg fikk positiv test så litt deilig å ha sagt det. Føler de r en god støtte for meg og de kjenner jo til hva jeg har gått igjennom.. ellers er det bare 2 venninner som vet det og sånn vil jeg ha det til 12 uker el lengre :)
 
Forstår veldig den lysten til å få litt ekstra bekreftelse ^-^ få ganger man ønsker at andre skal bli kvalme, men er enig med at det gjør at man slapper litt av ;)
 
Forstår veldig den lysten til å få litt ekstra bekreftelse ^-^ få ganger man ønsker at andre skal bli kvalme, men er enig med at det gjør at man slapper litt av ;)
Ja er jo helt j... å være kvalm egentlig men i forbindelse med graviditet så er det jo et av de sikreste tegnene :)
Men faktisk idag så brakk jeg meg idag tidlig, da mannen min brente noe sterk røkelse og kokt kaffe. . De luktene ble altfor kraftig kost før frokost idag hehe... så kan jo hååpe det er et godt tegn!
 
Høres jo sånn ut ;) Har også en del lukter jeg reagerer på, som stekt løk - da må jeg ut ><

Men ikke så lenge til ul nå? ;)
 
Hehe såpass ja ;) hvor langt er du igjen? Njoo jeg synes det er lenge til ul. .. 10 dager idag :oops:
Har rundet 8 uker i dag ^-^ neste ul er ikke før om 29 dager for min del, så 10 dager virker som ingenting ;)
Alt er relativt.

Krysser fingre for at den neste uken går unna fort fort ;)
 
Har rundet 8 uker i dag ^-^ neste ul er ikke før om 29 dager for min del, så 10 dager virker som ingenting ;)
Alt er relativt.

Krysser fingre for at den neste uken går unna fort fort ;)
Ja men da er du godt på vei ;) neida, vet 10 dager ikke er mye, men når man er utålmodig så kan det virke lenge :) jeg så hjerteaktivitet i uke 6+2 sist (ved forrige ma), så ul for meg er ikke noe positiv opplevelse og jeg gruer meg veldig... men jeg vil jo vite hvordan det står til også!
 
Litt rart å tenke på at nå i uke 5 begynner hjertet å slå der inne.... idag har jeg følt meg litt gravid, puppene er ømme igjen (niplene) og vært litt uggen til tider av lukter... synes jeg kjenner rare lukter overalt.. så håper symptomene tar seg opp nå!!
 
138b682ae117860844d37d33b2ab8b38


Da klarte jeg ikke å holde meg lenger og wohoo fikk det svaret jeg håpet på <3 <3 da har hvertfall hgg steget siden forrige blodprøve!! Og det stemmer ifht hvor langt jeg er på vei :)
 
Da blei det en tur til foreldrene mine i påska, sammen med ei venninne :) da flyr forhåpentligvis dagene litt frem mot ul... drar hjem igjen påskeaften :) våkna 04 inatt for å tisse, og jammen var jeg ikke sulten også, så spiste ei pære og en smoothie, og fikk ikke sove igjen før 6... merkelig greie det der altså! Og jeg sleit litt ved frokosten idag, blei uvel og kvalm, og klarte ikke å spise så mye.. så hååper det er et bra tegn! :)
Har en venninne som var på ul igår, og hun ringte meg og fortalte meg hvor fantastisk det var og hun er 18 uker på vei.. Hun vet ikke at jeg er gravid da, men føler ikke jeg har lyst å si noe da jeg er redd for at noe skal gå galt... har så dårlig erfaring at man klarer ikke å slippe gleden løs så tidlig. Kommer jeg meg til 12 uker, så kan jeg vel våge meg å si noe.
 
Oppblåst som fy. Herre min hatt idag har jeg vært en ballong hele dagen... og helt umulig å skjule den selv under en stor genser. Tror d er en blanding av forstoppelse, hormoner og maten... usj. Litt luft/mens smerter har jeg ikveld også...
Ikveld har jeg gardert meg med en brødskive med brunost og et eple på nattbordet (siden jeg sikkert våkner inatt sulten..).
Fått et meeega stort stygt svart blåmerke av fragmin sprøyta samboeren tok på meg i går, ser helt ille ut. Men hva gjør man ikke for at alt skal gå veien <3 jeg ønsker meg så inderlig at det skal gå bra denne gangen... tør ikke tenke på hvordan det blir om det ikke gjør det.
 
Idag har dagen flydd fort, og har klart å ikke tenke for mye på alt som kan gå galt. Starta dagen med å være skrubb sulten og lagde meg egg og pølser, men ble så kvalm av pølselukta at de ble ikke spist.. klarte så vidt å få i meg eggene. Når jeg og venninna mi gikk tur I skogen idag så blei jeg så sykt andpusten at jeg trodde hjertet skulle hoppe ut :p men er jo gode symptomer så jeg er fornøyd med det ♡ er også litt ømmere i puppene idag..
I morgen når jeg våkner er det kun 5 dager igjen til ul, og håper jeg klarer å beholde roen frem til da. Jeg prøver å ta en dag av gangen og gjøre det beste ut av den (etter forholdene).. hjelper mye å være rundt familie og venner synes jeg, og gruer meg litt til å bli hjemme alene igjen til uka. Men skal nok klare det også :)
 
Back
Topp