Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Idag fikk jeg sove til kl 8, rekord!! Så deilig... men noe som ikke er fullt så bra er at jeg har fått et snev av uvi... begynte igår, og er der fortsatt idag. Så jeg ringte legen og sitter nå og venter på at de skal ringe meg tilbake. For er hos mamma enda, så hadde håpt jeg slapp å måtte dra dit med urinprøve da jeg vet VELDIG godt hvordan det kjennes ut :( svir og brenner, selv om jeg ikke må tisse, au!! Og jeg har jo hatt nyrebekken betennelse 2 ganger før... og nå so jeg er gravid vil jeg ikke ha sånt humbug. Krysser fingra at de ringer meg og sier jeg kan få medisin.

Ellers er formen bra, og symptomene ser ut til å holde seg på avstand... ønsker de hjertelig velkommen hver dag jeg men.... bare lille spira har det bra så er jeg mer enn fornøyd. 4 dager til ny ul nå, så nærmer seg :)

Magen min buler ut og de som kjenner meg tipper jeg kunna gjetta jeg er gravid nå, men er ikke så sosial om dagen og vil helst holde meg i ro og hjemme så slipper spm heldigvis :) men kjenner jeg gleder meg mer og mer til å dele nyheten, da jeg vet mange vet at vi har strevd så lenge. Og 3 venninner av meg har fått barn rett før jeg skal ha i november så vi blir en liten gjeng ♡ og noen å gå gravid med også ♡
Men bonusbarna skal selvfølgelig få vite det først, de kommer til å bli glade tror jeg. Men lurer på hvordan vi skal si det og når.. men tror vi prøver å vente til uke 12, da det er litt tryggere :)
Foreløpig er det 4 som vet det, og bortsett fra søstra mi og mannen hennes som nok får vite det neste helg, så forblir det sånn til uke 12.
 
Da var nok en dag over og denne har faktisk gått unna, vært ute og spist digg middag med mamsen og kost oss m jordbær og fløte til dessert :) i kveld er det sofasliting foran tv'n før det i morgen bærer hjem til 2 bonuskids og mann ;)
Fikk resept av legen på selexid idag så blir nok 1 uke på antibiotika gitt :( men heller det enn å ta noen risk....

Nei, nå er det klart for nytt på nytt og chill resten av kvelden :)
 
47645b5a6c819c5ce355dc8b0738df9c


Her er min lille bamsemums 7+6 (legen mente det, min beregning 7+4), så får vi se tirsdag på ny ul om hva som er riktig :)
Men er det armer jeg ser på bilde??
 
f2baba01b55ea07ee52b5af82bfac6bf


Fikk frukt servert på senga av mannen min kl 6 idag tidlig er sånne "småting "jeg blir glad av og som gjør at jeg setter så pris på mannen min. Omtenksom og snill er han...

Ja.. i morgen er det igjen klart for ul.. og nervene er definitivt på plass :( håper bare at alt er bra så skuldrene kan senke seg for en uke til. Neste ul er jeg nesten kommet til uke 10 og da vet jeg at mye av risikoen for å miste er mindre... så krysser alt jeg har for dette går veien.
Samboer blir forhåpentligvis med i morgen om han får ordnet seg fri fra jobb, eller så har en venninne sagt hun kunne bli m meg.. synes det er veldig greit å ha med noen.

Idag er planen å bake rundstykker og shine hus til besøket kommer, men håper lønna kommer i løpet av dagen så jeg får handla litt (!!).
 
Ahh.. våknet 05.30 idag, da var jeg lys våken gitt. Skal kjøre søstra mi og mannen til flyplassen kl 7 så hadde håpt å få sove til 6.15 men, men! Så er det til Oslo i formiddag for ny ul.... gruer meg som vanlig men håper og tror alt er fint.
Gikk og sto veldig mye i går og hadde skikkelig vondt i høyre hofte/halebein i går kveld.. det verka ordentlig. Så håper ikke det er noe tegn på bekkenproblemer!!? Vet ikke hvordan det kjennes ut jeg. Men skal spørre legen idag, hvis jeg husker det. Skal spørre han om flytur i uke 13 og ang noen av medisinene mine. Men er så typisk meg å glemme alt når jeg kommer der. Veldig glad samboer blir med meg idag ♡ han er så rolig og trygg ifht til nervøse meg.. også er det hyggelig å dele gleden etterpå.

Igår kjente jeg også en annen type voksesmerter i livmor area... mye mer intens enn den har vært før og kan sammenlignes med sånne voksekramper man hadde i beina som 7 åring ish, men er vel mye som skal strekkes og tøyes der inne da ;)

Puppene mine er rare om dagen også, ømme på sånne merkelige steder som under armene og under på siden liksom... tror de har blitt fastere, men har definitivt ikke gått opp noe cup, jeg bruker 75D til vanlig..

Nei nå får jeg stå opp og gjøre meg klar til vi skal dra. Så skal jeg hjem å bake rundstykker :)
 
Morsomt å høre at det ikke bare er jeg som blir litt 'glemsk' hos legen ^-^ Nå skal det sies at jeg stort sett pleier å komme meg flere forskjellige spørsmål når jeg først skal, så hun spør ofte 'hva mer lurer du på'? ;)
 
Morsomt å høre at det ikke bare er jeg som blir litt 'glemsk' hos legen ^-^ Nå skal det sies at jeg stort sett pleier å komme meg flere forskjellige spørsmål når jeg først skal, så hun spør ofte 'hva mer lurer du på'? ;)
Hehe ja, godt vi er flere ;) da er jeg hjemme igjen fra ul og jammen gikk det bra idag også, helt sykt og for en utrolig deilig følelse ❤ tassen har vokst til ca 20 mm og alt så vel og bra ut!! Legen sa at nå går det bra, og jeg må bare prøve å nyte tiden fremover, han vil ha meg tilbake om 14 dager, så da prøver vi på det. Da skal jg være ca i uke 11 så da hjelper det seg;)

Glemte selvfølgelig å spørre legen om de bekken greiene, søren, for ble helt i ekstase der:p huska å spørre om alt det andre da (utrolig nok)... men merker de bekken smertene om jg går mye på hardt underlag eller står mye.. har jo vært veldig rolig siste ukene, mye ligging og sitting... så vet ik om det kan også bare være muskulært!?? Nå måtte jeg hvertfall legge meg nedpå en time for var oppe så tidlig idag...
 
Hei igjen! Blir så glad når jeg ser det går fremover her også! Fantastisk at det gikk bra på ul! Liker ikke at du sliter med bekkenproblemer, jeg fikk det i uke 3 og var egentlig mitt første tegn, varte heldigvis bare i noen dager, så vi får håpe du ikke blir lenge plaget :) Tipper det bare er strekking av hofteleddende, hormonelt ;)
 
Hei igjen! Blir så glad når jeg ser det går fremover her også! Fantastisk at det gikk bra på ul! Liker ikke at du sliter med bekkenproblemer, jeg fikk det i uke 3 og var egentlig mitt første tegn, varte heldigvis bare i noen dager, så vi får håpe du ikke blir lenge plaget :) Tipper det bare er strekking av hofteleddende, hormonelt ;)
Så koslig av deg nei.. håper det er som du sier for jeg hører mange slite med bekkenløsning etc.. men skal spørre legen neste gang. Må vel få bestilt meg time hos fastlegen snart også, og få henne til søke sykehusplass etc. Jeg ønsker rikshospitalet jeg da.. så håper jeg får det :)
 
Da har jeg fått vite at jeg skal slutte på cyklogest i uke 12, og på fragmin i uke 24.. prednisolonen begynner jeg å trappe ned på en gang etter 12 uker, og skal være helt av senest uke 20... så ser fram til å bli medisin fri!! :) er mye bivirkninger av de, og de gjør meg gul og blå på hele magen...og dobbelt hake :eek:

Nå har jeg vært på farten, og småshoppa litt, så nå merker jeg at det er tid for en sofa blund hehe.. Den er så god!
Åå gleder meg sånn til å kunne dele babynyheten med flere venner og familie... men vil prøve å holde meg lengst mulig. Samboer har ikke sagt det til noen i sin familie el venner... skjønner ikke hvordan han klarer!? Han vil også vente så lenge som mulig å si det til barna hans, men jeg mener de bør få vite det rundt 12 uker.. magen min synes jo og jeg klarer snart ikke skjule den så mye lenger! ;)
 
Det ble Harrytur idag med søstra mi og mannen :) ganske sliten når vi kom hjem merka jeg selv om jeg sov hele veien hjem :p men skal bare slappe av i dag og kose oss med god middag og dessert..
Har fortsatt ikke mye symptomer enn at jeg kjenner pulsen godt i magen enda, blir fort sliten og når jeg blir sulten så blir jeg uvel.. så gjelder å spise regelmessig og lite. Blir veldig fort sliten av å gå rundt i butikker etc... så blir ikke mye av det fremover vet jeg.
Gleder meg til i morgen kveld da vi blir en gjeng som skal ut å spise karibisk middag i Oslo... det er lenge siden sist! Så er veldig koslig m besøk, for tida går så mye fortere. mandag skal jg møte ei venninne i byen, og samme på tirsdag... så da går den uka fort og vips er jeg i uke 10 !! Det ser jeg fram til, da er lille tass et foster og ik lenger embryo. Håper h*n vokser masse frem til neste ul om 12 dager :D
 
9+2 idag, og denne uka skal jeg ikke på ultralyd iiiik! Skal prøve å holde meg til neste uke som er da jeg har fått time... men jammen ikke lett med de nervene asså. Skal prøve å holde meg okkupert denne uka vet jeg...
Var syykt god middag igår, men hadde tatt på meg strømpebukse og et svart skjørt for anledningen og fyyytti katti som jeg sleit med at den stramma på magen :( det ødela nesten hele kvelden og fikk vondt i magen... så da vet jeg det til neste gang!!

Skal møte en venninne i morgen som er 24 uker på vei med første... og hun vet ikke jeg er gravid.. kommer til å bli såå vanskelig å holde kjeft om det. For har jo bare lyst å rope det ut!! ♡
 
Arf, opplevde samme problem med stømpebukser for noen uker siden - ble til at jeg dro kanten så langt ned jeg klarte ut kvelden og satset på at det var mørkt nok til at det ikke skulle være for synlig!

Krysser fingre for at uken går fort unna ;)
 
Arf, opplevde samme problem med stømpebukser for noen uker siden - ble til at jeg dro kanten så langt ned jeg klarte ut kvelden og satset på at det var mørkt nok til at det ikke skulle være for synlig!

Krysser fingre for at uken går fort unna ;)

Ja hehe det var det jeg også måtte gjøre til slutt... og da så jeg skikkelig feit ut :p ja håper denne uka går fooort!! :) gleder meg til gravidmagen kommer så alle kan se jeg er det i stedet for chubby.
 
Idag er en sånn dag jeg lett kan finne på å freake ut litt å ringe klinikken for en ul time denne uka... har ik time før neste onsdag!! Føler jo ingen symptomer joooo..... hvorfor kan jeg ikke bare ha et par sånn at jeg kan slå meg til ro litt!! Vet jeg er litt rar og sikkert teit, men etter 6 sa og 1 ma så er det kanskje ik så rart likevel. Mannen min spurte hvor mye det koster å kjøpe et eget ul apparat haha... han er litt oppgitt over meg stakkar :p legen sa til meg sist at sjansene for at det skal gå bra nå er veldig veldig store siden jeg har kommet såpass langt og at han nesten kunne garantere meg at d går bra, veldig snill og beroligende lege jeg har heldigvis da :) men tankene kan man liksom ikke alltid styre, og når de først flyr, da tar det helt av...blæh

Idag tror jeg nok at det blir en Oslo tur, og møte en venninne for lunsj, så da går vel forhåpentligvis dagen fort!
 
Idag er en sånn dag jeg lett kan finne på å freake ut litt å ringe klinikken for en ul time denne uka... har ik time før neste onsdag!! Føler jo ingen symptomer joooo..... hvorfor kan jeg ikke bare ha et par sånn at jeg kan slå meg til ro litt!! Vet jeg er litt rar og sikkert teit, men etter 6 sa og 1 ma så er det kanskje ik så rart likevel. Mannen min spurte hvor mye det koster å kjøpe et eget ul apparat haha... han er litt oppgitt over meg stakkar :p legen sa til meg sist at sjansene for at det skal gå bra nå er veldig veldig store siden jeg har kommet såpass langt og at han nesten kunne garantere meg at d går bra, veldig snill og beroligende lege jeg har heldigvis da :) men tankene kan man liksom ikke alltid styre, og når de først flyr, da tar det helt av...blæh

Idag tror jeg nok at det blir en Oslo tur, og møte en venninne for lunsj, så da går vel forhåpentligvis dagen fort!

Skjønner så godt følelsen din <3
Men jeg tror helt ærlig at alt er perfekt med lille e magen din <3
 
Koselig med Oslotur da ^-^ var jo fint vær ute og alt!

Enig med Anngeley - helt sikkert på at alt er som det skal ;)
 
Skjønner så godt følelsen din <3
Men jeg tror helt ærlig at alt er perfekt med lille e magen din <3
Ja håper virkelig på det♡♡ dagen i går gikk hvertfall fort så klarte å holde fingrene borte fra tlf. Sovna 9.30 i går helt skutt hehe.. Håper at jordmoren jeg skal til på mandag har doppler, sånn at hun kan høre etter hjertelyd;)
 
Koselig med Oslotur da ^-^ var jo fint vær ute og alt!

Enig med Anngeley - helt sikkert på at alt er som det skal ;)
Ja var veldig koslig:) ble sushi og en lang kafetur ♡ fortalte venninna mi at jeg er gravid (hun er jo gravid selv),og det endte opp at vi sto å klemte hverandre og GRÅT foran alle inne på kafeen :p krysser fingrene for at alt er perfekt inni magen min!
 
Ja håper virkelig på det♡♡ dagen i går gikk hvertfall fort så klarte å holde fingrene borte fra tlf. Sovna 9.30 i går helt skutt hehe.. Håper at jordmoren jeg skal til på mandag har doppler, sånn at hun kan høre etter hjertelyd;)

Flink! <3
Skjønner følelsene dine så godt, jeg får hetta når symtomene plutselig er borte og kunne godt vært dårlig i hele svangerslaprt så lenge det betydde at alt var bra! :)

Nå er det snart bare en uke igjen til du får se lille igjen! :) hvor langt vil du være på neste UL? :)
 
Back
Topp