Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Våknet opp idag og følte at nesten alle symptomene var borte. Da blir jo jeg stressa... men lagde meg frokost og tok alle pillene som jeg pleier, nei, null kvalme og null ømme pupper. Blæh!!
Så sto samboer opp og vi begynte med å marinere lammelår, så fort det kom inn i ovnen og steikeosen kom, vips, der kom brekninger og uggenheten. Vi får besøk idag og tenkte jeg skulle ha på meg en kjole, hahaha, samboer så på ,eg med store øyne og sa; er det 5 stk inni der eller?? Jepp så oppblåst er jeg, så måtte ha en vid genser over hehe :)

4 dager til ul idag, og jeg kjenner nervene kommer.... jeg er 7 uker på fredag, og da får man jo svaret svart på hvitt. Slår det et lite hjerte inni der eller ikke..... :eek: er så brutalt at jeg nesten ikke orker kjenner jeg, men må jo bare vite det siden det jo er verre å gå langt og tro at alt er bra, så er det ikke det. Og er det bra så er det jo ingenting som hadde vært bedre!! Er jo bare det jeg ønsker meg♡ for vet helt ærlig ikke hvor mange ganger til jeg orker å forsøke.... og man blir jo ikke yngre heller akkurat.
Greia er at nå er jeg i et medisin regime som jeg har stor tro på, og funker ikke det, så er det ikke mye annet jeg kan prøve ut. Da må jeg til utlandet og bruke masse penger på tester og behandling, noe jeg helst vil slippe :(

Er virkelig en berg og dalbane det her.... eneste man har er håpet om en dag å bli mamma ♡♡
 
Forskjellen er vel at hun har fått 7 barn, og jeg ingen... så blir litt annerledes, men takk likevel!
 
Veldig greit å få sett med ul - var også veldig stresset før jeg skulle sist... Men enig at det er bedre å vite - så fortsetter vi å krysse alt vi har for at spira og kroppen vil denne gangen ;)
 
Veldig greit å få sett med ul - var også veldig stresset før jeg skulle sist... Men enig at det er bedre å vite - så fortsetter vi å krysse alt vi har for at spira og kroppen vil denne gangen ;)
Ja er jo det. Takk så mye for det, ja krysser alt jeg har nå altså ♡ hvis alt er som det skal er det rekord for min del, da har jeg kommet lengre enn noen gang og håpet øker :)
 
2 dager til ultralyd nå... kjenner jeg gruer meg, er så innmari redd for å få dårlige nyheter.. men har jo et stort stort håp da at alt er som det skal. Prøver å ikke tenke for mye på det, for da blir det enda verre. Har vært til legen min idag, og ble sykmeldt til 17.mai, så da er det bare å krysse fingrene for at alt går bra for 15. Mai skal jeg være 12 uker!
Tar meg selv i kjenne på puppene mine flere ganger om dagen, men kan ikke si de er veldig ømme lenger... bare veldig sensitive og har småstikninger der innimellom. Hm... men har press/stikninger på høyre side da, og kjenner det kiler i magen særlig når jeg ligger stille. Var bare opp 1 gang på do inatt og ikke måtte jeg spise heller.. har mye matlyst idag, har akkurat lagd meg glutenfrie fajitas med kjøttdeig av hjort, nam, og spist 2 stk og enda er jeg sulten (!!). Så synes ingen dager er like, og er søren meg ikke rart man blir stressa av det :eek: misunner de som ikke har opplevd å miste før, som er positive, glade og bekymringsfrie. Etter 7 aborter, gjør det at man blir skeptisk, nesten likegyldig og kronisk bekymra :( så merker jeg har behov for den sykmeldinga og bare ha meg selv å tenke på. Har heldigvis en supergod samboer som jeg er så glad i, han er så positiv og støttende som det går an ♡ har også fortalt foreldrene mine det sånn at jeg har de å snakke med også.. og 2 venninner. Ellers skal jeg vente så lenge jeg kan med å si det til flere! Blir litt klaging og syting merker jeg, men da er d er greit med en dagbok hvor man kan få ut følelser og tanker. Hjelper å lese på forumet (hvertfall de positive tingene), og heller droppe googlinga hehe...
 
Hei! For en trist og frustrerende historie du har :( Jeg har opplevd å miste 1 gang og jeg ville ikke unnet opplevelsen til min verste fiende, for det er en brutal og grusom sorg man går igjennom og det er veldig få som forstår med mindre man har opplevd det selv. Jeg håper så inderlig at det skal gå din vei denne gangen og du får oppleve å holde barnet ditt i armene i november <3 Krysser armer og ben for gode nyheter på ultralyd!!

ps. Ang symptomer så var jeg sengeliggende av kvalme og ekstremt vonde bryst til utskrapningen fant sted sist og denne gangen så er jeg super pigg og bare litt symptomer innimellom, så prøv å ta det med ro selv om du mister symptomene innimellom :) Jeg heier på deg!!
 
Hei! For en trist og frustrerende historie du har :( Jeg har opplevd å miste 1 gang og jeg ville ikke unnet opplevelsen til min verste fiende, for det er en brutal og grusom sorg man går igjennom og det er veldig få som forstår med mindre man har opplevd det selv. Jeg håper så inderlig at det skal gå din vei denne gangen og du får oppleve å holde barnet ditt i armene i november <3 Krysser armer og ben for gode nyheter på ultralyd!!

ps. Ang symptomer så var jeg sengeliggende av kvalme og ekstremt vonde bryst til utskrapningen fant sted sist og denne gangen så er jeg super pigg og bare litt symptomer innimellom, så prøv å ta det med ro selv om du mister symptomene innimellom :) Jeg heier på deg!!

Tusen takk for omtanken ♡ ja er noe av det værste man kan oppleve å miste, og hvertfall når man i tillegg prøver på første barnet også. Blir mye tanker..

Ja jeg vet at symptomer ikke nødvendigvis er til å stole på, er bare hodet som spinner og lager bekymringer. Det hjelper å høre at andre også ikke har masse symptomer hele tiden... vet jo som du forteller at man også kan ha masse symptomer selv om man mister, så er ingen garanti det her. Bare håper så veldig at det går bra på torsdag!! Da skal jeg være så glad og da har jeg kommet lengre enn jeg har gjort tidligere.
Igjen, tusen takk for gode tanker♡♡
 
Tusen takk for omtanken ♡ ja er noe av det værste man kan oppleve å miste, og hvertfall når man i tillegg prøver på første barnet også. Blir mye tanker..

Ja jeg vet at symptomer ikke nødvendigvis er til å stole på, er bare hodet som spinner og lager bekymringer. Det hjelper å høre at andre også ikke har masse symptomer hele tiden... vet jo som du forteller at man også kan ha masse symptomer selv om man mister, så er ingen garanti det her. Bare håper så veldig at det går bra på torsdag!! Da skal jeg være så glad og da har jeg kommet lengre enn jeg har gjort tidligere.
Igjen, tusen takk for gode tanker♡♡

Bare hyggelig! Jeg vet hvordan det kan være, men å miste så mange ganger som deg det vet jeg ikke om jeg hadde klart, du må være en utrolig sterk kvinne! Jeg er veldig imponert. Så er det noen som fortjener mine gode tanker så er det deg! :) Du må komme med oppdatering så snart du vet noe på torsdag, jeg er sikker på at det blir bra denne gangen :)
 
Takk for det :) er nok bare et enormt ønske om egne barn som gjør at man orker å gå igjennom det. Men merker selvfølgelig at det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang, og man trenger mer tid å komme seg etterpå. Jeg skal definitivt komme med oppdatering i morgen uansett utfall. Men satser på suksess!
 
Følte meg ganske ok idag når jeg sto opp, men ikke helt uthvilt bare. Har våkna annenhver time inatt og snudd på meg, hatt luftsmerter og en irriterende drøm om at eksen til samboeren min flyttet inn hos oss (!!!), var så sur når jeg våkna og hadde lyst å kjefte på samboeren min..men klarte å la vær.

Litt tung til sinns idag og tenkte at en tur bort i sentrum var en god idé, kom inn på senteret og begynte plutselig å føle meg uggen og svimmel.. fikk handlet litt frukt og tennbriketter og måtte bare komme meg hjem igjen. Tror symptomene kommer sterkere så fort man gjør noe ja.. jeg er jo nesten bare hjemme og holder meg i ro (sånn legen har sagt), og føler meg stort sett bra. Bare litt trøttere og slapp.

Om ca 20 timer vil jeg vite hvordan det står til med spira... hååååper så inderlig at alt er som det skal denne gangen♡ og at behandlingen med prednisolon gjør susen... er jo såå mange suksess historier med uforklarlig barnløshet og habituelle aborter som har klart det med det medisin regimet jeg prøver denne gangen. Veien hit har vært lang og tøff, og det har blitt mange bytter av leger, mailer til klinikker i utlandet og diskusjoner for å få denne behandlingen i Norge.. ikke minst mye forberedelser med med el tester og oppstart av medisiner i forkant etc etc. Men det er verdt alt det om man bare kan få premien i november ♡
 
Da var dagen kommet for ultralyd. Sov greit inatt, men våkna 5 av alarmen til samboeren (som kaaaanskje skulle trene...), var da så skrubbsulten at jeg måtte gå ned og hente meg et glass melk og 1 banan. Fikk sove til slutt da etter en time eller noe. Så var det opp halv 8 for å kjøre til Oslo. Var nervøs som fy, men klarte å få i meg en smoothie og litt appelsin..
Legen tok i mot oss, og spurte litt om symptomer og hvordan jeg følte meg. Jeg sa jeg har vært dårligere enn noen gang før, og kjenner ting skjer i kroppen min. Vi regner ut ca hvor langt jeg skal være på vei, og jeg sier at fertilitetsmonitoren viste eggløsning 6+7 mars så da skulle jeg være ca 7 uker idag. Så var det bort i stolen... og dro med meg samboer bort (han var like nervøs som meg stakkar), og jeg snudde meg automatisk bort fra skjermen for var så nervøs for hva jeg skulle få av nyheter idag. Legen fant med en gang hjerteaktivitet og en liten bønne som visstnok stemte ganske bra med det vi regna ut ❤ da kunne jeg snu meg og tørre å se jeg også... helt ubeskrivelig følelse og en stor lettelse :) legen vil ha meg tilbake til kontroll mandag 20. April så da ber jeg til høyere makter at bønna vokser seg større og viser god utvikling ❤ samboer sa på vei hjem at han har en god følelse denne gangen så håper han har rett!!!

Etter jeg kom hjem fra ultralyd så har jeg ligget rett ut på sofaen.. spiste 2 brødskiver og sovna i 3 timer. Våkna for å spise litt igjen og nå er det senga... er helt kaputt:p
Er jo det fine været ute, og vet jeg hadde hatt godt av å gå en tur...men vet ærlig talt ik om jeg orker.
 
Ikke mye søvn inatt gitt.... våkna 4.15 for å tisse og da meldte sulten seg også selvfølgelig, så da ble det banan og melk. Måtte le litt av meg selv der jeg satt på kjøkkenet i mørket og spiste hehe... gikk og la meg igjen og tok 2 timer før jeg fikk sove igjen. Så ringte klokka til samboeren som skal på jobb, og da visste jeg at han må sette fragmin sprøyta på meg før han drar på jobb, så etter han har satt den har jeg ik fått sove igjen. Men skal prøve litt nå... blir nok noen høneblunder på dagen idag :) blir 2 lange dager nå hvor samboeren jobber 14 timers dager, og jeg går hjemme og prøver å få tida til å gå. Har nesten nettopp flytta så kjenner ingen i nærheten som jeg kan henge med, litt kjedlig noen ganger men blir vel kjent etterhvert. Blir å besøke en venninne neste uke, pluss noen dager hos mamma tenker jeg..

Merker at puppene mine har blitt litt mer ømme i natt og det stikker og "jobbes" inni der... tror det blir bh shopping på meg i helga også, ikke det at de har blitt så store men trenger en med litt støtte og uten spiler. Og vurderer å kjøpe en mammabukse også, var hos en venninne ik lenge siden som er 17 uker på vei og de buksene så fantastiske ut... nå går jeg bare i dasse klær hjemme og når jeg skal ut blir det tights og lang topp...

Hvis formen er ok idag blir det en god luftetur vet jeg, føler for å bevege meg, men siste dagene har jeg ikke orka rett og slett.
 
I går når samboer trodde jeg hadde sovna, så la han hånda si på magen min og på en måte kjente etter hihi... synes d var så koslig ♡ og idag når vi spiste frokost så sa han plutselig, det er en gutt !!! :D jeg tror jo det blir jente, siden huden min har klikka og at mamma fikk meg når hun var like gammel som jeg er nå, men egentlig har jeg hele veien trodd at førstemann er en gutt :) men en av oss har hvertfall rett da i det minste.
Idag jobbes det intenst i magen min kjenner jeg, og jeg trodde hjertet mitt skulle hoppe ut når jeg gikk opp i 2.etg istad haha... så er spent på hvordan formen blir utover dagen idag, har jo tenkt å spise lunsj m ei venninne senere :)

Inatt tenkte jeg på hvordan jeg skal fortelle nyheten i uke 12 til broren og søstrene mine, og siden mannen min mørk, så tenker jeg å sende de bilde av en lysebrun muffins i stekeovnen hehe:p se om de fatter den, de vet jo at vi gjerne vil ha barn og har sliti lenge, så tipper nok de skjønner den.
Er bare så utrolig takknemlig for at jeg er gravid nå, og så glad for at jeg har kommet lengre enn jeg noen gang har gjort før.. har aldri klart å se så langt fram som d jeg har nå, og vært så rolig inni meg...
 
Da var det godt å være hjemme igjen etter 3 timer på kjøpesenteret :) gikk veldig bra og spiste til og med en bruschetta.. og jeg kjøpte en mamma tights på H&M hihi :p den skal bli mye brukt fremover vet jeg!

Nå blir det sløving hjemme resten av kvelden med film og frukt ♡ samboer kommer ikke før i natt, så får kose meg i eget selskap :) men så syykt trøtt nå så blir nok en time på øye.... gjesp***
 
Hei!
Har lest litt i boka di, men ikke hilst på ennå :) Ville bare si at jeg er så glad på dine vegne! Hurra :) Og god helg!
 
Hei!
Har lest litt i boka di, men ikke hilst på ennå :) Ville bare si at jeg er så glad på dine vegne! Hurra :) Og god helg!

Hei Regnvær, hyggelig å hilse på deg og koslig at du har lest litt i dagboka mi :)
Tusen takk for det, og god helg videre til deg også ;)
 
Idag er en sånn bekymringsdag... føler at nesten alle symptomene har forsvunnet og det gjør meg stressa og lei meg. Har jo hatt ganske mye ulike symptomer siste dagene og syns de kunne ha vart litt lengre :(
Er en sånn dag man skulle ønske man kunne få ul på dagen... da hadde jeg gjort det lett!!
Eneste jeg har av symptomer er oppblåst, bittelitt trøtt, bittelitt press/stikninger men nesten ingenting ifht av det jeg har hatt. Kvalme og uggenhet er borte og lyster og lukter.... blæh.... Puppene er som de pleier, ikke vonde, ømme eller en dritt :(

Hvorfor kan ikke symptomene bare være her til 12 uker!!!!

Kjenner at idag er jeg skikkelig frustrert og irritert, og jeg blir skikkelig sint om det ikke går veien denne gangen etter så mye vi har vært igjennom og så lange forbredelser vi har har hatt....

Håper på en bedre dag i morgen, ellers blir det en lang uke...
 
Back
Topp