Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

God morgen. Ikke sovet godt i natt.. vridd og snudd meg hele natta og vært bekymra for at alt ikke er som det skal. Skulle så ønske at jeg kunne klare å slappe av å si til meg selv at symptomer kommer og går og at alt er bra... men klarer ikke å slå meg til ro med det. Samboeren sier at jeg må prøve å slappe av så kommer nok symptomene tilbake snart...

jeg ber om at lille spira er ok og at hun gir bare kroppen min en liten pause fra alle symptomene, jeg har jo lest om mange som har opplevd lignende og som det har gått bra med. Men er disse dårlige erfaringene som hjemsøker meg...

Før neste ul kommer jeg til å være et vrak, det er helt sikkert... også er det en hel uke til!! Og selvfølgelig akkurat den dagen får vi besøk av søstra mi og mannen, så da kan ik ting gå galt bare!

Det skal jo bare være 4, noe % sjans for at ting ik er som det skal + litt til siden jeg har mistet mange ganger før, men vi har jo sett hjerteaktivitet og legen sa at sjansene er myye høyere for at ting går bra nå.

Jeg kjenner at jeg vet ikke om jeg takler å gå i gjennom noe sånt en gang til, jeg hadde liksom så innmari troa på at alt skulle gå bra denne gangen.... og vet ikke om jeg orker flere forsøk.. det tar i hvertfall lengre og lengre tid mellom hver gang å komme seg igjen.
Alle rundt meg er gravide eller har nettopp fått barn, og jeg nada... er så lei av å hele tida bli skuffa og få drømmen knust.

Blæh, skikkelig tung til sinns idag merker jeg.... blir nok en lang dag hjemme. Er faktisk litt inne på tanken om å ringe legen å få ul time denne uka i stedet, men vil ikke virke hysterisk heller...
 
Uff uff ikke noe hyggelig å lese! Jeg kan prøve å betrygge deg med at symptomer ikke burde brukes som noen sikkerhet. Jeg hadde all verdens sterke symptomer sist og likevel gikk det galt, denne gangen er det knapt noen til tross for mulig svangerskaps diabetes. Jeg skal på ul 21. april når skal du på neste? Herlig at du så bankende <3 på ul sist, da syns jeg du kan ta det helt med ro og nyte de symptomfrie dagene, for hver dag vi går i denne tiden så er sjansen større for at vi får beholde lykkespirene våre <3 :)
 
Uff uff ikke noe hyggelig å lese! Jeg kan prøve å betrygge deg med at symptomer ikke burde brukes som noen sikkerhet. Jeg hadde all verdens sterke symptomer sist og likevel gikk det galt, denne gangen er det knapt noen til tross for mulig svangerskaps diabetes. Jeg skal på ul 21. april når skal du på neste? Herlig at du så bankende <3 på ul sist, da syns jeg du kan ta det helt med ro og nyte de symptomfrie dagene, for hver dag vi går i denne tiden så er sjansen større for at vi får beholde lykkespirene våre <3 :)

Heia. Neida jeg vet egentlig det innerst inne, er bare hodet som lager masse tanker og unødvendige bekymringer. Og i fjor når jeg opplevde en Ma så forsvant også symptomene òg jeg følte meg ikke gravid lengre, så er nok det som sitter i.
Uff da, svangerskapsdiabetes hørtes ikke gøy ut, men håper du får god oppfølging :)

Da skal du på ul 1 dag etter meg, jeg skal neste mandag, og skal da være 8+3... hvor lang er du på vei? Tusen takk for beroligende ord, og jeg vet man bør nyte dagene når symptomene er borte, men er lettere sagt enn gjort. Men ja helt klart, jo lengre det går jo bedre sjans for at ting går bra for oss❤
 
Da har jeg måtte krype til korset og ringt legen min. Fikk ultralyd første time i morgen kl 10 så da får det briste eller bære... forhåpentligvis bære...❤
Idag har jeg bare merka pulsen som har slått hardt i magen, samt litt press på høyre siden innimellom. Har sovet en times tid nå på ettermiddagen, ellers er formen som den pleier... ingen kvalme/uggenhet, matlyst har jeg og lukter reagerer jeg ikke så på lenger.. (er også veldig forkjøla så ganske tett i nesa)..

Glad jeg har denne dagboka som jeg kan klage i, så jeg slipper å plage alle andre med stresser og bekymringene mine:confused:

Stakkars samboeren min, han prøver så godt han kan å roe meg ned at alt er bra, men jeg får ik helt roen likevel...
 
Så godt du fikk ul med engang da! :) Jeg er 10 uker i dag og ble litt smittet med angst og bestilte ul på torsdag, skal på tur og der koster det ca 350 - 400 kr. Jeg skal nemlig på tur med min far som jeg har mildt sagt et anstrengt forhold til, så er planen å fortelle han om graviditeten, han var ikke særlig fornøyd sist graviditet så jeg er ganske nervøs, tenkte at om ul går bra så har han et bilde å forholde seg til, bevis liksom. Nå har jeg nesten angst for jeg er så redd det ikke er noenting der denne gangen heller, men prøver å se lyst på det for da slipper jeg å si det til pappa. Jeg vet ikke om jeg takler å miste engang til heller, da blir det nok pause med prøvingen for en stund.

uuuups, ikke meningen å boikotte tråden din med min klaging :p sorry!

Ul går nok fint i morgen skal du se, er nok ingenting å engste seg for. Jeg heier på oss! ps. tett i nesa er et vanlig symptom i graviditeten pga hovne slimhinner ;)
 
Så bra du fikk time så fort! Vi heier masse på deg vi ;)

Har lekt med tanken selv... begynt å spotte litt, og var sånn det startet/sluttet sist for min del.

Men orker faktisk ikke stresse med det - så får ta det på ul den 28...

Sender i alle fall mange positive babytanker din vei ^-^
 
Så godt du fikk ul med engang da! :) Jeg er 10 uker i dag og ble litt smittet med angst og bestilte ul på torsdag, skal på tur og der koster det ca 350 - 400 kr. Jeg skal nemlig på tur med min far som jeg har mildt sagt et anstrengt forhold til, så er planen å fortelle han om graviditeten, han var ikke særlig fornøyd sist graviditet så jeg er ganske nervøs, tenkte at om ul går bra så har han et bilde å forholde seg til, bevis liksom. Nå har jeg nesten angst for jeg er så redd det ikke er noenting der denne gangen heller, men prøver å se lyst på det for da slipper jeg å si det til pappa. Jeg vet ikke om jeg takler å miste engang til heller, da blir det nok pause med prøvingen for en stund.

uuuups, ikke meningen å boikotte tråden din med min klaging :p sorry!

Ul går nok fint i morgen skal du se, er nok ingenting å engste seg for. Jeg heier på oss! ps. tett i nesa er et vanlig symptom i graviditeten pga hovne slimhinner ;)

Ja men da har du kommet et godt stykke nærme 12 uker, sjansen for at alt er bra nå er jo ganske stor ♡ Beklager så mye at jeg har smitta deg med bekymringene mine, var virkelig ikke meningen.

Ja er veldig glad for at jeg får så god oppfølging av klinikken, og at jeg fikk time så fort.

Ønsker deg en god tur og lykke til med "avsløringen" til faren din, det skal nok gå bra.
Torsdag r jo ikke lenge til, men kan allikevel føles sånn om man er nervøs for At alt er bra.
Det går jo heldigvis stort sett bra for de aller fleste, og det skal det gjøre med oss også :)

Jeg skriver nok en oppdatering etter ul idag, forhåpentligvis står alt bra til..
Nå har jeg våkna 5 (som jeg har gjort nesten hele graviditeten ), og vært oppe 2 ganger på do i natt + sulten som en ulv. Så tolker dette som gode tegn :p Tett nese er fordi jeg er forkjøla tror jeg...

Bare hyggelig at du skriver her, så ikke tenk på det:)
 
Så bra du fikk time så fort! Vi heier masse på deg vi ;)

Har lekt med tanken selv... begynt å spotte litt, og var sånn det startet/sluttet sist for min del.

Men orker faktisk ikke stresse med det - så får ta det på ul den 28...

Sender i alle fall mange positive babytanker din vei ^-^

Ja veldig takknemlig for det, tusen takk :)
Skulle gjerne ønske jeg kunne også tenke sånn som deg, for mest sannsynlig er jo alt bra. Men har nok mye med at vi har prøvd såpass lenge, og at jeg har mistet så mange ganger at jeg er ekstra nervevrak :( pluss at jeg går på cyklogest som ofte gjør at om man mister så blir det oftest ma og ikke sa...

Hvor langt er du kommet når du skal på ul den 28.? Begynner å nærme seg da♡
 
Da har jeg kommet hjem fra en vellykket ultralyd idag❤ herregud jeg er så lettet og glad nå. Spira har vokst bra og alt så veldig bra ut:) legen målte 7+6 idag (Kontra 7+4 som er min regning), så veldig fornøyd med det :D

Så nå får jeg ukentlige ul framover til uke 12, og tror det trengs...

Men da er det hvertfall bevist at man ikke trenger å ha mye symptomer for at alt står bra til, og det er jeg glad for!!

Så nå skal jeg dra å besøke venninna mi som har fått baby også blir det noen dager hos mamma :)
 
Så bra :) alltid greit å kunne se og høre at alt er som det skal der inne ^-^

Sender en stor klem og ønsker deg en fin uke videre ^-^


**glemte å svare - den 28 skal jeg være 12+1 hvis alt går som det skal ^-^
 
Så bra! :D og godt at du får oppfølgingen du trenger! <3

13 dager til jeg begynner på 12+ nå, skal krysse fingrene for deg+
 
Så bra :) alltid greit å kunne se og høre at alt er som det skal der inne ^-^

Sender en stor klem og ønsker deg en fin uke videre ^-^


**glemte å svare - den 28 skal jeg være 12+1 hvis alt går som det skal ^-^
Ja er veldig betryggende å høre og se at alt er bra der inne :) takk og ha en fin uke du også :)

Er ikke lenge til du 12 uker da, heldig du er ♡ blir spennende på ul da man jo virkelig ser at det er en baby når man har kommet så langt :) ønsker deg masse lykke til ♡
 
Så bra! :D og godt at du får oppfølgingen du trenger! <3

13 dager til jeg begynner på 12+ nå, skal krysse fingrene for deg+
Ja utrolig glad for at jeg får god oppfølging, det betyr mye! (Men må tilføye at det er dessverre ikke gjennom det offentlige...).

Oi det er jo ikke lenge til du krysser den magiske grensa, så utrolig bra :)
Takk for det, her går tiden sakte synes jeg men det er jeg vel ikke alene om og synes :p Ha en flott uke videre!
 
Da er jeg hos mamma og våkna på slaget 6 idag etter en natt full av drømmer :) synes det er gøy å drømme så lenge man ikke har mareritt da.
Jeg er fortsatt så glad for den gode beskjeden i går, at dere aner ikke...
Og jeg merka stor forskjell på og ikke være hjemme hele dagen igår, for etter en tur til oslo og en tur til venninna mi så var jeg helt ferdig og sååå trøtt at jeg sleit med å holde meg våken når jeg kjørte til mamma i går kveld. Jeg fikk elge kjøttkaker med masse digg til når jeg kom, også måtte jeg bare gå rett å sove en halvtime etterpå lol.

Synes fortsatt det er rart at symtomene kan variere sånn, men prøver å nå slå meg til ro med at sånn er det. Ingen graviditet er lik og det er så dumt å sammenligne...

Ahh... er så sulten nå at jeg tror jeg straks må opp å få meg et rundstykke hihi. Mamma hadde bakt glutenfrie rundstykker til jeg kom i går, hun er bare så god og snill ♡♡

Søstra mi ringte meg i går og hun og mannen vil komme på besøk til oss neste helg, og da blir det veldig veldig vanskelig å holde ting skjult. Hun vil ha meg med på treningsmesse i Lillestrøm pluss at vi nok skal ut å spise i Oslo, og da vil hun lure på hvorfor jeg ikke kommer til å drikke vin, garantert!! Men neste helg er jeg 9+ uker så kan hende jeg bare sier det, vet hun kommer til å bli i ekstase ❤
Men vil finne en morsom måte å si det på... litt sånn at hun må lure litt før hun fatter det hehe.

Nei nå må jeg opp å tilfredsstille magen min kjenner jeg... ulvehunger!!!
 
Ja da var jeg våken igjen, nok en dag tidlig, halv 6 :p jaja har sikra meg med banan og vann på soverommet så jeg ikke sulter hehe.
Æsj jeg begynte å google i går kveld og da finner man alltid ting å bekymre seg for som sikkert er så unødvendig... feks at om man er kvalm er det mindre sjans for SA. Jeg bør bare slutte med å google, men noen ganger så bare klarer jeg ikke la vær!! Drittgoogle@#$

Idag hvis det er fint vær, blir det å gå tur og kjøpe oss softis på brygga, det skal bli kos! Prøver å hvertfall gå enhalvtimes tur hver dag, for d gjør jo bare godt tenker jeg. Jeg merker jo at kroppen ikke har fått trening på laang tid, og prednisolonen har gjort til at nå ansiktet mitt spesielt, har hovnet opp (mamma og en venninne av henne har kommentert det, og jeg ser det godt selv også..) har fått en sånn ekstra hake... men så lenge jeg er gravid skal jeg ikke klage eller noe, for kiloene kan man alltids gjøre noe med senere. Nå er det viktigst at alt går bra!! :)

Nå virker det som om forkjølelsen begynner endelig å gi litt slipp også.. den har sittet i i snart 6 uker, første morgenen jeg nå våkner hvor ikke begge neseborene er tette :) så nå vil jeg være frisk fremover!

Jeg ser så fram til å komme til uke 12 nå altså, for det første at man kan si det til familie og venner og at risikoen for å miste minsker betraktelig, men også kan jeg kutte ut cyklogesten (koster 2000,- i mnd), også skal jeg trappe ned på prednisolonen sakte men sikkert til 16-20 uker. Da gjenstår bare fragmin sprøytene som jeg faktisk er usikker på hvor lenge jeg skal gå på (er forbredt til å ta de hele svangerskapet ).

Bare mannen til mamma har dratt på jobb (om 15 min), skal jeg stå opp å få meg et ferskt rundstykke med noe godt på... bananen var visst ikke nok idag :p
 
Ja da var jeg våken igjen, nok en dag tidlig, halv 6 :p jaja har sikra meg med banan og vann på soverommet så jeg ikke sulter hehe.
Æsj jeg begynte å google i går kveld og da finner man alltid ting å bekymre seg for som sikkert er så unødvendig... feks at om man er kvalm er det mindre sjans for SA. Jeg bør bare slutte med å google, men noen ganger så bare klarer jeg ikke la vær!! Drittgoogle@#$

Idag hvis det er fint vær, blir det å gå tur og kjøpe oss softis på brygga, det skal bli kos! Prøver å hvertfall gå enhalvtimes tur hver dag, for d gjør jo bare godt tenker jeg. Jeg merker jo at kroppen ikke har fått trening på laang tid, og prednisolonen har gjort til at nå ansiktet mitt spesielt, har hovnet opp (mamma og en venninne av henne har kommentert det, og jeg ser det godt selv også..) har fått en sånn ekstra hake... men så lenge jeg er gravid skal jeg ikke klage eller noe, for kiloene kan man alltids gjøre noe med senere. Nå er det viktigst at alt går bra!! :)

Nå virker det som om forkjølelsen begynner endelig å gi litt slipp også.. den har sittet i i snart 6 uker, første morgenen jeg nå våkner hvor ikke begge neseborene er tette :) så nå vil jeg være frisk fremover!

Jeg ser så fram til å komme til uke 12 nå altså, for det første at man kan si det til familie og venner og at risikoen for å miste minsker betraktelig, men også kan jeg kutte ut cyklogesten (koster 2000,- i mnd), også skal jeg trappe ned på prednisolonen sakte men sikkert til 16-20 uker. Da gjenstår bare fragmin sprøytene som jeg faktisk er usikker på hvor lenge jeg skal gå på (er forbredt til å ta de hele svangerskapet ).

Bare mannen til mamma har dratt på jobb (om 15 min), skal jeg stå opp å få meg et ferskt rundstykke med noe godt på... bananen var visst ikke nok idag :p

God morgen! :)
Er vist ikke bare jeg som er morgenfugl i på her ser jeg! :D


Gleder meg til du kommer til uke 12 jeg, kjenner jeg virkelig ønsker det skal gå bra for deg nå!! :D

Høres ut som en koselig dag det der!
 
God morgen! :)
Er vist ikke bare jeg som er morgenfugl i på her ser jeg! :D


Gleder meg til du kommer til uke 12 jeg, kjenner jeg virkelig ønsker det skal gå bra for deg nå!! :D

Høres ut som en koselig dag det der!
God morgen der :)
Hehe nei, har blitt en skikkelig morgenfugl ;)

Så koslig skrevet av deg♡ veldig hyggelig å høre. Håper de 3+6 ukene går som et lyn hihi...

Ønsker deg en finfin torsdag :)
 
Back
Topp