Skravletråden

Må de neste ukene bare gå fort unna til vi alle har hatt OTUL og står tryggere i at lille vokser som den skal:smiley-angelic001De første ukene er hardt på psyken ift usikkerhet, symptomer som komner og går, murringer og blødninger (for noen av oss). Er roligere nå enn tidligere svangerskap,men første trimester er likevel det tøffeste mentalt syntes jeg:oops:

Må de neste ukene bare gå fort unna til vi alle har hatt OTUL og står tryggere i at lille vokser som den skal:smiley-angelic001De første ukene er hardt på psyken ift usikkerhet, symptomer som komner og går, murringer og blødninger (for noen av oss). Er roligere nå enn tidligere svangerskap,men første trimester er likevel det tøffeste mentalt syntes jeg:oops:
Fy søren, helt enig!! Kun en evig beymring. Fikk første for 14 år siden og merker jeg har blitt mye mer nevrotisk med alderen for å si det sånn! Var ikke på UL før i uke 12 en gang med henne, nå har jeg vært i uke 6 og skal også i uke 9 :hungover:

Fy søren, helt enig!! Kun en evig beymring. Fikk første for 14 år siden og merker jeg har blitt mye mer nevrotisk med alderen for å si det sånn! Var ikke på UL før i uke 12 en gang med henne, nå har jeg vært i uke 6 og skal også i uke 9 :hungover:
Med første tok jeg en eneste test og var ikke på ultralyd før OUL rundt uke 20 :hilarious:
Men nå testes det to ganger daglig :shy:

Jeg er faktisk helt rolig rundt dette svangerskapet. Altså, enormt rolig i forhold til det jeg kan huske å ha være tidligere.
Men så er det noe med det, at jeg har vært gravid 4 ganger, også har 3 barn, og en på vei. Jeg har aldri egentlig hatt noen grunn til å bekymre meg for om noe skal gå galt.
Med første var jeg jo litt bekymret, fordi at dette var helt nytt, også var jeg ganske ung. Var akkurat blitt 22 da hun kom. Fødselen var skikkelig fæl, og endte opp i hks.
Med andremann så husker jeg mest at jeg var kjempe stresset over fødselen fra første stund. Fikk fødselsangst etter første gang. Også tok det veldig lang tid før jeg fikk avklart keisersnitt med nr 2. etter pks der så fikk jeg en infeksjon, og det var ganske intenst. Men det gikk bra!

Så, 7 år senere, så kommer nr 3. og DA er jeg stressa. Så lenge siden sist, jeg er blitt mye mer voksen og mye mer klar over hvor mye som kan gå galt. Altså herregud så mye penger vi brukte på ultralyder :laughing002

Men nå, så avslappet, at det nesten bekymrer meg :laughing002

Med første tok jeg en eneste test og var ikke på ultralyd før OUL rundt uke 20 :hilarious:
Men nå testes det to ganger daglig :shy:
Samme her! En test, en ul rundt uke 18.
Sist tok jeg faktisk flere ul gjennom svangerskapet. Hadde kjøleskapsdøren fullt av bilder av henne både 3D og fikk også film :love017 Har egen bok som jeg skal ha alt inni. En stor en, det blir nok kjekt for de å se senere :happy:

Samme her ift første! Nå er førstemann snart 17 år :D
Førstemann er snart 11 her :happy: Har også en som blir ni i år. Med nummer to hadde jeg noen ekstra ultralyder, men det var fordi jeg hadde en spontanabbort rett før, så da var jeg naturligvis litt ekstra bekymret.

Tenkte jeg skulle bestille en legetime om et par uker, men planen er å vente med ultralyd til uke 12. Mest fordi jeg hater å ligge der med spekelum :oops::hilarious:

Førstemann er snart 11 her :happy: Har også en som blir ni i år. Med nummer to hadde jeg noen ekstra ultralyder, men det var fordi jeg hadde en spontanabbort rett før, så da var jeg naturligvis litt ekstra bekymret.

Tenkte jeg skulle bestille en legetime om et par uker, men planen er å vente med ultralyd til uke 12. Mest fordi jeg hater å ligge der med spekelum :oops::hilarious:
Omg! Det er sykt hvor mye likt det er mellom oss! Jeg mistet også i SA før nr.2 og grunnet det og blødninger hadde jeg noen ekstra ultralyd med nr 2. Jeg har også i utgangspunktet tenkt å vente til uke 12 da jeg også hater innvendig UL og gyn undersøkelser:bag: i tillegg til at det er dyrt. Men nå driver jeg og blør igjen så må kanskje bestille en privat UL likevel..:sorry:

Omg! Det er sykt hvor mye likt det er mellom oss! Jeg mistet også i SA før nr.2 og grunnet det og blødninger hadde jeg noen ekstra ultralyd med nr 2. Jeg har også i utgangspunktet tenkt å vente til uke 12 da jeg også hater innvendig UL og gyn undersøkelser:bag: i tillegg til at det er dyrt. Men nå driver jeg og blør igjen så må kanskje bestille en privat UL likevel..:sorry:
Hvis du blør tror jeg du kan få henvisning gjennom lege og bare betale en liten egenandel for ultralyd! Jeg gjorde det den gangen, og det var helt problemfritt :happy:

Men ja, gyn-undersøkelser er grusomt. Unngår det så langt det lar seg gjøre kjenner jeg :hungover:

Jeg lurer på om det er flere plus size/tjukke vorende mødre her inne? Og om det evnt hadde vært aktuellt med en egen tråd? Tjukk selv, og savner noen å snakke gravidklær, fordommer i helsevesenet osv med :rolleyes: Gjerne lik kommentaren om dere er flere så laget jeg gjerne en tråd:Heartpink

Jeg lurer på om det er flere plus size/tjukke vorende mødre her inne? Og om det evnt hadde vært aktuellt med en egen tråd? Tjukk selv, og savner noen å snakke gravidklær, fordommer i helsevesenet osv med :rolleyes: Gjerne lik kommentaren om dere er flere så laget jeg gjerne en tråd:Heartpink
Joiner den ;)

Ser det er veldig mange med foreløpig termin 17/10! Det er gøy! 17 er favoritt tallet mitt, så derfor jeg synes det er litt gøy :hilarious: :love017

Hvordan er helga deres?

Jeg hadde turnusfri på fredag, så fikk langhelg. Veldig deilig! :happy: Har heldigvis ingen kveldsvakter til uka, for kjente jeg var altfor trøtt til å jobbe til 23 kveldene forrige uke :hungover:

Her er 8-åringen og mannnen syke med feber og noe influensagreier. 8-åringen spyr i tillegg. 10-åringen og jeg er friske enn så lenge :smiley-ashamed004:happy:

Svei av den digitale testen idag. Hadde eegentlig tenkt å vente en uke, men ville se om jeg fikk 2-3 nå - og det gjorde jeg :love7 (4+1)
IMG_2273.jpeg

Jeg likte tråden fordi jeg elsker at du tar opp dette! Er usikker på om jeg går under plus size, men jeg er ingen sylfide. Heier på deg og håper du slipper slemme folk i helsevesenet pga hvordan du ser ut. Angående klær brukte jeg MYE kjoler, og tynne bukser fra Cubus som kunne gå over magen. Brukte gravidbukser mange måneder etter fødsel også. Brukte mye skjørt også.

Noen som har lest denne artikkelen? Syns den var ganske interessant. Jeg har vært veldig varierende kvalm i mine svangerskap og lurer på om dere andre har erfaring med å for eks bli mindre kvalm etter flere svangerskap?

Noen som har lest denne artikkelen? Syns den var ganske interessant. Jeg har vært veldig varierende kvalm i mine svangerskap og lurer på om dere andre har erfaring med å for eks bli mindre kvalm etter flere svangerskap?

Interessant! Jeg har bare hatt et svangerskap tidligere, men jeg var myye mer kvalm i forrige svangerskap, de værste ukene var 7-9. Nå er jeg 8+0 og er bare småkvalm/uggen.

Interessant! Jeg har bare hatt et svangerskap tidligere, men jeg var myye mer kvalm i forrige svangerskap, de værste ukene var 7-9. Nå er jeg 8+0 og er bare småkvalm/uggen.
Ja, jeg også syns det er veldig interessant! Jeg har vært mye mindre kvalm i nytt svangerskap rett etter MA. Både forrige gang og denne gangen.. men nå er jeg bare 6+1 så har jo ikke sett at det er liv ennå.. men likevel.. og i svangerskapet jeg hadde for 4 år siden så var jeg mye kvalm! Og det var 7 år etter siste svangerskap. Morsomt om det ligger noe i det ;)

Back
Topp