Skravletråden

Har noen her erfaring med seaband? Sånne armbånd mot reisesyke/kvalme. Jeg er kvalm, men er i tillegg så svimmel og sliten at jeg ikke har lyst til å ta kvalmestillende. For da tror jeg at jeg trenger en sykemelding, og vil jo helst slippe det.

Har noen her erfaring med seaband? Sånne armbånd mot reisesyke/kvalme. Jeg er kvalm, men er i tillegg så svimmel og sliten at jeg ikke har lyst til å ta kvalmestillende. For da tror jeg at jeg trenger en sykemelding, og vil jo helst slippe det.
Av det jeg kan huske så hjalp det absolutt ikke i det hele tatt.

Jeg brukte det sist jeg var sjukt kvalm og det hjalp meg. Hadde de på 24/7. av og til på begge armene de dagene det var ekstra ille.

Tror det er veldig individuelt, har ikke brukt det på svangerskapskvalme, men både jeg og min søster blir lett bilsyk. De funker super godt på meg, mens søstra mi for ingen effekt.

I dag er det fredag og da har jeg gitt meg selv en fridag fra alt av sosiale medier. Men gravidforum er vel ikke sosiale medier? Dette er jo old school!

Nokon som har tips til ka man kan ete på uten å bli tjukk? Haha! Er små kvalm mesteparten av dagen og det einaste som hjelper er å gå og små ete.. Men det kan eg jo ikkje gjere i mangen dagar, har allerede 10 ekstra kg etter forrige graviditet :dead:

Nokon som har tips til ka man kan ete på uten å bli tjukk? Haha! Er små kvalm mesteparten av dagen og det einaste som hjelper er å gå og små ete.. Men det kan eg jo ikkje gjere i mangen dagar, har allerede 10 ekstra kg etter forrige graviditet :dead:
Frukt. Skal spise mye av det før man legger på seg.

Her går det i frukt og litt diverse grønnsaker i staver/biter. Byttar litt på kva kvalmen gjer at eg he lyst på, men for tida går det i eplebåtar med litt kanel på og stangselleri:happy8 he au nokre ekstra kg å gå på etter forrige graviditet:bag:

Frukt. Skal spise mye av det før man legger på seg.
Her går det i frukt og litt diverse grønnsaker i staver/biter. Byttar litt på kva kvalmen gjer at eg he lyst på, men for tida går det i eplebåtar med litt kanel på og stangselleri:happy8 he au nokre ekstra kg å gå på etter forrige graviditet:bag:
Trur det får bli noko slikt ja! For må nesten ete oftare enn ein gong i timen typ for å halde kvalmen nede.. Veldig glad for at det fungerer då!

Frukt og grønnsaker! Jeg leeevde på epler, klementiner, pærer og nøtter i måneder sist :D

Trur det får bli noko slikt ja! For må nesten ete oftare enn ein gong i timen typ for å halde kvalmen nede.. Veldig glad for at det fungerer då!
Selv går det mye i kjeks her. Bare fordi det er lettere å bære i sekken. Men det er kalorier i kjeks for å si det sånn! Kanskje jeg klarer å stappe en pakke druer nedi der.

Selv går det mye i kjeks her. Bare fordi det er lettere å bære i sekken. Men det er kalorier i kjeks for å si det sånn! Kanskje jeg klarer å stappe en pakke druer nedi der.
Går fort i kjeks her og.. Men det er som du seier, kanskje ikkje det lureste i lengda.

Her går det i godteri… og hapå på spiseskje… og ostepop… og is… alt går ned, alt hjelper på kvalmen :hilarious:

Hva er deres forhold til koffein i svangerskapet? Drikker dere kaffe, cola og sånt eller er dere litt mer striks nå? Jeg har bare fått ei greie om at jeg skal holde meg helt unna alt med koffein. Men kjenner jeg har såå lyst på cola og iste. Klarte og holde meg uten hele forrige gang jeg var gravid, men er det egentlig nødvendig hvis man drikker moderate mengder? :p

Back
Topp