Skravletråden

Ser det er veldig mange med foreløpig termin 17/10! Det er gøy! 17 er favoritt tallet mitt, så derfor jeg synes det er litt gøy :hilarious: :love017
Glad vi har blitt såpass mange flere, var det første som hadde foreløbig termin så "sent" så var litt sånn 'åh herregud tenk om jeg blir den eneste mot slutten av måneden' :hilarious:

Noen som har lest denne artikkelen? Syns den var ganske interessant. Jeg har vært veldig varierende kvalm i mine svangerskap og lurer på om dere andre har erfaring med å for eks bli mindre kvalm etter flere svangerskap?

Har lest! Håper dette er med på å kunne hjelpe fremtidens gravide som får HG,for det er faktisk tortur og gå sånn! Min erfaring er at kvalmen har blitt verre og verre for hvert svangerskap. Lurer på om noen utvikler en slags hypersensitivitet ovenfor GDF-15, sånn som med allergi der noen får enda sterkere reaksjon når de utsettes for et bestemt allergen istedenfor at reaksjonen demper seg over tid ved å utsettes for noe jevnlig?

Noen som har lest denne artikkelen? Syns den var ganske interessant. Jeg har vært veldig varierende kvalm i mine svangerskap og lurer på om dere andre har erfaring med å for eks bli mindre kvalm etter flere svangerskap?

Ja, jeg hadde nesten ikke kvalme med første barnet mitt. Har ekstreeem kvalme med både jenta mi og denne lille spira. Ny mann da, så har tenkt at det er derfor :smiley-ashamed004

Har lest! Håper dette er med på å kunne hjelpe fremtidens gravide som får HG,for det er faktisk tortur og gå sånn! Min erfaring er at kvalmen har blitt verre og verre for hvert svangerskap. Lurer på om noen utvikler en slags hypersensitivitet ovenfor GDF-15, sånn som med allergi der noen får enda sterkere reaksjon når de utsettes for et bestemt allergen istedenfor at reaksjonen demper seg over tid ved å utsettes for noe jevnlig?
Ja, kanskje. Høres ut som man har veldig forskjellige erfaringer med kvalme og forskjell fra svangerskap til svangerskap. Hadde vært interessant å målt GDF-15 for å sett!

Ja, jeg hadde nesten ikke kvalme med første barnet mitt. Har ekstreeem kvalme med både jenta mi og denne lille spira. Ny mann da, så har tenkt at det er derfor :smiley-ashamed004
Samme her, ny mann med sistemann og nye spiren.. Fikk også svangerskapsforgiftning sist, og har aldri hatt det før. Det kan også være pga ny mann.. så det er nok en forskjell på symptom også ja!

Samme her, ny mann med sistemann og nye spiren.. Fikk også svangerskapsforgiftning sist, og har aldri hatt det før. Det kan også være pga ny mann.. så det er nok en forskjell på symptom også ja!
Leste en plass at det er mannen som gjør deg kvalm og dårlig under et svangerskap. Ikke bokstavelig, men at spermen blandet med egget osv.

Leste en plass at det er mannen som gjør deg kvalm og dårlig under et svangerskap. Ikke bokstavelig, men at spermen blandet med egget osv.
Ja, det er nok forskjell på forskjellige menn ja! DNA fra babyen er jo like mye fra han og det sirkulerer jo i vårt blod etter hvert. Spennende greier dette her egentlig!

Jeg trodde jeg var kvalm med min første (sønn), men oppdaget at jeg ikke var i nærheten da jeg var gravid med nummer to (datter). Jeg ble ekspert på å spy. Måtte utvikle egne teknikker for å få i meg mat. Jeg forbinder derfor graviditet med kvalme, og hvis jeg ikke er kvalm, så har jeg ikke noen tro på at jeg er gravid. Da jeg hadde blighted ovum var jeg ikke kvalm.
Pga kvalmen så hadde jeg ikke tenkt at jeg ville klare å være gravid igjen, men nå lengter jeg etter kvalmen som en slags bekreftelse.

Foreløpig var eg mest kvalm i første, ikkje veldig kvalm andre og no kjenner eg meg små uggen berre (men det kan jo alltids dukke opp meir).

Jeg må få bestilt meg time til legen for å ta de standardblodprøvene man må ta når man er gravid. Når burde jeg bestille time? Husker ikke fra de to første svangerskapene mine. Er i uke 7+4 nå!

Jeg må få bestilt meg time til legen for å ta de standardblodprøvene man må ta når man er gravid. Når burde jeg bestille time? Husker ikke fra de to første svangerskapene mine. Er i uke 7+4 nå!
Legen min sa i dag at man ikke trenger å ta de før man er i uke 12, men husker ikke fra sist og jeg var gravid i 2023 :hilarious:

Mener legen min sa at de bør tas etter uke 8… men husker ikke helt :laughing002

Samtidig så skal jeg til jordmor 7+4 og hun har sagt at hun kan ta blodprøvene..

drømmer som en gal, det gjør jeg. Og jeg drømte en del fra før av så nå er det bare myyyye verre. Ellers ingenting.

Er ikkje det mellom veke 8 og 12? :) Usikker altså!

Fikk beskjed om at alle som tar blodprøvene før uke 10+0 må ta nye i uke 16 (de som hører til Stavanger universitetssykehus)

Lastet ned Nørs, men den har ingen «dagbok» funksjon og er mest reklame.
Vil gjerne ha en hvor jeg kan velge symptomer for dagen osv.
Jeg kan det i Natural Cycles, men får ikke endret på termindato der så ting kommer opp feil og abonnementet går ut halvveis i svangerskapet og tror ikke jeg kommer til å fornye for den er så dyr.

Lastet ned Nørs, men den har ingen «dagbok» funksjon og er mest reklame.
Vil gjerne ha en hvor jeg kan velge symptomer for dagen osv.
Jeg kan det i Natural Cycles, men får ikke endret på termindato der så ting kommer opp feil og abonnementet går ut halvveis i svangerskapet og tror ikke jeg kommer til å fornye for den er så dyr.
Flo har jeg. I tillegg til preggers og flere andre :smiley-ashamed004

Back
Topp