Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Masse lykke tilOTUL i dag, er så spent/nervøs at jeg sto opp klokka fem![]()

Ved førre svangerskap fekk eg velje, og endte opp med å kun gå ti jordmor, noko eg va veldig fornøgd med. Måtte ti legen for blodprøver, glukosebelastningstest og svangerskapspengesøknad, men resten va det heilt greit å ta hjå jordmorHei. Må man gå til lege eller kan man velge å gå til kun jordmor? Jeg tok blodprøver idag sa jeg trengte ikke kontroll hos lege siden jeg nettopp har vært hos jordmor men de på legekontoret mente jeg måtte gå til lege også.. hva gjør dere?
og det er heilt greit det au altså, det er berre litt ulik fokus hjå dei kanskje

Jeg fikk begge innkallingene samtidig.Hadde OTUL forrige uke, ble henvist dit av jordmor jeg var til privat ultralyd hos. Nå ble jeg litt usikker på om den henvisningen også gjelder OUL i uke 20, eller om jeg trenger en ny henvisning til denne? Har ikke fått innkalling enda, er jo lenge til, men begynte bare å tenke på det![]()
Jeg fikk innkalling like etter timen jeg hadde til toulHadde OTUL forrige uke, ble henvist dit av jordmor jeg var til privat ultralyd hos. Nå ble jeg litt usikker på om den henvisningen også gjelder OUL i uke 20, eller om jeg trenger en ny henvisning til denne? Har ikke fått innkalling enda, er jo lenge til, men begynte bare å tenke på det![]()

Ååå det skal jeg sjekke ut! Er enig i at der beste er å prøve klær, det er så sving and miss selv på vanlige klær, men det er sp lite utvalg lokaltJeg måtte selv krype til korset og ta en runde med nettshopping. Vil helst prøve klærne først fordi gravdiklær er litt hit and miss føler jeg. Men det er KLIN UMULIG å finne klær i fysiske butikker.
Jeg har nå én fin bukse som passer meg (men trangt) og en kjole. Ellers det bare joggebukse det går i. Jeg går vanligvis i skjørt, men de får jeg ikke igjen nå så føler meg som en slabbedask.
Endte opp med litt forskjellige klær fra mamalious. Så får vi håpe de faktisk er fine og sitter bra når de kommer. Det skal liksom være klær som også skal fungere post-partum og være ammevennlige. Så vi får se.
Har ikke så mange triks, men skuffelsen var stor da jeg tok fram gravidklærne fra tidligere svangerskap. Masse som ikke passet allerede…Særlig bukser. Mest problematisk over lår Så jeg har bestilt litt ny bukser. Kan ikke pines i 25 uker. Du skal få høre når de er kommet i posten.Er det lov å skravle om klær i svangerskap her og spørre om råd? Egentlig både til hverdags og fest? Jeg veier litt mer runde to her enn forrige gang, og det er lite i skapet som passer allerede (15+5). Er en M/L - mest L til vanlig, men tror jeg nærmer meg XL over puppa/magen snart. Vil helst ikke kjøpe masse nytt, men ser jeg trenger noe mer klær. Har noen tips? Klesmerker? Triks for klær som også passer seinere?
Hvis det er noen trøst så kjenner jeg meg igjen! Veier samme nå i uke 18 som jeg gjorde i uke 32 sist, hehe… Måtte skifte uniform på jobb ganske mye fortere enn sist, ja.Har ikke så mange triks, men skuffelsen var stor da jeg tok fram gravidklærne fra tidligere svangerskap. Masse som ikke passet allerede…Særlig bukser. Mest problematisk over lår Så jeg har bestilt litt ny bukser. Kan ikke pines i 25 uker. Du skal få høre når de er kommet i posten.