Skravletråden

Er det noen her i denne tråden, som har blitt med i Facebook gruppa? :smiley-ashamed005
Føles skummelt, vet ikke om jeg tør å dele noe der, dere er liksom mine "homies" :laughing002
Er med i facebookgruppen, men føler dette forumet er mye bedre. Sist hadde vi en snapchat også, det var heeelt grusomt å være med i. Var ei som ble hengt ut og snakka ned på hele tiden, var ikke noe kjekt.. Jeg meldte meg ut fra den, for å si det sånn. Kommer nok ikke til å være så aktiv på facebook heller :smiley-ashamed004

Bestilte meg første time hos jordmor idag. Har ikke direkte tlfnr så bestilte time igjennom online system. Valgte 20 februar for da er jeg akkurat 7+0. Hva tenker dere? Er det en fin tid å ha sin første kontroll? Kunne velge en uke tidligere, men redd 6+0 kan være tidlig for å finne hjerteslag?

Bestilte meg første time hos jordmor idag. Har ikke direkte tlfnr så bestilte time igjennom online system. Valgte 20 februar for da er jeg akkurat 7+0. Hva tenker dere? Er det en fin tid å ha sin første kontroll? Kunne velge en uke tidligere, men redd 6+0 kan være tidlig for å finne hjerteslag?
Om det er i forbindelse med ultralyd, så kommer det an på hvor sikker du er på eggløsning. Om du er sikker på at du er akkurat, eller over 6+0 - er det ingenting i veien for å ta en ultralyd da. Hjertet begynner å slå i uke 5+1. Men, 7+0 er enda bedre for da er det større sjanse for at du ser noe :Heartred

Om det er i forbindelse med ultralyd, så kommer det an på hvor sikker du er på eggløsning. Om du er sikker på at du er akkurat, eller over 6+0 - er det ingenting i veien for å ta en ultralyd da. Hjertet begynner å slå i uke 5+1. Men, 7+0 er enda bedre for da er det større sjanse for at du ser noe :Heartred
Takk for svar. Veldig sikker på eggløsning da jeg hadde gynekolog time dagen før og fikk bekreftet LH topp.

Vurderer veldig å bestille tidlig ultralyd i starten av mars, har bursdag rundt da, så tenk så fin gave det hadde vært å se ett hjertebanke. Eventuelt finne ut at det ikke er liv der og kunne drikke sine sorger på egen bursdagsfest. Nei da, mest sannsynlig så er det jo noe der :Heartred

Nevnte det såvidt til mamma for hun mente det bare var tull da. Og litt usikker på hvor de tilbyr tidlig privat UL her, mulig jeg må til Ålesund og det er en hel dagstur når en til vanlig studerer i Molde haha

Vurderer veldig å bestille tidlig ultralyd i starten av mars, har bursdag rundt da, så tenk så fin gave det hadde vært å se ett hjertebanke. Eventuelt finne ut at det ikke er liv der og kunne drikke sine sorger på egen bursdagsfest. Nei da, mest sannsynlig så er det jo noe der :Heartred

Nevnte det såvidt til mamma for hun mente det bare var tull da. Og litt usikker på hvor de tilbyr tidlig privat UL her, mulig jeg må til Ålesund og det er en hel dagstur når en til vanlig studerer i Molde haha
Du kan bestille med Gunnar Berland på kvam legesenter. Bare husk dette: han er skikkelig ufin innimellom, du vet aldri hvilket humør han er i. Mange som er fornøyd med han, men jeg er ikke. Eventuelt kan du bestille med Kimberly på femfaste. Denne gangen skal jeg bestille 3D ul i ksu :love017

Har sikkelig urinveisinfeksjon symptomer, så venter på å få komme til lege. Som blir litt skummelt for da må jeg faktisk fortelle fastlegen at jeg er gravid og det virker kjempe seriøst.

Kanskje jeg kan snike meg til å be om å ta blodprøve for å sjekke hvor mye hcg jeg har når jeg først er der eller noe

Har sikkelig urinveisinfeksjon symptomer, så venter på å få komme til lege. Som blir litt skummelt for da må jeg faktisk fortelle fastlegen at jeg er gravid og det virker kjempe seriøst.

Kanskje jeg kan snike meg til å be om å ta blodprøve for å sjekke hvor mye hcg jeg har når jeg først er der eller noe
Det ville jeg gjort :hilarious:

Det ville jeg gjort :hilarious:
Haha endte opp med å gjøre det, var heldigvis grunn god nok for fastlegen min at "jeg vil jo egentlig bare vite det for å vite det" :hilarious: Så nå blir det spennendes å vente på svar.

Fikk forsåvidt også antibotikakur, men det er mindre spennende.

Haha endte opp med å gjøre det, var heldigvis grunn god nok for fastlegen min at "jeg vil jo egentlig bare vite det for å vite det" :hilarious: Så nå blir det spennendes å vente på svar.

Fikk forsåvidt også antibotikakur, men det er mindre spennende.
Ja, de rekvirerer bare en blodprøve, så tar de sånn 2 sekunder å lage en slik :D Bra du fikk tatt det med legen. Jeg tok også i dag :happy:

Var hos fastlegen i dag, han stilte opp i bare sokkelesten og satt med beina på pc bordet når vi pratet (!!!). Jeg ble helt satt ut.. glemte alt jeg skulle spørre om :happy090

Var hos fastlegen i dag, han stilte opp i bare sokkelesten og satt med beina på pc bordet når vi pratet (!!!). Jeg ble helt satt ut.. glemte alt jeg skulle spørre om :happy090
Hahhaha, hæææ? Hva mener du? :hilarious: At han ikke hadde klær på seg eller ikke sko? :hilarious:

Haha! Går litt fort i svingene. Han hadde klær og sokker, ingen sko... greit nok det. Men beina åå bordet, hallo :chicken:
Men ja, kunne vært verre om han var uten klær og :hilarious:
Måtte le litt når jeg leste det :hilarious: Jeg tenkte "hadde også blitt heeelt satt ut og sjokkert om legen min kom bare i sokkelesten, tror faktisk jeg hadde blitt så sjokka at jeg hadde gått ut" :hilarious:

Meen! Beina på bordet? Jeg hadde sagt "kan du vær så snill å ta ned beina dine?", for jeg er så rett frem :hilarious:

Får TUL hos gyn 6+6, men klarer nok ikke holde meg helt til uke 12-13 på TUL på sykehuset. Spørsmålet er bare når skal jeg ta ny ultralyd?

Til info: det finnes en egen snap som heter Jordmora24, det er ei jordmor som bor i møre og romsdal som har opprettet for å spre informasjon til alle som prøver, er gravide og noe tiden etter. Mest legger hun ut om svangerskap og fødsel. Masse god informasjon til alle oss som er gravide fra fagperson :Heartred

Hei dere! :hello
Sniker meg forsiktig inn her med termin helt i slutten av oktober. Er bare 3+4 :smiley-ashamed005

Jeg er 36 år og dette blir vårt tredje barn hvis alt går bra :Heartred Har fra før to oktobertermin-barn, selv om det ene kom litt før han skulle og endte opp i september. De blir 9 og 11 i år, så det blir litt aldersforskjell ja :happy:

Hei dere! :hello
Sniker meg forsiktig inn her med termin helt i slutten av oktober. Er bare 3+4 :smiley-ashamed005

Jeg er 36 år og dette blir vårt tredje barn hvis alt går bra :Heartred Har fra før to oktobertermin-barn, selv om det ene kom litt før han skulle og endte opp i september. De blir 9 og 11 i år, så det blir litt aldersforskjell ja :happy:
Så kjekt, jeg har også to som blir 9 og 11 i år!! og ei som er 14 i tillegg! Tror det blir skikkelig kjekt med attpåklatt! og det blir sååå deilig å ikke ha fler småbarn på en gang , haha! :joyful:

Back
Topp