Skravletråden!

Ganske fornøyd med meg selv nå- har ringt banken og bedt om bedre rente! Aldri gjort det før, og alltid vært litt usikker på sånne ting, men så tenkte jeg "fuck it, hvorfor ikke- verste man får er et nei...", Han skulle regne på det, men mente utifra første øyekast at det "var litt å hente", for vi har lav belåningsgrad, gode sparekontoer og utmerket betalingshistorikk. Veldig spent på hva han kommer tilbake med!
Fikk redusert renta med 12k i året!! Skal prute mer ned og, men topp utgangspunkt!

Legetime unnagjort og henvisning til tul sendt (og merket med haster :hilarious:), og ny time satt opp til lege for rutineting. Igang da. Venter med å få time til jordmor etter tul tenker jeg. Ikke så stort behov for å dit enda kjenner jeg. Hun er veldig grei og flink, men orker ikke så mye timer her og der.

En ting jeg gruer meg til allerede er glukosebelastning. Godt det enda er ei stund til. :depressed:

Snakket med legen via telefon. Sykemeldt i 2 uker til. Tviler på at jeg kommer tilbake på jobb med det første. Så nå har sjefen begynt å lete etter vikar for meg. Kjipt, men må jo bare innse at det ikke fungerer. Jeg skal til kiropraktor i morgen. Spent på hvordan det går

Legetime unnagjort og henvisning til tul sendt (og merket med haster :hilarious:), og ny time satt opp til lege for rutineting. Igang da. Venter med å få time til jordmor etter tul tenker jeg. Ikke så stort behov for å dit enda kjenner jeg. Hun er veldig grei og flink, men orker ikke så mye timer her og der.

En ting jeg gruer meg til allerede er glukosebelastning. Godt det enda er ei stund til. :depressed:
Ja, det gruer jeg meg også til! Noe så kvalmende! Skulle ønske det var en annen måte å undersøke om man har svangerskapsdiabetes enn å måtte styrte den grusomme drikken der!

Ja, det gruer jeg meg også til! Noe så kvalmende! Skulle ønske det var en annen måte å undersøke om man har svangerskapsdiabetes enn å måtte styrte den grusomme drikken der!
Jaa, den er fæl! Jeg synes ikke selve drikken er så ille, men følte meg så dårlig etterpå. :dead: Ble så svimmel og kvalm. Blæh! Håper jeg slipper denne gangen. Man må ikke alltid ta den på svangerskap nummer to tror jeg?

Jaa, den er fæl! Jeg synes ikke selve drikken er så ille, men følte meg så dårlig etterpå. :dead: Ble så svimmel og kvalm. Blæh! Håper jeg slipper denne gangen. Man må ikke alltid ta den på svangerskap nummer to tror jeg?
Den med appelsinsmak smaker flytende godteri synes jeg!

Jeg hadde den i første svangerskap, fikk tidenes blodtrykksfall og var dårlig resten av dagen. Jeg spurte også om jeg skulle ha det på svangerskap nr 2, men da sa jordmor at det trengte jeg ikke fordi det var så kort tid siden sist. Fikk meg til å lure, fordi man kan jo få sv.diabetes i sv.2 selv om man ikke hadde det i nr 1. Men tiden gikk, og når jeg var 32 uker lurte samme jordmor på hvorfor jeg ikke hadde tatt glukosetesten:gen014 Og min BMI har vært helt samme på alle mine svangerskap, så jeg går ut ifra at jeg skal ta det nå også, og jeg gruer meg veldig.

Jeg har en bmi som tilsier overvektig, og derfor må jeg ta den. Noen må ta den pga alder, og genetikk osv. og treffer du innenfor 1 av disse «kriteriene» de har så må du vel ta den tror jeg.

Jeg hadde den i første svangerskap, fikk tidenes blodtrykksfall og var dårlig resten av dagen. Jeg spurte også om jeg skulle ha det på svangerskap nr 2, men da sa jordmor at det trengte jeg ikke fordi det var så kort tid siden sist. Fikk meg til å lure, fordi man kan jo få sv.diabetes i sv.2 selv om man ikke hadde det i nr 1. Men tiden gikk, og når jeg var 32 uker lurte samme jordmor på hvorfor jeg ikke hadde tatt glukosetesten:gen014 Og min BMI har vært helt samme på alle mine svangerskap, så jeg går ut ifra at jeg skal ta det nå også, og jeg gruer meg veldig.

Jeg har en bmi som tilsier overvektig, og derfor må jeg ta den. Noen må ta den pga alder, og genetikk osv. og treffer du innenfor 1 av disse «kriteriene» de har så må du vel ta den tror jeg.
Blæh! Så kjedelig at du måtte ta den en gang til. Kort tid siden sist høres veldig rart ut ja. :wideyed: Svangerskapene henger jo ikke sammen sånn sett. Såå rart at hun sa det.:bored:

Jeg ble ganske dårlig av den selv, og måtte ligge på en seng til jeg fikk dra hjem. :laughing002 Så glitrende konfetti overalt, skikkelig disko der inne. Ble kjempe sliten etterpå jeg også, og sov i timesvis. Er nok litt påkjenning for kroppen, men sikkert lurt å ta den når man faller innenfor «kriteriene». Krysser fingrene for at jeg ikke gjør det denne gangen. Tror jeg fikk det siste fordi jeg var førstegangs over 25 år, og det er jeg jo ikke nå hvert fall.:hilarious:

Litt dårlig samvittighet etter å ha sovnet mens jeg lekte med ungen. Sånn går det når man innbiller seg selv at det går helt fint å ligge i sofaen og legge puslespill.

Hva skjer om man spyr opp den der gugga man må drikke for å sjekke blodsukker? Må man drikke på nytt igjen da? Jeg takler ikke søtt klisj og spyr av lukta bare ungene har noe godteri rundt meg. :hungover:

Hva skjer om man spyr opp den der gugga man må drikke for å sjekke blodsukker? Må man drikke på nytt igjen da? Jeg takler ikke søtt klisj og spyr av lukta bare ungene har noe godteri rundt meg. :hungover:

Kommer an på hvor lenge du har holdt det nede. Under 20 min så er det ny test, over så gjennomføres testen med notat på tidspunkt for oppkast.

Snakket med legen via telefon. Sykemeldt i 2 uker til. Tviler på at jeg kommer tilbake på jobb med det første. Så nå har sjefen begynt å lete etter vikar for meg. Kjipt, men må jo bare innse at det ikke fungerer. Jeg skal til kiropraktor i morgen. Spent på hvordan det går
Jeg er også sykmeldt. Kommer til å være deg i mange uker til.

I dag har jeg fått garn i posten. Tenkte å strikke hentesett :Heartred
Jeg har heldigvis noen å gi der til om vi ikke holder hele veien fram
Åhh det er så koselig å strikke babytøy. Har litt lyst til å strikke jeg også. Men har ikke hatt energi til å sette i gang. Jeg har masse garn liggende. Mulig jeg prøver meg på noen små sokker til å begynne med.

Barna sendt i barnehagen, var kortvarig sykdom denne gangen (tror de sov seg friske, for de var i fullstendig koma i 13 timer natt til i går). De var ikke så fornøyde selv da, for de vil helst være hjemme selv om de trives ganske godt i barnehagen. :p

Hjemmekontor til 12 i dag, og så er egentlig planen å ta fri resten av dagen. Strengt tatt skulle jeg hatt fri hele dagen, men jeg har ikke vikar når jeg er borte så da hoper det seg opp med arbeid så da blir det halvdag i stedet.

Tror de fleste som ikke tar den er førstegangsfødende under 25 år. Jeg slapp unna første graviditet..

Jeg fikk forøvrig med bringbærsmak i andre graviditet, kasta opp som en gris etter 30 min med selvpining for å holde igjen :puke

Back
Topp