Skravletråden!

Nå er jeg ferdig for dagen for å si det sånn. Jeg har fått fjernet bit av tanna som jeg tygget istykker i går. Så har jeg ringt kiropraktor og fått time for å se om det er noe å gjøre sånn at jeg iallefall greier å gå. Kjøreturen til tannlegen i dag var vond for å si det sånn. Det stråler nedover beina og hver bevegelse gjør vondt. Jeg holdt meg i det minste på veien og nå har jeg flata ut med god samvittighet.

Nå er jeg ferdig for dagen for å si det sånn. Jeg har fått fjernet bit av tanna som jeg tygget istykker i går. Så har jeg ringt kiropraktor og fått time for å se om det er noe å gjøre sånn at jeg iallefall greier å gå. Kjøreturen til tannlegen i dag var vond for å si det sånn. Det stråler nedover beina og hver bevegelse gjør vondt. Jeg holdt meg i det minste på veien og nå har jeg flata ut med god samvittighet.
Håper kiropraktor kan fikse litt! Fått noe mer avklaring ift hva som skjer med jobb og evt. sykemelding?

Håper kiropraktor kan fikse litt! Fått noe mer avklaring ift hva som skjer med jobb og evt. sykemelding?
Ja jeg blir sykemeldt og sjefen må gå de vaktene selv. Fortvilende situasjon for oss alle parter. Men jeg greier jo knapt å gå, så jeg har ingenting på jobb å gjøre når det er sånn.

Ja jeg blir sykemeldt og sjefen må gå de vaktene selv. Fortvilende situasjon for oss alle parter. Men jeg greier jo knapt å gå, så jeg har ingenting på jobb å gjøre når det er sånn.
Godt å høre at det ordnet seg.

Vet noen hvordan det er med kjøttpålegg under graviditet? Jeg er glad i å ha skinke på brødskiva og vet at det kan spises. Men det står alle steder at det bør spises trygt innenfor holdbarhetsdato? Men hva vil det si? Noen dager? 1 uke? 2 uker? Noen dager etter åpning? Synes det er veldig lite spesifikt.

Vet noen hvordan det er med kjøttpålegg under graviditet? Jeg er glad i å ha skinke på brødskiva og vet at det kan spises. Men det står alle steder at det bør spises trygt innenfor holdbarhetsdato? Men hva vil det si? Noen dager? 1 uke? 2 uker? Noen dager etter åpning? Synes det er veldig lite spesifikt.
Ahh! Jeg hater slike dumme råd! Skulle ønske de var litt mer spesifikke og konkrete. Er stort rom for tolkning og grobunn for bekymringer. :whacky011 Forrige gang leste jeg et sted at alt skulle spises innen fire dager etter åpning, men det ble mye kast her.

Mye av rådene er tvetydig syns jeg.. Tenker sunn fornuft er viktigst. Så lenge pålegget ikke er dårlig så spiser jeg det. Eneste jeg holder meg helt unna er sushi, myke oster og alkohol. Utover det følger jeg ikke så nøye med. Rådene er basert på verdens basis og norsk mat har mye strengere krav enn mange andre steder og er dermed veldig trygt å spise vs andre land.

Nå har jeg brukt hele kvelden på å scrolle på babyklær frister sånn å kjøpe litt, men skal vente litt til.. Strikkelisten til mamma og svigermor begynner å bli lang også

Nå har jeg brukt hele kvelden på å scrolle på babyklær frister sånn å kjøpe litt, men skal vente litt til.. Strikkelisten til mamma og svigermor begynner å bli lang også
Jeg sier kjør på! :joyful: Har allerede shoppa litt babytøy selv. Føler denne lille er en del av historien uansett hvordan det går, og jeg vet vi ønsker oss flere barn. Så føler ikke det er så farlig når man kjøper. Men alle er forskjellig der da. Koselig å ha en innkjøpsliste klar også og bare glede seg til å begynne å klikke hjem. :love017

Har bestilt strikkepakke og et par plagg selv :hilarious:

Jeg sier kjør på! :joyful: Har allerede shoppa litt babytøy selv. Føler denne lille er en del av historien uansett hvordan det går, og jeg vet vi ønsker oss flere barn. Så føler ikke det er så farlig når man kjøper. Men alle er forskjellig der da. Koselig å ha en innkjøpsliste klar også og bare glede seg til å begynne å klikke hjem. :love017
Har mye liggende på loftet fra før også, så tenker å begrense litt innkjøp, men fare for at det ikke blir noe begrensning

Så kos! Vår firbeinte har ikke endra noe oppførsel enda. Tror jeg :hilarious:

Hundene jeg har, og har hatt, under svangerskap har ikke endra atferd i det hele tatt rundt meg. Sånn ifh til vanlig svangerskap. Ene hunden oppførte seg rart da jeg hadde mista (mista i uke 24). Peip og styra på. Merkelig. Og om hun skulle gjøre det igjen denne gangen blir jeg passe paranoid. :bag:

Så kos! Vår firbeinte har ikke endra noe oppførsel enda. Tror jeg :hilarious:
Hundene jeg har, og har hatt, under svangerskap har ikke endra atferd i det hele tatt rundt meg. Sånn ifh til vanlig svangerskap. Ene hunden oppførte seg rart da jeg hadde mista (mista i uke 24). Peip og styra på. Merkelig. Og om hun skulle gjøre det igjen denne gangen blir jeg passe paranoid. :bag:
Hundene jeg hadde før reagerte tidlig på graviditet. Den ene ville ikke ha noe med meg å gjøre i det hele og kunne til og med finne på å tisse på meg eller der jeg satt.. Den andre skulle alltid ligge oppå meg og lot ikke fremmede komme nær.

De 3 vi har nå reagerte tidlig når jeg hadde exu og mine SA. Nå denne gang skal tispene ha kroppskontakt og helst ligge på/nær magen. Mens hannen går og passer på litt ute og går mellom meg og alle vi møter på tur. Men han skal også ha mer kos og nærhet.

Kjenner jeg får små-angst her.. hadde HG-svangerskap sist og fikk igjen samme kvalmen nå. Jeg blir så fortvila om det blir samme nå:sad010

Jeg prøver å spise det opp innen 5-6 dager etter åpning, og har det alltid over i en lufttett boks.

Hjemme med sykt barn idag. Trodde jeg skulle få sove litt lengre enn til vanlig, men neida. Jaja, jeg slipper iallefall å dra ut i regnværet. Og det er eldstemann så jeg får slumra på sofaen når det trengs etterhvert. Han er en rolig fyr. Verre med broren, der er det farlig å sovne når han er våken. :hilarious:

Back
Topp