Sarabi utvider flokken *gravid*

Sarabi

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Hei :Heartpink

Har tenkt mye på om jeg skal starte en dagbok da jeg har mange tanker rundt prøving på nummer 2. Bestemmer meg nå for å hoppe i det! Tenker det kan være godt å sette ord på tankene og følelsene sine et sted, også er det jo virkelig et stort pluss om man kanskje kan finne litt støtte og fellesskap blant likesinnede:shy:

Litt om meg
Jeg er 27 år gammel og fra før av har jeg og samboeren min en fantastisk datter på litt under 2 år. Samboeren min og jeg har vært sammen en god stund og har nylig kjøpt hus sammen. Vi startet vår første babyreise i 2020 og det tok omtrent ett år før jeg ble gravid for første gang :Heartpink Svangerskapet mitt var utrolig fint, med litt kvalme i starten og noe bekkentrøbbel etter hvert. På slutten av svangerskapet fikk jeg svangerskapsforgiftning og ble igangsatt. En helt perfekt datter kom i uke 39.

Tanker rundt prøving på nr 2
Helt siden jeg var barn/ungdom har jeg gledet meg utrolig mye til å bli mamma. Jeg kjente nærmest på en utmattende trang til å få barn da vi begynte å prøve på vårt første barn. Jeg var redd for at jeg ikke skulle kunne bli gravid og prøvingen var veldig psykisk slitsom for meg. Jeg gledet meg så mye til vi endelig skulle begynne å prøve, og da prøvingen var i gang var det så og si det eneste jeg tenkte på.

Det føles annerledes nå. Nå har jeg ei lita jente som fyller meg med kjærlighet hver eneste dag, så det store tomrommet er ikke der. Men jeg ønsker at hun skal få et søsken, og jeg vil ikke at aldersforskjellen skal bli alt for stor. Derfor føles det nå som et mer "praktisk" valg å starte å prøve, enn følelsesstyrt. Tanken på enda en føles noen ganger litt overveldende, spesielt når jeg er alene med henne (turnus-samboer). Tanken på å ha en baby og en treåring er veldig skremmende, men så vil jeg så veldig gjerne ha en femåring og en åtteåring...:laughing002 Jeg tror det er noe med det at man kanskje aldri føler seg HELT klar og noen ganger må man hoppe i det litt skumle og ukjente. Det føles bare som en veldig kontrast til første gang vi skulle prøve, og det er nok det som gjør meg usikker :schocked028

Noe som kan være positivt med disse tankene er at prøvingen kanskje ikke blir så altoppslukende denne gangen. Nå er jeg så opptatt med barn, hus og full jobb at jeg kan ikke sitte i timevis hver dag og tenke og google rundt prøving :laughing002 Men kjenner jeg meg selv rett tar det vel ikke veldig lang tid før jeg blir små-obsessed igjen...

Jeg var på forumet da jeg prøvde på og var gravid med nr. 1, men var ikke veldig deltakende. Denne gangen har jeg lyst til å være mer aktiv og kanskje være en del av fellesskapet, og ikke bare en tilskuer :happy:

Sarabi :Heartpink

P.S. Tok første eggløsningstest i kveld! Fortsatt noen dager til jeg forventer eggløsning, men føles spennende å være i gang :nailbiting:
 
Last edited:
Lykke til med prøving :)
Jeg har ganske akkurat 3 år mellom mine og synes det var fint. Ikke for tett og ikke for stort mellomrom. Fikk første da jeg var 25 og andre da jeg var 28, så det er vel nesten samme som deg :p Nå er de 5 og 2 - GLEDER meg til å ha 5 og 8-åring i stedet, det må jeg si :hilarious: Det er tøft og ha flere barn synes jeg, men samtidig veldig bra og ville absolutt ha kjent på et tomrom om vi kun hadde 1.
Håper det klaffer fort da! Våren er jo veldig fin tid å ha nyfødt på også, lett å komme seg ut uten for mye klær og så mye mindre sykdom i barnehagene <3
 
Her vil jeg følge med! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, nesten som om jeg skulle skrevet det selv. Foreløpig er det mest tanken på å få et søsken til jenta vår og å få oppleve en graviditet og å bli mamma til en hjerteskatt til som driver meg, men tanken på det å faktisk være mamma til to små (og mye jobbreiser på mannen, så derfor en del alene) er overveldende… Jeg tenkte også jeg skulle være rolig rundt prøvingen, men ble obsessed to måneder før vi egentlig skulle begynne prøvingen. Så istedenfor at jeg er i PP1 nå som var planen, så er jeg i PP3 :hilarious:

Dette ble litt lenger enn planlagt, men jeg kjente meg så igjen, så var godt å tømme hjertet. Lykke til med prøving! ❤️
 
Så spennende med noen i samme båt, og så hyggelig at du la igjen spor i dagboken min. Vil gjerne følge deg videre :love2
 
L0,ykke til med prøving :)
Jeg har ganske akkurat 3 år mellom mine og synes det var fint. Ikke for tett og ikke for stort mellomrom. Fikk første da jeg var 25 og andre da jeg var 28, så det er vel nesten samme som deg :p Nå er de 5 og 2 - GLEDER meg til å ha 5 og 8-åring i stedet, det må jeg si :hilarious: Det er tøft og ha flere barn synes jeg, men samtidig veldig bra og ville absolutt ha kjent på et tomrom om vi kun hadde 1.
Håper det klaffer fort da! Våren er jo veldig fin tid å ha nyfødt på også, lett å komme seg ut uten for mye klær og så mye mindre sykdom i barnehagene <3
Tusen takk for koselig kommentar :Heartpink Fint å høre om andres erfaringer :happy:
 
Her vil jeg følge med! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, nesten som om jeg skulle skrevet det selv. Foreløpig er det mest tanken på å få et søsken til jenta vår og å få oppleve en graviditet og å bli mamma til en hjerteskatt til som driver meg, men tanken på det å faktisk være mamma til to små (og mye jobbreiser på mannen, så derfor en del alene) er overveldende… Jeg tenkte også jeg skulle være rolig rundt prøvingen, men ble obsessed to måneder før vi egentlig skulle begynne prøvingen. Så istedenfor at jeg er i PP1 nå som var planen, så er jeg i PP3 :hilarious:

Dette ble litt lenger enn planlagt, men jeg kjente meg så igjen, så var godt å tømme hjertet. Lykke til med prøving! ❤️
Hei, tusen takk for kommentar! Utrolig godt og lettende å høre at noen andre sitter med noen av de samme tankene som meg. Jeg hadde tenkt at vi skulle starte å prøve på starten av neste år, men når vi fant ut av vi skulle begynne i høst i stedet ble det til "da kan vi like godt starte nå" :laughing002 Så det er jo klart et ønske om å bli gravid, selv om det virker skremmende:nailbiting:
 
Eggløsnings-update:
Jeg tracker syklusen i appen Flo, og har i det siste hatt ganske så stabile sykluser. I følge appen har jeg eggløsning i morgen, så jeg begynte å teste for to dager siden. Den nederste testen er fra i dag :happy: Helt tydelig at det skjer noe! Har også eggløsningsslim, ellers pleier jeg ikke å kjenne noen fysiske symptomer på eggløsning.

Nå er det jo 2,5 år siden sist vi prøvde så føler jeg er litt ute av trening på dette med tester og timing :smiley-ashamed004 Men tror vi skal prøve å legge inn aksjer når testen er positiv og dagen etter. Hva gjør dere andre tro?

Jeg fikk også folsyre-tablettene i posten i dag og tok første tablett samtidig som jeg testet! Føles ut som en mye større deal enn det egentlig er, men er bare så gøy og spennende å være i gang :joyful:


Sarabi
 

Vedlegg

  • 365520074_307742091936603_8000265409160837806_n.jpg
    365520074_307742091936603_8000265409160837806_n.jpg
    66,5 KB · Visninger: 44
Hjelp, hva skjedde her?! :nailbiting:

Jeg regnet med at jeg skulle få en positiv eggløsningstest i dag med to sterke streker, men neida, den var negativ! Jeg tenkte først at testen måtte være defekt da den så litt rar ut og det umulig kunne stemme at den var blitt negativ igjen?! Jeg tok enda en test noen timer senere og den var også negativ. Alle gangene jeg testet ved forrige prøving ble teststreken sterkere og sterkere over flere dager før den ble TYDELIG positiv. Nå tenker jeg at jeg kanskje ville hatt positiv test i morges? Så vanskelig å skulle teste om morgenen når jeg er alene med frøkna, men neste PP må jeg kanskje prøve å få gjort det når teststreken begynner å bli sterk:oops: Hvordan er dette for dere andre, når på dagen tester dere? Og gjør dere det flere ganger? Føler at jeg er helt ute av trening! Fikk lagt inn noen aksjer i kveld da :joyful:

Sarabi :Heartpink
Test nr. 3 er fra i går, mens test 4 og 5 er fra i ettermiddag/kveld.
 

Vedlegg

  • 365770306_989234328942270_8572585164792344725_n.jpg
    365770306_989234328942270_8572585164792344725_n.jpg
    143,2 KB · Visninger: 60
Vil tro du hadde positiv test mandag kveld/natt eller tirsdag morgen :D Den fra mandag er virkelig ikke langt unna positiv, vil jeg si. Spennende da!

Jeg tester som regel 1 gang daglig frem til tydelig stigning - da går jeg over til 2 ganger daglig nettopp pga det du opplever nå, at det kan endre seg på dagen :Heartpink
 
Så gøy at du også har dagbok.:love2 Her blir det spennende å følge med. :D Føler meg litt ut av dette igjen, jeg også, men vår strategi fra og med denne PPen er å legge inn aksjer annenhver dag rundt èn uke før antatt EL og fram til jeg er sikker på at den er over. Når det gjelder testing etter EL, så har jeg testet èn gang om ettermiddagen/kvelden i dagene før, og to-tre ganger per dag ved tydelig stigning. Selv tror jeg at jeg har ganske kort topp, så det gjelder å få den med seg. :D
 
CD 21/6 DPO - Tida går så sakte!

Hverdagen er i gang for fullt med jobb og småbarn, men synes allikevel tiden går så sakte. Spesielt når det bare er venting som gjenstår. Ikke er jeg spesielt optimistisk denne første runden heller, så vil bare ha denne syklusen overstått :smiley-ashamed004 Fremdeles over én uke til IKM, så er ikke så mye annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet.
 
Last edited:
10 DPO - Hva skal dette bety??

Skulle egentlig vente til i morgen med å ta den første graviditetstesten, men fant plutselig ut at jeg ville teste i kveld. Det angrer jeg på nå. For hva skal liksom dette bety? Jeg kan ikke forstå at denne skal være positiv?? Hvordan er det mulig? Jeg ser jo en strek der, men orker ikke tro på det akkurat nå. Skal ta ny test i morgen tidlig med morgenurin.
 

Vedlegg

  • 370488563_821666446275626_4445265712384098937_n.jpg
    370488563_821666446275626_4445265712384098937_n.jpg
    111,4 KB · Visninger: 111
Åh kjente meg igjen i beskrivelsen din av første prøving på barn nr 1, hvor alt oppslukende det ble etterhvert og frykten for at det ikke skulle gå. Og også det med prøving på nestemann, at det er mer et snakk om hvilken aldersforskjell man helst vil ha en det samme suget som sist (selvom det og melder seg iblant).

Men for en fin test da! Tenk om den skulle sitte så raskt, det hadde vært supert! Jeg syns jo den ser veldig rosa ut og jeg, håper det ikke er en skygge :Heartred Unner deg virkelig å bli gravid på første forsøk nå med nestemann :happy093
 
Åh kjente meg igjen i beskrivelsen din av første prøving på barn nr 1, hvor alt oppslukende det ble etterhvert og frykten for at det ikke skulle gå. Og også det med prøving på nestemann, at det er mer et snakk om hvilken aldersforskjell man helst vil ha en det samme suget som sist (selvom det og melder seg iblant).

Men for en fin test da! Tenk om den skulle sitte så raskt, det hadde vært supert! Jeg syns jo den ser veldig rosa ut og jeg, håper det ikke er en skygge :Heartred Unner deg virkelig å bli gravid på første forsøk nå med nestemann :happy093
Takk for koselig kommentar :Heartpink
 
11 DPO - GRAVID?!

Det er vel ingen tvil om at streken har blitt mye mer tydelig siden i går kveld :Heartpink Testet med morgenurin i morges. Jeg er fremdeles helt i vantro og kan nesten ikke tro at dette kan stemme. Vi prøvde i ganske nøyaktig ett år før jeg ble gravid med jenta vår. Og nå etter én PP hvor vi hadde sex ÉN gang, så sitter den?? Men det stemmer vel at det bare er én svømmer som skal til :smiley-ashamed004 Nå går jeg inn i ei tid med mye redsel og usikkerhet, for hvordan skal dette gå...?:Heartpink
 

Vedlegg

  • 370517861_1011464163214108_6922524995933521991_n.jpg
    370517861_1011464163214108_6922524995933521991_n.jpg
    66,9 KB · Visninger: 91
11 DPO - GRAVID?!

Det er vel ingen tvil om at streken har blitt mye mer tydelig siden i går kveld :Heartpink Testet med morgenurin i morges. Jeg er fremdeles helt i vantro og kan nesten ikke tro at dette kan stemme. Vi prøvde i ganske nøyaktig ett år før jeg ble gravid med jenta vår. Og nå etter én PP hvor vi hadde sex ÉN gang, så sitter den?? Men det stemmer vel at det bare er én svømmer som skal til :smiley-ashamed004 Nå går jeg inn i ei tid med mye redsel og usikkerhet, for hvordan skal dette gå...?:Heartpink
Gratulerer :Heartred
 
Gratulerer, nå er det ikke mye tvil! Håper dette er en liten terminspire :love017
 
Gratulerer!! Herlighet så deilig, håper dette er terminspira så dere slapp en lang prøverunde denne gangen :Heartred :happy093
 
Back
Topp