Sarabi utvider flokken *flokken er komplett*

Tanker rundt kommende svangerskapskontroll - 35+4

Tiden flyr og det er nå bare fem uker til termin! Jeg vil si at alt egentlig er på plass nå. Har kjøpt tripp trapp-stol som skal settes sammen og så får vi ordnet bilstol i helga. Da begynner det å bli veldig klart for at lillebror skal komme. Begynner å bli litt utålmodig, men vil så klart at han skal holde seg i magen så lenge han skal! Prøver heller å fokusere på den siste lille tiden jeg har med kun datteren min, og gi henne masse oppmerksomhet og kos:Heartpink

På tirsdag skal jeg på svangerskapskontroll hos jordmor og jeg er veldig spent. Det var på denne kontrollen forrige svangerskapet blodtrykket hadde begynt å stige, noe som etterhvert viste seg å være begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg har så lyst til å holde meg frisk denne gangen, av mange grunner, så håååper alt ser bra ut på kontrollen. Er også spent på dette med leie. Kjenner mest spark på høyre side, men hikking i dag kjente jeg ganske langt nede i magen.
I dag bestilte jeg et teppe fra Rofa med navn på :love7 Vi bestemte navn for to måneder siden og har brukt det mellom oss siden da, men føles uansett litt spesielt å endelig bestille noe med navn på:Heartpink Gleder meg til det kommer!

Håper alle får ei fin helg :love2
 
36-ukerskontroll - 36+2

I går var det ÉN måned til termin - og jeg hadde svangerskapskontroll hos jordmor. Jeg var som nevnt veldig spent på denne. Har ikke hatt noen symptomer på svangerskapsforgiftning og jeg har gått opp mindre i vekt (mindre vann) enn på samme tid forrige svangerskap. Heldigvis så alt veldig fint ut. Både urin og blodtrykk var bra :smiley-bounce012 Lillebror var som vanlig trøtt, men reagerte litt da jordmor dultet borti han :joyful: Han er som regel rolig om dagen, og våkner til full fest når kvelden kommer. Hjertelyd var også fin og han vokser som bare det! Har fulgt gjennomsnittskurven helt perfekt, og lå litt over nå. Han lå med hode ned, men det var ikke festet så det kan endre seg. Tenker uansett det er et bra utgangspunkt for at han skjønner tegninga! Også gøy å vite at han ligger med hodet ned og beina opp og sparker.

I helga fikk vi bilstol på plass, og har også fått hentesettet som min bestemor har strikket. Nå er alt som må gjøres klart! Det er fremdeles litt opprydning i huset jeg gjerne vil gjøre før han kommer, men jeg klarer å tenke at det går bra om det er rotete på boden når babyen kommer... Han skal jo ikke oppholde seg så mye der uansett :hilarious: Viktig å få slappet av også de siste ukene!
 
Svangerskapskontroll - 38+1

Hjelpes, nå er det bare 16 dager til termin!! Nå går det sabla fort :hilarious: Formen er ganske fin for tiden. Bekkenet er såå mye bedre enn det var for noen uker/måneder siden og det er veldig deilig. Det gjør fortsatt vondt innimellom, men er ikke i nærheten av hva det var en periode. Ellers er jeg sliten og trøtt, og fått litt vann i kroppen. Ikke noe annet enn man kan regne med helt på tampen av et svangerskap!

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor i dag og alt så veldig fint ut. Både urinprøve og blodtrykk var fin, ingen tegn på svangerskapsforgiftning! Satser på at jeg holder meg frisk helt inn i mål denne gangen og får en naturlig start på fødselen. Lillebror følger kurven kjempefint og jordmor mente at han trivdes godt i magen. Det er godt å høre! Hodet ligger ned, men er ikke festet.

Jeg tenker mye på starten av fødselen for tiden, tenker egentlig mer på det enn selve fødselen! Sist ble jeg jo satt i gang, så det at fødselen kanskje skal starte hjemme er det som føles mest nytt og fremmed akkurat nå. Jeg hadde en rask fødsel sist, så jordmor mente det kan gå fort denne gangen også. Veldig spent!

Ellers er alt klart og vi venter bare på at lillebror skal komme, men håper han venter til rundt termin. Litt fordi jeg er så innstilt på mai-baby, mest fordi jeg vil at samboer skal være i fødselspermisjon på 17.mai...:hilarious:
 
Terminmåned - 39+6

Tenk at vi nå er inne i mai, måneden jeg har sett frem til siden august! Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig klar for å møte den lille som har bodd i magen i alle disse månedene. I mitt første svangerskap ble jeg satt i gang pga svangerskapsforgiftning og frøkna kom i uke 39+2. Med andre ord har jeg aldri vært så gravid som jeg er nå! Til tross for det synes jeg at jeg er i overraskende god form. Jeg er veldig sliten og lei og begynner å få en del vann (og vondt) i beina, men føler meg også bedre enn på slutten av sist svangerskap. Jeg går lettere opp og ned trapper og har ikke like tungt for å bevege meg rundt som da. Her om dagen klarte jeg tilogmed å barbere leggene og lakkere tåneglene mine!

Neste kontroll hos jordmor skal jeg ha på tirsdag, da er jeg 40+1. Håper egentlig at jeg får babyen før det, men tviler veldig. Vet at det kan skje når som helst, men det føles egentlig ut som babyen aldri skal komme:smiley-ashamed004 Alt er iallfall klart for at lillegutt skal komme, så nå er han velkommen når som helst:Heartblue
 
Plutselig er han er :love017
 
Ååå tenk at du snart skal få møte lillegutten din :love017 :Heartblue masse lykke til med innspurten!! :hug013
 
Vi venter og vi venter... 41+0

Nååå begynner jeg å bli rimelig lei altså! Føles ut som en evighet siden termin, selv om det "bare" har gått fire dager. Veldig spent på om han finner ut at han skal komme snart! Jeg har fått beskjed om å ringe sykehuset for trivselskontroll 16.mai (én uke etter termin) dersom ingenting har skjedd enda. Om alt ser fint ut da, blir det igangsettelse pga overtid over helga.

Formen har vært relativt god i det siste, men nå begynner det å bli ordentlig tungt. Har skikkelig vondt nedover lårene på morgenen og er så sliten resten av dagen. Heldigvis er mamma på besøk og hjelper til med henting i barnehagen så jeg slipper det. Tror kommende storesøster også begynner å bli utålmodig, rett som det er roper hun "du må kommeee" til magen :hilarious: Har litt trua på at i natt er natta det skjer, men det har jeg jo hatt hver natt ei stund nå, våkner like skuffa hver morgen:laughing002 MEN uansett hva som skjer, neste uke så er han her:Heartblue
 
Vi venter og vi venter... 41+0

Nååå begynner jeg å bli rimelig lei altså! Føles ut som en evighet siden termin, selv om det "bare" har gått fire dager. Veldig spent på om han finner ut at han skal komme snart! Jeg har fått beskjed om å ringe sykehuset for trivselskontroll 16.mai (én uke etter termin) dersom ingenting har skjedd enda. Om alt ser fint ut da, blir det igangsettelse pga overtid over helga.

Formen har vært relativt god i det siste, men nå begynner det å bli ordentlig tungt. Har skikkelig vondt nedover lårene på morgenen og er så sliten resten av dagen. Heldigvis er mamma på besøk og hjelper til med henting i barnehagen så jeg slipper det. Tror kommende storesøster også begynner å bli utålmodig, rett som det er roper hun "du må kommeee" til magen :hilarious: Har litt trua på at i natt er natta det skjer, men det har jeg jo hatt hver natt ei stund nå, våkner like skuffa hver morgen:laughing002 MEN uansett hva som skjer, neste uke så er han her:Heartblue
Tipper han kommer 17. mai, lille vil ha flaggdag på bursdagen sin :laughing002
 
Flokken er komplett

Hadde time 20 mai kl 10 for igangsettelse pga overtid. Det ble besluttet å bruke ballong som metode, men da jordmor skulle sette den inn stakk hun hull på vannet med et uhell (11.25). Dette er visstnok noe som kan skje, men det var første gang for henne. Vannet var såpass nært å gå av seg selv. Etter dette tok det bare en halvtime før det jeg kaller "kynnere med ryggsmerter" begynte å komme. Kom ganske så hyppig med en gang. Vi fikk rom på føden og gikk ut i sola for å spise lunsj.

14.45 ble ballongen tatt ut og jeg hadde 3-4cm åpning. Husker ikke nøyaktig når riene virkelig startet, men de kom og jeg jobbet meg gjennom dem, sovnet av innimellom. Pga en misforståelse fikk jeg ikke epiduralen jeg var veldig bestemt på å få, og plutselig var det for sent. Kl 18.24 hadde jeg 6cm åpning og kl 18.44 var han ute. Det ble heftig og intenst, men jeg klarte det! Lillebror kom opp til meg med en gang, tok puppen veldig fort. Ble sydd for grad 1 rift. Nå gleder vi oss til å komme hjem til storesøster :Heartred
 
Gratulerer! Håper dere får en fin barseltid
 
Gratulerer så mye ned lille tassen :love017 :dummy::talk017:Heartblue:love7:blob9:gen014:dance008:cool05:dance011Kose deg masse med lille nurket, og bare nyyyt nyfødtbobla❤️
 
Flokken er komplett

Hadde time 20 mai kl 10 for igangsettelse pga overtid. Det ble besluttet å bruke ballong som metode, men da jordmor skulle sette den inn stakk hun hull på vannet med et uhell (11.25). Dette er visstnok noe som kan skje, men det var første gang for henne. Vannet var såpass nært å gå av seg selv. Etter dette tok det bare en halvtime før det jeg kaller "kynnere med ryggsmerter" begynte å komme. Kom ganske så hyppig med en gang. Vi fikk rom på føden og gikk ut i sola for å spise lunsj.

14.45 ble ballongen tatt ut og jeg hadde 3-4cm åpning. Husker ikke nøyaktig når riene virkelig startet, men de kom og jeg jobbet meg gjennom dem, sovnet av innimellom. Pga en misforståelse fikk jeg ikke epiduralen jeg var veldig bestemt på å få, og plutselig var det for sent. Kl 18.24 hadde jeg 6cm åpning og kl 18.44 var han ute. Det ble heftig og intenst, men jeg klarte det! Lillebror kom opp til meg med en gang, tok puppen veldig fort. Ble sydd for grad 1 rift. Nå gleder vi oss til å komme hjem til storesøster :Heartred
Gratulerer så mye!!! ☺️❤️ Tenk nå er han her endelig! God jobbet!!! :love7 :happy093.:hug013håper dere snart får reise hjem til storesøster.
 
Flokken er komplett

Hadde time 20 mai kl 10 for igangsettelse pga overtid. Det ble besluttet å bruke ballong som metode, men da jordmor skulle sette den inn stakk hun hull på vannet med et uhell (11.25). Dette er visstnok noe som kan skje, men det var første gang for henne. Vannet var såpass nært å gå av seg selv. Etter dette tok det bare en halvtime før det jeg kaller "kynnere med ryggsmerter" begynte å komme. Kom ganske så hyppig med en gang. Vi fikk rom på føden og gikk ut i sola for å spise lunsj.

14.45 ble ballongen tatt ut og jeg hadde 3-4cm åpning. Husker ikke nøyaktig når riene virkelig startet, men de kom og jeg jobbet meg gjennom dem, sovnet av innimellom. Pga en misforståelse fikk jeg ikke epiduralen jeg var veldig bestemt på å få, og plutselig var det for sent. Kl 18.24 hadde jeg 6cm åpning og kl 18.44 var han ute. Det ble heftig og intenst, men jeg klarte det! Lillebror kom opp til meg med en gang, tok puppen veldig fort. Ble sydd for grad 1 rift. Nå gleder vi oss til å komme hjem til storesøster :Heartred
Gratulerer så mye med komplett flokk!!
 
Gratulerer så mye :Heartred
 
Back
Topp